Når kommer Get sin PVR med HDMI? - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 12 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 228
    Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Før TV3 kommer med DD, så håper jeg de begynner å sende i anamorphisk widescreen først. Sånn at man slipper sorte kanter rundt hele bilde, og fotball i 4:3, samt bedre kvalitet på bilde.
    TV3 sender stadig vekk i skikkelig 16:9. Den eneste serien jeg kommer på i farta er Las Vegas, men jeg ser 16:9 på stadig flere programmer på den kanalen. Til og med enkelte "dette programmet er sponset av"-reklamer sendes i 16:9 nå.

I tillegg kan det virke som om Viasat 4 også sender anamorft til tider, for det er flere serier og filmer som sendes med logo og tekst fullstendig innenfor et 16:9-bilde. Dessverre får jeg de bare i 4:3 letterbox på Get, men det virker absolutt som om disse sendingene har vært i ekte 16:9 på et eller annet tidspunkt.

Angående Dolby Digital, så sender Canal+ veldig mye med DD. Mye i vanlig stereo, men også veldig mye i 5.1.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Angelou
    Get sender jo SVT med digital lyd sansynligvis ganske enkelt fordi det er mulig. At ikke nrk leverer digital lyd er jo bare trist.
    Jeg syntes det var herlig ironisk da jeg oppdaget at SVT nylig sendte en NRK-produsert dokumentar med Dolby Digital 5.1 surround.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Jeg syntes det var herlig ironisk da jeg oppdaget at SVT nylig sendte en NRK-produsert dokumentar med Dolby Digital 5.1 surround.
    haha! fantastisk. Nrk har sikkert lenge produsert med digital lyd. Og nå produserer de sikkert i hd også. Men ikke snakk om at de vil levere dette til de som kan levere det før dem selv er på banen med dette via rikstv

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    TV3 sender stadig vekk i skikkelig 16:9. Den eneste serien jeg kommer på i farta er Las Vegas, men jeg ser 16:9 på stadig flere programmer på den kanalen. Til og med enkelte "dette programmet er sponset av"-reklamer sendes i 16:9 nå.

I tillegg kan det virke som om Viasat 4 også sender anamorft til tider, for det er flere serier og filmer som sendes med logo og tekst fullstendig innenfor et 16:9-bilde. Dessverre får jeg de bare i 4:3 letterbox på Get, men det virker absolutt som om disse sendingene har vært i ekte 16:9 på et eller annet tidspunkt.

Angående Dolby Digital, så sender Canal+ veldig mye med DD. Mye i vanlig stereo, men også veldig mye i 5.1.
    Vær klar over at TV3 sender en god del 16:9 innhold i 4:3 letterbox uten logo og tekst i den sorte delen . Det er langt fra den beste måten å sende 16:9 på men det fører i det minste til at automatiske zoom funksjoner fungerer bedre i TV'ene som er i stand til å detektere de sorte feltene i letterboxen. Når GET sender ut TV3 og Viasat digitalt så tror jeg det er liten sannsynlighet for at GET dekoder kanalene og MPEG koder de på nytt med letterbox. De fleste kabelnett vil sannsynligvis sende MPEG strømmen fra Viasat videre uendret.

For analog utsendelse er det selvfølgelig en helt annen sak. Der vil kabelnettet sannsynligvis konvertere "ekte 16:9" sendinger til 4:3 vha. letterbox i den analoge headend receiveren slik at 4:3 TV'er mottar riktig bilde.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mangel på HD-satsing

Nå har jeg ikke tenkt å forsvare Get på noen måte. Det at HD-dekoderen blir minst 1 år forsinket er en ganske stor blemme fra Get, og som de burde ha unngått. Men det er interessant å se på andre aspekter av Get og HD-satsingen generelt.

"Bottom line" er vel at kabelselskapene skal tjene penger. Det gjør de ved å selge produkter til massene, altså folk flest. Folk flest ser på Gullrekka, Jakten på kjærligheten osv. Uten at jeg skal gjette i prosent, så er det vel mulig å anta det er en ganske stor andel med seere på NRK, TV2, og litt mindre på TVNorge og TV3. Og det er jo ikke akkurat kanaler som sier at de satser på HD?

Og når det gjelder de HD-sendingene som faktisk er tilgjengelige, så har vel ikke de noen voldsom almenn interesse? Selvfølgelig, Premier League i HD er gøy for far i huset. Men folk flest gidder ikke å sitte å se på Discovery en hel kveld bare fordi det i HD?

Og i tillegg kan man se på kunnskapen, evt MANGELEN på kunnskap, blant folk flest om digital-TV. Det er jo folk som har kjøpt dekoder fra Riks-TV og ikke fått den til å fungere, ikke så rart siden de var kunder hos et kabelselskap, og ikke hadde trengt dekoderen i det hele tatt. Det er kanskje ikke så rart at NRK/TV2 ikke føler noe stress med å begynne med 720p? Det bør uansett være mulig at de sender det de kan i HD, f.eks fra OL, eller 24. Når de likevel har HD-materiale så burde dette kunne kringkastes.

Og når det gjelder Get, så er det kanskje like greit at de venter til de har noe fornuftig å FORMIDLE før de kommer med en dekoder (som uansett vil få et eget diskusjonsforum pga sterke blå lys, bugs, manglende oppdatering og udelikate farger i EPG-en...) Det blir interessant å se hvilke kanaler de kommer med, for jeg tror ikke fruen er så interessert i Voom...

Jeg forstår at det er endel som er over gjennomsnittet interessert i lyd og bilde, det er jo jeg også siden jeg er her inne og diskuterer. Og det er ingen tvil om at mange som diskuterer har meget gode kunnskaper om disse emnene. Ulempen med å være såpass interessert og vite såpass mye er i dette tilfellet at det blir mye venting før man får noe som man vet er gjennomførbart, men ikke tilgjengelig. Problemet er bare at selskapene, både TV- og kabel-, er følsomme for hvilke TV-vaner fru Olsen har, og det er dessverre ikke best mulig lyd-og-bilde-kvalitet med en gang, men Beat for Beat og håndball-VM med familien. For denne familien synes bildet fra digitaldekoderen er meget bra, og kan ikke skjønne at det er noen vits i betale noe mer for noen ukjente kanaler i bedre oppløsning.

Så jeg har slått meg til ro, og håper det blir noe fornuftig å se på når den etterlengtede HD-dekoderen kommer. Da kommer jeg til å begynne å vurdere det igjen.

God jul, og det blir artig å se om Get holder seg til 1. kvartal 2008...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    *snipp*

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av krage
    Bare av ren skjær nyskjerrighet, var dette noen på kundesentret eller var det noen fra et «annet sted» i Get du pratet med?
    Q1-2007 er siste offisielle informasjonen om når HDMI-dekoderen er forventet lansert.

Intermediate Starman sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kabeltvmannen
    Q1-2007 er siste offisielle informasjonen om når HDMI-dekoderen er forventet lansert.
    Ja, da er vel det toget gått nå.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Starman
    Ja, da er vel det toget gått nå.
    err mente Q1-2008 ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Link til dekoderen

Her er en link til dekoderen, etter hva ryktene sier så kommer den med VOD også i løpet av Q2 :-D Ser at den har innebygd Docsis 2.0
    KAONMEDIA

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Get mener de skal kunne ha dekoder klar i løpet av Q1 i år.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser den ikke har intern oppskalering til 1080p. Har man Full HD TV så blir man avhengig av at denne er av god kvalitet. Siden man ikke kan velge hvor konverteringen skjer.

Men den blir sikkert bra.

Håper vi slipper PVR utgaven, vi som ikke vil betale ekstra for den delen. (Og aldri bruker den)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wireless...
    Som dere skjønner lurer jeg på NÅR Get sin PVR kommer med HDMI?
    Den kommer i mars.
    Men det som er at det kommer inn et LITE parti etter det jeg har fått vite så vær rask!. det skal jeg være i hvertfall. hehe.

og det går ikke ann å forhåndbestille den

(kan hende noen har svart presist tidligere men orker ikke lese gjennom alt her vettu!. Ha en god helg!:-D )

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen her inne som i det hele tatt stoler på Get??
    Et patetisk MØKKAFIRMA med store bokstaver:twisted:

Vet ikke hvor mange ganger de har lovet denne dekoderen..Er vi heldige duker den opp rundt juletider

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dakjos
    Er det noen her inne som i det hele tatt stoler på Get??
    Et patetisk MØKKAFIRMA med store bokstaver:twisted:

Vet ikke hvor mange ganger de har lovet denne dekoderen..Er vi heldige duker den opp rundt juletider
    Samme hvor ofte de lover og bryter det de lover, så kommer vi uansett nærmere lanseringen etterhvert.

Hvis det er slik som Get har sagt, at de har ventet på å få siste versjon av brikkesettet, så er det bare positivt. Da slipper man å bytte dekoder enda en gang for å få HD sendinger.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    *snipp*

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel noen småting for de utalmodige...
    målsetningen er at dekoderen skal ut tidlig i mars, er satt en dato -men etter alle utsettelsene har jeg ikke lyst å publisere denne....

Canal Digital, har enerett på canal+ sport i HD, via parabol -dog ikke via kabel.... så det vil bli sendt sport i hd til boksen.

Get sender HD ut gjennom nettet i dag, det er et få tall bokser ute på «prøve» blant ansatte, og det skal ut noen bokser til om litt. Resultatet av denne testingen vil være avgjørende for når boksen blir lansert :-)

Hvorfor ligger dere så langt etter Canal Digital sitt tilbud til kabel tv kunder??
    Pvr dekoderen jeg har nå,er den beste dekoderen jeg har hatt,men gleder meg jo mye til hd-kanaler,spes å kunne se Premier Leauge i Hd:razz:

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    *snipp*

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er svaret «ikke mitt bord», på en del ting er Get foran CD på andre ting bak. Om en teller antall kanaler er Get størst i Norge, HD-kanaler får en ikke hvist uten HD-Dekoder, denne har av. diverse grunner (noen jeg kjenner noen jeg ikke aner noe om) blitt utsatt flere ganger. Jeg vil påstå at brukervenligheten på Gets dekodere slår CD sine ganske godt.

Men du kan bekrefte at Canal + Sport i hd,vil bli tilgjengelg når denne Hd dekoderen er klar??

Newcomer HolgerL sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    174
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan nesten ikkje vente på ny dekoder!
    - Sjølv om ikkje HD-tilbodet blir bra ved oppstart så er det viktigaste å få ein dekoder med hdmi-grensesnitt til TV'en. Problemet med for høg spenning ut av scart-kontakten på pvr'en som resulterer i at LCD-TV'en kuttar bildet ved kvite overflater blei så irriterande at eg måtte slutte vise tv-bilde i RGB ut, med crappy kvalitet som resultat, men utan glitch i tv-bildet. - Det minste av to onder... Eg endar opp med laste ned seriane og sjå dei med PS3-en i staden for...

Eg er storfornøyd med funksjonaliteten på pvr'en ellers, og håpar det blir enda betre med ny boks!

Eg sendte for øvrig melding til kundeservice med spørsmål om når boksen kjem og evt. mulighet for førehandsbestilling forrige onsdag.

"Normal behandlingstid er 24 timer, i perioder med økt antall henvendelser
    kan det ta inntil 3 virkedager før vi får behandlet saken din" står det i den automatiske svarmailen.

Kundeservice har dei diverre aldri blitt bra på... :-P No har det gått 6 dagar utan eit pip.

Side 8 av 12 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •