Molbolandet: Nå må vi betale for alle kanaler - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 27 av 27
    Active
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forbrukerrådet reagerer

Politikerne har vært i lomma på RiksTV hele tiden:
    Forbrukerrådet raser over dårligere TV-tilbud - Dagbladet.no - tvogmedier

For de naive og uvitende er det de samme aktørene som står bak bakketv, mesteparten av kabeltv-nettet (telenor) og satellitt - å innbille seg at det bare er å velge et annet abonnement er dessverre bortkastet. Her har vi en monopolsituasjon med private aktører som ikke er bundet av noen regjering mht lisenspriser slik som NRK.

Fra NTVs sider:
    "RiksTV AS og Norges televisjon as (NTV) er to uavhengige selskaper med ulike ansvarsområder. Begge selskapene eies av NRK, TV 2 og Telenor. NTV har ansvaret for utbygging og drift av den tekniske plattformen."

Er man så kørka at man synes det er greit å betale alt for mye for et produkt fordi man har god råd så værsågod - her vil du få sjansen.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Verre og verre...

Det som kan være problematisk er å finne ut hva som er mest aktuelt, siden det ikke flommer over av info om det som kommer i det nye bakkenettet.

For min del er alt. c) utelukket, men det er kun pga.geografi. Og jeg har enda ikke funnet ut hvilket av de to andre alternativene som vil lønne seg/være aktuelle for meg.
    Om du vil være din egen herre så langt det lar seg gjøre, så ville jeg gått for parabol. OK, du er i lomma på CD eller Viasat, men i valget mellom pest og kolera tror jeg det er bedre enn kabelTV selskapene.........

Dessuten har du godt valg av pakker. Men smak og behag.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Viasats egen plattform tilbyr heller ikke en eneste gratiskanal. Kan ønsket om å sende Viasat 4 gratis være reelt eller er det kun et veldig smart PR stunt ..?
    Det er naturligvis et PR-stunt. De får oppmerksomhet på egen kanal og merkenavn, samtidig som de indirekte fortelle Hvermannsen at "bakkenettet blir dyrt og dårlig. Du kan like så godt abonnere på ViaSat".

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Du slipper ikke unna betaling med kabeltv heller. De fleste kabeltv nettene krever inn årsavgift...
    Jeg betaler jo for kabel-tv i dag.

Men har jo med meg reise-tv på ferier og slikt.

Det er jo fint å se Tour de France og nyte kald øl på hytte om sommeren

Får kanskje si opp kabel-tven og skaffe en slik boks da? Er ihvertfall ikke intressert i å måtte betale dobbelt opp.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Newcomer AlexanderK sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Jeg betaler jo for kabel-tv i dag.

Men har jo med meg reise-tv på ferier og slikt.

Det er jo fint å se Tour de France og nyte kald øl på hytte om sommeren

Får kanskje si opp kabel-tven og skaffe en slik boks da? Er ihvertfall ikke intressert i å måtte betale dobbelt opp.
    Du får vel ukesabonnement på internett? Og det kommer det sikkert korttidsabonnement på TV over internett, vil jeg tro - Hvis det ikke finnes allerede da..?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

toget er i alle fall gått

NTV er tildelt konsesjon for DTT for 15 år, formentlig gjeldende fra oppstart av regulære sendinger. NTV er et privat selskap som må forestå utbyggingen selv og som selvsagt ønsker maksimal avkastning av sin investering. Om de skal tilby en pakke med flere gratiskanaler eller om de skal velge utelukkende betalingskanaler, blir et rent kommersielt spørsmål der konkurranse fra andre aktører vil være avgjørende for resultatet. "Stripper" de tilbudet risikerer de at store kjøpekraftige grupper velger andre mottaksmuligheter. Joost anyone?

Om vi hadde vært "våkne" tidligere, og stillet krav til kandidater til stortinget om å benytte skattepenger til utbygging, så kunne vi i dag ha forlangt at NTV skulle akseptert å sende en drøss gratiskanaler også. Ville det ha vært en seier??? La oss heller vente og se hva NTV /RiksTV faktisk kommer til å tilby. Mulighetene for at det blir bra, er absolutt til stede :???:

Active svennis1982 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at NTV har gått ut med ett par nyhetsbrev for og prøve og gi de ett litt bedre lys i denne saken etter at DN la ut artikkelen med Viasat 4 og bakkenettet.

De sier og at TV2 ikke nødvendigvis kommer til og bli betal kanal etter 2010, men de har muligheten til og tas seg betalt hvis de vil. Så vi får vel egentlig bare se det an litt, og så kan vi heller klage når vi ikke blir fornøyd :wink:

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •