PVR dekoder fra GET - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 35 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 29 ... SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 687
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Angry

Helt utrolig. Nå har jeg også begynt å slite med manglende undertekster og at boksen reinitialiserer seg når jeg ser på opptak. Har nettopp svidd av en mail til Get hvor jeg spør om når de kommer med en stabil software. Får jeg ikke en dato så sier jeg opp abonnementet, livet er for kort til å gå og ergre seg på en digitalboks. Dessuten mener jeg vi alle som opplever problemer er idioter som orker å betale for boksen. Til og med "årsavgift".

/Tuca "plutselig varm i toppen"

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry Samme dritt her...

Etter oppdateringen har boksen vært meget ustabil. Vi har opplevd mange opptak som feiler, i tillegg til at boksen initialiserer seg hele tiden. Akkurat nå kokte det over for kona, for opptaket av "hjartet på rette staden" gikk i vasken, boksen initialiserte seg nemlig midt i opptaket og dermed forsvinner alt som er tatt opp. Er det mulig å nekte å betale ekstra for boksen før den er mer stabil??

Mediacenter PC'n jeg har har aldri feilet en eneste gang, det er bare at bildet blir så dårlig med compositt signal!

Si ifra TUCA når du får tilbakemelding fra GET, er spent på svaret.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoLo
    Etter oppdateringen har boksen vært meget ustabil. Vi har opplevd mange opptak som feiler, i tillegg til at boksen initialiserer seg hele tiden. Akkurat nå kokte det over for kona, for opptaket av "hjartet på rette staden" gikk i vasken, boksen initialiserte seg nemlig midt i opptaket og dermed forsvinner alt som er tatt opp. Er det mulig å nekte å betale ekstra for boksen før den er mer stabil??

Mediacenter PC'n jeg har har aldri feilet en eneste gang, det er bare at bildet blir så dårlig med compositt signal!

Samme problem her. Ca 5 minutter ut i opptaket resetter boksen seg. Eneste utvei er å spole 6-7 minutter ut i opptaket, da går det greit. Utrolig irriterende. Den driver fortsatt og tar opp på egenhånd innimellom.

Active ToCa sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Her
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et av rådene Get ga meg, på forespørsel rundt problemet med at den initialiserer seg ved bruk av pausefunksjonen (eller spole tilbake "live"-sending) eller hvis man erfarer det på "normale" opptakpause, var å gjøre et forsøk på formatering av disken. Men jeg har ikke villet ta det steget da jeg har en del ting liggende som jeg har lyst til å se (Bl.a. de 5 første eps av Dexter som jeg sparer for å kunne se flere eps på rad). Noen som er villige til å forsøke det? Eller er andre som meg og har konstant halvfull disk med noe man gjerne skulle ha sett?

Men klarer ikke helt å se at disken kan ha blitt føkka av en softwareoppdatering. Antar at Get sin support er som alle andre supportenheter og at de du snakker med er 1.linjefolk som har som krav å løse 90% av alle service calls, insidenter og RFI-er og beskytte 2.linje mot kunder.

ToCa

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tenkte jeg bør skyte inn at jeg har nyeste firmware (det er vel ingen vei utenom), og har ingen problemer foreløpig. Den er nærmest stille som graven, den har foreløpig ikke initialisert seg, og jeg har sett på et par opptak uten problemer.

Vet ikke om det har noe å si, men jeg gikk jo igjennom buksanvisningen før jeg begynte å bruke boksen, og der står det at man bør velge auto-opptakstid til 90 minutter. Denne var satt til 45 fra før.

I tillegg bør jeg nevne at jeg har et galvanisk skille på kabelen, og en RF-kjerne på strømkabelen. Vet ikke om det har noe å si, men tenkte jeg kunne nevne det (mest da i forbindelse med støynivået).

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newbie

Etter nye software-updaten fått tekst på endel kanaler (blå knapp). Men mangler stadig tekst tv på nrk og tv2. Får forunderlig nok inn tekst tv på nrk østfold, men der hakker til gjengjeld bildet svært ofte, og lyden blir borte. MEN: nå har jeg også fått barrell distorsion - som det heter på moderne norsk - slik man ser ved dårlige zoom - objektiver. Noen som har råd om dette siste ? Til slutt et hjertesukk om GET som har info kanal på TV samt eget nettsted men likevel ikke kan komme med grunnleggende info her. Øystein

Newcomer Cato72 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det mulig å nekte å betale ekstra for boksen før den er mer stabil??
    Du kan i allefall kreve å få avslag...

Active ToCa sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Her
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, da har mine opptak begynt å "hangle". Opptak henger etter ca 10-12 sekunder og er vanskelige å starte. Så det kan jo hende at det er noe med denne harddisken likevel.

Ellers så har nå boksen hatt en tendens til å begynne å laste ned software oppdatering når pause-funksjonen (time slip/automatisk opptak) henger seg. Men det påvirker ikke noe versjoninformasjon under Diagnostic i menyen.

Får gjøre et forsøk på å se gjennom ting på disk så fort som mulig (og bare slette/ignorere ting jeg ikke nødvendigvis "må se") for så å foreta en formatering av disken. Antar at det å koble til en HDD/DVD-Recorder ender med høyt kvalitetstap om ikke jeg blir blokket av en eller annen kopisperre på opptakene.
    Så forresten på noen opptak jeg hadde på den gamle HDD/DVD-recorderen min her om dagen (opptak gjort med RGB-signal ut fra den gamle Motorolaen som HDD-recorderen igjen sender ut som RGB til TV-ens RGB-port), der snakker vi om kvalitetsforskjell på opptak ja! Fikk samme skuffende følelsen som da jeg koblet Laserdisc-spilleren (composite) min til Panna PV500. Om enn ikke like ille...

ToCa

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

livet er hardt

Sitat Opprinnelig postet av ToCa
    Ja, da har mine opptak begynt å "hangle". Opptak henger etter ca 10-12 sekunder og er vanskelige å starte. Så det kan jo hende at det er noe med denne harddisken likevel.

Ellers så har nå boksen hatt en tendens til å begynne å laste ned software oppdatering når pause-funksjonen (time slip/automatisk opptak) henger seg. Men det påvirker ikke noe versjoninformasjon under Diagnostic i menyen.

Får gjøre et forsøk på å se gjennom ting på disk så fort som mulig (og bare slette/ignorere ting jeg ikke nødvendigvis "må se") for så å foreta en formatering av disken. Antar at det å koble til en HDD/DVD-Recorder ender med høyt kvalitetstap om ikke jeg blir blokket av en eller annen kopisperre på opptakene.
    Så forresten på noen opptak jeg hadde på den gamle HDD/DVD-recorderen min her om dagen (opptak gjort med RGB-signal ut fra den gamle Motorolaen som HDD-recorderen igjen sender ut som RGB til TV-ens RGB-port), der snakker vi om kvalitetsforskjell på opptak ja! Fikk samme skuffende følelsen som da jeg koblet Laserdisc-spilleren (composite) min til Panna PV500. Om enn ikke like ille...

ToCa
    Det er en hard og brutal verden vi lever i, du får si ifra om opptak fungerer bedre etter formatering. Kun hatt ett tilfellet av slip oppdatering under pause av livetv selv.

Venter nå på Episode 17 av Prison break, sukk.

Savner serieopptak jeg, og en bedre layout på EPG'en, mindre fonter, bedre farger etc. synes den blir så grå og uoversiktlig liksom, så mye bla'ing sideveis og opp/ned, for mye kaos, sukk

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

wow

for første gang har jeg ikke ett "u-planlagt" opptak på PVR boksen... kan det ha skjedd noe der?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og for første gang ble jeg kastet ut midt under ett opptak fra igår, men kunne heldigvis fortsette.

Gi meg en HD-klar boks med HDMI OG firmware som virker knirkefritt og med de funksjonene jeg mangler NÅ sier jeg bare, Vil ha HD fottball, bare må ha det, sukk.

Canal Digital, here I come.....

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kanal problemer

Har en del problemer med noen kanaler. Nrk bare hakker og ingen lyd + en del andre kanaler står det bare at det ikke er noe signal og at jeg skal sjekke om kabelen står i. Nrk feks funker jo bra på TV uten dekoder så jeg tror det er dekoderen som kødder. Så derfor lurte jeg på om andre hadde det samme problemet?
    Bor forresten i Fredrikstad.

Mvh

KaT

Active ToCa sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Her
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thorvaldo
    Har en del problemer med noen kanaler. Nrk bare hakker og ingen lyd + en del andre kanaler står det bare at det ikke er noe signal og at jeg skal sjekke om kabelen står i. Nrk feks funker jo bra på TV uten dekoder så jeg tror det er dekoderen som kødder. Så derfor lurte jeg på om andre hadde det samme problemet?
    Bor forresten i Fredrikstad.

Mvh

KaT
    Du har ikke en kabel som er litt for lang da? Digital dekoderen er vel veldig kresen på signalet og det er jo folk som har slitt med kabler som er mer enn 2 meter.

ToCa

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ToCa
    Du har ikke en kabel som er litt for lang da? Digital dekoderen er vel veldig kresen på signalet og det er jo folk som har slitt med kabler som er mer enn 2 meter.

ToCa
    Du kan få en indikasjon på signalkvaliteten ved å gå inn i menyen "kun for get teknikker", velg søkefrekvens-nummer som tilsvarer din region og trykk OK. To gule stolper vil vise kvaliteten på signalet. Trykk exit (altså ikke lagre) når du er ferdig!

RoLo

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var innom get kontoret i kristiansand i dag, de sa at feilene skal rettes med en oppdatering innen utgangen av februar. De sa også at det kommer to nye dekodere til påske (hdmi & hdtv går jeg ut i fra).

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en del problemer med noen kanaler. Nrk bare hakker og ingen lyd + en del andre kanaler står det bare at det ikke er noe signal og at jeg skal sjekke om kabelen står i.
    Hakking kommer i utgangspunktet som en følge av dårlige signaler, neppe av en defekt dekoder. Enten er ikke signalene gode nok fra Get eller så har du en antennekabel som svekker signalene for mye. Trippelskjermet er å anbefale for antennekabelen.

At du ikke har lyd kan komme av dårlig kontakt i scarten.

Mvh Hagbart

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg sjekker Signalstyrke er den ca 60 og signalkvaliteten 100. Hva er forskjellen og hva bør de være?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg sjekker Signalstyrke er den ca 60 og signalkvaliteten 100. Hva er forskjellen og hva bør de være?
    Min teori er at signalstyrke er styrken på det faktisk signalet.. men kvaliteten er den faktisk strømmen(dvs hvor mange prosent av datapakkene du mottar). Du kan oppnå full signalkvalitet selv uten full signalstyrke og omvent..

Hos deg er signalstyrken relativt lav. men kvaliteten når du sjekket var super. dvs. At akurat da hakket antageligvis ikke bildet.. Det er når kvalitet faller mer en så så mye at bildet hakker.. Selvom kvalitet faller litt, bør ikke det gjøre noe. kan sikkert fårekomme om det er lit støy på linja eller no. Men overføringen benytter seg av ecc så det skal den tåle.

Om jeg var deg ville jeg startet med å sjekke ledningen du bruker.. Er den lang? og er den trippelskjærmet? er den skjøtet? osv Om du bruker en kort ledning som er under 5 meter og trippelskjærmet (koblet direkte fra vegguttak til dekoder) ville jeg tat kontakt med get, siden du da trolig må ha en teknikker til og måle signalkvaliteten i vegguttaket ditt.
    Den sorte ledningen som fulgte med en stund er forøvrig ikke trippelskjærmet.
    Om du har en hvit ledning med 90 grader vinkel i ene endener den trolig det.

mvh
    Angelou

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ringte Get og det var problemer med en del kanaler her. Men nå har det snart gått tre-3!- dager. Må vel se å få Utrolig dårlig av Get synes jeg... Men fikk ihverfall svar på hva som var feil.
    Må skryte av folka her. Dere er utrolig hyggelige og flinke til å hjelpe. Lærer noe nytt hver gang jeg er her inne.
    Kjempe bra forum!!

Mvh
    Knut T

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fikk endelig svar fra Get, synd det er litt intetsigende: Det kommer snart en ny software med diverse fix og nye funksjoner legges til. Sannsynlig årsak til feilene, er at noen av de nye fuksjonene(bl.a.
    serieopptak) skape problemer. At boksen reinit seg skal ikke skje, og du kan evt bytte boksen hvis dette skjer konsekvent.

/Tuca

Side 9 av 35 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 29 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •