Når kommer Get sin PVR med HDMI? - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 12 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 228
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Det er veldig begrenset hvor mye støy du får på en meter lang SCART-kabel.

Nå er det for så vidt noe støy i bildet på GETs PVR (en tykk rullende horisontal stripe som er litt lysere enn resten av bildet), men dette har ikke noe med SCART i seg selv å gjøre. Det har nok mer med at PVRen deres rent generelt er et bedritent produkt.

Dette blir litt annerledes. Først og fremst fordi du med DVD kan sende progressive bilder til TVen. Hvis DVD-spilleren i tillegg oppskalerer, vil du sannsynligvis oppleve forbedringer med dette også.

Hvis du har en horisontal stripe på skjermen, kan du ha et jordingsproblem som gir brummodulasjon. Dette kan løses ved å montere et galvanisk skille.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Det er nok ingen som klager på at det kommer HDMI kontakt. Den er overlegen scart.

Men slik jeg ser det, så er det ikke selve dekoderen og hva som skjer fra den og inn til TVen som er problemet. Det er alt som skjer før.

Get er nok ikke noe bedre til å gi båndbredde enn parabol leverandørene er. Og når bildene blir tungt komprimert for å spare båndbredde. Så er det samme hvilke chiper og kabler som brukes. Resultatet er allerede ødelagt.

Bare se forskjell på NRK og TV3/Discovery. NRK har meget bra bilde, mens de andre langt fra er bra. Mye bedre enn ved analoge signaler, men enda langt igjen til at det kan bli bra på skjermer over 32".

HD bilder vil her bli bedre fordi utgangspunktet er bedre.

Riktig som du påpeker vedr. båndbredden på kanalene. GET har fiber direkte fra NRK til hovedsentralen. Ergo ingen komprimering på signalene kontra det som mottas på satelitt.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jonasgu
    Riktig som du påpeker vedr. båndbredden på kanalene. GET har fiber direkte fra NRK til hovedsentralen. Ergo ingen komprimering på signalene kontra det som mottas på satelitt.
    GET gjør nok selv en komprimering av signalet. Noe de sikkert gjør på alle andre kanaler også. Da er vel NRK igjennom ferre omgjøringer, og holder bedre til slutt.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Get kaster seg på inn i HD-kampen, og lanserer 6. mars sendinger med høyoppløselig bildekvalitet.

Det skjer mye i den norske TV-hverdagen for tiden. 4. mars begynner stengningen av de gamle, analoge TV-signalene, det kommer nye bokser til digital-TV-signalene og stadig flere leverandører tilbyr TV i HD-format.

Nå har også Get kastet seg på bølgen, og lanserer både HD-signaler og en HD-PVR - en dekoder og harddiskopptaker - den 6. mars. Fra før har både Canal Digital, Viasat og Altibox levert HD-signaler, og nå skal altså Get også inn i dette markedet.

Teknofil.no er selvsagt tilstede under lanseringen den 6. mars, og kommer med mer informasjon om både kanaltilbudet og digitalboksen.

6. mars: Get med HD-TV - teknofil.no

så nå kommer den

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra de kommer med dato. Ikke lenge til heller.

Bare synd at de kun kommer med PVR boks. Ser så lite normal TV at å betale ekstra mye i måneden for noe jeg aldri bruker (altså opptaker) blir det samme som å brenne penger.

Sjekket om det stod noe på sidene deres, det gjør det så vidt jeg ikke så enda.

Ingen priser.

Men jeg så at de setter opp normal prisen igjen 1. Juni. Kun 10,- mer men alikevel mer.

Newcomer HolgerL sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    174
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av |Night|
    så nå kommer den
    Yess! Kan nesten ikkje vente...
    - Men det er nesten litt urovekkjande at eg føler så mykje glede og spenning ved ei slik hending... :-P

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en ntsc tv som jeg (tror) bare akepterer 60hz, Regner med at get boksen er 50hz. Noen som vet resultatet av dette? ellers så må jeg bestille pal/ntsc med 50-60hz nå, så jeg har det i orden til Get boksen kommer.

Noen formeninger? er bare svart hvitt ved bruk av kompositt kabler på nåværende get boks.

Gleder meg, håper boksen ikke skuffer

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om GET kommer til å lansere en HDTV-boks som er uten PVR-funksjonalitet? Som en annen har nevnt her så er det ikke alle som kanskje ønsker en PVR. Hvis man allerede har HDD-opptaker så blir det smør på flesk å kjøpe en ekstra PVR-enhet... Men HDTV vil man jo ha

Newcomer Wireless... sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jcnorway
    Noen som vet om GET kommer til å lansere en HDTV-boks som er uten PVR-funksjonalitet? Som en annen har nevnt her så er det ikke alle som kanskje ønsker en PVR. Hvis man allerede har HDD-opptaker så blir det smør på flesk å kjøpe en ekstra PVR-enhet... Men HDTV vil man jo ha

Dette er vel strengt talt en tråd om Get sin kommende PVR, så hvis du poster spørsmålet ditt et annet sted vil du sikkert få flere treff..
    Ikke meningen å virke sur, men folk som leser denne tråden er nok ute etter en dekoder med PVR så kan være vanskelig å få hjelp ang spm ditt her

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager. Takk for tilbakemelding

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette har vel egentlig blitt en tråd om når GET kommer med HD og HDMI.

Eneste problemet er vel å få tatt opp HD matrialet på en ekstern opptaker.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette har vel egentlig blitt en tråd om når GET kommer med HD og HDMI.

Eneste problemet er vel å få tatt opp HD matrialet på en ekstern opptaker.
    du kan vell flyte disken fra PVRen in til en "vanlig" pce så finner du sikkert en måte og lese det på

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du kan vell flyte disken fra PVRen in til en "vanlig" pce så finner du sikkert en måte og lese det på
    Neppe.

På den vanlige PVRen brukes et ustandard filsystem, så selv om det tilsynelatende ser ut som om filene er tilgjengelige, så får man lesefeil med en gang man prøver å aksessere dem.

I tillegg er filene krypterte, og de må dekryptes på samme måte som livesendingene for å spilles av. Jeg har nylig sagt opp abonnementet på familiepakken, og ingen av opptakene jeg har gjort på TV4 lar seg spille av lenger. Feilmeldingen er at jeg ikke har tilgang til kanalen.

Jeg ser ingen grunn til at HD-PVRen skal være mindre strikt på dette.

Men - jeg håper det er like enkelt å bytte harddisk på HD_PVRen som det var på den vanlige. 250GB høres veldig lite ut etter hvert som HD-sendinger blir vanlige. Jeg har 400GB på den vanlige PVRen i dag, og dette er egentlig helt passe.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har man lov og byte disk på dekoderen a? hadde vert digg og lagt in en 1TB og aldri slettet noe igjen

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Neppe.

På den vanlige PVRen brukes et ustandard filsystem, så selv om det tilsynelatende ser ut som om filene er tilgjengelige, så får man lesefeil med en gang man prøver å aksessere dem.

I tillegg er filene krypterte, og de må dekryptes på samme måte som livesendingene for å spilles av. Jeg har nylig sagt opp abonnementet på familiepakken, og ingen av opptakene jeg har gjort på TV4 lar seg spille av lenger. Feilmeldingen er at jeg ikke har tilgang til kanalen.

Jeg ser ingen grunn til at HD-PVRen skal være mindre strikt på dette.
    Det er jo sykt at man ikke får sett ting senere hvis man fortsatt ikke betaler for dem.

Så lenge det er til privat bruk, så har man lov og ta opp og se i Norge. Rart at man da ikke får lov.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har man lov og byte disk på dekoderen a? hadde vert digg og lagt in en 1TB og aldri slettet noe igjen
    Lov og lov... Jeg har aldri spurt om lov, for å si det sånn

Det krever egentlig ingen spesielle kunnskaper. Det er bare å skru løs skruene som holder dekslet fast, deretter skrur man ut harddisken og napper ut kabelen. Plugg inn den nye disken, og skru alt sammen igjen. Voilá!

Mer skal det ikke til. PVRen formatterer disken når du skrur den på igjen, så du trenger ikke gjøre noe som helst med den nye disken før den kobles til.

Det hadde selvfølgelig vært kjekt om det hadde vært mulig å kopiere over opptakene fra den gamle disken, men dette har jeg ikke fått til.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo sykt at man ikke får sett ting senere hvis man fortsatt ikke betaler for dem.

Så lenge det er til privat bruk, så har man lov og ta opp og se i Norge. Rart at man da ikke får lov.
    Joa, men jeg er ikke sikker på hvor tilsiktet dette egentlig er. Det virker som om spilleren er designet slik at den ved opptak tar opp digitalstrømmen i sin helhet. Man får jo med alle lydspor, alle tekstspor og til og med tekst TV i opptaket. Det at det lagres kryptert er heller ikke så overraskende, for jeg tror ikke TV-selskapene ville blitt spesielt fornøyd dersom det hadde vært trivielt å flytte en disk over til en vanlig PC, og så legge ut kopier av programmene på internett.

Hvis man allikevel skal lagre programmene kryptert på disk, så er det aller, aller enkleste man kan gjøre å bare la være å dekryptere strømmen før den skrives til disk. Når man spiller av programmet igjen, så behandles det på samme måte som en live sending.

En bivirkning av dette er at man må ha et gyldig abonnement på den kanalen man gjorde opptaket fra, når man vil se på programmene igjen.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har vel ikke tenkt over at du kun leier dekoderen av GET når du åpner den?

Ikke at de vil merke noe når den leveres tilbake, men man vet aldri hva disse finner på.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har vel ikke tenkt over at du kun leier dekoderen av GET når du åpner den?
    Det er ikke noe som bekymrer meg nevneverdig, nei.

Ikke at de vil merke noe når den leveres tilbake, men man vet aldri hva disse finner på.
    Vel, først og fremst så er ikke spilleren foreglet på noe vis, så jeg tviler på de vil være i stand til å oppdage om den har vært åpnet. Og så lenge jeg faktisk ikke ødelegger dekoderen, så bryr jeg meg virkelig ikke om hva de måtte mene om at jeg oppgraderer den mens den er i min besittelse.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Side 11 av 12 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 SisteSiste