Kveldens oppdagelse! "Støyproblemer" på GET dekoder....

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 31
    Intermediate Mr. Gadget Man sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kveldens oppdagelse! "Støyproblemer" på GET dekoder....

Hallois....

Hvis det er flere som sliter med "hakking" på sin kjære GET dekoder, prøv følgnede. Skru av annen elektronikk som står i nærheten av dekoderen i racket ditt! Så fort jeg skrur på strømmen i dvd spilleren min som GET boksen står oppe på begynner den med den berømte "hakkingen"....skrur av og det er borte!!

Dette er jo helt utrolig i så fall med tanke på skjerming av boksen spør du meg. Nekter foreløpig å tro at det er noe ekstraordinært med min Denon 2910 som tydeligvis ødelegger for GET tuneren.

Har hatt problemer med "hakking" på noen av kanalene, men har ikke skjønt hva det kommer av. Tuner og kabler er byttet, som foreslått av GET men lite har hjulpet.

Nå har jeg i alle fall funnet en foreløpig løsning på problemet. La dvd spilleren være av når jeg ser på vanlig TV...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har akkurat samme problem jeg....og samme fiks :-)
    Hos meg er "skjermingen" enda verre. Jeg får faktisk støt (strøm), når jeg kommer borti PVR'en!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    min pvr boks støyet som en hårføner i flere uker inntil jeg oppdaget at det kom av vibrasjoner som forplantet seg i racket. løsningen ble å legge et sitteunderlag a la slike man bruker på skiturer under get boksen.

nå er den (nesten) tyst som i graven.

Intermediate nf sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, bekrefter min teori om at Get neppe har brukt mer enn 150 kr i innkjøpspris på denne boksen.

For den prisen får man IKKE god skjerming og feilkorrigering...

Hvis den er så sensitiv for elektronisk støy som dette er det nesten rart hvis Nemko har godkjent den. Er det N-merke på den??? Hvis man får støt ved å ta på den må det uansett være noe riv ruskende galt med det eksemplaret eller designet...

Hva skjer hvis dere tar en mobiltlf inntil den (mens dere har en samtale gående) ??

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Kjekt å vite... Er jo et herk å måtte slå av all elektronikk rundt da... Hva med horisontale striper som farer opp og ned skjermen? Flere enn meg som sliter med det?

Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke noe striper hos meg, men kun hakkingen...

Noen som har tatt dette videre med GET? Jeg har ikke sjekket etter Nemko merke, men det tror jeg at jeg skal gjøre nå gitt. Håper forøvrig versjonen med HDMI kommer snart, da må det jo byttes boks igjen ;-)

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Jeg fikk svar fra GET i går at feilene jeg har hatt trolig skyldes brukerfeil... De fikk et mindre medgjørlig svar med CAPS LOCK og FET SKRIFT aktivert, har ikke hørt noe siden... Har så langt fått min tredje nå, og begynner ærlig talt å bli litt lei. Har for øvrig nå ikke noe signal heller, står bare "Vennligst vent", bestilte i februar en gang........

Newcomer Knoll sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    194
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hva med støy i høyre bakkanal?

Jeg sliter med støy i høyre bakkanal når jeg bruker get dekoderen:
    Kjører coax fra pvr`n og hører en svak during i høytaleren ganske irriterende!
    Noen andre som opplever det samme?

Har sjekket ut kabler og byttet høytaler for og skjekke...
    AVforum.no - knoll's hjemmekino

Newcomer christine sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av voggers
    Har akkurat samme problem jeg....og samme fiks :-)
    Hos meg er "skjermingen" enda verre. Jeg får faktisk støt (strøm), når jeg kommer borti PVR'en!
    Samme får jeg med min digitale Motorola. Klagde og fikk en ny, men samme problem der. DVDspilleren og annet utstyr i samme hylle med samme stikkontakt har ikke dette problemet.

Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Jeg fikk svar fra GET i går at feilene jeg har hatt trolig skyldes brukerfeil... De fikk et mindre medgjørlig svar med CAPS LOCK og FET SKRIFT aktivert, har ikke hørt noe siden... Har så langt fått min tredje nå, og begynner ærlig talt å bli litt lei. Har for øvrig nå ikke noe signal heller, står bare "Vennligst vent", bestilte i februar en gang........
    Hørt noe mer fra GET etter din fet skrift reply? Skulle vært artig å høre hvilke forslag de har på "brukerfeil" på dette produktet. F.eks: Nei du har satt inn stikkontakten opp ned, det er derfor du får støt!

Gleder meg til å høre mer!

Intermediate nf sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt div runder med Get fra tiden de het UPC. De er rimelig høflige og svarer noen ganger, til du setter dem til veggs. Da svarer de simpelthen ikke...

Skriver du en stund senere ang samme sak, så henviser de til at du har allerede fått svar og saken er avsluttet fra deres side.

Har ikke denne boksen selv, men hører fra alle naboer som har den at det er problem med tidvis hakking og frysing i 1/3 sekund. Samme naboer har noen venner og bekjente i nabokommuner med samme boks og samme problem...

Kjøper den vel sannsynligvis til sommeren når Analog prisen økes til å bli like dyrt som Digitalt (og Disney Channel er viktig for barna, den kommer jo bare i digital grunnpakke...) men skulle ønske Get hadde satset på et produkt med innkjøpspris >= "kortgebyret" ellerhvadenåkallerdet...

Hadde dette vært USA ville det vel allerede vært glimrende grunnlag for en "Class Action Lawsuit" ...

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nf
    Har ikke denne boksen selv, men hører fra alle naboer som har den at det er problem med tidvis hakking og frysing i 1/3 sekund. Samme naboer har noen venner og bekjente i nabokommuner med samme boks og samme problem...
    For å være helt ærlig, tror jeg dette har mer med TV-signalet enn dekoderen å gjøre. Dekoderen oppfører seg nøyaktig slik man kan forvente at en digital dekoder oppfører seg dersom den "mister" deler av datastrømmen.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nf
    For den prisen får man IKKE god skjerming og feilkorrigering...

Hvis den er så sensitiv for elektronisk støy som dette er det nesten rart hvis Nemko har godkjent den.
    Nå tror jeg du har misforstått litt. Støyskjerming brukes for å forhindre at produktet genererer støy som påvirker andre enheter. Om du har enheter som forstyrrer GetBox PVR, er det strengt tatt disse enhetene som er for dårlig skjermet.

For øvrig er Nemko-godkjenning frivillig.

Newcomer octane sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    297
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Koblet i dag opp Get dekoderen til HTPC`n min, å ble kjempeskuffet fordi det suser sikkerlig i høytalerene.

Har tidligre koblet Strong parabol tunern min mot HTPC`n, å alt virker fint.

Virker som det er ett veldig lavt signal som kommer ut på lydutgangene, for jeg må skru volumet veldig høyt på forsterkeren.

Er denne dekoderen bare noe billig dritt eller?

Newcomer octane sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    297
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant en løsning på problemet hvis andre skulle oppleve det samme.

Isteden for å ta lyden ut fra lydutgangen (analog), tok jeg lyden ut fra scart kontakten isteden.
    Nå virker det fint, uten støy.

Active
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg opplever også kraftig susing i høyttalerne når jeg bruker GET dekoderen. Dette var ikke et problem fra starten av men de siste par ukene har jeg lagt merke til det. Først trodde jeg det var preamp'en min det var noe feil med men etter litt kobling fant jeg ut at det var dekoderen som var synderen. For meg er det ikke noe alternativ å kun bruke scartkablene da lyden går inn i stereoanlegget for vanlig tv lyd. Har ikke sjekket om digitalutgangen også støyer. Noen som har noen tips om å få bukt med dette?

Både litt betryggende og irriterende at jeg ikke er alene om å ha støyproblemer med denne boksen. Min faller lyden ofte ut av også en et sekund eller to også - er det flere som opplever det?

Active Nitro sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    feil,
    beklager problemer med nettet

Active Nitro sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det er noe misoppfatning ang Nemko, etter at vi ble med i Eøs eller hva det heter trenger vi ikke godkjenne et produkt hos Nemko om det er godkjent i et annet Eøs land. Pga kostnadene vil det i praksis si at 99,9% ikke har Nemko merking.
    Ang støy på dekoderen, om det er støy har noen prøvd og sette på en jernkjerne over signalkablene, dette er jo den vanlige måten og fjerne støy på dagens elektronikk, de fleste har vel noen av disse da de ofte følger med feks til pc/routere/printere etc for og ha rundt nettverksledningen.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Sitat Opprinnelig postet av Palace
    Jeg opplever også kraftig susing i høyttalerne når jeg bruker GET dekoderen. Dette var ikke et problem fra starten av men de siste par ukene har jeg lagt merke til det. Først trodde jeg det var preamp'en min det var noe feil med men etter litt kobling fant jeg ut at det var dekoderen som var synderen. For meg er det ikke noe alternativ å kun bruke scartkablene da lyden går inn i stereoanlegget for vanlig tv lyd. Har ikke sjekket om digitalutgangen også støyer. Noen som har noen tips om å få bukt med dette?

Både litt betryggende og irriterende at jeg ikke er alene om å ha støyproblemer med denne boksen. Min faller lyden ofte ut av også en et sekund eller to også - er det flere som opplever det?
    Jeg har samme problem med min PVR-dekoder. Det er også horisontale striper, og disse har jeg prøvd å gjøre alt for å få bort, men er til stede på begge mine TVer... Skyldes vel dårlig skjerming av strømmen eller noe, uansett er inntrykket mitt så langt at dette er noen skikkelige møkkaprodukter rent teknisk (brukergrensesnittet synes jeg er OK), har hatt 4 bokser så langt!

Så i forhold til støyen som denne tråden omhandler har jeg byttet to bokser som følge av for høy støy, så er støyen for kraftig er det feil på boksen. Støyen er uansett svært irriterende, og ettersom harddisken er montert rett i chassiet forplanter støyen seg i alt den måtte stå på. Et mykt underlag hjelper en del, men her er det jo en major svakhet på produktet.

Hvem var det som gav denne boksen terningkast 6 egentlig??

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig Lygren - Get har på ingen måte imponert meg heller, og som en liten bonus kan nevnes at den automatisk tar opp en haug med interresante programmer mot min vilje som Oddasat og diverse såpeoperaer på dagtid slik at jeg manuelt må gå inn et par ganger daglig for å slette disse.

Støyen er hos meg ulidelig...det vibrerer i hele racket mitt. jeg prøvde først med et sitteunderlag under get pvr boksen uten at dette hjalp. jeg har nå plassert get boksen slik at den har kontakt med dvd spilleren min som står under med bare de fremre "føttene" - dette har hjulpet endel, men det er fortsatt støyene i en slik grad at når jeg slår av get boksen hvis jeg skal se dvd etc.

en annen ting - antakelig ikke relevant i dette henseende er at hos meg er det kun canal plus jeg får inn surround signaler fra. hvorfor er ikke dette tilfellet med andre kanaler?? skuffende i 2007 og med såkalt "digital tv".

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •