PVR dekoder fra GET - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 35 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 27 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 687
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av ToCa
    Det kan man. Trykk '?' for å få opp prog.info. Bla til høyre for å se neste program på den kanalen du er på. Bla deretter opp og ned med piltastene. Hos meg ser jeg da hva som går nå på neste kanalvalg i listen uten å måtte bytte kanal. Når du har funnet en kanal å se på så kan du trykke 'OK' for å gå til kanalen.

ToCa
    Jada, man kan trykke to ganger på exit knappen også , og man er i gang.(hmm. heter kanskje ikke 'exit' på originalkontrollen...). Men jeg ser ingen grunn til at det ikke skulle være mulig å bruke piltastene direkte.

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen andre som plutselig har mistet kanal 6 ?
    Etter kanal 5 hopper den rett til kanal 7, noe som fører til at alle kanalene etter 7 har blitt forskjøvet ett nummer.
    Er ganske irriterrende, nå må GET få ræva i gir å gi ut en ny firmware oppdatering :evil:.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nope, 6'ern min er der den.
    Regner med at du har testet det daglige ritualet med å restarte boksen?
    Funker det evt. å trykke på 6 tasten direkte?

Er ellers helt enig i at det er dags for en oppdatering nå ja... ganske lei 0 minutters opptak og piping på tvnorge.

Active ToCa sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Her
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der begynte min PVR å downloade oppdatering.

ToCa

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der begynte min PVR å downloade oppdatering.

ToCa
    Oj, spennende. Kommer du med en rapport?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min begynte å laste ned rundt kl 00 i natt. Softwaren er datert 31. jan 07 under Diagnostikk.

De fiksene jeg har funnet hittil er:
    NRK radiokanalene har lyd.
    Utenlandske kanaler har tekst (denne teksten kommer til å være for liten for folk med liten tv... så helt fikset er det ikke).

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wizt
    Min begynte å laste ned rundt kl 00 i natt. Softwaren er datert 31. jan 07 under Diagnostikk.

De fiksene jeg har funnet hittil er:
    NRK radiokanalene har lyd.
    Utenlandske kanaler har tekst (denne teksten kommer til å være for liten for folk med liten tv... så helt fikset er det ikke).
    Spennende... sjekket om det har skjedd noe i EPG'en? har lenge mast på Get om serieopptak feks.. og mulighet for å fjerne kanaler som ikke interesserer meg, og sortere de jeg vil ha der etter eget ønske... Mindre tekst i EPG slik at det blir plass til flere kanaler og lengre tidsrom pr visning hadde vært bra og, og kunne gå enten 3 timer eller en dag frem med feks Skip....

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GeirOlsen
    Spennende... sjekket om det har skjedd noe i EPG'en? har lenge mast på Get om serieopptak feks.. og mulighet for å fjerne kanaler som ikke interesserer meg, og sortere de jeg vil ha der etter eget ønske... Mindre tekst i EPG slik at det blir plass til flere kanaler og lengre tidsrom pr visning hadde vært bra og, og kunne gå enten 3 timer eller en dag frem med feks Skip....
    Så vidt jeg kan se har ingenting skjedd med EPGen eller med opptaksfunksjonaliteten.

Active ToCa sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Her
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av det jeg har sett hittil hos meg er det lite å rope om i denne oppdateringen: Tekst-TV funker fortsatt ikke hos meg på NRK og TV2, har ikke funnet noe som kan minne om mulighet for serieopptak, ingen endringer i favorittkanaler.

Er det forresten noen som vet hva som skjuler seg bak valget "Kun for Get teknikker"? Der inne ligger det mange "valg" som benevnes som "Søkefrekvens 1", "Søkefrekvens 2", osv. Men det ligger også to valg der som heter "Brukerdefinert 1" og "Brukerdefinert 2". Noen som har "forsket" på dette. Vet ikke om jeg tør å leke med det. Men skulle noe skjære seg, så er det vel bare å resette eller ring Get support og spille dum (Trodde det valget tilkalte en teknikker fra Get, jeg!).

ToCa

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Litt sleivete men hva betyr...

Er det forresten noen som vet hva som skjuler seg bak valget "Kun for Get teknikker"? Der inne ligger det mange "valg" som benevnes som "Søkefrekvens 1", "Søkefrekvens 2", osv. Men det ligger også to valg der som heter "Brukerdefinert 1" og "Brukerdefinert 2". Noen som har "forsket" på dette.
    ToCa
    Ja, eller mener de rett og slett en tekniker? Kun for GET teknikker gir ikke mye mening.
    Er ikke disse søkefrekvensene lik soneinndelingen, mon tro?

account not active
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og fortsatt så spinner ikke harddisken ned når den ikke tar opp noe? Jeg har byttet til en dekoder som er stillere enn den første, men det bråker fortsatt mer enn det som er behagelig i stua. Slår den av når jeg ikke bruker den og vet at den ikke skal ta opp noe på ei stund...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Svar fra Get

Svar fra Get: Denne oppdateringen har først og fremst rettet feil med undertekst og tekst-tv. oppdatering med nye funksjoner kommer, men har ingen bekreftet dato for dette.

For å sjekke om du har fått riktig software, Velg TILPASS -> Velg Innstillinger -> Velg Diagnostikk -> Sjekk om Recieversw er 31.jan.

\\Tuca

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tuca
    Svar fra Get: Denne oppdateringen har først og fremst rettet feil med undertekst og tekst-tv. oppdatering med nye funksjoner kommer, men har ingen bekreftet dato for dette.

\\Tuca
    Tekst-tv virker fremdeles ikke ordentlig hos meg.
    på NRK kommer Travel Ch tekst, men kun side 100.

Virker som Get sliter litt med pvr-boksen. :???:

Newcomer plumbtek sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tuca

For å sjekke om du har fått riktig software, Velg TILPASS -> Velg Innstillinger -> Velg Diagnostikk -> Sjekk om Recieversw er 31.jan.

\\Tuca
    Jepp, Nå har jeg også fått inn den nyeste software oppdateringa, og det var digg å få text på de utenlandske kanalene.
    Det jeg også har lagt merke til etter at jeg bytta ut Motorlaen med PVR er at nå får jeg brukt PIP (Picture in Picture)funksjonen TV`n.Dette fikk jeg ikke brukt med Motorolaen.Ellers har jeg ikke lagt merke til andre forbedringer, får håpe at den slutter å ta opp i tide og utide.

Active ToCa sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Her
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter oppdateringen har jeg nå begynt å få problemer med opptak. Fikk alle Barne-TV-opptakene på 00:00 lengde i dag. Og så reinitialiserte boksen seg da jeg skulle "spole" tilbake til Barne-TV-start. Så det ble ikke barne-TV på ungene etter dansetrening i dag:cry: Det var populært gitt! :-D

Jeg registrerer også at jeg nå har Canal + tekst-tv på NRK2. Så her snakker vi om oppdatering som ordnet biffen ja!

ToCa

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter oppdateringen har jeg nå begynt å få problemer med opptak. Fikk alle Barne-TV-opptakene på 00:00 lengde i dag. Og så reinitialiserte boksen seg da jeg skulle "spole" tilbake til Barne-TV-start. Så det ble ikke barne-TV på ungene etter dansetrening i dag:cry: Det var populært gitt! :-D

Jeg registrerer også at jeg nå har Canal + tekst-tv på NRK2. Så her snakker vi om oppdatering som ordnet biffen ja!

ToCa
    Sliter med noe av det samme problemet.
    På minst 2 opptak jeg har gjort resetter boksen seg ca 4-5 minutter ut i opptaket. Eneste måten å komme rundt dette på er å skippe framover til ca 6-7 minutter ut i programmet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm. Tekst-TV har jeg ikke sjekket ennå, men undertekster på Canal + fikk jeg.

Dere bruker tekst-TV på TVen, ikke sant? Eller har PVRen tekst-tv? Jeg bruker ikke orignalfjernkontrollen, så jeg husker ikke i farta om det var noen knapp for tekst-tv der.

Lyden på Extreme Sports er fraværende inntil jeg gjør følgende:
    - Skifter talespråk fra default fransk til "ingenting" på Motors TV(!)
    - Gå tilbake til Extreme Sports - og vips har man lyd.

Er vel fortsatt noen snodigheter med boksen ja

Opptak fungerte tilsynelatende greit i går, men jeg har ikke sett gjennom alt.

Active ToCa sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Her
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at det har kommet undertekst på flere kanaler som f.eks. C+ og Discovery. Men den er utrolig irriterende og den har på enkelte kanaler en delay på ca 5 sekunder i forhold til dia-/monolog. Heldigvis er undertekst noe jeg kun benytter i nødstilfelle og jeg gleder meg til den dagen jeg kan ha som valg å skru av teksting på NRK/TV2 osv.

Hvis man først skal benytte seg av undertekst, så burde boksen ha støtte for å selv velge hvordan teksten skal se ut (placement, font, size, backround).

Ellers så må noe gjøres med kanallister nå! Hvorfor skal det være så pokkers vanskelig å forstå at noen gjerne vil kunne velge hvilken rekkefølge kanalene skal legges. I en analog tuner-verden er jo det forholdsvis vanlig. Men det er jo en tradisjon for sære opplegg for dette hos flere enn Get/UPC.

Ser at TV3 plutselig er på kanalposisjon 7 nå og alle påfølgende kanaler har blitt forskjøvet med 1 et stykke nedover på listen. Jeg håper virkelig at det er gjort for å flytte TV2 Nyhetskanalen til posisjon 6! (100% sarkasme!)

ToCa

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har skjedd mye rart etter oppraderingen til ny software.Er det noen som har mistet noen kanaler? TVN har blitt borte hos meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Argh...

Sitat Opprinnelig postet av Topsi
    Det har skjedd mye rart etter oppraderingen til ny software.Er det noen som har mistet noen kanaler? TVN har blitt borte hos meg.
    Jeg bor på Romerike, og der hadde vi tidligere TVN OSLO og TVN Romerike, etter oppdateringen har de fjernet TVN Oslo. TVN Romerike har ingen EPG info, og dermed er det heller ikke mulig å ta opp/ pause programmer:evil: Man får bare en feilmelding når man forsøker. Maken til tøys...

En annen ting som ToCa har tatt opp tidligere er endring av kanalplassering. Endelig hadde ungene lært seg hvor ting var, og nå er alt flyttet! Hva er vitsen med dette da?

Side 7 av 35 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 27 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •