Digitalt bakkenett og mediacenter?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Digitalt bakkenett og mediacenter?

Hei, vet ikke om dette er rette plassen på forumet å plassere denne tråden, men prøver

Har lest en del om bakkenettet i tillegg til svarene fra VG Nett! Tett på nett fra mandag. (VG Nett - Tett på nett)

Slik jeg forstår det vil det ikke være mulig å bruke mediacenter med det nye bakkenettet, man må ha den digitale dekoderen.

Det er greit, men jeg har en mediacenter og elkser bruken av den.

Er det mulig å kjøpe den digitale dekoderen, men sende signalene fra den til mediacenteren? For at Mediacenter skal søke opp kanaler har jeg idag antenneinngang i pc'en. Men med det nye bakkenettet må jeg vel ha en HDMI inngang, og få mediacenter til å hente kanaler fra denne ingnangen?

Men finnes det slike tv kort på markedet?

Eller er det ingen løsninger for osss som vil bruke Mediacenter og bakkenettet?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

nå har ikke jeg kjempe peiling, men hvis du ser på denne linken sier rikstv at de er interessert i å tilby løsninger for htpc: "Mediesenter-pc
    RiksTV ser på muligheten til å støtte mediesenter-pc.

Støtte for utstyr som Media Center PC krever innsats fra oss og flere av våre teknologipartnere. Vi jobber med å få til en løsning, men kan ikke si noe om timeplanen enda.

Straks vi har mer informasjon om dette vil vi publisere det på vår hjemmeside. Vi ser på dette som en spennende mulighet både for oss og for våre kunder." RiksTV - Mediesenter-pc

Ellers har også ntv sagt at det mest sannsynelig vil komme tv'er med innebygde dekoder noe som kan bety at løsningen demmes ikke er låst mot dekoder på samme måte som get. Hvis dette er tilfelle ser jeg ingen grunn til at man ikke kan gå til innkjøp av digitalt tv kort samt en kort leser.

Men som sagt. Det finnes andre mennesker her som har mye mer peil på dette en meg.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NTV skal ha en godkjenningsordning for dekodere, og så vidt jeg har skjønt skal det være mulig å kjøpe en dekoder på egen hånd, og deretter skaffe vanlig abonnement fra RiksTV.

Jeg ser at NTV i VG-chatten sier at det inntil videre ikke vil være mulig å bruke et mediasenter, grunnet frykt for at kanalene vil bli sure. Men, jeg skjønner ikke helt hvordan de skal klare å hindre folk i å bruke DVB-T-kort med CA-modul. Jeg har en følelse av at når de sier man ikke kan bruke mediasenter, så betyr det bare at de ikke kommer til å sette noe "godkjent til bruk i det norske bakkenettet"-stempel på DVB-T-kort med det første, samt at de kanskje vil være nokså lite interessert i å hjelpe folk med å få dette til å virke.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    i denne artikkelen på vg påstås det at man ikke kan få inn tv signaler på htpc når det nye bakkenettet kommer. noen som har noen kommentarer til dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Artikkelen er jo ganske upresis. Ja, du kan ikke ta inn på mediasenter, men du kan jo ta det inn på _PCen_ med _andre_ programmer, som DVBViewer Pro. De har ennå ikke støtte for lyd, men det kommer.

Intermediate DypBassen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    776
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå kan du jo motta de ukrypterte signalene, fra nrk1 og nrk2, så helt uten tv vil man jo ikke bli inntil en fremtidig løsning kommer.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •