Ny og forbedret software til kabel-tv-dekoderen C1201CX

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 21
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny og forbedret software til kabel-tv-dekoderen C1201CX

Dette står det så fint på nettsidene til CanalDigital.

Sakset info:

Den nye softwaren gir deg raskere EPG og mer stabil programvare i mottakeren. Teknisk funksjonalitet som tekst-tv og tv-format vil være forbedret.

Du som har dekoderen C1201CX fra Canal Digital vil få opp en melding på skjermen om ny versjon V2.04 mellom 8. og 16. mars. Når denne meldingen kommer opp, trykker du JA for å starte softwareoppgraderingen eller ANNULER hvis du ønsker å gjøre dette senere. Softwareoppgraderingen tar ca. 2-3 min.
    --

Kanskje lipsynk på TVN er forbedret. Hva som kan bli bedre med tv-format skjønner jeg ikke helt

Newcomer Woodstock sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    La inn v2.04 på to bokser nå... virker som TVN-lipsynken muligens er fikset nå. Kunne ihvertfall ikke se noe galt i stad. EPG-info ved skifte av kanal er også bedre (tekst står ca. ett sek lenger på skjerm). Txt-tv'en bobber ikke sidene lenger når man nettopp har skiftet kanal og setter på txt-tv. Den klarer nå også å få frem mer enn 2 undersider.

MEN... den klarer fortsatt ikke å tekste programmer korrekt (dvs s 777 på nrk eller 222 på tv2), sukk. Eller er det jeg som har oversett en funksjon for å få til dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ny software

Er det mulig å "tvangs" oppdatere denne softwaren med å gå inn på en bestemt kanal eller må man bare vente til det skjer automatisk?

Newcomer Woodstock sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bare slo av dekoderene (til stand-by) og på igjen på kanal 1, også kom oppdateringsplakaten på skjermen...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skjer ingenting her så da er det nok bare å vente...

Newcomer Zaynt sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk beskjed fra canal digital om at denne oppdateringen kun var sendt ut som test til visse deler av landet. De hadde fått noen problemer med den nye softwareoppdateringen og jobbet videre med saken. Når problemet var løst skulle oppdateringen sendes til alle deler av landet, og da skulle det komme opp automatisk på skjermen slik som det er beskrevet tidligere i denne tråden.

Synes det er litt synd at ikke alle får denne midlertidige oppdateringen hvis det er slik at bla. lipsyncen på TVN er fikset osv. Personlig begynner jeg å bli møkk lei av utrolig tregt kanalskifte og manglende lipsync på diverse kanaler. Fikk dekoderen min 02.03.07 og den har stått på kanskje 3 dager til sammen...

Newcomer superman sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk innstallert oppdatering 15. mars (Bærum). Etter oppdateringen var TV3, Eurosport borte. Nullstilte boksen og la inn kanaler på nytt, da var alle kanaler der. Også lokal-TV for både Bærum og Oslo har nå kommet med.

Møkkadekoderen har nå blitt litt mindre møkk...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av superman
    Fikk innstallert oppdatering 15. mars (Bærum). Etter oppdateringen var TV3, Eurosport borte. Nullstilte boksen og la inn kanaler på nytt, da var alle kanaler der. Også lokal-TV for både Bærum og Oslo har nå kommet med.

Møkkadekoderen har nå blitt litt mindre møkk...
    CD legger om kanalene i kabelnettene, alle må ta et nytt kanalsøk/nullstill.
    Ny digital Grunnpakke med dekoder (Canal Digital)

Hører de rydder plass til HD kanaler :-D

Newcomer bigscreen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk muligheten til å oppdatere her om dagen, trykket på grønn knapp (aksept) og fikk etter noen sekunder beskjed om at det ikke var noen data stream. Prøvde på flere kanalvalg men samme beskjeden.
    Ringte canal digital og fikk til svar at jeg for all del ikke måtte prøve å oppdatere til ny software for det var noe feil med den, en feil som visst nok skulle "spise" opp kanalene etter hvert. De hadde fått tilbakemeldinger som tillsa dette og de jobbet for å rette opp den nye softwaren.
    Hva i svarte er dette for noe?, ikke finner jeg noe på deres sider som tillsier at jeg ikke skal laste ned denne softwaren. Den ligger fremdeles tilgjengelig men nå tør jeg jo f.... ikke å prøve å laste den ned lenger. Jeg ringte heller ikke på 1 april selv om det nesten høres ut som en aprilspøk.
    Er det noen som har fått tilsvarende tilbakemelding eller noen her nord som har prøvd å laste den ned med et vellykket resultat? Eller er det bare en på kundeservice til canal digital som hadde det jækla morsomt på jobb?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    227
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noe er feil,mangler tv4,mtv,bbc prime,hallmark.

Men har de fleste kanalene somtv1000 og canal + film. Har bare grunnpakken,så regner med d med de er der bare bare på prøve.

lastet selvfølgelig ned firmwaren når en fikkboksennoen dager siden.

satte inn en analog kabel for bbc prime og tv4.

kommer til å ringe cd når filmkanalene er borte.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ref kundeservice på nett for CanalDigital så må man etter 1. april nullstille dekoderen.

Var vistnok litt problemer med å få tak i de kanalene som hadde byttet plass.

Håper dette retter opp noen av problemene.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

digitalt nett

hva betyr lipsync?

har dette noe med bildet og gjøre?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har man lipsynk er lyden synkronisert med bildet.

Problemet med dekoderen for min del har vært når lyden taes fra optisk utgang og bildet via fra scart har lyd/bilde på f.eks TvNorge vært svært usynkront.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    227
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvilke kanaler er bedre med optisk?

Har kun 2 optisk inn på recieveren, og de er opptatt med dvd og xbmc.

Bruker nå phono plugger.

Newcomer superman sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Impulsiv
    Problemet med dekoderen for min del har vært når lyden taes fra optisk utgang og bildet via fra scart har lyd/bilde på f.eks TvNorge vært svært usynkront.
    Problemer med Lipsync for TVN gjalt også for lyd via scart/phono også...

Problemene er borte nå. Skjønner ikke helt hvordan de greide å få denne feilen bare på en kanal...

Superman

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette har ikke noe med TVN lipsync å gjøre men generelt sett så er det ikke mulig å få perfekt lipsync på en flat-tv dersom man bruker en A/V reciever og ikke TV'ns innebygde høyttalere/forsterker.

Jeg har testet Pioneer 507XA og skjermen har en videodelay på ca. 60ms. TV'ns egen elektronikk legger automatisk på audiodelay slik at lyden er i sync på høyttalere direkte koblet til TV'n.

Når man bruker A/V receiver så vet jo ikke A/V reciveren hvor stor delay det er i TV'n. Derfor må man sette audiodelay i A/V receiveren.

Måten jeg sjekket dette på var ved å legge ut lyd både fra TV'ns høyttaler utganger og A/V receiver samtidig. Da kunne jeg lett høre ekko liknende effekt. Så justerte jeg audio delay i A/V receiver til ekko forsvant og endte da opp med ca. 60ms.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ny software

Nå har jeg endelig fått opp meldingen om å oppdaterer software, men når den skal starte å laste kommer det en melding om " Ingen data strøm". Der blir den stående helt til jeg avbryter.

Ser at andre har hatt samme problem, men har noen funnet løsningen?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av remiah
    Nå har jeg endelig fått opp meldingen om å oppdaterer software, men når den skal starte å laste kommer det en melding om " Ingen data strøm". Der blir den stående helt til jeg avbryter.

Ser at andre har hatt samme problem, men har noen funnet løsningen?
    Mulig du sliter med signalet, prøv å koble boksen direkte fra veggkontakten og ikke gjennom f.eks T-ledd, video e.l.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er løsningen hvis du får "Ingen datastrøm":
    Ta ut antennekabelen "cable out" fra dekoder'n hvis den er i. Bruk bare en enkel kabel fra kabeluttaket i veggen til dekoderen uten noen forgreninger. Prøv å laste ned noen ganger.
    Hvis dette ikke hjelper:
    Ta ut kortet fra dekoderen, dra ut kabelen fra "cable out" og "cable in", ta ut strøm kabel(la være ute i minst 30 sekunder).
    Sett inn kabel til "cable in" og sett inn strømkontakt.
    Gå inn på meny på fjernkontroll og så "installasjon" og "nullstill mottaker".
    Dette tar noen minutter. Velg språk, tidsone o.s.v. og sett inn kortet med gullmerket ned.
    Gå på meny igjen, på "installasjon" og "last ned". Jeg måtte ta "last ned" 2-3 ganger da før nedlastingen begynte.
    Dette var en løsning jeg fikk fra Canal Digital, men men husk at jeg skrev dette etter hukommelsen så jeg garanterer ikke at rekkefølgen er riktig, men tror den er nogenlunde riktig.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool 'Ny og forbedret software til kabel-tv-dekoderen C1201CX'

jeg får ingen digital lyd jeg, er dette noe som har vært feil med den gamle softwaren?

har forøvrig den dekodern som står i Topic.
    når kommer den nye oppdateringa?

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •