Trenger svar på sp.mål angående bakkenett

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger svar på sp.mål angående bakkenett

Hei. Jeg bor i en leilighet i Oslo, hvor vi har kabel TV fra Canal Digital. Det er foreløpig bare analogt signal i nettet her. Jeg ringte Canal Digitalfor å forhøre meg litt, hvor damen sa at jeg med en digital dekoder uansett ville få bedre bilde på Tv'en. Selv om signalet inn er analogt.

Idag ringte jeg for å bestille dekoder, men fikk høre at jeg ikke ville ha noe glede av en digital dekoder foreløpig, da det foreløpig ikke er digitalt bakkenett her hvor jeg bor. Hun mente det ville være bortkastet å betale rundt 1000,-, i og med at vi bare har analogt signal.

Jeg har ringt om akkurat det samme for et halvt år siden, og også da fått diffuse og motsigende svar fra forskjellige kundebehandlere.

Derfor håper jeg at noen her kan bringe litt mer klarhet i om jeg vil ha nytte av en digital dekoder i dag, uten digitalt bakkenett..

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Password
    Hei. Jeg bor i en leilighet i Oslo, hvor vi har kabel TV fra Canal Digital. Det er foreløpig bare analogt signal i nettet her. Jeg ringte Canal Digitalfor å forhøre meg litt, hvor damen sa at jeg med en digital dekoder uansett ville få bedre bilde på Tv'en. Selv om signalet inn er analogt.

Idag ringte jeg for å bestille dekoder, men fikk høre at jeg ikke ville ha noe glede av en digital dekoder foreløpig, da det foreløpig ikke er digitalt bakkenett her hvor jeg bor. Hun mente det ville være bortkastet å betale rundt 1000,-, i og med at vi bare har analogt signal.

Jeg har ringt om akkurat det samme for et halvt år siden, og også da fått diffuse og motsigende svar fra forskjellige kundebehandlere.

Derfor håper jeg at noen her kan bringe litt mer klarhet i om jeg vil ha nytte av en digital dekoder i dag, uten digitalt bakkenett..
    Canal Digital sender digitaltv i kabelnett og ikke i bakkenett. Selv om digitalt bakkenett ikke er utbygd så påvirker det overhodet ikke kabelnett.

Hvis Canal Digital sender digitale kanaler i kabelnettet du er tilknyttet så vil du få ekstremt mye bedre bilder med en digital Canal Digital dekoder.

Jeg trodde det var mulig å motta digitale kanaler i alle Canal Digitals kabelnett men det kan være at det noen steder kun er tilgjengelig analoge kanaler. Noen av Canal Digitals dekodere kan også motta analoge kabelkanaler. Hvis man har en slik dekoder og det ikke sendes en eneste digital kanal i kabelnettet så blir det ikke bedre kvalitet...

Det du skal ringe å spørre om er om du kan få digital grunnpakke der du bor.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå vært inne på Canal Digitals side og gjennomført et adressesøk. Der står det at min adresse er tilknyttet Canal Digitals kabel-tv nett, men at jeg foreløpig ikke har tilgang til digitaltv eller internett via tv-kabelen. Og følgelig da ikke den digitale grunnpakken. Dette er noe de imidlertid oppgraderer fortløpende, men uten noe tidspunkt for når.

Da har jeg forstått det slik at jeg kun får analoge kanaler/signaler inn foreløpig, og at de ikke vil bli forbedret ved å kjøre dem gjennom en digital dekoder.

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå vært inne på Canal Digitals side og gjennomført et adressesøk. Der står det at min adresse er tilknyttet Canal Digitals kabel-tv nett, men at jeg foreløpig ikke har tilgang til digital tv eller internett via tv-kabelen. Og følgelig da ikke den digitale grunnpakken.

Da har jeg forstått det slik at jeg kun får analoge kanaler/signaler inn foreløpig, og at de ikke vil bli forbedret ved å kjøre dem gjennom en digital dekoder.
    Det er helt riktig oppfattet. Den eneste muligheten du har for å motta digitaltv er da en parabol med dekoder fra enten Viasat eller Canal Digital.

Regner ikke med at du har mulighet for egen parabol.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har jeg nok ikke mulighet til nei. Takker uansett for oppklarende og belærende svar Bobben1! Da er det bare smøre seg med tolmodighet...

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ... Da har jeg forstått det slik at jeg kun får analoge kanaler/signaler inn foreløpig, og at de ikke vil bli forbedret ved å kjøre dem gjennom en digital dekoder.
    Det er jo overhodet ingen mulighet for å "kjøre dem gjennom en digital dekoder". Den digitale dekoderen ser ikke analoge kanaler, den ser bare det som blir sendt ut digitalt.

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hårek
    Det er jo overhodet ingen mulighet for å "kjøre dem gjennom en digital dekoder". Den digitale dekoderen ser ikke analoge kanaler, den ser bare det som blir sendt ut digitalt.
    Canal Digitals MediaHighway dekodere for kabelnett har også innebygget analog tuner slik at man kan velge analoge kanaler med dekoderen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •