Når kommer Get sin PVR med HDMI? - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 12 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 228
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    *snipp*

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dakjos
    Hvorfor ligger dere så langt etter Canal Digital sitt tilbud til kabel tv kunder??
    Pvr dekoderen jeg har nå,er den beste dekoderen jeg har hatt,men gleder meg jo mye til hd-kanaler,spes å kunne se Premier Leauge i Hd:razz:
    Get lägger väldigt mycket vikt på att ha en enkel och en bra produkt innan de lanserar den. De har som målsättning att ha den bästa och mest användarvänliga produkten när den kommer och behöver egentligen inte vara först. Så det är väl därför de tar lite längre tid än de andra. Har hört att HD boxen kommer i slutet av mars. Då kan de som har en pvr box sedan tidigare byta ut den mot en HD box. Den kommer dock kosta ca 20 kr mer pr. måned.

Newcomer brownale sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes det er bra at Get satser på å få en skikkelig og velfungerende dekoder på markedet. Jeg synes også det er greit at de velger å komme senere med sin dekoder enn sine konkurrenter pga. utvikling/teknologi. MEN jeg synes det er for j****g at de pisser på kunder og potensielle kunder når de lover ting de ikke holder. (At de ikke kunne svare sikkert på om de kunne levere Canal+ HD til HD-dekoderen er et annet kapittel.) Tipper det er mange som ble happy når Get lovet HD-dekoder til påsken i 2007. Tipper også at noen ble skuffet når den ble utsatt til høsten 2007. Jeg er helt sikker på at mange ble forbannet når den ble utsatt til Q1 2008. Hadde jeg, våren 2007, fått vite at den ikke ville komme før Q1 2008 ville jeg hatt parabol nå. Det har nok Get forstått også... Jeg venter fortsatt på "superdekoderen" og det vil jeg helt sikkert gjøre til den er på markedet. :???: Men å gi Get en klapp på skuldra og si "godt jobba" vil jeg ikke gjøre før dekoderen er trygt plassert i racken. Få dekoderen ut til folket! Den kan bli så bra som bare det, men den er ikke verdt en dritt før den dukker opp.

Active ToCa sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Her
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenk om det produktet vi ender opp med ikke svarer til antydningene eller forventningene Get nå har skapt med basis i at de angivelig har sendt i retur testeksemplarer, ventet på nye chip-er og ikke minst denne uendelige ventetiden som som blir lenger og lenger for hver gang Get og HD nevnes i samme setning. Da kommer de til å få verbal juling her og i andre kanaler vil jeg tro.

Men jeg håper virkelig på at Get leverer ut et produkt som er knallbra som gjør meg til en meget fornøyd kunde. Ønsker Get hell og lykke i dette fordi jeg vil ha et godt produkt levert hjem til meg og at dette ikke ender opp som en ComHem-sak a la det de har i Sverige med HD-sendinger og Humax-dekodere.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

launch? soon!

boxen skal nå ut på pilottesting en periode(stater om ca. 1 uke), og første sannsynlige launch er tidlig i mars, men om man tar høyde for mindre utbedringer som må til snakker man om i løpet av mars som evt. "forsinket" launch!

Menyene er døds digge, ikke statiske endringer/transitions men mer "flyt", runde fine kanter, gode kontrastfarger og masse annet snax

Det morsomme med den er veggmonterings-løsningen, og når du ser på boksen "stående på bordet" har den en ekstra kant over baksiden for tilkoplingene slik at om du har den på veggen så kan kabeltilkoblingen skjules!

Vifteutblåsningen til chipsettet o.l. er plassert bak og "under" dette lille "taket", og dB nivået fra vifta alene er minimalistisk. Selv når harddisken spinner er det lite om ingen nevneverdig dB nivå.. selvfølgelig, plasseres boksen "uheldig" kan vibrasjonene skape resonansestøy eller hva man kan kalle det, men dette er jo noe som er tilfellet for de fleste PVRboxer.

Oppskaleringen (inntil 1080) virker også å funger utmerket(dog testet på en liten 30" HD-ready plasma så ikke SÅ lett å se), og dette er nok noe mange vil sette pris på!

Mht launchdate/periode står det også om det på Get.no - Get

Gled dere, alle entusiaster og andre "vil bare ha det beste"-ere!!

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil Get få sendt kommende fotball em i hd?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kabeltvmannen

Mht launchdate/periode står det også om det på Get.no - Get

Gled dere, alle entusiaster og andre "vil bare ha det beste"-ere!!
    Finner ikke info om dette på Get.

Kan du linke til siden?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lowlevel
    Finner ikke info om dette på Get.

Kan du linke til siden?
    Du finner det her, under "fliken" HDTV.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dakjos
    Vil Get få sendt kommende fotball em i hd?
    Så vidt jeg kan forstå denne pressemeldingen fra Canal Digital, så ser det dårlig ut.

https://www.canaldigital.no/template...____16890.aspx

TV 2 skal sende minst 19 av de 31 kampene, deriblant åpningskampen, alle Norges eventuelle kamper, alle fire kvartfinalene, både semifinalene og finalen. De øvrige kampene kommer Canal Digital å sende eksklusivt.
    Canal Digital skal dessuten sende samtlige 31 kamper i HD-kvalitet. Disse kampene blir produsert av TV 2 eksklusivt for Canal Digital. I forbindelse med fotball-EM skapes en ny HDTV-kanal.

Pressemeldingen er rimelig gammel (4. desember 2006), så det kan jo hende at enkelte ting har endret seg siden da. Jeg ville f.eks. ikke blitt overrasket om TV2 har lyst til å prøve seg med HD-sendinger på det digitale bakkenettet under EM. Men, hvis de har en avtale med Canal Digital at det kun er de som skal få tilgang til HD-signalene fra EM, så er det nok ikke aktuelt.

Newcomer Wireless... sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nå nærmer det seg ENDELIG...

Det er nå snart 1 ÅR siden jeg startet denne tråden. (10.mars 2007) Og først nå ser vi ENDELIG lyset i enden av tunnelen,
    (la oss håpe at "lyset" ikke er toget som kommer imot oss) hehe..

Vi får håpe at GET lanserer et stabilt og gjennomført produkt. Jeg gleder meg til å se og oppleve hva GET har brukt så lang tid på å få ut til oss forbrukere:smile:

Newcomer christine sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg håper det går an å programmere opptak manuelt slik at jeg kan ta opp favoritt-programmet jeg vet går om 14 dager når jeg skal på ferie. Dagens EPG-opptak på PVR gir deg bare 1 ukes horisont. Jeg har desverre lengre ferie enn det...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det er en serie skulle ikke dette være et problem?

PVR kan ta opp serier fortløpende.

Newcomer christine sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke alt som er serier. Og hvis serien begynner mens du er borte får du ikke programmert opptaket. Opplever rett som det er at serier slutter å tas opp og må programmeres på nytt - kanskje de subtilt bytter navn eller noe?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av christine
    Jeg håper det går an å programmere opptak manuelt slik at jeg kan ta opp favoritt-programmet jeg vet går om 14 dager når jeg skal på ferie. Dagens EPG-opptak på PVR gir deg bare 1 ukes horisont. Jeg har desverre lengre ferie enn det...
    Get jobber med mulligeten for å styre PVR via internet eller mobiltelefon

Get live - TV-guide

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    *snipp*

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av krage
    Vi nærmer oss vi nærmer oss, pilottesting er nå i gang, blant ansatte og noen få kunder, hd-strømmene er slått på i nettet. Så det er bare den siste lille testbiten igjen så programererne til Get kan luke unna noen få lus til :-)

Nevnte jeg at dere må bo på et nett som støtter 550 mhz eller høyere?
    Har du internett fra Get, kan du få hdtv (høyst sannsynlig), har Get ikke mulighet å levere internett, vil du nok slite med hdtv også :-) selv om resten av boksen bliir bra :-)
    Er du sikker på dette?
    Vil jo være skandale hvis ikke alle som får den nye dekoderen ikke kan motta hd sendigene .
    Vil jo bli urettferdig hvis alle som mottar den nye dekoderen betaler det samme, men mottar forskjellig innhold.
    Håper for gudsskyld dette ikke stemmer da jeg ikke kan motta internet fra get per i dag.
    Da får get utbedre alle de gamle sentralene før de lanserer sitt hd tilbud.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her må jeg si meg uenig i MacBain's påstand om at det må bygges ut slik at alle får likt. Her fraviker jeg den Norske ånds felleskapstanke og sier "MEG FØRST". De får heller ta en utrulling sted for sted, og skulle de begynne på postnummer 0377 så er jeg fornøyd :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GWH
    Her må jeg si meg uenig i MacBain's påstand om at det må bygges ut slik at alle får likt. Her fraviker jeg den Norske ånds felleskapstanke og sier "MEG FØRST". De får heller ta en utrulling sted for sted, og skulle de begynne på postnummer 0377 så er jeg fornøyd :-)
    Haha enig!:-P

Krage,

Hvordan finne ut av 550mhz?

Jeg har 12500/1500 bredbånd her hjemme. Betyr det at mitt nett støtter 550mhz?
    Kan du si noe om hvilken PVR Get vil bruke så jeg kan finne litt mer ut om specene i mens?

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GWH
    Hehe, var kanskje litt drøyt å kreve det, men er så lei av bo der get oppdaterer sist (dvs sentralt i oslo).
    Virker ikke som om dem ikke oppgraderer sentraler i oslo sentrum i det hele tatt, bare steder som romsås og andre borettslag med 1000+ beboere får tilgang først.
    Men, tror de vil få litt problemer med prisingen hvis ikke alle får samme tilbudet.

Til krage: Hvor er det du har informasjonen din fra?, jobber du hos get?

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke alltid sentralene som er feilen. Det er de gamle kablene som ofte lages problemer. Å bytte sentralen gjør nok Get kjapt. Da de vil kunne tjene mer ved å også tilbykundene bredbånd.

Det er mange bygårder som har for gammelt nett, også for dagen digital dekodere. Dette var oppe mange ganger når de ble lansert. Det er som regel en borettslags problem, og ikke Get sitt, da de ikke er de som er ansvarlig for kabling innad i bygninger. Det er huseiers ansvar. Funker ikke kablene i nettet utenfor, så er det Get sitt ansvar.

Side 9 av 12 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •