NTV/RiksTV vs Get i Oslo

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

NTV/RiksTV vs Get i Oslo

Situasjonen er:
    Lite sameie i Oslo med 14 enheter
    UPC har ikke oppgradert til "digital" kabel og truer nå med å si opp avtalen med sameiet om vi ikke tar et av deres sjenerøse tilbud.

Dvs at oppgradering må gjøres i alle tilfeller, utgiftene til dette er:

Installasjon av UHF antenne med mere: 24.000,-
    eller
    Get tilbyr oppgradering til "digital" kabel: 28.000,- (binding til DigitalTV basispakke for hele sameiet) evt 42.000,- for oppgradering uten binding (kun analog kollektivt, opp til hver enkelt å skaffe seg digital dekoder).

Ved å velge NTV kan hver enkelt beboer så vidt jeg forstår enten kjøpe dekoder til ca 1500,- og få NRK/TV2 ELLER velge en subsidiert dekoder med basispakke fra RiksTV for ca 150,- pr mnd + legge på enda mer innholdsrike pakker. (dette ifølge info funnet i Dine Penger)

Gets avgifter har jeg ikke helt oversikt over, men jeg skjønner det blir en god del dyrere enn NTV.

Dette er et ganske kort sammendrag, men jeg regner med at det er en del folk som har samme dilemma for tiden.

Min konklusjon er at uavhengig av installasjonskostnader så tilbyr NTV/RiksTV en mer fleksibel pakke til en betydelig lavere pris.

Håper noen på forumet har synspunkter som kan bekrefte/avkrefte min påstand.

Newcomer superman sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utsett dette så lenge som mulig.

Jeg ville drøyd dette til utpå høsten, før dere bestemmer dere.

Styret burde ta opp saken intern, utrede, nytt styremøte og så evt. komme med et forslag for en ekstraordinær generalforsamling. Da har det gått en god stund, og man vet mer om hva man må ha for å få til en løsning basert på det digitale bakkenettet.

Kanskje holder det med å sette opp en antenne, og bruke det gamle kabelopplegget inn til hver og en sin NTV dekoder. Kanskje holder det til og med med en liten antenne fra ClasOhlson i hver leilighet....

Nå har dere sikkert mulighet for bredbånd via ADSL, så da er ikke det behovet prekært heller.

Som sagt ville jeg ha ventet til utpå høsten for å få klarhet i alternativene.

På den annen side har GET dårlig tid, fordi de nå må binde kunder før de ser at det finnes et alternativ. Det kan gi stort rom for pruting hvis dere bestemmer dere nå, men kanskje enda større rom for pruting til høsten.

Supernan

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er et litt vanskelig spørsmål, fordi skal man sammenligne to tilbud på en skikkelig måte, så er det en fordel å vite hva man skal betale og hva man får på begge alternativene. Foreløpig er det ingen som vet med sikkerhet hvilke kanaler RiksTV vil tilby, eller hvor mye det faktisk vil koste.

Dette er nok også en av grunnene til at Get har det såpass travelt med å få dere til å oppgradere nettet nå, og gå med på bindingstid.

Når det er sagt, så tror jeg ikke RiksTV vil være i stand til å matche Gets digitale grunntilbud i antall kanaler, i hvert fall. Fra 1. juni vil dette være:

NRK1
    NRK2
    TV2
    TV2 Zebra
    TV2 Nyhetskanalen
    TV2 Filmkanalen
    TV Norge/Lokal TV
    TV3
    ZTV
    SportN
    SVT1
    SVT2
    DR1
    CNN
    BBC World
    Euronews
    Eurosport
    National Geographic
    Discovery
    Travel Channel
    MTV
    Voice
    Disney Channel
    Showtime/Star
    TCM/Cartoon Network
    Viasat Nature/Crime
    Fransk TV5

Prisen blir 209,- pr. måned (pluss kortavgift, 498,- pr. år), men dette gjelder i utgangspunktet for eneboliger. Det kan godt hende dere får en rabatt som et sameie.

Hva basispakken til RiksTV vil inneholde, er det vanskelig å si noe sikkert om. Men, jeg vil gjette at disse kanalene er rimelig bankers:

NRK1
    NRK2
    TV2
    TV2 Zebra
    TV2 Nyhetskanalen
    TV2 Filmkanalen
    TV Norge/Lokal TV
    TV3
    ZTV
    SportN
    Voice

I tillegg var det vel snakk om at man skal starte opp norsk TV4 omtrent samtidig som bakkenettet lanseres. Dessuten kommer NRK Super/NRK3 i desember.

De vil ha plass til rundt 20 kanaler til å begynne med, men jeg regner med at en del av denne kapasiteten vil gå til betalkanaler som TV2 Sport, Canal+ og TV1000. I så fall blir det ikke plass til særlig flere kanaler i basispakken.

Om vi antar at premium-kanaler (kanskje med unntak av TV2 Sport) må vente til det analoge nettet er slukket, så vil det kunne være plass til 6-7 andre kanaler.

Uansett ser det ut til at Get kan tilby flere kanaler, men hvis tilbudet fra RiksTV er "godt nok", så spiller kanskje ikke dette noen rolle.

En annen ting som kan være verdt å ta med i betraktningen, er at Get sannsynligvis vil si opp avtalen i god tid før det digitale bakkenettet er operativt. Dere vil i så fall ende opp med analogt mottak av NRK1, NRK2, TV2 og TVN/TVOslo i en overgangsperiode. Dette er ikke nødvendigvis et stort problem, men det er verdt å gjøre beboerene oppmerksom på det

Men hva skal du velge? Jeg må vel innrømme at jeg synes Gets kanalpakke virker bedre enn den hypotetiske basispakken til RiksTV, og prisen vil nok ikke bli veldig forskjellig (jeg regner med at også RiksTV vil ha en årlig kortavgift). Men allikevel tror jeg at jeg ville satset på RiksTV.

Get har godt av konkurranse, og det har en verdi for dere å være uavhengig av kabelselskapene. Om dere på neste møte med Get annonserer at dere nå har satt opp UHF-antenne, og at dere nå bare venter på at RiksTV skal sette igang sendingene sine, så kan det godt hende Get kommer med et langt mer generøst tilbud. Gratis oppgradering mot bindingstid vil være passelig rimelig, synes jeg. Hvis de ikke går med på det, så får dere heller bruke RiksTV, som tross alt ikke er noe dårlig alternativ.

En ting, sånn på tampen, som jeg nesten glemte. Så vidt jeg kan se av dekningskartet, så skal hele Oslo ha "Svært god dekning", hvilket betyr at det skal gå an å bruke en innendørs bordantenne for å ta inn sendingene. Om dette stemmer der dere bor, så kan dere altså gå over til RiksTV uten å bruke masse penger på å montere takantenne.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville tenkt litt på hva dere faktisk er ute etter. Siden dere er 14 stykker som faktisk skal ha dette produktet, Og dere kanskje i tillegg har et forbud(eller ikke muligheten av andre årsaker) mot og sette opp parabol. Så bør man vel kanskje tenke litt på at enkelte ville ønsket seg og ta inn noen kanaler utover de vanlige norske kanalene. Get har vel totalt i dag ca 100 kanaler. Inkludert masse utenlandske kanaler. Så om tv sendingene skal utelukke eventuell parabolbruk ser jeg ikke for meg at ntv sin pakke er tilstrekkelig.

Forøvrig bor dere i oslo? som sakt ikke utenkelig at det er en god løsning og benytte seg av vanlig bordantenne for de som ønsker og ta inn ntv. Jeg ville gjort som nevnt tidligere her.. Avventet så lenge som mulig. ingen som vet sikkert hvordan det nye ntv systemet vil virke i praksis.

Personlig er jeg skeptisk til at nrk og tv2 har såpas store interesser i ntv. Man ser jo allerede at de lanserer en bråte elendige kanaler det ikke er grunnlag for overhode. Og jeg misstenker dette bare er for og fylle opp det begrensete ntv nettet og presse ut eventuelle konkurrenter. Du vil foreksempel kunne bli sittende med tv2 OG nrk nyhets kanaler isteden for bbc, cnn og euronews.

Er vel ikke bare jeg som syntes innholdet på disse ikke kan sammenlignes når det kommer til kvalitet. Såklart mange som liker at det er på norsk, men virker ganske tåpelig og se på tv2 nyhetskanalen for en som er vant til internett. 1 times (middelmådig) innhold som loopes 15-16 ganger og noen statiske informasjonssider imponerer ikke akkurat :P Og ja.. om du absolutt vil ha med deg denne informasjonen sendes den vel en gang eller to på tv2 også ^^

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Get sine priser til sameier

Get sine priser til sameier er så vidt jeg husker 179 kr per måned uten binding og 159 kr per måned med 36 måneders binding. Dette inkluderer leie av dekoder og tilgang til startpakken på ca 30 kanaler. Det er ingen kortavgift.

Slik jeg ser det kan dette vanskelig matches av RiksTV.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Angelou
    Du vil foreksempel kunne bli sittende med tv2 OG nrk nyhets kanaler isteden for bbc, cnn og euronews.

Er vel ikke bare jeg som syntes innholdet på disse ikke kan sammenlignes når det kommer til kvalitet. Såklart mange som liker at det er på norsk, men virker ganske tåpelig og se på tv2 nyhetskanalen for en som er vant til internett. 1 times (middelmådig) innhold som loopes 15-16 ganger og noen statiske informasjonssider imponerer ikke akkurat :P Og ja.. om du absolutt vil ha med deg denne informasjonen sendes den vel en gang eller to på tv2 også ^^
    TV2 Nyhetskanalen har faktisk 3 ganger så mange seere i løpet av en uke enn CNN,Sky News,Euronews og BBC World har tilsammen. Nyhetslooping er også et fenomen på de utenlandske nyhetskanalene . De leser opp samme nyheter gang på gang helt til det skjer noe nytt. Det er vel greit nok siden de fleste ikke ser kontinuerlig på en nyhetskanal men zapper til en nyhetskanal når de ønsker å se nyheter.

Vinner nyhetskrigen - Medier - Kampanje.com

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Dette er et litt vanskelig spørsmål, fordi skal man sammenligne to tilbud på en skikkelig måte, så er det en fordel å vite hva man skal betale og hva man får på begge alternativene. Foreløpig er det ingen som vet med sikkerhet hvilke kanaler RiksTV vil tilby, eller hvor mye det faktisk vil koste.

Dette er nok også en av grunnene til at Get har det såpass travelt med å få dere til å oppgradere nettet nå, og gå med på bindingstid.

Når det er sagt, så tror jeg ikke RiksTV vil være i stand til å matche Gets digitale grunntilbud i antall kanaler, i hvert fall. Fra 1. juni vil dette være:

NRK1
    NRK2
    TV2
    TV2 Zebra
    TV2 Nyhetskanalen
    TV2 Filmkanalen
    TV Norge/Lokal TV
    TV3
    ZTV
    SportN
    SVT1
    SVT2
    DR1
    CNN
    BBC World
    Euronews
    Eurosport
    National Geographic
    Discovery
    Travel Channel
    MTV
    Voice
    Disney Channel
    Showtime/Star
    TCM/Cartoon Network
    Viasat Nature/Crime
    Fransk TV5

Prisen blir 209,- pr. måned (pluss kortavgift, 498,- pr. år), men dette gjelder i utgangspunktet for eneboliger. Det kan godt hende dere får en rabatt som et sameie.

Hva basispakken til RiksTV vil inneholde, er det vanskelig å si noe sikkert om. Men, jeg vil gjette at disse kanalene er rimelig bankers:

NRK1
    NRK2
    TV2
    TV2 Zebra
    TV2 Nyhetskanalen
    TV2 Filmkanalen
    TV Norge/Lokal TV
    TV3
    ZTV
    SportN
    Voice

I tillegg var det vel snakk om at man skal starte opp norsk TV4 omtrent samtidig som bakkenettet lanseres. Dessuten kommer NRK Super/NRK3 i desember.

De vil ha plass til rundt 20 kanaler til å begynne med, men jeg regner med at en del av denne kapasiteten vil gå til betalkanaler som TV2 Sport, Canal+ og TV1000. I så fall blir det ikke plass til særlig flere kanaler i basispakken.

Om vi antar at premium-kanaler (kanskje med unntak av TV2 Sport) må vente til det analoge nettet er slukket, så vil det kunne være plass til 6-7 andre kanaler.

Uansett ser det ut til at Get kan tilby flere kanaler, men hvis tilbudet fra RiksTV er "godt nok", så spiller kanskje ikke dette noen rolle.

En annen ting som kan være verdt å ta med i betraktningen, er at Get sannsynligvis vil si opp avtalen i god tid før det digitale bakkenettet er operativt. Dere vil i så fall ende opp med analogt mottak av NRK1, NRK2, TV2 og TVN/TVOslo i en overgangsperiode. Dette er ikke nødvendigvis et stort problem, men det er verdt å gjøre beboerene oppmerksom på det

Men hva skal du velge? Jeg må vel innrømme at jeg synes Gets kanalpakke virker bedre enn den hypotetiske basispakken til RiksTV, og prisen vil nok ikke bli veldig forskjellig (jeg regner med at også RiksTV vil ha en årlig kortavgift). Men allikevel tror jeg at jeg ville satset på RiksTV.

Get har godt av konkurranse, og det har en verdi for dere å være uavhengig av kabelselskapene. Om dere på neste møte med Get annonserer at dere nå har satt opp UHF-antenne, og at dere nå bare venter på at RiksTV skal sette igang sendingene sine, så kan det godt hende Get kommer med et langt mer generøst tilbud. Gratis oppgradering mot bindingstid vil være passelig rimelig, synes jeg. Hvis de ikke går med på det, så får dere heller bruke RiksTV, som tross alt ikke er noe dårlig alternativ.

En ting, sånn på tampen, som jeg nesten glemte. Så vidt jeg kan se av dekningskartet, så skal hele Oslo ha "Svært god dekning", hvilket betyr at det skal gå an å bruke en innendørs bordantenne for å ta inn sendingene. Om dette stemmer der dere bor, så kan dere altså gå over til RiksTV uten å bruke masse penger på å montere takantenne.
    å?
    ikke flere kanaler?
    når Get bruker MPEG-2, og RiksTV bruker MPEG-4(H.264/AVC)
    det kan bli alså 1000kbps (i nesten dvd kvalittet ved bruk av h264) pr kanal og hvor mye er båndbredden til rikstv?, mere en get vil jeg tru, så RiksTV vil få MYE bedre plass til kanaler en Get har

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wiak
    å?
    ikke flere kanaler?
    det kan bli alså 1000kbps (i nesten dvd kvalittet ved bruk av h264) pr kanal og hvor mye er båndbredden til rikstv?, mere en get vil jeg tru, så RiksTV vil få MYE bedre plass til kanaler en Get har
    OK at H.264 er mer effektiv enn MPEG-2, men kabel har _mye_ mere båndbredde enn bakkesendt nett.

Når bakkenettet åpner vil det ha en total kapasitet på 66 Mbit. Når det analoge nettet stenges får de ytteligere 44 Mbit. Altså 110 Mbit totalt. Til sammenligning er båndbredden til kabelen på ca 6 Gbit, altså nesten 60 ganger mer. Selv om denne plassen skal deles med telefon og internett blir det mye igjen som kan sløses bort på MPEG-2.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    å?
    ikke flere kanaler?

Forskjellen mellom mpg2 og mpg 4 er ikke så enorm ? det er bedre men på lavoppløslige bilder er det ikke mye og snakke om ved sammenligning av bildekvalitet på samme bitrate. Du må huske at tv sendinger alikevel ikke kan bruke den mest agresive komprimeringen. Siden det da foreksempel vil kunne ta 10 sekunder mellom hvert fulle bilde sendes, og følgende 10 sekunder mellom hver gang du bytter kanal i (kontrast til dagens 2 sekunder som mange syntes er plagsomt lenge . Noe de fleste ikke ville kunne leve med.
    Dessuten er båndbredden i kabelnettet ENORMT mye større en det digitale bakkenettet. med 550 mhz nett snakker man sikkert om 20-30 ganger så mye båndbredde .. og på 870 mhz nett er sammenligningen maks 20 kanaler vs så mange kanaler at du ikke innhold til å fylle dem

Så påstanden om at det er mer plass i det digitale bakkenettet er det vel liten tvil om at bare er tull. Forøvrig vil get også sende med mpeg4 codec når de lanserer hdtv. Planlagt utpå høsten.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    TV2 Nyhetskanalen har faktisk 3 ganger så mange seere i løpet av en uke enn CNN,Sky News,Euronews og BBC World har tilsammen. Nyhetslooping er også et fenomen på de utenlandske nyhetskanalene . De leser opp samme nyheter gang på gang helt til det skjer noe nytt. Det er vel greit nok siden de fleste ikke ser kontinuerlig på en nyhetskanal men zapper til en nyhetskanal når de ønsker å se nyheter.

Vinner nyhetskrigen - Medier - Kampanje.com
    hhehe du mener vel ikke på værdensbasis :P

men imponerende statestikk. er den like imponerende om man sameneligner med tilgjengelighet?
    Poenget mitt er jo nettop at det er en kanal man ser på 1 time maks. denne kanalen, og ja faktisk disse siden det kommer en fra nrk også. Tar opp en av ganske få tilgjengelige kanalplasser på det digitale bakkenettet.
    2 kanaler med 2 timer innhold bruker ca 1/10 av den tilgjengelige båndbredden.

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    å?
    ikke flere kanaler?
    Hvis RiksTV legger seg på 1000kbps H.264 så skal jeg love deg at kabel og satellitt kommer til å ha mye bedre kvalitet. Har sett antydninger om at H.264 kan spare 50% bitrate i forhold til MPEG2 når teknologien modner en gang i fremtiden. Dvs. om noen år så kan muligens 1000kbps H.264 gi lik kvalitet som som 2000kbps MPEG2.

Alle som har sett MPEG2 på 2000kbps har jo sett hvor dårlig det er. Test kanalene som ligger ute nå ser ut til å sende ca. 3000kbps.

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Angelou
    hhehe du mener vel ikke på værdensbasis :P

men imponerende statestikk. er den like imponerende om man sameneligner med tilgjengelighet?
    Poenget mitt er jo nettop at det er en kanal man ser på 1 time maks. denne kanalen, og ja faktisk disse siden det kommer en fra nrk også. Tar opp en av ganske få tilgjengelige kanalplasser på det digitale bakkenettet.
    2 kanaler med 2 timer innhold bruker ca 1/10 av den tilgjengelige båndbredden.
    Det var i Norge jeg mente

Nyhetskanaler er uansett ikke en kanal man ser på i timesvis dersom det ikke skjer noe spesielt. Har sett mye på Sky News men det har blitt betydelig mindre etter at TV2 Nyhetskanalen startet.

CNN og BBC World har jo ganske bra tilgjengelighet. De sender hos GET,Canal Digital kabel&parabol og hos Viasat.

Dersom TV2 Nyhetskanalen og NRKs Nyhetskanal blir med i bakkenettet så blir det spennende å se om RiksTV vil prioritere enda flere nyhetskanaler.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Test kanalene som ligger ute nå ser ut til å sende ca. 3000kbps.
    Siste vi hørte var at NTV vurderte å legge seg på ca. 2,5 Mbps i snitt per (SD-)kanal i MPEG-4. Det er MPEG-4 testsending du ser?

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tantra
    Siste vi hørte var at NTV vurderte å legge seg på ca. 2,5 Mbps i snitt per (SD-)kanal i MPEG-4. Det er MPEG-4 testsending du ser?
    Ja det er nok MPEG4. Mottar NRK på Canal Digitals HDTV mottager. Har ikke noe DVB-T kort akkurat nå så jeg får ikke sjekket bitrate osv.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vente og se

Takk til Superman, trondmm og Angelou for gode svar!

Sameiet har bestemt seg for å vente og se selv om Get lovde (sin trofaste kunde) svart skjerm fra 1. mai (intet har skjedd enda). I verste fall må hele gjengen kjøpe bordantenne, men det er de nå klar for.

Personlig tror jeg RiksTV kommer til å sette sammen en konkurransedyktig pakke for oss som ikke må ha 100 kanaler (de som må ha det har jo allerede satelitt uansett?!?). Får jeg NRK/TV2 og et par godbiter som Discovery og hmm, kommer ikke på andre... så er jeg fornøyd.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette suger vel rett og slett for mange av de som bor utenfor oslo og ikke har GET men Canal Digital.
    Da vil man få valget til Canal Digital sin basispakke eller RiksTV sin.
    og som vi alle vet er jo telehor den store eieren i dem begge.
    De vil jo få monopol og gi et rævva tilbud med lite/dårlig utvalg av kanaler og høy pris...

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tiiim
    Dette suger vel rett og slett for mange av de som bor utenfor oslo og ikke har GET men Canal Digital.
    Da vil man få valget til Canal Digital sin basispakke eller RiksTV sin.
    og som vi alle vet er jo telehor den store eieren i dem begge.
    NTV og RiksTV er eid av Telenor, TV2 og NRK. De har nøyaktig 1/3 eierandel hver i begge selskapene, mens TV2 er delt 50/50 mellom A-pressen og Egmont. Så etter min mening holder ikke påstanden om at Telenor er "den store eieren" av RiksTV vann.

Vanligvis er jeg mer enn gjerne med på kalle Telenor den store, stygge ulven. Men i dette tilfellet synes jeg det blir vanskelig. NTVs konsesjonssøknad ble f.eks. vesentlig bedre etter at Telenor kom med i bildet.

De vil jo få monopol og gi et rævva tilbud med lite/dårlig utvalg av kanaler og høy pris...
    Mnja... Viasat har også tenkt til å tilby abonnementspakker i bakkenettet (uavhengig av RiksTV, altså), og så vidt jeg har skjønt, så må NTV sette av plass til en konkurrerende aktør.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Telenor bilr en stor stygg ulv når de får for mye makt
    Og som vi vet tidligere så er jo TV2 og Telenor også gode venner.

Jeg vet jo at det vil koste mye mer enn feks i sverige. Pga at vi ikke har fått noe som helst i pengestøtte fra staten (BOMBE), hehe.. men er redd for konkurransen bare.

Hvis NTV må sette av plass til en annen leverandør betyr jo det at den leverandøren må betale leie til NTV av bakkenettet og da vil jo uansett tilbudet bli veldig likt NTV sitt (med forebehold om litt andre kanal-løsninger)

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Telenor bilr en stor stygg ulv når de får for mye makt
    Og som vi vet tidligere så er jo TV2 og Telenor også gode venner.

Jeg vet jo at det vil koste mye mer enn feks i sverige. Pga at vi ikke har fått noe som helst i pengestøtte fra staten (BOMBE), hehe.. men er redd for konkurransen bare.

Hvis NTV må sette av plass til en annen leverandør betyr jo det at den leverandøren må betale leie til NTV av bakkenettet og da vil jo uansett tilbudet bli veldig likt NTV sitt (med forebehold om litt andre kanal-løsninger)
    Norge har fått tildelt 8 frekvenser for DVB-T.
    Kilde: http://www.npt.no/iKnowBase/Content/...cumentID=50377

NTV's konsesjonssøknad er for 5 av disse.
    http://www.norsk-dtvforum.com/DTT-ko...nssoknaden.pdf
    Det betyr sannsynligvis at staten kan lyse ut enda flere digital-tv konsesjoner når
    det analoge bakkenettet er slått av.

Hvis staten lyser ut konsesjon på disse til digital-tv så kan jo en annen operatør få plass. Det er sannsynligvis disse frekvensene Viasat ønsker konsesjon for. – Ingen katastrofe - Medier - Kampanje.com

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •