Svenskt digitalt bakkenett i indre Østfold

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Svenskt digitalt bakkenett i indre Østfold

Hei, er det noen som har erfaringer med å ta inn svenskt digitalt bakkenett i indre Østfold? Har parabol, men der er det jo ikke noe svensk tv...
    Jeg skal i første omgang ta det ned på pcen, men lurte på to ting:

Hva slags UHF-antenne skal jeg kjøpte, bør jeg kjøpe en ekstra god med mange elementer, og er det noen som kan anbefale noe?

Hvilken sender skal jeg bruke? På TÀckningskarta får jeg opp flere alternativer når jeg bor i Askim. Det beste ser ur til å være Sunne Blåbärskullen, deretter Bäckefors. Strømstad blir også foreslått for de som er lengre sør i Østfold. Töcksfors blir også et alternativ i september. Noen som har noen erfaringer?

Active uncle sid sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har prøvd i askim,men får ikke inn sterke nok signaler. Sunne senderen er vel ikke i gang enda, så du må nok sikte på Bäkkefors. Si gjerne i fra om du får inn noen signaler. Vet at det er problemer med å få inn mange steder fra Årjäng mot grensen, så jeg tviler på at det er mulig

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sant nok, jeg så at det var problemer vest for Ärjeng, men Askim ligger ganske høyt i terrenget, så det er verdt et forsøk hvis jeg finner en god antenne. Går det ikke, så får jeg heller vente til høsten, og bruke antennen i mellomtiden til å teste det norske bakkenettet.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •