Get Digitial Tv

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Get Digitial Tv

hei! Jeg har nå fått bestilt meg Get med vanlig start pakke pluss en ekstra pvr til et annet rom... det jeg da lurer på..hvordan kobles de to get dekoderne sammen..? si at rommene jeg skal ha de i ligger 20 m unna hverandre..får man kjøpt så lange kabler??

legger til en liten endring:

jeg bor i et to etasjers hus hos mine foreldre, da vi har tatt over leiligheten i andre etasje etter min tante! Syns det da er unødvendig å bestille to get abbonnement da vi bor i samme hus, og praktisk talt ikke leier leiligheten.. det er et kabel uttak oppe og et nede, kabeltv oppe er sagt opp av min tante.. hva skjer da med kabeluttaket? vil det da være mulig for oss å bestille det overnevnte og koble hver sin get box i hver sin kabeluttak oppe og nede? eller vil den oppe bli registrert som en annen bruker.. vil det da heller lønne seg å trekke en 15 m lang kabel fra box nr 1 i 1.etasje til pvr box i andre etasje?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ingen=?

Sitat Opprinnelig postet av mr.durden
    hei! Jeg har nå fått bestilt meg Get med vanlig start pakke pluss en ekstra pvr til et annet rom... det jeg da lurer på..hvordan kobles de to get dekoderne sammen..? si at rommene jeg skal ha de i ligger 20 m unna hverandre..får man kjøpt så lange kabler??

legger til en liten endring:

jeg bor i et to etasjers hus hos mine foreldre, da vi har tatt over leiligheten i andre etasje etter min tante! Syns det da er unødvendig å bestille to get abbonnement da vi bor i samme hus, og praktisk talt ikke leier leiligheten.. det er et kabel uttak oppe og et nede, kabeltv oppe er sagt opp av min tante.. hva skjer da med kabeluttaket? vil det da være mulig for oss å bestille det overnevnte og koble hver sin get box i hver sin kabeluttak oppe og nede? eller vil den oppe bli registrert som en annen bruker.. vil det da heller lønne seg å trekke en 15 m lang kabel fra box nr 1 i 1.etasje til pvr box i andre etasje?

Ingen her som kan hjelpe denne stakkars gutten?

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mr.durden
    Ingen her som kan hjelpe denne stakkars gutten?
    Bruk uttaket i andre etasje. Hvis det ikke fungerer eller
    slutter å fungere så må du evt. trekke ekstra kabel.

Hvis det går i fra å være to separate leiligheter og til å være en husstand så kan det hende jo GET kan legge om kablingen slik at alle uttakene er på samme abbonement.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk om antenneuttaket er fysisk koblet fra ved og koble til en vanlig analog tv. Får du søkt inn grunnpakken så er uttaket trolig koblet i serie med uttaket nede. Da skal det bare være og koble opp dekoderen din der, og den vil virke. Om bildet hakker eller lignende skyldes nok det dorlige signaler. Da ringer du get og bestiller en teknikker. Mulig du vil bli fakturert for denne om feilen ligger på innternettet i huset, men er alikevel ikke snakk om rare greiene.

Om de er koblet separat må du altså få lakt opp en ny kontakt. Dette kan også get hjelpe deg med.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ja..

min tante som hadde denne leiligheten nå sist har sagt opp sitt analoge kabel tv hos upc for en god stund siden.. jeg har brukt dette uttaket til analogt tv i 2 mnd nå..så enten så er det felles nett nå..eller så har bare ikke upc koblet det fra enda.. satser på det første..

Intermediate PiXeL sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det er felles nett, så har ve UPC lurt denne tanten din for endel penger..?

Hmm...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

det

var desverre ikke felles nett..men uansett så mottok jeg bare get standard pakken i dag..ingen PVR..leveringsmannen visste ikke noe om det..han bare leverte sa han..hehe..jaja..meeen..da blir det no slik..kan vi ringe til get å gjøre huset om til en husstand..dette vil kanskje være best ettersom det å trekke en 20 meter lang kabel kanskje vil gå utover signaler og bildekvalitet??

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •