Når kommer Get sin PVR med HDMI? - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 12 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 228
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Mimrer tilbake til telefonsamtalen med GET der jeg ble lovet HDMi dekoder til påske 07, det var tider!

Forresten var det veldig hyggelig å vente 20minutter i kø på telefon før jeg ikke gadd mer forleden. Storfornøyd med GET! (særdeles fantastisk svært meget ironisk)

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis grunnen til at de venter er det som Get oppgir, at de venter på en bildebrikke som vil gjøre bildene enda bedre via MPEG4, så syntes jeg det nesten er like greit å vente.

Folk vil jo bli sure at de har fått en dekoder som er dårlig i forhold til en annen også.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slutten av 1 kvartal !!!!!
    Helt utrolig!!!!!!!!!!
    Den ble jo lovt av Get sin adm direktør i løpet av 2007
    Gud som jeg hater dette selskapet

Newcomer christine sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tago
    Det er vel en av forutsetningene for pause og spolefunksjonene, er det ikke?
    Nei. Jeg har slått dette av (ta opp 0 minutter eller hva menyen heter). Og kan likevel pause og spole. Men jeg mister muligheten til å spole bakover sånn uten videre. Må ha trykket pause litt først.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    *snipp*

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av krage
    Om boksen din bråker slik du beskriver, så har jeg et råd bytt den, stikk innom nærmeste forhandler eller get-kontor og bytt den. I utgangspunktet skal slikt være «godkjent» av kundesentret på forhånd, men ingen av forhandlerne har tilgang til loggføringen som kundesentret gjør, bare gå innom og si «Gets kundesenter ba meg bytte boksen min».

Ellers så har jeg ingen spesifikk dato om de nye boksene, men målsetningen er at de skal være klare i første kvartal, en har ventet på at fabrikken skulle få inn nye brikker, samt at det første designet for boksen ble kastet i søppelbøtt9a (med det utsendet ville boksen vært større en de gamle motorola boksene...).

Vil foresten skje spennende ting på Get live - Hovedside snart også, men de kan jeg ikke si så mye om :-)

«ansatt på get-kundesenter».

Kjære Krage
    Har du noen informasjon om Canal + Sport HD kanalen vil bli tilgjengelig,når denne hdmi pvr kommer?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dakjos
    Kjære Krage
    Har du noen informasjon om Canal + Sport HD kanalen vil bli tilgjengelig,når denne hdmi pvr kommer?
    Nei, her har jeg ingen info.
    Jeg vet ingenting om hvilke kanaler som kommer i HD :-)

Newcomer Tago sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av christine
    Nei. Jeg har slått dette av (ta opp 0 minutter eller hva menyen heter). Og kan likevel pause og spole. Men jeg mister muligheten til å spole bakover sånn uten videre. Må ha trykket pause litt først.
    Men så fort du trykker pause begynner jo HDD å gå. ;-)

Newcomer christine sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo'a, men siden jeg kun unntaksvis pauser så er harddisken stort sett stille. Og min 3dje PVR er generelt ikke så bråkete når HD kjører heller.

Active Jodan sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ifølge teknofolkene hos Get er det Kaons KCF-G3 PVR som benyttes. Mer info her:

KAONMEDIA

Mulig mange HD sendinger bare vil gå i 720p, men synd de ikke satser på full (1080p) HD når de først satser på high-def. Om ett år er full HD-utstyr så billig at ingen gidder å satse på "HD-ready" (dvs 720p) uansett.

Selv om han jeg snakket med på Get-standen på Elektroworld mente den kommer Q1, ble han litt flakkende i blikket da jeg spurte om han kunne garantere at den kom før påske.

Man kan vel kanskje si at Get kommer for sent med for lite...

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jodan
    Mulig mange HD sendinger bare vil gå i 720p, men synd de ikke satser på full (1080p) HD når de først satser på high-def. Om ett år er full HD-utstyr så billig at ingen gidder å satse på "HD-ready" (dvs 720p) uansett.
    Å ha oppskalering til 1080p i dekoderen hadde vært greit. Men å sende 1080p over nettet vil spise altfor mye båndbredde til at det vil skje de nærmeste årene.

720p og 1080i tar vel nesten opp like mye båndbredde. Og 1080i har blitt benyttet en del i forhold til 720p så vidt jeg har skjønt.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Ifølge teknofolkene hos Get er det Kaons KCF-G3 PVR som benyttes. Mer info her:

KAONMEDIA

Selv om han jeg snakket med på Get-standen på Elektroworld mente den kommer Q1, ble han litt flakkende i blikket da jeg spurte om han kunne garantere at den kom før påske.

Drømmen din om sendinger i 1080p ligger nok veldig langt frem.La oss glede oss over 1080i eller 720p fremover.En full HD kanal ville ta enormt med plass på kabel- nettet så det er langt unna.
    Stølen

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du lager en oversikt over alle HD-kanalene som er i bruk over hele verden i dag, så tror jeg ikke du vil finne en eneste en som sender i 1080p, så så lenge dekoderen takler 1080i og 720p, så er den god nok TV-bruk.

Tja, i hvilken grad det er "for sent" kan man jo alltids diskutere. De eneste som tilbyr interessante kanaler i HD for tiden er jo Canal+. Alle de andre kanalene, som VoomHD, DiscoveryHD og National GeographicHD er sånt man bare ser på for å demonstrere at bildet er i HD.

Hvis Get får ut HD-dekodere før NRK og TV2 begynner med HD-sendinger, så er de tidsnok etter min mening, og det kan se ut som om de har veldig god tid på seg til det

(Er det forresten noen norske kabelselskap som distribuerer HD-kanalene til SVT og TV4?)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Halden
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Svt Hd

Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    (Er det forresten noen norske kabelselskap som distribuerer HD-kanalene til SVT og TV4?)
    Ja. Canal Digital Kabel-tv distribuerer SVT HD. TV4 HD sender på CD's satelittplattform.

Mvh
    Bjørn 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med fare for å gå litt av topic her, det er mye snakk om hvorfor det ikke er mer satsing på HD kanaler og ja de er ille! Men jeg er ganske forbauset over hvor lite som sender i Dolby Digital!? Er ikke det vel så viktig som bra bilde?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AVmann23
    Med fare for å gå litt av topic her, det er mye snakk om hvorfor det ikke er mer satsing på HD kanaler og ja de er ille! Men jeg er ganske forbauset over hvor lite som sender i Dolby Digital!? Er ikke det vel så viktig som bra bilde?
    På Fotball og sport kanskje. Men ikke Dagsrevyen.

Det er vel bedre med ett godt stereo spor enn ett dårlig surround. Syntes Dolby Pro Logic II gjør en utrolig god jobb på stereo, spesielt på fotball.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, enig i at Dolby ProLogic II fungerer bra og bruker det selv. Men skulle gjerne hatt DD5.1/DTS på filmer som blir sendt på feks TV3 etc... Ser frem til den tid...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Hvis du lager en oversikt over alle HD-kanalene som er i bruk over hele verden i dag, så tror jeg ikke du vil finne en eneste en som sender i 1080p, så så lenge dekoderen takler 1080i og 720p, så er den god nok TV-bruk.

Tja, i hvilken grad det er "for sent" kan man jo alltids diskutere. De eneste som tilbyr interessante kanaler i HD for tiden er jo Canal+. Alle de andre kanalene, som VoomHD, DiscoveryHD og National GeographicHD er sånt man bare ser på for å demonstrere at bildet er i HD.

Hvis Get får ut HD-dekodere før NRK og TV2 begynner med HD-sendinger, så er de tidsnok etter min mening, og det kan se ut som om de har veldig god tid på seg til det

Veldig enig med deg her. Greit nok at get har informert om at hd-dekoderen skulle vært klar tidligere, men når dette ikke er tilfellet så skyldes det ikke manglende vilje fra Get sin side. De ser jo kontinuerlig ann utviklingen, og at de ikke har lyst til og levere en for fersk model av en hd dekoder bare for og presentere dagens begredelige hd-tilbud skjønner jeg veldig godt. Og jeg tror resultatet blir veldig bra. Om noen fikk med seg demonstrasjonen av hd-dekoderen på tekno-messen i lillstrøm må jeg si at jeg ble posetivt overrasket. Den var liten, stilful, og jeg aner håp om menyer som er laget for og være harmoniske og behagelige utseende messig. Istede for og fokusere på get sine branding farger.

Og på sprøsmålet ditt om SVT. Canal Digital kjører noen "test sendinger" fra svt. Sett minimalt med faktisk innhold der. Ser ut til og være rent tekniske demoer og "reklame presentasjoner". Og når vi først var inne på canal digital. De har dyttet på meg en av hd dekoderene dems. Og jeg er veldig glad for at get tilsynelatende satser på bedre hardware en den. for mer begredelig dekoder har jeg ikke sett på lenge. Den er treg funksjonsfattig og tilsynelatende veldig kresen på signaler. Noe som er litt sært med tanke på modulasjonen det benyttes. Men jeg skal ikke klage, programkortet dens passer utmerked i htpcen min

Og angående lyd som ble nevnt tidligere her... Ja så sant så sant. Merkverdig hvor lite fokus det er på lyd. Tror faktisk ikke folk er klar over hva som er mulig, og hva de kan få. Og jeg tror ikke det er kabel-selskapene det står på. Mitt intrykk er at de sender det de får i best mulig kvalitet. Get sender jo SVT med digital lyd sansynligvis ganske enkelt fordi det er mulig. At ikke nrk leverer digital lyd er jo bare trist. Ikke nok med at det nesten ikke finnes digital lyd, jeg ser at jeg faktisk får enkelte kanaler med mono lyd :?

Active HFfredd sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Snakket med GET igår

De sa levering av GET sin HD boks var satt til Mars....

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AVmann23
    Joda, enig i at Dolby ProLogic II fungerer bra og bruker det selv. Men skulle gjerne hatt DD5.1/DTS på filmer som blir sendt på feks TV3 etc... Ser frem til den tid...
    Før TV3 kommer med DD, så håper jeg de begynner å sende i anamorphisk widescreen først. Sånn at man slipper sorte kanter rundt hele bilde, og fotball i 4:3, samt bedre kvalitet på bilde.

Side 7 av 12 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •