Når kommer Get sin PVR med HDMI? - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 12 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 228
    Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Halvor_L
    RiksTV er jo ingen reell utfordrer her siden de ikke kommer til å gi oss HDTV uansett. De har jo ikke båndbredde til dette.

Rikstv er jo rett og slett bare de samme gamle SD-kanalene i digital forpakning. Eksakt slik Get sin digitalbox er idag.

Skal se den dagen Get, Canal digital og andre leverandører har kommet skikkelig igang med HDTV at folk med RiksTV vil føle seg lurt.
    Riks TV er klargjort for HD. Og de skal begynne med senderinger når de får båndbredde. Båndbredden får de når de analoge sendingene stenges i løpet av 2009. Frem til da vil de måtte sende digitalt og analogt, og det spiser opp båndbredden.

Hvis jeg ikke tar feil, så vil NRK ha mulighet til å sende HD sendinger allerede neste år, tipper de vil sende noe av OL fra Kina i dette, for de har nevt at når de skal sende HD sendinger, så stenger de av NRK3 (eventuelt også 2) for å få båndbredden.

TV2 skal også ha denne muligheten ved å stenge Zebra og Nyhetskanalen. Tipper vi kanskje får litt HD fra EM neste år.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Riks TV er klargjort for HD. Og de skal begynne med senderinger når de får båndbredde. Båndbredden får de når de analoge sendingene stenges i løpet av 2009. Frem til da vil de måtte sende digitalt og analogt, og det spiser opp båndbredden.

Hvis jeg ikke tar feil, så vil NRK ha mulighet til å sende HD sendinger allerede neste år, tipper de vil sende noe av OL fra Kina i dette, for de har nevt at når de skal sende HD sendinger, så stenger de av NRK3 (eventuelt også 2) for å få båndbredden.

TV2 skal også ha denne muligheten ved å stenge Zebra og Nyhetskanalen. Tipper vi kanskje får litt HD fra EM neste år.
    Har ikke kilden her, men var en av sjefene fra RiksTV som bekreftet i Dagens Næringsliv eller Finansavisen at det ikke ville bli HDTV i RiksTV-pakken med få unntak fra Nrk som du nevner.

Dette stod en gang i forrige uke.

At det er teoretisk mulighet for HDTV er jo lite interessant så lenge de må kutte antall kanaler for å få det til. Regner også med at folk er interessert i HD-sendinger av alt og ikke bare OL.

Vil ikke akkurat kalle RiksTV for HDTV hvis de viser kun viser spesielle arrangement i HD.

Konkurrentene vil jo kunne tilby filmer, tv-serier og sport i HD fra dag1. Det meste av amerikanske TV-serier og filmer er jo allerede i HD pluss f.eks fotball fra premier league også er i HD idag. Her må selvsagt TV-stasjonene også gjøre noe før vi får HDTV på alt dette.

Så hvis du vil vente til en gang i 2009 for å _kanskje_ få HDTV i stua må du gjerne det.

Men i min verden er RiksTV en vingeklippet lillebror til potensialet som ligger i kabelnett, satelitt eller fibernett som finnes enkelte steder.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Halvor_L
    Har ikke kilden her, men var en av sjefene fra RiksTV som bekreftet i Dagens Næringsliv eller Finansavisen at det ikke ville bli HDTV i RiksTV-pakken med få unntak fra Nrk som du nevner.

Dette stod en gang i forrige uke.

At det er teoretisk mulighet for HDTV er jo lite interessant så lenge de må kutte antall kanaler for å få det til. Regner også med at folk er interessert i HD-sendinger av alt og ikke bare OL.

Vil ikke akkurat kalle RiksTV for HDTV hvis de viser kun viser spesielle arrangement i HD.

Konkurrentene vil jo kunne tilby filmer, tv-serier og sport i HD fra dag1. Det meste av amerikanske TV-serier og filmer er jo allerede i HD pluss f.eks fotball fra premier league også er i HD idag. Her må selvsagt TV-stasjonene også gjøre noe før vi får HDTV på alt dette.

Så hvis du vil vente til en gang i 2009 for å _kanskje_ få HDTV i stua må du gjerne det.

Men i min verden er RiksTV en vingeklippet lillebror til potensialet som ligger i kabelnett, satelitt eller fibernett som finnes enkelte steder.
    Nå vil det jo ikke hjelpe om GET, Canal Digital osv kan lever HD, så lenge inne NRK, TV2 eller noen av de andre kanalene sender i HD.

TV2 kommer sikkert til å begynne å sende HD når de kan ta betalt ekstra for det. Det blir vel engang i 2009/2010.

Så vil man se DaCapo i Glorious HD så må man nok uansett vente.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå vil det jo ikke hjelpe om GET, Canal Digital osv kan lever HD, så lenge inne NRK, TV2 eller noen av de andre kanalene sender i HD.

TV2 kommer sikkert til å begynne å sende HD når de kan ta betalt ekstra for det. Det blir vel engang i 2009/2010.

Så vil man se DaCapo i Glorious HD så må man nok uansett vente.
    Dette sier seg selv.

Derfor jeg skrev "Her må selvsagt TV-stasjonene også gjøre noe før vi får HDTV på alt dette."

Poenget er at det er masse kildemateriell som allerede er mulig å sende i HD. Så hvis kanalene vil kan de jo sende i HD idag.

Jeg vil tippe at Viasat og Canal Plus vil kjøre hardt på å få levert sine kanaler i HD om ikke lenge. Ser allerede nå reklamer der Canal Plus påpeker at de har HD-kanaler.

Men hva som skjer er kun tipping uansett.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her kom siste svar fra Get
    Kan man stole på Get?
    Jeg vil si NEI

Dekoder med HDMI utgang vil komme i løpet av siste kvartal 2007. Dato,
    kanalpakker og priser er forløpig ikke fastsatt. Canal+ HD vil bli
    tilgjenlig når HD dekoder kommer.

Med vennlig hilsen

Marius
    Saksbehandler
    Get® support

Newcomer Tor med hammeren sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg leste for en stund siden at en talsmann for Rikstv, fortalte at alle godkjente dekodere i Norge leveres med hdmi. Stemmer det, så hvorfor leverer Get dekodere uten hdmi.

Sist jeg var i kontakt med Get ble jeg fortalt at Dekodere med hdmi kommer i løpet av fjerde kvartal, men kan man stole på det. Dem sa også at den nye dekoderen vile bli dyrere enn de andre, noe som kan virke latterlig om det stemmer at en godkjent dekoder skal ha hdmi.

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dakjos
    Her kom siste svar fra Get
    Kan man stole på Get?
    Jeg vil si NEI

kanalpakker og priser er forløpig ikke fastsatt. Canal+ HD vil bli
    tilgjenlig når HD dekoder kommer.

Med vennlig hilsen

Marius
    Saksbehandler
    Get® support
    Var det nytt for deg? Get burde vel nesten kåres til årets søpplefirma! har Get tv og internett - ikke fornøyd for å si det slik.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tor med hammeren
    Jeg leste for en stund siden at en talsmann for Rikstv, fortalte at alle godkjente dekodere i Norge leveres med hdmi. Stemmer det, så hvorfor leverer Get dekodere uten hdmi.

Sist jeg var i kontakt med Get ble jeg fortalt at Dekodere med hdmi kommer i løpet av fjerde kvartal, men kan man stole på det. Dem sa også at den nye dekoderen vile bli dyrere enn de andre, noe som kan virke latterlig om det stemmer at en godkjent dekoder skal ha hdmi.
    Husk at RiksTV og Get ikke har noen ting med hverandre å gjøre. De dekoderene som RiksTV godkjenner funker ikke mot eller har noe å gjøre med Get sine.

Get får sine produsert etter egne spesifikasjoner, og ser vel at HDMI koster 2 kroner mer, og vil ha 10 ekstra for det.

Fjerde kvartal begynner neste uke, men varer frem til nyttårsaften, så hvis Get lanserer HDMI 30 desember, så har de ikke jugd for noen. Men forventer nok utsettelse.

Er det kun PVR boksen som får HDMI oppgradering med HD mulighet etter hvert?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok bare å smøre seg med tolmodighet, og ikke så mye poeng å spørre kundeservice. De vet rett og slett ikke...

Slik jeg har forstått det så er denne dekoderen på tegnebrettet fortsatt fra produsentens side, dvs. at den er langt unna. Det er vel eneste faste holdepunkt per nå

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir nesten cut&paste fra den over, men her nevnes det hvertfall ikke konkrete kanaler, ikke at det hjelper oss

Viser til din henvendelse.

kanalpakker og priser er foreløpig ikke fastsatt.

16:9 formaet på Get Box (den rimligste) er også ekte 16:9.

Med vennlig hilsen

Marius
    Saksbehandler
    Get® support

PS! Dersom du svarer på denne henvendelsen er det viktig at du ikke endrer
    subject/emne feltet.

Mailtekst mottatt fra bruker: 23.09.2007 07:00:11
    Produkt: Digital-tv
    Kategori: Andre henvendelser
    Spesifisering:

Når kan man få deoder med HDMI-ut? Har i dag decoderen uten PVR. Under
    decoderbeskrivelsene står det at man får Ekte 16:9 bredformat ved decoder
    med PVR, hva betyr dette? Og er ikke 16:9 formatet man får på den
    rimeligste decoderen "ekte"?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tro meg jeg skjønner frustrasjonen deres, så jeg skal komme med litt fakta :-)

1. Siden jeg startet å jobbe i Get, for en del måneder siden, har det alltid blitt sagt siste halvår av 2007, for langsering av hdmi dekoderen. Dato er enda ikke publisert internt, i alle fall ikke ovenfor oss som jobber på Gets kundesenter. Men det jobbes med saken, jeg har sett dekoderen, de er til testing og det er noen få dekodere i bruk allerede. Men en ønsker å få rensket ut flest mulig bugs fra dem, før lansering. Til glede for alle :-)

2. Pris har jeg ikke hørt noe om enda.
    3. Kanalpakker i hdtv har jeg ikke hørt noe bekreftet om enda...

Ikke mye fakta, men i alle fall litt.

*ansatt på Gets kundesenter*

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av krage
    Tro meg jeg skjønner frustrasjonen deres, så jeg skal komme med litt fakta :-)

1. Siden jeg startet å jobbe i Get, for en del måneder siden, har det alltid blitt sagt siste halvår av 2007, for langsering av hdmi dekoderen. Dato er enda ikke publisert internt, i alle fall ikke ovenfor oss som jobber på Gets kundesenter. Men det jobbes med saken, jeg har sett dekoderen, de er til testing og det er noen få dekodere i bruk allerede. Men en ønsker å få rensket ut flest mulig bugs fra dem, før lansering. Til glede for alle :-)

2. Pris har jeg ikke hørt noe om enda.
    3. Kanalpakker i hdtv har jeg ikke hørt noe bekreftet om enda...

Ikke mye fakta, men i alle fall litt.

*ansatt på Gets kundesenter*

Hei på deg!

Kan du bekrefte eller avkrefte om Canal + Sport Hd vil bli en del av tilbudet når denne dekoderen kommer?
    Har fått mange uklare svar fra Get kundeservice ang denne kanalen

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dakjos
    Hei på deg!

Kan du bekrefte eller avkrefte om Canal + Sport Hd vil bli en del av tilbudet når denne dekoderen kommer?
    Har fått mange uklare svar fra Get kundeservice ang denne kanalen
    Desverre, jeg har ikke noen mer info om dette, enn deg. Jeg har foreløpig ikke fått noen bekreftelser på hvilke kanaler som vil sende i HD.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Legger litt press på

Hei.
    Har lest tråder i ukesvis nå, og omsider både fått meldt meg inn og handlet diger plasma. Men er som så mange her heller misfornøyd med get, og det faktum at det somles så noe så hinsides med å få hd-kanaler/dekoder på plass. Har sendt konkret og småsint mail nå jeg også, og poster svar snart. Vi kan ikke bare sitte og se på at ingenting skjer. Nå har man lovet digital dekoder med hdmi i en liten evighet - og så må vi betale nesten like mye som canal digital-kunder for signaler som ikke er sammenlignbare.
    Fy!

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bullitt
    Hei.
    Har lest tråder i ukesvis nå, og omsider både fått meldt meg inn og handlet diger plasma. Men er som så mange her heller misfornøyd med get, og det faktum at det somles så noe så hinsides med å få hd-kanaler/dekoder på plass. Har sendt konkret og småsint mail nå jeg også, og poster svar snart. Vi kan ikke bare sitte og se på at ingenting skjer. Nå har man lovet digital dekoder med hdmi i en liten evighet - og så må vi betale nesten like mye som canal digital-kunder for signaler som ikke er sammenlignbare.
    Fy!
    Det hjelper ikke om GET gir ut en dekoder med HDMI. Det er jo kanalene som ikke sender i HD enda.

Og så vidt jeg skjønte så vil ikke den første HDMI dekoderen til GET takle HD kanalene når de kommer. Så det er nok bare å vente en god stund enda.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og så vidt jeg skjønte så vil ikke den første HDMI dekoderen til GET takle HD kanalene når de kommer. Så det er nok bare å vente en god stund enda.
    Hæ?? Vil ikke HDMI-dekoderen som kommer fra Get takle HD-kanaler når disse åpnes? Feks Discovery HD? Da er det jo ingen vits i at vi sitter her og venter som tente lys...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hjelper ikke om GET gir ut en dekoder med HDMI. Det er jo kanalene som ikke sender i HD enda.
    HD kanaler finnes. Sjekk ut DirecTV i USA, som snart runder 70 kanaler, og vil ha 100 ved nyttår.

DIRECTV: DIRECTV - HD Programming

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Epiktet
    Hæ?? Vil ikke HDMI-dekoderen som kommer fra Get takle HD-kanaler når disse åpnes? Feks Discovery HD? Da er det jo ingen vits i at vi sitter her og venter som tente lys...
    Det var nevnt på forrige side eller noe slik i denne tråden. At den HDMI dekoderen som skulle komme nå i høst, ikke ville brukes mot HD matriale. Men den som kommer sommer/høst 2008 vil gjøre det.

Sitat Opprinnelig postet av Valandil
    HD kanaler finnes. Sjekk ut DirecTV i USA, som snart runder 70 kanaler, og vil ha 100 ved nyttår.

DIRECTV: DIRECTV - HD Programming
    Ja Men ikke Norske, unntatt ett par fra Canal Digital, som kanskje ikke GET får lov til å bruke. Vi må nok vente på NRK og TV2, og det skjer nok ikke før godt uti 2009, eller mye senere.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja Men ikke Norske, unntatt ett par fra Canal Digital, som kanskje ikke GET får lov til å bruke. Vi må nok vente på NRK og TV2, og det skjer nok ikke før godt uti 2009, eller mye senere.
    En annet viktig poeng er at det er svært få av disse HD kanalene på DirecTV som har valgt å sende HDTV i Europa. Unntaket er Discovery HD,Nat Geo HD og History HD. Voom HD er en mix med programmer fra flere av disse kanalene.

Det er bare å ta en titt på antall HD kanaler tilgjengelig hos de forskjellige tilbyderene i Europa som f.eks. Canal Digital,BSkyB, Premiere osv. Da ser man at det ikke er veldig mange HD kanaler som har valgt å starte i Europa enda.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gi meg Canal + Sport i HD
    Canal Digital kabelkunder har hatt dette hele sesongen
    Når kommer SIRUP selskapet Get etter?
    Hvis denne nye dekoderen med hdmi ikke har støtte for dette(ER DET VIRKELIG MULIG?????????????????????????)sier jeg opp abonementet mitt på dagen

SKYT GET!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Side 4 av 12 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •