Problemer med GET-boks fikset! -Galvanisk skille løste det!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)

Problemer med GET-boks fikset! -Galvanisk skille løste det!

Etter mye frem og tilbake fikk jeg innom en svært kompetent og hyggelig kar fra GET til å se på opplegget mitt.

Problemene jeg opplevde var:

1. Vertikale bevegende "striper" i bildet
    2. Lyden hadde en høy during i bakgrunnen, som gjorde det nesten umulig å høre på normalt volum på en rekke programmer/kanaler
    3. Fikk ikke inn NRK1

Løsningen på problem 1 og 2 var å sette inn et galvanisk skille. Selv om jeg har hørt at disse galvaniske skillene er kjekt å ha mtp en eventuell brann, hadde jeg ikke trodd at det skulle ha noe å si på digitale signaler. Det har det altså. Både stripene ble borte og lyden fungerte som den skulle.

Videre hadde jeg en dårlig kobling i min Elkolink-boks, en Y-link av svært dårlig kvalitet, som nok også kunne være skyld i stripene. Lyden var uansett ikke forårsaket av denne boksen, for vi kjørte kabel rett fra kabeluttaket til tuneren og lyden durte uansett.

Problem nr. 3 tok flere mnder å løse, og skyldte av vi var satt opp i feil område hos GET. For å finne ut om du er satt opp i feil sone må en bare sjekke om lokalkanalen er korrekt... Jeg bor i Asker og var satt opp i Drammen, derav ikke NRK som sender lokalt...

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hm...

Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Etter mye frem og tilbake fikk jeg innom en svært kompetent og hyggelig kar fra GET til å se på opplegget mitt.

Problemene jeg opplevde var:

1. Vertikale bevegende "striper" i bildet
    2. Lyden hadde en høy during i bakgrunnen, som gjorde det nesten umulig å høre på normalt volum på en rekke programmer/kanaler
    3. Fikk ikke inn NRK1

Løsningen på problem 1 og 2 var å sette inn et galvanisk skille. Selv om jeg har hørt at disse galvaniske skillene er kjekt å ha mtp en eventuell brann, hadde jeg ikke trodd at det skulle ha noe å si på digitale signaler. Det har det altså. Både stripene ble borte og lyden fungerte som den skulle.

Videre hadde jeg en dårlig kobling i min Elkolink-boks, en Y-link av svært dårlig kvalitet, som nok også kunne være skyld i stripene. Lyden var uansett ikke forårsaket av denne boksen, for vi kjørte kabel rett fra kabeluttaket til tuneren og lyden durte uansett.

Problem nr. 3 tok flere mnder å løse, og skyldte av vi var satt opp i feil område hos GET. For å finne ut om du er satt opp i feil sone må en bare sjekke om lokalkanalen er korrekt... Jeg bor i Asker og var satt opp i Drammen, derav ikke NRK som sender lokalt...
    Jeg satt akkurat inn et galvanisk skille, men det virker som om det gjør tv signalet litt dårligere.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Tekniker her Det du opplever som vertikale striper og during er en spennings/jordfeil på nettet el en tv i nabolaget som er deffekt. Nå vet ikke jeg hvem du hadde innom og hvor du bor. Men slike problemer skal du uansett ikke ha på din tv selv uten galv skille. Har du husforsterker i huset?

Hvilke parametere får du opp om du taster kode 1539 på boksen? Er S og Q som de skal? Om du bor på et nett som ble bygd ut for noen år siden er ikke disse bygd med galv skiller slik det blir gjort i dag.

UMB

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy Signaler

Jeg får forstyrrelser på digitalt signal veldig Plagsomt, har cd jeg
    hva skyldes dette, er det feil på kabler dårlig koblet opp, eller er det nettet til Anal digital

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •