PVR dekoder fra GET

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 35 1 2 3 4 5 11 21 31 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 687
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

PVR dekoder fra GET

Heisann, syns den andre tråden blir i overmåte lang.

Noen som har erfaringer fra denne?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -kanalskifting går nå veldig kjapt(ihvertfall i forhold til motorolaen)
    - litt vanskelig å finne fram i programmenyen i begynnelsen, men det er sikkert en vanesak.
    - Startet opptak mitt i topp 20 sendingen på nrk istad, og når jeg trykket play fikk jeg valget å se fra programmets start. Veldig bra hvis du kommer hjem mitt i ett interessant program som du vil se hele av.
    Prøvde det samme på ztv, men her fikk jeg det ikke til!
    - Hardisken støyer ikke mye, men høres også når dekoderen er slått av ( standby off)
    so far so good....

får prøve litt funksjoner utover kvelden.

Active ToCa sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Her
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hentet meg PVR-boks i formiddag, og foreløpig så er jeg fornøyd med det meste (noen unntak er det jo

Det som plager meg mest er nok at jeg hittil ikke har funnet noen mulighet for å gjør endringer i favorittlisten. Da tenker jeg på det å flytte kanaler til de programposisjonene jeg vil ha. Jeg kunne godt tenke meg å ha Canal + Sport på en noe tidligere plass i listen enn 100-et-eller-annet samt å eliminere noen av de sølekanalene som heldigvis er i pakkene til Get. Forstår det slik at det var noen som hadde funnet en metode for dette på den nye boksen uten disk som kunne ha vært en løsning. Men det ser ut som om den metoden ikke kan benyttes på PVR-boksen. Er det noen andre som har rukket å forske på dette?

Ellers er det behagelig at den nye boksen har temmelig riktig håndtering av AR. Med denne boksen er det bare å sette TV-en til å vise 4:3 (eller 14:9, zoom, eller hva man selv liker) som "normalvisnig". På den måten detekterer TV-en selv en 16:9-sending.

ToCa

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg savner også favorittliste med epg, ellers fungerer den yperlig i mine øyne Noen små barnesykdommer. Men tror(håper) det meste løser seg her, som med den andre.

edit:Typ0

- Startet opptak mitt i topp 20 sendingen på nrk istad, og når jeg trykket play fikk jeg valget å se fra programmets start. Veldig bra hvis du kommer hjem mitt i ett interessant program som du vil se hele av.
    Prøvde det samme på ztv, men her fikk jeg det ikke til!
    Det er vel sikkert fordi dekoderen sto på nrk, og den tar automatisk opp det du ser på... Hvis du skiftet til ztv når du kom hjem, blir kun det du ser på bli tatt opp...logisk nok

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ... så PVR-dekoderen har med andre ikke mulighet til å ta opp på en annen kanal enn den kanalen en til enhver tid ser på/dekoderen står innstilt på?

Sagt på en annen måte: Den har bare én tuner?

Hvorfor skal en da betale 1000 kroner i året (79x12) for Get PVR, når en kan kjøpe bra SONY harddisk-opptaker bokser (som jeg allerede har) til 3-4000 kroner?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oivindi

Hvorfor skal en da betale 1000 kroner i året (79x12) for Get PVR, når en kan kjøpe bra SONY harddisk-opptaker bokser (som jeg allerede har) til 3-4000 kroner?

Get boksen koster vel 49,- da blir det jo bare 360 kr i året i forskjell...

Hvis du ikke kjører analogt, men det er jo vesentlig dårligere bide da... Hvertfall hvis du skal ta opp film og slikt... tenker på digital lyd osv...

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipp og lim fra Get - Get.no

Get box PVR leier du for bare kr. 79,- pr. måned i tillegg til månedsabonnementet på Get digital-tv.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lurt litt på dette med prisen på PVR dekoderen. Er prisen til GET på 79,- som ekstra-dekoder, eller må en da levere inn dekoderen en får "automatisk" med digitalt-abonnement?

Å leie en ekstra "vanlig" dekoder koster vel 49, så da er ikke forskjellen opp til 79 stor dersom en ønsker ha to dekodere.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oivindi
    ... så PVR-dekoderen har med andre ikke mulighet til å ta opp på en annen kanal enn den kanalen en til enhver tid ser på/dekoderen står innstilt på?

Sagt på en annen måte: Den har bare én tuner?

den har 2 tunere. Kan ta opp ett program å se på ett annet, eller ta opp 2 program samtidig!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stisor
    Har lurt litt på dette med prisen på PVR dekoderen. Er prisen til GET på 79,- som ekstra-dekoder, eller må en da levere inn dekoderen en får "automatisk" med digitalt-abonnement?

Å leie en ekstra "vanlig" dekoder koster vel 49, så da er ikke forskjellen opp til 79 stor dersom en ønsker ha to dekodere.
    nah, koster 79+49 for ekstra pvr i tillegg til vanlig

Noen som har testet med s-video til mce om det blir noe bra, litt på latsiden jeg...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    - Hardisken støyer ikke mye, men høres også når dekoderen er slått av ( standby off)

Kødder du? Den lager alltid lyd? Er den hørbar utover 2 meter? Isåfall er det jo uhørt... Fint om noen andre kan kommentere...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rockefoten

Kødder du? Den lager alltid lyd? Er den hørbar utover 2 meter? Isåfall er det jo uhørt... Fint om noen andre kan kommentere...
    Dekoderen tar opp også mens den er i stanby, altså må den stå på... Men jeg skulle gjerne kjøpt noen pads å ha under, jeg er sær på vib støy..noen å anbefale?

Active ToCa sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Her
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er veldig fornøyd med PVR-boksen når det kommer til støy. Når jeg skrur av alle andre lydgeneratorer, så høres bare en veldig, veldig svak summing under opptak (den tar jo opp så lenge den er på) eller avspilling av opptak fra disken.

Og nå som det nærmer seg jul og man skal bort på Julaften, i middag til så vel svigermor som egne foreldre, og andre gale mennesker som ikke skjønner at julen er en tid for å slappe av hjemme og ha juleferie, så er det jo genialt med to tunere i boksen og mulighet for å ta fra begge parallelt :-D

Men som jeg nevnte tidligere i denne tråden, så skulle jeg gjerne ha fått flytte kanaler til de kanalpososjonene jeg selv ønsker. Noen som har en ide eller to?

ToCa

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    harddiskene i pcen min henger i strikk. det er jo sikkert mulig å gjøre det med pvren også. man må bare sørge for å kunne skjule sine spor overfor get hvis man noen gang trenger å levere boksen til service.
    har noen titta inni?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Støy og signal

Hmmm. Det så dårlig ut i starten. Harddisken bråkte som et uvær, og ikke fikk jeg noe signal inn til boksen heller.
    Et trykk på den røde reset-knappen og litt dempende materiale under har hjulpet noe....

Active unIQue sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikkert et "teit" spørsmål, men hvordan får jeg fram tekst TV på PVR boksen? Finner ingen knapper på fjernkontrollen som gir meg tekst TV...........

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

digital pip under opptak

Noen fler en meg som har merket litt digital knitring ved avspilling av opptak? Et lite pipp her og der?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, jeg får også den lille knirkingen ved avspilling av lagrede programmer og i chase play. Har ikke noe problemer med signalet, eller noe støy ellers. Kjører lyden analogt ut av den, hvis det kan ha noe å si. Er ellers knallfornøyd med boksen, med unntak av at jeg ikke klarer å sortere rekkefølgen på kanalene.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er også fornøyd med pvr boksen, men det er en annen ting jeg syns er litt rart. Det virker som planlagt opptak styres av klokken og ikke av hva som sendes.

Typisk så får man ofte med 5 minutter av programmet før... Ikke et stort problem, men jeg trodde hver sending aktiverer et signal (EPG) som burde starte opptaket og ikke klokken. Mulig jeg tar feil..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dolby Digital

Er det noen av dere som får fram lydspor i Dolby Digital på f.eks. Canal Plus?

På den enkle GET-boksen fungerte dette prikkfritt, men på PVR-boksen får jeg bare vanlig stereolyd på sendinger som vitterlig er med Dolby Digital.

Side 1 av 35 1 2 3 4 5 11 21 31 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •