Når kommer Get sin PVR med HDMI? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 12 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 228
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Luftet min frustrasjon forGet support, her er svaret jeg fikk...kanse utsomdet er lys i enden avtunellen, utover høsten en gang, kanskje...

Vedrørende din henvendelse

Vi forstår godt at et HD tilbud hva angår sport vil være "het vare". Når
    det er sagt kan jeg informere om følgende; vi avventer lanseringen av
    HD-dekodere til vi får levert en ny MPEG-2 chip fra vår leverandør. Dette
    blir gjort for å sikre oss enda bedre kvalitet enn hva norsk "standard" er
    idag (med tanke på andre leverandører og deres HD dekodere), samt å kunne
    levere det seneste innen HD teknologi.
    Vi har desverre ingen eksakt dato for når vi lanserer våre HD dekodere,
    eller hvilke kanaler vi vil ha i vårt HD sortiment. Dette er ikke fordi det
    er konfidensiell informasjon, men fordi avtalene ikke er ferdige enda.
    HD dekoderne vil lanseres i høst, da sannsynligvis i 2 versjoner.

Du må ha i tankene at alt som sies på forumer rundt omkring er stort sett
    gjett på hva vi vil foreta oss, og å bli opprørt over dette før fakta
    ligger på bordet, vil nok være spill av energi. Vi vet at sport i HD
    kvalitet vil være utrolig populært, og vi vil vektlegge dette når vi
    lanserer våre HD dekodere.

Håper dette var litt oppklarende.

Med vennlig hilsen

Joel
    Saksbehandler
    Get® support

Active ToCa sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Her
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "MPEG2 chip" og "det seneste innen HD teknologi" er vel ikke to uttrykk som passer sammen?

ToCa

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ToCa
    "MPEG2 chip" og "det seneste innen HD teknologi" er vel ikke to uttrykk som passer sammen?

ToCa
    når du sier det, er detvel direktemotstridende? MPEG2 er vel gårsdagens teknologi?

Tipper vedkommende har fått høre at de skal gå fra mpeg2 til ny og bedre teknologi?

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    prøv å kom i kontakt med canal+ og hør hva de sier..
    De vil ikke ut med noen informasjon ang kundeforholdet sitt til Get..
    Get selv ga meg beskjed om at Canal + sport hd ikke ville komme som tilbud fra dem...

Skjønner ikke helt hvorfor det er så vanskelig å få et svar på dette,disse Hd kanalene er jo og kommer bare til å bli mer og mer populære..
    Hvis Get mener de kommer med denne kanalen etterhvert,burde de opplyse om dette fks på sine nettsider

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dakjos
    prøv å kom i kontakt med canal+ og hør hva de sier..
    De vil ikke ut med noen informasjon ang kundeforholdet sitt til Get..
    Get selv ga meg beskjed om at Canal + sport hd ikke ville komme som tilbud fra dem...

Skjønner ikke helt hvorfor det er så vanskelig å få et svar på dette,disse Hd kanalene er jo og kommer bare til å bli mer og mer populære..
    Hvis Get mener de kommer med denne kanalen etterhvert,burde de opplyse om dette fks på sine nettsider
    Tipper de forhandler med alle midler om dagen, siden di ikke vil si noe ang. Canal + HD Sprot tipper jeg at de pr idag IKKE har eller er lovet noen avtale, men at de skjønner at dette for mange er ett være eller ikke være, og at de forhandler videre for å få dette i sitt tilbud. Hadde det vært åpent for en avtale, dvs kun signering/avtale av pris som manglet ville de nok sagt uforbeholdent at det kommer...

Jeg krysser fingre og annet som krysses kan, MÅ hadet bare må ha det som noen sier

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette fikk jeg som svar i dag,skulle tro de ikke kunne stave en gang....(han mener vel Canal digital og at da man ikke får Canal + sine HD kanaler,noen gang fra get)

Vedrørende din hendvendelse.

Vår hd dekoder kommer i sammenheng med at NRK lanserer sendinger i HD
    format. Blir vel høsten 2007.

Kanaler som Canal+ har sende rettigheter til kan vi ikke sende dessverre.
    Canal+ har nok også enerettinghet på disse iom at de nå lanserer HD tv.

Med vennlig hilsen
    Alex
    Saksbehandler
    Get® support

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snakket med en i Get som bekreftet at Sport kanalen ville komme til høsten,hvis ikke dette stemmer skal jeg bytte leverandør
    I følge Canal+ Danmark så har Canal Digital eksklusiv avtale for CANAL+ SPORT HD. CANAL+ SPORT HD vil derfor kun bli tilgjengelig for Canal Digital kunder. Det er ikke usannsynlig at Canal Digital har kjøpt Premier League HD rettighetene og at CANAL+ har SD rettighetene. Premier League rettighetene ble kjøpt av Canal+ sammen med Canal Digital.

Info fra Canal+ er postet på:
    recordere.dk forum: Canal + og Hd "SPORT" går i luften

sitat:
    "Tak for din henvendelse. Det vil desværre ikke blive at se Sport HD, da denne kanal er lavet som en eksklusiv samarbejde med Canal Digital. Sport HD er således en kanal der kun vil blive udbudt igennem Canal Digital, da Telenor der ejer Canal Digital har købt rettighederne til Sport i HD i samarbejde med CANAL+. Jeg beklager....
    Med Venlig Hilsen

Tine Skov Pedersen
    Medieassistent
    Canal +"

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skyt Get

Skjønner ikke hvorfor de ikke vil ut med noe svar ang dette når folk spør om dette
    Men skjønner jo egentlig det,de er redd for å miste kunder når det kommer ut blant folk at Canal + sine HD kanaler aldri vil komme på GET

Lukter litt mafia stil av Canal digital/canal + dette her....

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skyt Get

Skjønner ikke hvorfor de ikke vil ut med noe svar ang dette når folk spør om dette
    Men skjønner jo egentlig det,de er redd for å miste kunder når det kommer ut blant folk at Canal + sine HD kanaler aldri vil komme på GET

Lukter litt mafia stil av Canal digital/canal + dette her....
    Canal+Film HD vil sannsynligvis bli sendt av GET også siden den inngår i CANAL+Total. Det er sannsynligvis bare sporten i HD (som GET allerede sender i SD) som ikke kommer dersom infoen på recordere.dk stemmer.

Det er ganske mange kabelnett som allerede sender Canal+Film HD.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok,er vi heldige får vi kanskje film HD
    Men det er sport HD jeg VIL ha

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer GET med HDMI kun på PVR boksen, eller vil de tilby det på en vanlig enkel dekoder også. Har ikke bruk for opptak, og gidder ikke betale ekstremt mye mer for det heller.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    *bump*

Noen som vet noe nytt om HDMI-støtte fra Get?

Irriterer meg grønn at Get presterer å levere digitale bokser i disse dager uten HDMI-utgang:twisted:

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Halvor_L
    Noen som vet noe nytt om HDMI-støtte fra Get?
    Egentlig ikke... Dvs. jeg tror du kan se langt etter HDMI-støtte på standarddekoderne. Get vil nok kun tilby HDMI på HDTV-dekodere. De har uttalt at de skal lansere HDTV "før jul", men noen nærmere dato er det umulig å få fra dem.

Snakket også med support i forrige uke, og han jeg snakket med der hadde heller ikke peiling på når HDTV-løsningen skulle være klar.

Sitat Opprinnelig postet av Halvor_L
    Irriterer meg grønn at Get presterer å levere digitale bokser i disse dager uten HDMI-utgang:twisted:
    Nåja, for SD-signaler er HDMI strengt tatt overkill. Jeg tror ikke du vil se forskjell på HDMI og RGB-SCART på SD-kanaler selv om du har to TVer stående ved siden av hverandre.

Jeg er mer forbanna på at PVRen ikke har S-video-utgang (de skal liksom ha S-video ut fra SCART-kontakten, men dette har aldri fungert hos meg)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Egentlig ikke... Dvs. jeg tror du kan se langt etter HDMI-støtte på standarddekoderne. Get vil nok kun tilby HDMI på HDTV-dekodere. De har uttalt at de skal lansere HDTV "før jul", men noen nærmere dato er det umulig å få fra dem.

Snakket også med support i forrige uke, og han jeg snakket med der hadde heller ikke peiling på når HDTV-løsningen skulle være klar.

Nåja, for SD-signaler er HDMI strengt tatt overkill. Jeg tror ikke du vil se forskjell på HDMI og RGB-SCART på SD-kanaler selv om du har to TVer stående ved siden av hverandre.

Jeg er mer forbanna på at PVRen ikke har S-video-utgang (de skal liksom ha S-video ut fra SCART-kontakten, men dette har aldri fungert hos meg)
    For min del kunne Get reddet seg inn ved å ha komponent-utgang fra boksen sin siden jeg da kunne koblet den via receiveren min. Ser poenget ditt med sd-signaler og hdmi også. Er bare det at så lenge jeg ikke bruker scart så er jeg avspist med kompositt og det er tilnærmet skandale. Jeg ønsker å se fotball på projektoren min og den er kun koblet opp med hdmi(mer kabler gjennom hele stuen er uønsket).

Kjøpte en cyp scart->komponent konverter men den fungerer dårlig med get-boxen da det bare er noen få kanaler den vil vise. Merkelig nok for konverteren fungerer ypperlig til min gamle xbox1. Har en følelse av at problemet er at Getbox ikke klarer levere RGB på alle kanaler til enhver tid, noe som jeg også synes er dårlig siden dette er beskrevet med eget valg i menyen på boksen.

Er bare lettere frustrert her siden jeg mer eller mindre kun ser sport på tv og da betaler nærmere over 200kr måneden samtidig som jeg blir avspist med kompositt-plugg

Så jeg betaler gjerne for en HD-dekoder så lenge jeg får sett Start rykke ned i OK kvalitet

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Get! Hdmi Dekoder...

Jeg snakket med Get i dag.
    De sa at deres nye hdmi dekoder allerede var til å få tak i.
    De kommer ikke til å bytte ut de vanlige dekoderene, så man må skaffe seg en pvr dekoder. De kunne ikke svare på når de ville få HD kanaler, eller hvilke kanaler de ville få. Hvis det er slik at Canal Digital har skaffet seg enerett på en del HD kanaler så kan det jo være Get har en liten nøtt de må knekke. Slik som tv signalet blir med dekoder og scart holder rett og slett ikke mål på en lcd skjerm. HD er fryktelig ønsket...

Man kan vel bytte til parabol? Er man da bundet av disse sonene til Get og Canal Digital?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dudeeven
    Jeg snakket med Get i dag.
    De sa at deres nye hdmi dekoder allerede var til å få tak i.
    De kommer ikke til å bytte ut de vanlige dekoderene, så man må skaffe seg en pvr dekoder. De kunne ikke svare på når de ville få HD kanaler, eller hvilke kanaler de ville få. Hvis det er slik at Canal Digital har skaffet seg enerett på en del HD kanaler så kan det jo være Get har en liten nøtt de må knekke. Slik som tv signalet blir med dekoder og scart holder rett og slett ikke mål på en lcd skjerm. HD er fryktelig ønsket...

Man kan vel bytte til parabol? Er man da bundet av disse sonene til Get og Canal Digital?
    Hmm.. Dette var merkverdig.. Det står jo ingenting om dette på nettsidene deres.... Kan denne mystiske pvr-boksen også ta seg av HD-kanaler når de kommer?

Parabol er dessverre ikke en mulighet for alle, inkludert meg selv. Så jeg er gift med Get så lenge jeg bor der jeg bor nå:cry:

Må vel slenge av gårde en henvendelse til Get om denne hdmi-boxen. JEg nekter å sitter her uten hdmi hvis jeg har ett valg.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har Kaon kommet med nytt bilde av Get's nye dekoder:

KAONMEDIA Product Zoom

Ser ut som PVR og "uten-PVR" har fått likt utseende..

Pratet med Get Support nå, og de hadde ikke noe info om HDMI-tuner ennå.

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Rot!

Sitat Opprinnelig postet av voggers
    Nå har Kaon kommet med nytt bilde av Get's nye dekoder:

KAONMEDIA Product Zoom

Ser ut som PVR og "uten-PVR" har fått likt utseende..

Pratet med Get Support nå, og de hadde ikke noe info om HDMI-tuner ennå.
    Det er da veldig snodig at de sier til meg at de har fått hdmi dekoderen. Håper også den er i stand til å ta inn hd kanaler. Trodde det var litt av poenget med hdmi dekoder. Det virker som om Get er iferd med å ramle litt bakpå... De får iallefall svært motstridende meldinger. Her om dagen var jeg på expert, en av de som jobbet der hadde fått beskjed om at de snart kunne bytte de gamle dekoderene på Spaceworld. Dette er jo ikke til å bli klok på...

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si at for meg så holder det lenge med Scart (RGB) fra Get. På de kanalene som faktisk sender i OK kvalitet så holder bildet god nok kvalitet for min 46" full HD TV.

Men enkelte av GET sine kanaler har dårlig bilde, og det er ikke GET sin skyld, det er de som sender som komprimerer for mye. Bedre blir det ikke med HDMI på de kanalene.

Men for fremtiden med HD så må man ha det. Men for å si det enkelt jeg kommer til å nekte å betale 79,- ekstra i måneden for HDMI kontakt. Opptaker har jeg ikke bruk for. Kunne godt betalt ett par hundrelapper for å bytte. Men hvis GET kun skal ha dette på opptakerene sine så bytter jeg heller til Riks TV.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    info til dere som tror get leverer pvr-boks med hdmi i dag

Viser til din henvendelse.

Vi vil levere en dekoder med HDMI-utgang i løpet av høsten/vinteren 2007.
    Så snart denne er klar for bestilling vil vi legge ut informasjon på våre hjemmesider www.get.no

Med vennlig hilsen

Peter
    Saksbehandler
    Get® support

Side 2 av 12 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •