Hei, har fått et litt rart problem: Min Hitatchi Plasma tv sender fra seg så mye støy at den jammer ned flere IR-styrte komponenter (dekoder og mediacenter pc). Dvs. de går i stå. Har forsøkt å isolere boksene, men så lenge de er i rommet med tven, noe de må være, sliter jeg. Tvens signaler reflekteres rundt i rommet så det hjelper ikke å flytte på de heller. Og komponentene henger selv om de ikke er koblet til tven. Hvis tven skrues av fungerer de normalt, og dersom bildet på tven er sort eller med lav lysstyrke fungerer de nok så greit. Så fort bildet blir lysere låses komponentene.

Jeg har også en annen dekoder, et stereoanlegg og en Playstation som alle fungerer fint med IR i samme rom. Så det er kun de enhetene som tydligvis ikke er skjermet godt nok.

Jeg har søkt litt rundt på nett og funnet ut at mange har samme problem med utstyr fra ulike leverandører, men jeg har ikke funnet noen god løsning.

Se f.eks. her: Bitconomy - Plasma TV ødelægger IR kommunikation
eller bruk søkeord som "plasma infrared interference" i google.

Noen som vet hva jeg kan gjøre uten å måtte bytte TV?
Begge mine komponenter kan bruke USB-enheter. Finnes det noen IR-mottaker via USB som er beskyttet nok til at jeg ikke får problemer?

Dette er frustrerende :?