Kopiere filmer fra GETs PVR til PC (digitalt)!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer Suspiria sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Kopiere filmer fra GETs PVR til PC (digitalt)!

Jeg prøver å finne en måte å kopiere filmer fra GETs PVR til PCn. Ikke analogt, men digitalt. Målet er minst mulig kvalitetstap.

Jeg har tatt ut hardisken fra PVR'en og koblet den til PC'n (via eksternt USB kabinett).

Problemet nå er at jeg ikke finner noen programmer som kjenner igjen filformatene. En film (el.l.) har en nummerert mappe. Inne i den finnes 6 filer:

meta_man.xma (1 kb)
    meta_man.xmd (1 kb)
    meta_man.xmi (78 kb)
    meta_man.xmv (1 kb)
    stream.ext (1 kb)
    stream.str (filmens lengde)

Det er mest sansynlig filen stream.str som jeg ønsker å konvertere. Noen tips?

Takk!

Intermediate Okay sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter litt googling, ender jeg opp med å tro at FFmpeg kan gjøre susen.

Liknende tråd: DTV Forum Australia > Foxtel IQ -

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker, men vet ikke om det vil virke. Får bare beskjed om at jeg ikke har tilgang til filen (stream.str). Dette gjelder også hvis jeg prøver å kopiere filen over til en annen mappe. Filen er ikke skrivebeskyttet. Det som er rart er at jeg kan åpne/kopiere alle de andre filene.

Til orientering; Nå har jeg skrudd sammen PVR'en, og den virker like fint. Kjekt å vite for de som har lyst til å prøve selv. Lett jobb, og hvis man er forsiktig, vises det ikke at man har åpnet den.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Suspiria
    Jeg prøver å finne en måte å kopiere filmer fra GETs PVR til PCn. Ikke analogt, men digitalt. Målet er minst mulig kvalitetstap.

Jeg har tatt ut hardisken fra PVR'en og koblet den til PC'n (via eksternt USB kabinett).

Problemet nå er at jeg ikke finner noen programmer som kjenner igjen filformatene. En film (el.l.) har en nummerert mappe. Inne i den finnes 6 filer:

meta_man.xma (1 kb)
    meta_man.xmd (1 kb)
    meta_man.xmi (78 kb)
    meta_man.xmv (1 kb)
    stream.ext (1 kb)
    stream.str (filmens lengde)

Det er mest sansynlig filen stream.str som jeg ønsker å konvertere. Noen tips?

Takk!
    Jeg har selv vurdert muligheten for å gjøre dette og kommet frem til at det mest sansynlig er umulig. ser ikke noe grunn til at dekoderen skulle lagre en dekodet versjon av filmen på hardisken. Antageligvis lagrer den den orginale kodete ts-en. Så du må altså knekke nds beskyttelsesystemet for og spille den av.. såvidt jeg vet er ikke det gjort pr dags dato.
    Men om det lar seg gjøre.. vil jeg veldig gjerne høre hvordan

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Angelou
    ... ser ikke noe grunn til at dekoderen skulle lagre en dekodet versjon av filmen på hardisken.
    I såfall vil den ha et problem med gamle opptak. Har selv en Topfield som kan lagre kodet eller dekodet på disken, kodete opptak kan bli umulig å spille av når CD har skiftet koder.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hårek
    I såfall vil den ha et problem med gamle opptak. Har selv en Topfield som kan lagre kodet eller dekodet på disken, kodete opptak kan bli umulig å spille av når CD har skiftet koder.
    Tror ikke det er noe problem i NDS PVR systemet som GET benytter.

GET's PVR benytter sannsynligvis samme system som Viasat+ og Sky+.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for innspill! Dette var vanskeligere enn jeg trodde...

Er det slik?:

- Alle opptak blir lagret kodet på hardisken.
    - Alle kanaler har samme dekodings kode. GET legger til, eller tar vekk kanaler/pakker eksternt.
    - Opptak blir dekodet under avspilling, ved bruk av GET kortet som sitter i (smartcard).

Her finnes det jo muligheter. Selv om opptak er kodet, finnes det bare en kode som må "knekkes". Hadde GET operert med mange koder (ett for hvert betalingsprogram eller programpakke), måtte vi vel ha fått tilsendt nye kort når vi oppgraderer?

En annen ting; Hvis det kommer nye PVR'er med HDMI, vil det ikke da blir mulig å kopiere digitalt og helt uten tap (til DVD etc.)?

Enda en ting; Hvor vanskelig er det å aktivere USB-porten? Denne er jo opprinnelig laget for å transportere innhold til PC. Kanskje kodet, men kunne vært nyttig hvis man finner en mulighet å dekode på PC'n.

Noen smarte hjerner burde kunne finne en løsning på dette :-D

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan nok være forskjell på Conax og NDS, ja.

HDMI utganger vil antagelig benytte HDCP for å forhindre kopiering.
    HDMI, DVI, and HDCP

At det er en USB port i hardware trenger ikke bety at den brukes. Det vil være bortimot umulig for en noen å modifisere programmet for å bruke den.
    Topfield 5500 kan bruke USB for å overføre filer, men det blir ikke noen forskjell fra å overføre filer ved å ta ut disken.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    selv med helt åpen hdmi tilkobling er det vel i praksis ikke mulig og få en perfekt kopi av innholdet. Siden jeg antar at hdmi standarden rekoder innholdet og sender det over. aner ikke om dette er lossless. Men om det er tilfellet måtte du jo enten lagre denne strømmen lossless noe som ville ta enormt med plass. Eller rekomprimere den noe som betyr kvalitetstap.
    Men ja.. vil jo bli betydlig bedre en med dagens analoge systemer.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •