PVR dekoder fra GET - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 35 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 28 ... SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 687
    Active ToCa sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Her
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Fantastisk! Nå hadde jeg satt House på pause (tatt en Gjertsen) og når jeg var tilbake foran TV-en så fikk jeg sett 15 sekunder før den dritten av en boks begynte å oppdatere software. I tillegg forsvant opptaket jeg gjorde av landsen mellom Kroatia og Norge i foppall. Selvom det siste ikke er krise og jeg sikkert har blitt spart for mye lidelse, så er det fortsatt enerverende.
    Når jeg i tillegg, umiddelbart, ikke ser noen forandring etter denne "oppdateringen" verken under Diagnostics, EPG eller i andre menyvalg, så hjelper ikke det på sinnstemningen.

Det tilbakevendende problemet med "selvstyrte" opptak i tiden mellom 17:00 og 18:00 er tilbake igjen etter en stunds fravær.

ToCa

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

kul box, PVR.. men...

min også har tatt opp to ganger automatisk. har hatt den i 3 dager.

noen som vet hvordan vi kan ftp inn og hente ut det vi tar opp ? det er jo en ethernetinngang her....

.t

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ToCa
    Fantastisk! Nå hadde jeg satt House på pause (tatt en Gjertsen) og når jeg var tilbake foran TV-en så fikk jeg sett 15 sekunder før den dritten av en boks begynte å oppdatere software. I tillegg forsvant opptaket jeg gjorde av landsen mellom Kroatia og Norge i foppall. Selvom det siste ikke er krise og jeg sikkert har blitt spart for mye lidelse, så er det fortsatt enerverende.
    Når jeg i tillegg, umiddelbart, ikke ser noen forandring etter denne "oppdateringen" verken under Diagnostics, EPG eller i andre menyvalg, så hjelper ikke det på sinnstemningen.

Det tilbakevendende problemet med "selvstyrte" opptak i tiden mellom 17:00 og 18:00 er tilbake igjen etter en stunds fravær.

ToCa
    Vi hadde det samme hjemme igår, ca. hvert 10. min under House på NRK rebooted PVR'n. Dette gjorde den til det var ca 15 min av opptaket!
    Jeg har hatt en del konfrontasjoner med kona, lurer i all verden på hva hun skal med kjipe opptak av "days of our lives" etc., så er det jammen meg boksen som tar opp selv... (Kunne skapt krise i ekteskapet dette, er ikke helt sikker om jeg tror henne enda, men siden flere opplever det samme så...!)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er jeg relativt spent på hva som evt. har skjedd med opptakene jeg gjorde av svensk-standup i går kveld, en eller annen krim, og Dexter som skal tas opp mens jeg er på jobb i dag. Anser det som flaks om det funker...

Men TVN var uten EPG-info hos oss også. Passet sikkert bra sammen med LOST, for de som ville ta opp det...

Newcomer Knoll sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    194
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men TVN var uten EPG-info hos oss også. Passet sikkert bra sammen med LOST, for de som ville ta opp det...[/QUOTE]

Epg-infoen var totalt borte hos meg for 2 dager siden men var tilbake igår hos meg.
    Fikk tatt opp Lost for å si det sånn.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Knoll
    Men TVN var uten EPG-info hos oss også. Passet sikkert bra sammen med LOST, for de som ville ta opp det...
    Manglet EPG info for TVN igår jeg og, men heldigvis var Lost lagt inn for en stund siden da det var EPG info for TVN og sto i opptakslista igår :-)

Håper Get snart får PVR boksen opp skikkelig, og får lagt inn de funksjonene jeg savner, som:

- Serieopptak
    - Mulighet for å fjerne kanaler og endre ekkefølge i EPG
    - Mindre tekststørrelse i EPG slik at man får inn mer info/kanaler/tidsrom
    - Skip funksjon i EPG som hopper feks 3 og 3 timer eller dag for dag.

PS har muligheten for å hoppe frem til definert tid i EPG'en vært der fra starten? oppdaget ikke det før her om dagen....

Drømmer forøvrig om Premiere League i HD, sukk som jeg missuner Canal Digital's satelittkunder, eneste trøst er at deres kabelkunder har det verre enn oss.. tror deres PVR boks er endamindre stabil og har dårligere funksjonalitet enn den Kaon KCF-3000 boksen vi har fått :-)

Active ToCa sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Her
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GeirOlsen
    PS har muligheten for å hoppe frem til definert tid i EPG'en vært der fra starten? oppdaget ikke det før her om dagen....
    Ja, den har vært der hele tiden hos meg. Har brukt den et par ganger.

Drømmer forøvrig om Premiere League i HD, sukk som jeg missuner Canal Digital's satelittkunder, eneste trøst er at deres kabelkunder har det verre enn oss.. tror deres PVR boks er endamindre stabil og har dårligere funksjonalitet enn den Kaon KCF-3000 boksen vi har fått :-)
    PL i HD NÅ! Get må få ut finger'n! Det er jo bare å skaffe dekodere og sende ut signalet. Uttesting er det jo vi som kunder som gjør likevel!

ToCa

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PL i HD NÅ! Get må få ut finger'n! Det er jo bare å skaffe dekodere og sende ut signalet. Uttesting er det jo vi som kunder som gjør likevel!

ToCa
    Oppfordrer alle Get kunder med HD interesse (hvem har vel ikke det??) til å sende mail til Get's kundeweb getwebmail@get.no og MASE, true, hva dere måtte komme på, slik at vi får HD sendinger så fort som mulig, hadde makset tålmodigheten med med løfter om påsketider, men strekkes det til sommeren, eller enda lengre, da ryker jeg over på parabol fra Canal Digital (måtte gud forby)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool get---

men å kunne copiere ut det vi har recordet??

framleis ingen som vet hvordan?

jeg har scannet hjemmenettverket mitt for IPer, og siden jeg bruker en DHCP i range 10.0.0.1 - 10.0.0.100 burdte den kommet opp der med mindre den har en egen dustete 192.xxxx (jeg skal scanne der og)
    men jeg får ikke opp noen PVR boks, bare de andre dingsene mine.

Jeg VIL jo legge opptak på min HTPC så jeg har dem for all fremtid..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Manglet EPG info for TVN igår jeg og, men heldigvis var Lost lagt inn for en stund siden da det var EPG info for TVN og sto i opptakslista igår :-)

Håper Get snart får PVR boksen opp skikkelig, og får lagt inn de funksjonene jeg savner, som:

- Serieopptak

Helt enig med Olsen angående funksjonene som savnes. Er det ingen her som har kjennskap til noen som jobber hos Get, og som kan fortelle oss om det bare er våte drømmer, eller om disse funksjonene er planlagt?

/Tuca

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

- Serieopptak
    Enig med Geir Olsen!! Tror han har klart å oppsummere de viktigste manglene der: Dette er ogsp funskjoner som er helt vanlig i tilsvarende systemer, borsett fra punkt nummer to som nok kan være det vanskeligste å gjennomføre. Legg til det å bla mellom programmene (uten å skifte kanal) med piltastene direkte, så blir jeg glad.

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp jepp - da har jeg fått meg PVR boks jeg og, gitt!

Man skulle jo tro at når Gjertsen nå har reklamert for pausing og spoling i mange uker allerede, så skulle det være en smal sak å dra på f.eks. Spaceworld og bytte inn den gamle Motorolaen, men det var det ikke, gitt.

På den fjerde Spaceworlden jeg besøkte fikk jeg napp. De andre hadde ingen inne. Men men, bilen min trengte litt trim, så det er OK...
    Litt min egen feil dog, da jeg kunne kjørt direkte til Get i Maridalsveien, men jeg så på kartet og syntes det ble vel kronglete for meg (!).

Selve boksen og oppsettet av den har gått greit så langt. Den begynte å oppdatere kortet klokka 15:10, og var ferdig med dette klokka 15:48.
    Før det igjen var det en melding om firmwareoppdatering som flashet på skjermen, før den ble svart en stund. Fikk ikke beskjed om å restarte som det står i manualen. Men ifølge menysidene skal jeg nå ha den nyeste firmwaren, så da skulle den være grei.

En ting jeg dog lurer på, er om jeg nå må velge manuellt mellom 4:3 og 16:9 dersom jeg ønsker å ikke strekke ut 4:3 materiale? Som det er nå, er 16:9 korrekt, men 4:3 blir strukket ut. På Motorolaen ble jo svarte striper lagt på 4:3 materiale når man valgte at man hadde widescreen TV.

Min boks er forøvrig helt stille så langt; i hvert fall er den så stille at den ikke høres nå som det er litt lyd i heimen.
    Ble litt positivt overrasket over at det er 160GB. Hadde fått inntrykk av at det bare var 80GB? Var det kanskje det på de første som kom?

Ja ja - greit så langt.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm...
    Jeg har jo et litt spesiellt oppsett, i og med at jeg kjører en SCART --> 4RCA kabel fra PVR til en DVDO VP30 ekstern videoprosessor og derfra til TV via HDMI. Er det derfor aspektet fungerer som det gjør hos meg, eller er det sånn hos andre også? Når jeg ser det er 4:3 sending og jeg da velger at jeg har 4:3 TV (for moro skyld), skjer det ingenting med aspektet (strekkes fremdeles ut i bredden til å fylle skjermen). Når jeg da velger at jeg har 16:9 TV, skjer det heller ingenting... 4:3 bildet strekkes ut.

Når det sendes i 16:9, og jeg har valgt 16:9, da er bildet korrekt. Dersom jeg da velger at jeg har 4:3 TV, går bildet utenfor skjermen på sidene.

Poenget er altså at jeg ikke får 4:3 til å bli korrekt, med svarte striper på sidene.

En annen ting som andre også har nevnt her at det er dumt at man gjør det dårligere enn det var på Motorolaen når det gjelder å bla i kanaloversikten. På PVRen må man altså trykke på Help først, mens på den gamle Motorolaen kunne man bare trykke på opp/ned og høyre/venstre direkte for å bla.

Active ToCa sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Her
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John P.
    Hmm...
    Jeg har jo et litt spesiellt oppsett, i og med at jeg kjører en SCART --> 4RCA kabel fra PVR til en DVDO VP30 ekstern videoprosessor og derfra til TV via HDMI. Er det derfor aspektet fungerer som det gjør hos meg, eller er det sånn hos andre også? Når jeg ser det er 4:3 sending og jeg da velger at jeg har 4:3 TV (for moro skyld), skjer det ingenting med aspektet (strekkes fremdeles ut i bredden til å fylle skjermen). Når jeg da velger at jeg har 16:9 TV, skjer det heller ingenting... 4:3 bildet strekkes ut.

Når det sendes i 16:9, og jeg har valgt 16:9, da er bildet korrekt. Dersom jeg da velger at jeg har 4:3 TV, går bildet utenfor skjermen på sidene.

Poenget er altså at jeg ikke får 4:3 til å bli korrekt, med svarte striper på sidene.
    Det er nok en viss mulighet for at det er noe i oppsettet ditt. Så lenge jeg setter min PVR til 16:9 og har TV-en i 4:3 eller 14:9 så endrer den til 16:9 når det kommer WSS. 4:3-sendinger gir da svarte bars på sidene som forventet.
    Når det er sagt så vet jeg at f.eks Denon DVD-1920 over HDMI strekker 4:3 DVD-materiell til 16:9, mens HD DVD-spilleren HD-E1 sender ut 4:3-materiell som 4:3 med bars på sidene. Ble litt overrasket over det siden jeg hadde begynt å tro at det var Panasonic-en selv som gjorde det så lenge jeg brukte HDMI-inngangen (hvor jeg ikke kan forandre Aspect Ratio - den er låst til 16:9). Så det er jo mulig at det er DVDO-dingsen din som volder deg problemer. Men det er jo bare min spekualsjon, men kan jo verifiseres hvis du sjekker med en eller annen spiller som kan sende ut 4:3 via DVDO?

Ellers så ringte jeg til Get i dag for å klage over at boksen re-initialiserer seg hver gang jeg forsøker å pause sendinger eller spole tilbake mer enn 2-3 minutter av sendingen. Men det ga ikke så mye. Forslagene jeg fikk var a) å forsøke med reset-knappen under frontflippen, b) reformatere harddisken eller c) å bytte inn PVR-en med en ny hos Get. To av alternativene er jo litt kjipe da jeg har "litt" på disken jeg ikke har fått sett. Så jeg har nå prøvd en reset samt å endre innstillingene for automatisk lagring til 60 minutter da det resetter bufferet for dette på disken. Men ingen av de tingen hjalp.
    Sitter med en sterk følelse av at dette er et biprodukt av softwareoppdateringen som ble kjørt tidligere i uken. Men det kan jo være sammenfallende hendelser. Men hvis det er flere ser ute som har opplevd det samme etter oppdateringen, så bør Get få vite om det.

ToCa

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel så enkelt som at WSS signal sendes over SCART, men at dette signalet ikke blir med over SCART til 4RCA kabelen til videoprosessoren.

Har forsøkt alle mulige aspect ratio innstillinger på DVDOen nå, og ingenting fikser det. Så da må jeg nok bare leve med et strukket 4:3 bilde. Ja ja - hvis jeg absolutt vil, kan jeg jo lage en custom innstilling som 'klemmer' bildet sammen, men da må jeg jo uansett velge manuellt mellom den innstillingen og den for 16:9 materiale. Spørs om jeg gidder.

Active ToCa sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Her
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig det er i overgangen mellom SCART og 4RCA ja. Men ligger ikke WSS i noen av linjene som ikke er selve bildet slik som tekst-tv? Blir informasjonen splittet opp "i" SCART-en og WSS blir liggende på en spesiell pinne som du ikke får med i overgangen din? Jeg vet ikke dette, men syns dette var interessant og håper på at noen kan svare på det.

ToCa

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel sånn at PVRen automatisk tar opp den kanalen den til en hver tid står på? Jeg bare lurer på hvordan man hopper tilbake til begynnelsen av et program når man kommer inn midt inne i det? Må man faktisk spole hele veien tilbake, eller kan man skippe tilbake til start på en eller annen måte? Er jo ikke lagret under Mitt Arkiv.

Active ToCa sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Her
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, den tar opp på den kanalen den står på så lenge du har satt at den skal ta opp (e.g. ikke satt automatiske opptak til 0 minutter). Jeg husker ikke her og nå hvordan jeg fikk den til å spille av fra start med en eller annen knapp som dro opp en dialog med spørsmål om jeg ville se fra starten. Men det er også mulig å spole seg tilbake ja. Når man har trykket nok ganger til at den står på 30x, så vil et trykk til hoppe 15 minutter tilbake og kan gjentas.

Ellers så måtte jeg lese litt om WSS og det ser ut til at normalen, slik jeg forstår det!, er at man over digital TV sender som i analog PAL WSS-signal i linje 23. Men man kan også få AR info fra AV.Link eller fra pinne 8 i SCART. Foretrukket rekkefølge skal være WSS, AV.Link og pinne 8. Som en ren antagelse regner jeg med at Get sender ut WSS siden det nå om dagen også forekommer WSS i den analoge signalet på NRK1, TV2 og TV3.

ToCa

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, den har vært der hele tiden hos meg. Har brukt den et par ganger.

ToCa
    Premier League i HD kommer kun via Canal Digital. CANAL+ SPORT HD kanalen er forbeholdt Canal Digital ( det er mulig Canal Digital har kjøpt HD rettighetene og CANAL+ SD rettighetene ).
    Digitalt.tv nyhed

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Premier League i HD kommer kun via Canal Digital. CANAL+ SPORT HD kanalen er forbeholdt Canal Digital ( det er mulig Canal Digital har kjøpt HD rettighetene og CANAL+ SD rettighetene ).
    Digitalt.tv nyhed
    Tviholder på det ørlille håpet om at det er anderledes i Norge enn i Danmark... men ser det nok er lite... særlig i og med at kontakten min i Get ikke uten videre ville love noe, men forstod det på ham som at det ikke var avklart heller

Blir det slik går nok Get ut av min leilighet til høsten når Premiere LEague begynner igjen og bindingstiden går ut, da blir det en liten parabol på verandaen....

Skål og god helg

Side 8 av 35 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 28 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •