Serieopptak på Get PVR

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Serieopptak på Get PVR

Oppdaget plutselig at det nå er mulig å aktivere opptak av serier på Gets PVR.

Fremgangsmåten var noe kronglete, og jeg vet ikke om det faktisk funker, eller om alternativet kun kan brukes til å tegne et ekstra ikon på skjermen

For å aktivere serieopptak må du først ha tatt opp et program som er tagget som serie av EPGen (Jeg har kun funnet Criminal Minds (TV2) og Mine beste år (TVN) til nå).
    Deretter må du gå til opptakslista, og trykke (OK) på programmet for å få opp menyen der man kan velge å spille av, slette eller beskytte programmet. Her skal det være et ekstra menyvalg "ta opp serie", mellom "spill av fra start" og "spill av fra siste posisjon". Hvis du velger "ta opp serie", vises et rødt opptaksmerke og et plusstegn ved siden av tittelen.

Jeg har ikke funnet noen måte å markere serieopptak fra EPGen eller opptakslista.

Det som er litt "interessant" er at etter at man har valgt serieopptak, så forsvinner dette menyvalget. Dvs. det er ikke mulig å velge å ikke ta opp serie lenger. Jeg er derfor veldig usikker på hvordan serieopptak skal fungere. Når det ikke er noe menyvalg for å slå av serieopptak mistenker jeg at man slår det av ved å slette opptaket. I så fall mistenker jeg at PVRen vil overskrive gamle episoder ved serieopptak, men dette er bare speskulasjon fra min side.

Vel, det skal bli spennende å se i morgen om serieopptaket av Mine beste år har fungert.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig interesant funn
    Har tittet gjennom alt jeg har av ting i mitt arkiv men finner ingenting som har det valget du beskriver.

Hvilken dato har du på firmwaren?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wizt
    Hvilken dato har du på firmwaren?
    Hmm. skavvise... Jeg finner ingen nye datoer.

Dette er hva jeg har:
    Driver KAON HDI4 v1.0.10
    Core 4.0 6.9.8 Feb 9 2007 CR40F4FP
    ReceiverSw 1.0.3.001 PRODUKT Feb 26 2007
    AppVersion 2.E.B Feb 26 2007 12:32:54

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wizt
    Veldig interesant funn
    Har tittet gjennom alt jeg har av ting i mitt arkiv men finner ingenting som har det valget du beskriver.
    Jeg får også dette menyvalget på NYPD Blue som går på TV2 nå. Jeg vet ikke om man må ta opp programmet fra start for å få menyvalget. Jeg tok opp slutten av Andromeda på TV2 Zebra, og der fikk jeg ikke dette menyvalget.

Anyway - hvis du leser dette før NYPD Blue er over, kan det være verdt et forsøk å starte et opptak.

Jeg har for øvrig lagt inn opptak av diverse serier på mange forskjellige kanaler i morgen, for å se om det er en sammenheng mellom serieopptak og kanal.

En annen ting jeg har lagt merke til nå, er at dersom jeg trykker på opptaksknappen i EPGen, så vil jeg på enkelte kanaler få opp samme meny som om jeg hadde trykket (OK), i stedet for at programmet markeres for opptak direkte. Det er mulig det er et samsvar mellom disse kanalene og de kanalene det er mulig å gjøre serieopptak på.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=trondmm]
    Jeg har for øvrig lagt inn opptak av diverse serier på mange forskjellige kanaler i morgen, for å se om det er en sammenheng mellom serieopptak og kanal.
    [QUOTE]

Bundy på TV3 og Beyond Tomorrow på TVN kan også tas opp som serie.

Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    En annen ting jeg har lagt merke til nå, er at dersom jeg trykker på opptaksknappen i EPGen, så vil jeg på enkelte kanaler få opp samme meny som om jeg hadde trykket (OK), i stedet for at programmet markeres for opptak direkte. Det er mulig det er et samsvar mellom disse kanalene og de kanalene det er mulig å gjøre serieopptak på.
    For øyeblikket får jeg opp denne menyen på NRK1, NRK2, TV2, TVN og TV3. På alle kanalene, unntatt TVN, ser det ut til at menyen kun dukker opp på programmer som går på regulære intervaller (dvs. alt unntatt filmer). På TVN får jeg menyen på alle programmer.

Jeg antar derfor at denne menyen bare dukker opp på programmer det er mulig å velge serieopptak på, og at det egentlig skulle ha vært et menyvalg for å ta opp serien her.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan noen bekrefte om serieopptak faktisk fungerer?

PS. Valget kommer frem også om det bare blir tatt opp deler av programmet.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AVmann23
    Kan noen bekrefte om serieopptak faktisk fungerer?
    Ikke riktig ennå, men i opptakslista mi har i hvert fall neste episode av de programmene jeg markerte for serieopptak, dukket opp, så det ser lovende ut.

Hvis jeg prøver å deaktivere et fremtidig serieopptak, så får jeg valget mellom å avbryte kun dette programmet, eller hele serien. Hvis jeg velger å avbryte opptak av serien, så får jeg spørsmål om jeg ønsker å slette de gamle episodene også.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg testet med Hotel Cæsar på TV2 og kan bekrefte at serieopptak fungerer! Boksen planla opptak hver dag kl 18:00 (reprise) og 19:30 7 dager frem.

Litt klønete at det ikke er noe valg i EPG for å starte serieopptak foreløpig, og at en må ta opp ett program først for å få det til, men det kommer nok snart...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, det virker (å velge serieopptak) men gjennstår å se om jeg har seriene mine i boks etter ferien til uken da... men makan til krøkkete opplegg, å måtte lagre ett program en gang for å kunne velge serieopptak senere... dette bør jo skje med en gang i EPG'en!

Active ToCa sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Her
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om den skriver over forrige episode av en serie som blir tatt opp med serieopptak? Eller er dette noe som først skjer ved full disk? Ligger noen episoder etter på noen av seriene jeg har liggende på disken og syns det hadde vært litt dumt om de episodene som man ikke har sett ennå blir overskrevet.

ToCa

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den skriver ikke over forrige "episode". Testa med å ta opp Dagsrevyen, og det kommer et nytt opptak hver dag. Hva som skjer når disken er full vites ikke...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har sett om den legger til episoder ettersom EPG blir oppdatert?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har sett om den legger til episoder ettersom EPG blir oppdatert?
    Jada, dette fungerer bra. Men jeg støtte borti et lite problem etter å ha slått PVRen av og på.

Jeg tok opp Criminal Minds på mandag, og valgte serieopptak. Dagen etter dukket neste mandags episode opp på EPGen, og da var den allerede lagt til i opptakslista. Deretter sletta jeg den gamle episoden. Litt senere skrudde jeg PVRen av og på (med strømbryteren). Da den boota opp igjen, inneholdt ikke EPGen mandagens program. Senere på kvelden, da neste mandags program kom inn på EPGen igjen, var opptaket for Criminal Minds borte fra opptaksplanen.

Det kan altså virke som om du alltid bør ha ett gammelt program liggende av de programmene du gjør serieopptak av, til enhver tid.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av havardk
    Den skriver ikke over forrige "episode". Testa med å ta opp Dagsrevyen, og det kommer et nytt opptak hver dag.
    Litt synd at det ikke er mulig å be den overskrive gamle episoder. Jeg kunne godt tenkt meg å sette opp et serieopptak av Dagsrevyen o.l. slik at jeg kan se kveldens nyheter når det passer meg. Men jeg har ikke noe særlig behov for å ta vare på gamle nyheter, så da hadde det vært fint om de bare forsvant fortløpende, fremfor å fylle opp disken, og øke risikoen for at andre serier jeg ennå ikke har sett skal bli slettet.

Det samme gjelder for så vidt veldig mange andre serier. Jeg synes det er kjekt å ta opp alt mulig rart, bare sånn i tilfelle jeg har tid til å se på det (dvs. hvis jeg har lyst til å se TV, uten å finne noe fornuftig å se på). Men hvis det skal ha noe for seg å ta opp ørten serier "på måfå", så bør man ha noen funksjonalitet for å sørge for at disse seriene ikke presser ut opptakene du faktisk ønsker å se på. Automatisk overskriving av gammel episode vil sannsynligvis være den enkleste måten å få til dette på.

Sitat Opprinnelig postet av havardk
    Hva som skjer når disken er full vites ikke...
    Antar at det er samme prosedyre som når disken går full ellers. Altså at det enten slutter å ta opp programmer, eller at den sletter det eldste programmet (som ikke er låst) fra arkivet, avhengig av hva du har valgt i oppsettet ditt.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det å skrive over er en GENIAL idè! Jeg skulle gjerne benyttet dette... Hadde kanskje vært en god plan å kontakte GET angående slike idèer? Det er nok en "enkel" sak når GET først holder på å oppgradere software med serieopptak å få til dette i samme sleng.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det å skrive over er en GENIAL idè! Jeg skulle gjerne benyttet dette... Hadde kanskje vært en god plan å kontakte GET angående slike idèer? Det er nok en "enkel" sak når GET først holder på å oppgradere software med serieopptak å få til dette i samme sleng.
    GET benytter vel samme PVR operativsystemet som Sky og Viasat, dvs. Sky+ og Viasat+. Det er sannsynligis NDS som lager software og funksjoner i boksene til GET.
    Systemet heter NDS XTV DVR/PVR Solutions - XTV by NDS

http://www.nds.com/newspdfs/Get_161006.pdf

Det kan sikkert finnes mye info om dette systemet i Engelske forums som f.eks.
    Sky+ - Digital Spy Forums evt. forum om Viasat+.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Serieopptak....

I min forfjamselse over den pussige plaseringen av serieopptakfunksjonen, så testet jeg litt ymse. Resultatet er de fleste norske kanlene ser ut til å fungere utmerket. Men, som den 24 slaven jeg er og med tilgang på sevnsk tv4, så var jeg det leit å konstantere at det ikke var mulig å ta serieopptak av denne serien. Vel, en mail ble sendt avgårde til GET, og langt om lenge kommer det et svar i dag som virker interessant.....

Om 1-2 uker vil vi lansere en ny programvare, og tilhørende EPG som
    tillater våre kunder å ta opp serier automatisk. Bruk og funksjoner med
    denne vil komme i et eget brev.

Tiden vil vise, men det er lov å håpe. En annen ting er at jeg tok opp fruer til fruen (og meg), aktiverte serieopptaksfunksjonen og slettet programmet etter at det var ferdigsett. Og hva skjer etter en dag eller to...jo, neste episode av fruer ligger på listen over kommende opptak. Merk at dekoderen ikke ble slått av helt. Fungerer kanskje ikke da. Lost sendes som kjent onsdager og i reprise sent fredag eller lørdag, husker ikke helt. Reprisen tas også opp som serie. Altså blir det dobbelt opp. Litt undødvendig, blir spennende å se hva som skjer videre.

Jack

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Jeg så også til min forundring på min PVR fra Get at jeg hadde fått opp valget "Ta opp hele serien". Valget var litt knotete gjemt bort når jeg så på et opptak i Mitt arkiv, har ikke sett det før nå...

Tok en telefon til Get som bekreftet at det for øyeblikket faktisk er mulig å ta opp serieopptak på noen kanaler. I forbindelse med lansering av ny programvare førstkommende onsdag har de testet serieopptak i nettet, dette skulle egentlig ikke være tilgjengelig i dagens programvare, men var det her.

Med den nye programvaren skal det visst være mulig å ta opp serie direkte fra EPG-en, bedre oversikt og mange andre forbedringer! Hvis Get lykkes med dette blir det virkelig en PVR som lever opp til sitt terningskast 6!!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •