Get PVR og fjernkontroll

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Get PVR og fjernkontroll

Jeg har tenkt til å skaffe meg denne boksen fra get. men er litt usikker på hvor tungvint dette er i bruk til min pioneer 43. Er det slik at jeg først må slå på tv`n med tv-fjenkontrollen, så slå over på en av av-kanalene, for så å få bilde fra PVR`n, deretter bruke den fjenkontrollen til å bytte kanaler?

Skal det kunne gå å få direkte signal fra get dekoderen når tv`n skrus på?

Håper noen kan si noe om hvordan dette fungerer i praksis.

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det vil muligens komme litt an på TVen, men en TV bør kunne starte direkte på en AV kanal.
    SCART kontakten har dessuten et signal som sier at den er aktiv, så en TV skal automatisk koble over til AV når dekoderen slås på.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ideelt sett er det bare og skru på tven (med pvr fjernkontrollen) og så skru på pvren (også med pvr fjernkontrollen). Så hopper tven din automatisk til riktig kanal og du får bildet du ønsker.
    Dette forutsetter at pvr fjernkontrollen har støtte for din tv, og at tven din tar imot ordre fra dekoderen om og bytte kanal over scart kabelen.

om ikke pvr fjernkontrollen har støtte for din tv; Må du bruke tvens fjernkontroll til å skru den på. Og om tven din ikke tar imot ordre over scart må den settes på riktig kanal manuelt.. (enten med pvr fjernkontroleln, eller tv fjernkontrollen)

Intermediate Mr. Gadget Man sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skru på tv først, så PVR den initerer da riktig kanal. Du må deretter bruke fjernkontrollen til PVR for å skifte kanal....

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes flere løsninger for universalkontroller (feks. fra Logitech) der du kan kontrollere alt fra en kontroll og også programmere makroer som ved ett trykk slår tv på, velger riktig AV kilde, slår på dekoder og slår på/velger riktig kilde på forsterker. Så dette er egentlig ikke et stort problem

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •