GET-boks og DVD-opptagere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

GET-boks og DVD-opptagere

Har nettopp mottatt en dekoder fra Get. Bildet blir veldig bra og lyden er sikkert grei nok. Riktig nok blir lyden langt lavere når den går gjennom dekoderen, men det er sikkert slik det skal være? Det jeg syntes er veldig problematisk er samspillet med eksterne enheter. Jeg har en DVDopptager som jeg bruker MYE. Når jeg er borte en uke så stiller jeg den inn til å ta opp ulike program på ulike kanaler til ulik tid. Når jeg kommer hjem brenner jeg ofte ut noe av det. Med den nye GET boksen har jeg forstått at dette ikke er mulig lengre, i allefall ikke når jeg ser på en annen kanal samtidig. Dessuten... stemmer det at jeg må stille inn dekoderen på den kanalen som DVD opptageren skal ta opp fra. For meg virker dette som et tilbakeskritt fra den løsningen vi har hatt fram til i dag. Hva gjør jeg hvis jeg vil ta opp to programmer en kveld som jeg ikke er hjemme fra to forskjellige kanaler. Lurer forresten også på, hvis jeg har tre dvd opptagere. Må jeg har tre dekodere? som kun kan ta opp fra tre ulike kanaler? FRUSTRERENDE!
    Vet jeg kan skaffe meg en PVR, men den kan jo ikke brenne DVDer, og hvorfor i alle dager skal jeg kjøpe meg en slik når jeg allerede har en DVD opptager?

Er det noen som er kyndige på dette og kan hjelpe meg?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat det du nevner her er et problem med den nye digitale teknologien generelt. Problemet er at dvd opptageren ikke kan tune inn de digitale signalet direkte, som de kunne med de analoge ukodete. Den må altså få de digitale signalene fra dekoderen, og den igjen kan bare levere bilde fra en kanal av gangen. Mao den funksjonaliteten du er vant til med at det bare er og koble dvd-spiller/mediasenter osv direkte på antenne uttaket.. og la disse enhetene søke inn kanalene og veksle mellom dem selv er ikke tilgjengelig enda; dessverre.

Men det finnes løsninger som er til og leve med. På pvren ville jeg bare lagret alt du vill ta opp direkte på harddisken, Da kan du ta opp 2 ting på en gang(siden den har 2 tunere som kan søke inn 2 forskjellige digitale kanaler). Så en gang du har tid og lyst, og når harddisken begynner og bli full. Setter du bare dekoderen til og spille av alle programmene du vil spare på, og dvd opptageren til og ta dem opp. (det er dessverre ikke mulig og lage en "playlist" men kan jo håpe det kommer)

på get boksen er det en egen funksjon for tilkobling med dvd/video spiller. Som lar deg programmere get boksen til og skifte til en bestemt kanal på et bestemt tidspunkt. Så om noe går på nrk klokken 20.00 setter du bare boksen til og hoppe på den kanalen på det tidspunktet, og dvd/vhs til og ta opp fra scart inngangen 20.00. Du kan programmere inn flere forskjellige events, men du kan ikke ta opp to ting som går samtidig siden det bare er en tuner.

Personlig skulle jeg bare ønske at de kunne åpne usb tilkoblingen på dekoderen. Da hadde det ganske enkelt vært og overføre via usb kabel (eller minne pinne) til pcen og brenne det ut der. (uten noe som helst tap i bildekvalitet). ^^ Men det er vel nettopp derfor innholdsleverandørene setter ned foten :/

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Edit: Ser at dette var feil tråd å følge opp. Ny tråd om samme tema, men for Canal digital startet her.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •