Mistet TV3 og andre kanaler

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Newcomer emphezis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Mistet TV3 og andre kanaler

Hei!

Har Canal Digital med digital kabel-tv dekoder. (Ikke PVR.)

Kom hjem igår og skulle sette på TV3. Fikk beskjed av dekoderen om at kanalen ikke ble funnet. Har aldri opplevd dette tidligere, så slo av og på i håp om at det skulle ordne seg, men nei.

99 % av de andre kanalene er der fortsatt, og jeg lurte på om dette har noe med den nye programpakken å gjøre som kommer 1. april. (Leste noe om at kanaler byttet plass osv.) Så jeg foretok et auto kanalsøk. TV3 er fortsatt borte, men har fått tilgang til MTV, BBC osv. - kanaler som skal introduseres 1. april etter hva jeg har lest.

Hvor er TV3 blitt av? Enn så lenge må jeg se på TV3 gjennom analogt signal - med elendig kvalitet...

What to do?

Newcomer Woodstock sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Opplevde kun å ha kun 2-3 kanaler når de la om her i Oslo, nytt kanalsøk hjalp ikke. Løsningen for meg var å nullstille dekoderen fullstendig.

Og endelig er svensk TV4 digital også... det var på tide. :-)

Newcomer Zaynt sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av emphezis
    Hei!

Har Canal Digital med digital kabel-tv dekoder. (Ikke PVR.)

Kom hjem igår og skulle sette på TV3. Fikk beskjed av dekoderen om at kanalen ikke ble funnet. Har aldri opplevd dette tidligere, så slo av og på i håp om at det skulle ordne seg, men nei.

99 % av de andre kanalene er der fortsatt, og jeg lurte på om dette har noe med den nye programpakken å gjøre som kommer 1. april. (Leste noe om at kanaler byttet plass osv.) Så jeg foretok et auto kanalsøk. TV3 er fortsatt borte, men har fått tilgang til MTV, BBC osv. - kanaler som skal introduseres 1. april etter hva jeg har lest.

Hvor er TV3 blitt av? Enn så lenge må jeg se på TV3 gjennom analogt signal - med elendig kvalitet...

What to do?
    Samme her også (like utenfor Trondheim)

Sitat Opprinnelig postet av Woodstock
    Opplevde kun å ha kun 2-3 kanaler når de la om her i Oslo, nytt kanalsøk hjalp ikke. Løsningen for meg var å nullstille dekoderen fullstendig.

Og endelig er svensk TV4 digital også... det var på tide. :-)
    Hvordan nullstiller du denne dekoderen egentlig?

EDIT; Nevermind, fant det ut....menu->innstalajson->nullstill

En ting er positivt though...fant MTV denne gangen, dessuten fikk jeg oppdatert software etter nullstillingen

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zaynt
    Samme her også (like utenfor Trondheim)

Hvordan nullstiller du denne dekoderen egentlig?

EDIT; Nevermind, fant det ut....menu->innstalajson->nullstill

En ting er positivt though...fant MTV denne gangen, dessuten fikk jeg oppdatert software etter nullstillingen
    Jau, digital utgave av TV4 og MTV er på plass her også. Men mistet altså TV3 da... Men nullstille er tingen altså. Får prøve det når jeg kommer hjem.

Hadde jo ikke skadet om Canal Digital hadde opplyst om dette da... tror ikke den jevne bruker kommer på at han må nullstille. Et kanalsøk er normalt nok...

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen! Da var dekoderen nullstilt og TV3 er tilbake igjen.

MEN; EPG'n funker ikke lenger for TV3! Noen flere som opplever dette?

For øvrig virker jo EPG'n litt bedre enn før. Isåfall oversikt over flere kanaler med EPG-data nå. Men er jo langt i fra perfekt...

Siden jeg nå har tilgang til MTV, TV4, BBC, CNN, TV2 Nyhetskanalen osv. - betyr det at kanalpakken som gjelder fra 1. april allerede er i gang?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tips i denne tråden. Jeg lurte også på hva jeg skulle gjøre når kanalsøket ikke gav resultater. Nullstilling gjorde susen. Selv etter denne oppdateringen synes jeg forøvrig at EPG på denne dekoderen ikke er bra. Det hadde vært mye bedre om EPG hadde vært bundlet med kanalvalg når man trykker ok på fjernkontrollen.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EPG'n på denne dekoderen suger. Punktum. Anyway; er det bare meg som sliter med at kun noen av kanalene har programdata når jeg tar fram "samleoversikten" på EPG'n? Ble mye bedre etter oppdateringen, men fortsatt er det hull her og der.

Og hvor er EPG'n til TV3? Den er HELT borte nå! Kan ikke tvinges fram engang...

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EPG'n på denne dekoderen suger. Punktum. Anyway; er det bare meg som sliter med at kun noen av kanalene har programdata når jeg tar fram "samleoversikten" på EPG'n? Ble mye bedre etter oppdateringen, men fortsatt er det hull her og der.
    Jepp, mye hull innimellom... EPG'en er ikke helt god, men likevel langt-langt bedre enn den gamle Philips leieboksen. Man kan jo alltids sammenlikne med noe verre, hehe? :-) Men jeg foretrekker Force-boksen fremfor C1201CX ja.

Og hvor er EPG'n til TV3? Den er HELT borte nå! Kan ikke tvinges fram engang...
    Merkelig, EPG til TV3 fungerer fortsatt hos meg... Både på C1201CX og Force. Men kun nåværende og neste program da, slik det er på alle Viasat-kanalene.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merkelig, EPG til TV3 fungerer fortsatt hos meg... Både på C1201CX og Force. Men kun nåværende og neste program da, slik det er på alle Viasat-kanalene.
    Hm.. joda, Viasat-kanalene har tidligere bar hatt nåværende og neste program hos meg også. Men nå fungerer altså ikke EPG på noen av Viasat-kanalene, mens den fungerer på alle andre kanaler (unntatt Dansk TV2, hvor den aldri har funket)...

Intermediate partyboynr1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yoohoo!!!!! :-D
    Supert att jeg så denne tråden....

For nå har jeg også fått TV3 og Mtv på digital dekoderen min...
    Har ikke fått Tv3 her i molde før, pga att det var 1 grad vest eller noe..

Men nå har jeg alle kanalene jeg trenger...

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (unntatt Dansk TV2, hvor den aldri har funket)...
    Appropo dansk tv, vet noen om det fortsatt sendes via luftlink over Skagerak til sørlandet med masse atmosfæriske forstyrrelser på kjøpet eller tar de ned direkte fra sat nå?

Hadde tilgang til DR1 i jan/feb, og det var overraskende bra teknisk kvalitet... Kunne egentlig tenke meg DR1 og dTV2 dersom dette nå er fikset.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Appropo dansk tv, vet noen om det fortsatt sendes via luftlink over Skagerak til sørlandet med masse atmosfæriske forstyrrelser på kjøpet eller tar de ned direkte fra sat nå?

Hadde tilgang til DR1 i jan/feb, og det var overraskende bra teknisk kvalitet... Kunne egentlig tenke meg DR1 og dTV2 dersom dette nå er fikset.
    Aner ikke. Kvalitetsmessig ser Dansk TV2 ut som de andre kanalene for meg i hvert fall... For øvrig en kanal jeg aldri ser på. Ble bare valgt fordi jeg måtte velge 2 kanaler for å få digital dekoder. :-P

Har lagt inn og sortert de nye kanalene nå. Jeg ender opp med 49 kanaler inkl. alle Music Choice kanalene (i grunnpakken for digital dekoder). Ble vel 30 uten de tror jeg. Og da la jeg ikke inn den kristne drittkanalen.. :-P

NRK1
    TV2
    TV3
    TV4
    TVNorge
    NRK2
    SVT1
    SVT2
    EuroSport
    TV2 Zebra
    TV2 Nyhetskanalen
    CNN
    BBC World
    BBC Prime
    Travel Channel
    Discovery
    Animal Planet
    National Geographic
    Dansk TV2
    ZTV
    Hallmark
    Showtime
    3STAR!
    Adult Channel
    Jetix
    Cartoon Network
    DisneyChannel
    Nickelodeon
    MTV
    The Voice
    Music Choice

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Halden
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ang. EPG:

Abonnerer på familiepakka + DR 1 og TV2 Danmark. Får ikke EPG på noen av de danske. Jeg vet det ikke er mulig på TV2 Danmark, men EPG finnes på DR 1, men jeg får den ikke. I det nettet jeg er tilkobla (Østfold syd) er ikke den nye programvaren lagt ut ennå (utrulling stoppet pga. feil/mangler, påstås det), så det kan jo hende at ting årnær sæ! Har heller aldri hatt EPG på TV3, SVT1 og 2, men har nå fått på SVT1.

Ang. dansk TV:

TV2 Danmark ble tidligere tatt fra den analoge nordjyske TV2-senderen i Nibe, luftveien over Skagerrak, og sendt på linje til Nittedal for satelittdistribusjon til kabelanleggene. Dårlig kvalitet, særlig i høytrykksvær.

I dag tas TV2 Danmark fra det digitale danske bakkenettets sender på Hove ved København (UHF kanal 51). Se teksttv side 895. Regionalprogrammet som vises er TV2 Lorry (beregnet på København og Nordskjælland).

Jeg antar at Canal Digital/Telenor har en mottaksstasjon plassert enten i Danmark eller Sverige og at signalet sendes på linje (fiber?) til Nittedal som før. Teknisk kvalitet er mye bedre, men det hender at det er lydutfall/støy og av og til pixelering (både i kabelnettet og via satelitt).

Skal bli interressant å se hvordan dette vil te seg til sommeren. Det er veldig mange signaler i lufta i UHF-båndet i dette området (danske, svenske og tyske), og DVB-T-mottak på Skjælland er ikke lett iflg. danske fagforum.

Årsaken til at TV2 Danmark-mottaket ble flyttet fra Sørlandet til Sverige e.l. kjenner jeg ikke til, men jeg vet at det er vanskelig å få OK signal på TVB-T i Nordjylland i høytrykksvær. Nibe og Tolne sender på UHF 29 (538,00 MHz) i det danske digitale bakkenettet, og blir forstyrret av analoge signaler fra Göteborg SVT2 som sender på UHF 30 (546,25 MHz) og Bäckefors SVT2 Värmlandsnytt på UHF 29 (538,25 MHz). Danskene (Skagen og Frederikshavn) har satt sin lit til at dette vil bli bedre når SVT2 analog stenges den 24.9.2007. Men det de ikke har visst før i det siste er at svenskenes digitale mux 1 (med alle SVT's kanaler) flyttes fra UHF 40 til UHF 30 fra samme dato. Iderligen skal danskene plages!

Mvh
    Bjørn

Newcomer Zaynt sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får heller ikke EPG til å fungere på TV3 og enkelte andre kanaler, hverken nåværende / neste program eller den utvidede guiden funker. Mine erfaringer så langt etter nullstilling og softwareoppdatering er:

+ Fant endelig MTV samt noen andre nye kanaler, og TV3 er nå tilbake!
    + Lipsyncen på TV-Norge ser nå endlig ut til å være i orden (Hurra!)
    + EPG er mere stabil f.eks ved kanalskift.

- kanalskift er fortsatt utrolig treeeegt (ikke noe zapping her i gården)
    - EGP er fortsatt ikke bra og totalt fraværende på enkelte kanaler.

Da er det bare å vente på ny softwareoppdatering og håpe på at resten av bug'ene bllir fikset.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @brumlebass: Takk for mye og interessant info! (Gjelder dette forresten også DR1?)

@Zaynt: Kanskje like greit å begynne å glede seg til HD-boksene til høsten? Selvom de sikkert kommer til å ha andre rare feil da... hehe. :-) Og HD PVR-boks drøyer vel antakelig enda litt lenger muligens.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Halden
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @Woodstock

DR1 i CD's kabelnett hentes fra satelitt. Og burde derfor vise EPG. Det kan være at CD tar ned den varianten som heter "DR1 MHP". Der er det ikke EPG, men MHP (MultimediaHomePlatform - et slags operativsystem for tilleggstjenester & sånn), for de mottakerne som kan dra nytte av det. CD's standardmottaker veit ikke hva MHP er...

Mvh
    Bjørn

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Drar opp igjen denne for å slippe ny tråd.

Jeg har i det siste hatt lignende problemer med min C1201X, mange kanaler har vært borte (bl.a. NRK1+2, MTV, Voice, SportN, ZTV). Har prøvd det meste av reseter etc, og først i går fant jeg ut at den skulle stå på kanal 50 en time for å skikkelig oppdatere seg. Dette hjalp noe, jeg fikk hvertfall tilbake NRK-kanalene, men bl.a. MTV, SportN, ZTV er fortsatt borte.

Har grunnpakke med SportN/Sky News som ekstrakanaler.

Virka ikke som kundeservice hadde stort flere triks enn hard reset + kanal 50 å komme med. Noen her som har noen tips?

Newcomer own sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Boksen skal stå på TV3 eller (hvis du har) Canal+Mix i 10 til 20 minutter for å hente alle koder.
    Hvis det ikke hjelper, ring 06090 å be om oppdatering.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •