Kveldens oppdagelse! "Støyproblemer" på GET dekoder.... - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 31 av 31
    Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av janullrich77
    en annen ting - antakelig ikke relevant i dette henseende er at hos meg er det kun canal plus jeg får inn surround signaler fra. hvorfor er ikke dette tilfellet med andre kanaler?? skuffende i 2007 og med såkalt "digital tv".
    Dette er sannsynligvis de enkelte kanalenes feil. Hvis Get klarer å videreformidle DD5.1 fra Canal+, så ville de nok gjort det samme med alle andre kanaler som sender DD5.1-lyd også.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av janullrich77
    en annen ting - antakelig ikke relevant i dette henseende er at hos meg er det kun canal plus jeg får inn surround signaler fra. hvorfor er ikke dette tilfellet med andre kanaler?? skuffende i 2007 og med såkalt "digital tv".
    Det er enkelt å svare på. Det er veldig få TV kanaler som tilbyr Dolby Digital 2.0 eller 5.1.

De som alltid sender Dolby Digital på satellitt er:
    SVT1 (Dolby Digital 2.0 stereo nesten alltid)
    SVT2 (Dolby Digital 2.0 stereo nesten alltid)
    CANAL+FILM1 ( DD 2.0 eller DD 5.1)
    CANAL+FILM2 ( DD 2.0 eller DD 5.1)
    CANAL+FILM3( DD 2.0 eller DD 5.1)
    TV1000 kanalene ( DD 2.0 eller DD 5.1)

Active
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Problemet er løst! Løsningen var enkelt og greit å sette på et galvanisk skille til den nette sum av 95kr.!

Egentlig var det pga. trøbbel med sub'en min at jeg kjøpte et slikt skille og til min store glede funket både sub'en og Get boksen ble tyst etterpå!

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Palace
    Problemet er løst! Løsningen var enkelt og greit å sette på et galvanisk skille til den nette sum av 95kr.!

Egentlig var det pga. trøbbel med sub'en min at jeg kjøpte et slikt skille og til min store glede funket både sub'en og Get boksen ble tyst etterpå!
    Det var jo ganske interessant :-)

Hvor kjøpe du galvanisk skille og hvor mye kostet det ?

Har også lest i andre forum at mange dekodere ikke er utstyrt med galvanisk skille for coax S/PDIF utgang. Noen har fikset dette ved å benytte coax til optisk converter (som sikkert er betydelig dyrere....).

Har også lest at det kan hjelpe å koble antennekabel mellom dekoder og TV men om det funker skal jeg ikke påstå (så det på Svensk forum for CD's HD mottager).

Active
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kostet 95kr. på hi-fi center kjeden. Fåes vel også kjøpt på Elkjøp ol. Flere burde prøve for å finne ut om det funker for dem også. Hvis løsningen på støyproblemene er så enkle så burde jo Get legge ved et slikt skille sammen med dekoderne mener jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Muligens fordi det koster 95 kroner? om noe slikt skulle legges med samtlige dekodere ville det fort blitt en ekstra kostnad opp mot 30 millioner. Kunne forsovidt vært til og leve med. Men overrasker meg ikke at det er liten lyst til og ta denne utgiften siden den i bunn og grunn skyldes manglende skjærming fra elektronikkbransjen. Dessuten, i de tilfelle hvor galvansik skille faktisk hjelper, så skjuler det jo bare et problem som allere er der. Og som bør utbedres.

Fra kabeltv leverandøren sin side er det jo ikke nødvendigvis noen fordel overhode. siden du med galvanisk skille skjuler et problem som potensielt kan skade kabel nettet(opphetning/branner osv).

Det galvaniske skillet ditt har jeg ikke sett. Men om det ikke er godt nok skjærmet så kan det være en stor risiko siden det vil kunne lede full nettspenning ved berøring om det er en jordingsfeil(eller hvertfall halv? ) ikke vet jeg, er ingen elektriker, men er godt mulig at om en kabeltv leverandør først skulle levere slikt utstyr, så ville de måtte levere det av en helt annen kvalitet.

du kan forøvrig lese om problematikken her:
    http://www.npt.no/portal/page/web/PG...c=&p_d_v=48656

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enkelt forklart sørger et galvanisk skille eller filter for å hindre at jorden i antennesignalet kommer i kontakt med jorden i strømnettet. Dermed unngår man at jordingssystemene til strøm- og kabelnettet kobles feil sammen i flatskjermen, og faren for støt elimineres. TV-signalene slipper på sin side uforstyrret igjennom det galvaniske skillet.

Active
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke vet jeg om hva dette galvaniske skillet gjør eller ikke, men det funket og det var det viktigste for meg!

Hadde vært interessant å se om flere med samme problem også fikk orden på saken ved å sette på et slikt. Tydeligvis er det flere her som plages av støy fra denne boksen og ifølge han på hi-fi center kjeden var jeg ikke den første som klaget på dette, noe denne tråden bekrefter. Når det ikke koster mer enn en hundrings så har man lite å tape på å porøve ihvertfall.

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Palace
    Kostet 95kr. på hi-fi center kjeden. Fåes vel også kjøpt på Elkjøp ol. Flere burde prøve for å finne ut om det funker for dem også. Hvis løsningen på støyproblemene er så enkle så burde jo Get legge ved et slikt skille sammen med dekoderne mener jeg.
    Jeg trodde først du hadde koblet galvanisk skille mellom Coax S/PDIF utgang og surround receiver. Regner med at du ikke har det ?

Etter å ha lest den første posten din ble jeg litt usikker på hvordan du har koblet lyd. Siden du hørte "sus" så har du kanskje brukt
    analoge lydutganger ?

Regner med at du koblet galvanisk skille på antenne kabelen
    inn på dekoderen ? Vet dette har vært anbefalt på en del flat-tv'er nær de skal tilkobles kabelnett.

Active
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle mine koblinger er analoge ja. Skillet er satt i antenneuttaket i veggen og så antennekabelen innpå der.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

galvanisk skille

hei,
    vil en slik galvanisk skille stoppe spenning som kommer i antennekabel? eller er det akuratt det den er men å gjøre??

.t

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •