PVR dekoder fra GET - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 35 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 26 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 687
    Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Nei, den disken som følger med er ikke stille.
    Jeg har allerede fjernet den fra det medfølgende feste og lagt disken rett på skumgummi (altså ingen vibrasjonsstøy).
    Men den "knittrer" relativt høyt når den skriver data, noen den forøverig gjør 24/7.
    Når en 5 år gammel maxtor disk bråker mindre så er det skuffende .

Lurer på om Samsung Spinpoint P120 vil være ett bra alternativ?

Noen som forøverig vet når det kommer en firmware oppdatering til denne pvr'en ?

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snakket med Get i går og de sa at det skulle ha kommet en firmware oppdatering som skulle fikse problemet med manglende undertekst samt at hardisken ikke skulle spinne når den var skrudd av.
    Kundebehandleren jeg snakket med sa at han skulle sende oppdatering til meg, men at det var mulig at jeg måtte formatere hardisken for å få den oppdatert. Noe jeg gjorde, men fikk fortsatt ikke noe ny firmware.

Noen her inne som har fått pvr'en sin oppdatert?
    Hva slags firmware versjon har dere i såfall?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MacBain
    Snakket med Get i går og de sa at det skulle ha kommet en firmware oppdatering som skulle fikse problemet med manglende undertekst samt at hardisken ikke skulle spinne når den var skrudd av.
    Vel, for to dager siden fikk jeg mail fra dem, og da ble det sagt at denne oppdateringen skulle komme i "slutten av januar". Mulig den du snakket med var litt kjapt ute? Det har i alle fall ikke skjedd noe her heller.

Sitat Opprinnelig postet av MacBain
    Kundebehandleren jeg snakket med sa at han skulle sende oppdatering til meg, men at det var mulig at jeg måtte formatere hardisken for å få den oppdatert. Noe jeg gjorde, men fikk fortsatt ikke noe ny firmware.
    Det hørtes rart ut at noe slikt skulle være nødvendig. Jeg regner med at oppdateringen fortsatt ikke er gjort.

account not active
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk min PVR i går, og fytterakkern som det bråker.

Tenkte jeg skulle gjøre som en i tråden foreslo og sette den på utkapp av det den var pakket i. Noen som har andre kjerringråd på lager? Har ikke veldig lyst til å skru den opp...

Er det noen som faktisk har ringt Get og fått byttet til en som ikke bråker så mye?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, min er stille i utgangspunktet, så de må jo finnes. Du får sikkert bytte om du klager.

Active spastik sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har i dag fått Dolby Digital signaler gjennom min PVR, så noe har kanskje skjedd? Jeg satte på Canal+ mix og da lyste DD fra forsterkeren

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spastik
    Jeg har i dag fått Dolby Digital signaler gjennom min PVR, så noe har kanskje skjedd? Jeg satte på Canal+ mix og da lyste DD fra forsterkeren
    Det har jeg hatt hele tiden. Det er dog ikke alle sendinger som går i surround.

Active spastik sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jnkvbk
    Det har jeg hatt hele tiden. Det er dog ikke alle sendinger som går i surround.
    Ok. Da jeg svitsjet mellom programmer i går, så switchet forsterkeren automatisk mellom stereo-DolbyDigital-dolby pro logic II avhenging av sending, og det har ikke skjedd før med min PVR. Ser også utifra tidligere poster i tråden at flere har manglet dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

oppgradering

Da jeg byttet min pvr boks forrige mandag (den gamle bråkte noe vanvittig) sa de at oppgraderingen var utsatt pga de skulle legge inn flere funksjoner og teste.. Er det noen som har hørt om når denne er ventet?

ps: den nye er utrolig stillegående :lol:

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok nå har jeg fått et utrolig irriterende problem:

Av og til når jeg tar opp programmer/pauser livesending får lyden i opptaket en masse pipelyder/fuglekvittring og som jeg tipper kommer av korrupsjon i opptaket.

Lyden er tilstede både ved coax-ut og via scart.. Har prøvd å bytte harddisken til en Spinpoint, men ingen forbedring.

Det virker som at dette skjer når jeg tar opp 2 programmer samtidig, men hvor 1. blir "ferdig" og avslutter før 2. og at pipelydene kommer i 2. akkurat når 1. avsluttes.

Har noen her dette problemet?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wizt
    Ok nå har jeg fått et utrolig irriterende problem:

Av og til når jeg tar opp programmer/pauser livesending får lyden i opptaket en masse pipelyder/fuglekvittring og som jeg tipper kommer av korrupsjon i opptaket.

Lyden er tilstede både ved coax-ut og via scart.. Har prøvd å bytte harddisken til en Spinpoint, men ingen forbedring.

Det virker som at dette skjer når jeg tar opp 2 programmer samtidig, men hvor 1. blir "ferdig" og avslutter før 2. og at pipelydene kommer i 2. akkurat når 1. avsluttes.

Har noen her dette problemet?
    Jeg har samme problem på min boks. Håper de løser det i oppgraderingen som forhåpentligvis kommer en dag..

Newcomer egz sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har samme problem med lyden som deg Wizt.

I tillegg har jeg problemer med at PVR boksen ofte ikke klarer å ta opp programmer jeg har lagt til i opptakslisten. De havner i "mitt arkiv", men med lengde på 0 minutter. Dette skjer bare av og til, og det virker som om det er tilfeldig hvilken kanal det skjer på. Kanskje det er relatert til det problemet hvor en kanal av og til bare er sort når du bytter til den.

I tillegg driver boksen og tar opp mye random programmer helt av seg selv. Gjerne ting som går midt på dagen når ingen er hjemme, og som ingen har programmert eller har interesse av å se. Her om dagen hadde den tatt opp både Dr. Phil og et eller annet med noen windsurfere.

Har også merket meg at 30x spoling i opptak ikke er helt stabilt. Den spoler en stund, og så hopper den plutselig et kvarter frem i tid og begynner å spille. Skulle spole gjennom en reklamepause på et TV3 opptak og endte opp midt i neste reklamepause :-)

Håper oppdateringen kommer snart.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å høre at flere har problemet.
    Har noen av dere sagt i fra om det? Er godt mulig de ikke kjenner til dette hvis ikke. Setter jeg meg ned med kaffe og 4+ aviser i morgen og tar en telefon uansett :-D

Har også merket meg at 30x spoling i opptak ikke er helt stabilt. Den spoler en stund, og så hopper den plutselig et kvarter frem i tid og begynner å spille. Skulle spole gjennom en reklamepause på et TV3 opptak og endte opp midt i neste reklamepause
    Tror "hopp 15min" faktisk skal være en ordentlig funksjon. Trykker du på spol >> en gang til etter x30 hopper den 15min. Er du kanskje litt kjapp med fingern?

Uansett er "hopp 15min" altfor mye spør du meg. 5 min hadde vært noe..

Newcomer egz sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig jeg bare har vært litt kjapp med fingern ja :-) Men som du sier, 15 min er litt vel mye.

Sjekket forøvrig "mitt arkiv" nettopp. Boksen har nok en gang helt på egenhånd funnet ut at den skulle ta opp daytime-TV: Don't stop the music fra MTV kl 13.00 i dag, og The Rachel Ray Show (hva nå enn det er) fra TVNorge kl 12.40 i går...

Active ToCa sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Her
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gjennom PVR-en fikk jeg plutselig Text-TV på NRK1 i 2 minutter søndag kveld. Rakk å komme til side 104 før det ikke var noen Text-TV lenger. Og det var ikke "buffrede data" som hang igjen fra f.eks. analog signalkilde..

Har også opplevd lydstøy på opptak. Men kun på opptak fra TV Norge hittil (Ugly Betty opptak for sambo). Min PVR tar opp ting fra NRK hver dag i perioden mellom 17:00 og 18:00. Lengden og starttidspunktet varierer ettersom når programmene starter og stemmer overens med EPG-dataene for tidspunktet.

Ellers så sa Get-support søndag formiddag at de hadde som ønske å få utført softwareoppdateringen denne uken. De ønsket å få på plass dette før februar visstnok. Men vi får nå se. En software-oppgradering krever vel en "kald start" av PVR-en? Så det vil vel være merkbart i og med at en kald start inkludere menneskelig interaksjon med off/on-bryteren på baksiden?

Ellers så er jeg fryktelig lei av å kun ha muligheten til å ta opp programmer etter EPG-en. Det hender at Barne-TV (18:00 NRK1) tas opp og siden Barne-TV av en eller annen grunn er delt opp i EPG-informasjon for hver bidige lille fnutt av 70-talls, tsjekkisk tegnefilm, så er det jo et mareritt å spille av opptak med 2 unger som maser hver gang far er på vei inn i dyp meditasjon fordi "Konrad Katt" eller "Vennene på Solflekken" slutter noe vel brått. Og det er jo heller ikke mulig å ta opp Barne-TV (eller andre tilsvarende sendinger) ved å kun trykke på "REC"; da tar den jo kun opp det programmet som går for øyeblikket og slutter å ta opp når EPG-datene sier at programmet skal være slutt. Så det blir mest bruk av pause-funksjonen for Barne-TV, og da er det jo godt å ha 2 tunere i boksen???. I tillegg er jo boksen ubrukelig når ikke Get har noe eller noen som passer på at EPG-tjenesten er oppe og går. Søndag var det tomt for EPG-info og Get måtte ut å kjøpe ny. Men i rettferdighetens navn så skal det sies at de fikk fikset problemet forholdsvis raskt.

Blir interessant å se hva som er av forbedringer i ny software når den kommer. Får bare håpe det kommer før man bytter inn denne PVR-en mot den nye PVR-boksen for HD.

ToCa

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ToCa
    Har også opplevd lydstøy på opptak. Men kun på opptak fra TV Norge hittil (Ugly Betty opptak for sambo). Min PVR tar opp ting fra NRK hver dag i perioden mellom 17:00 og 18:00. Lengden og starttidspunktet varierer ettersom når programmene starter og stemmer overens med EPG-dataene for tidspunktet.
    Min ser ut til å være litt mer upålitelig, så det kommer ting fra alle mulige kanaler. Det skjer dog ikke så ofte.

Pipelydene ved opptak har jeg også bare observert på TVN, men til gjengjeld er det mange av dem der...

Ellers så er jeg fryktelig lei av å kun ha muligheten til å ta opp programmer etter EPG-en.
    Enig. All den tid man ikke kan stole 100% på EPG burde det være en mulighet for å sette på et vanlig timer-opptak. Nå har jeg en DVD/HDD recorder til slike anledninger, men det burde være unødvendig.

Blir interessant å se hva som er av forbedringer i ny software når den kommer. Får bare håpe det kommer før man bytter inn denne PVR-en mot den nye PVR-boksen for HD.

ToCa
    Minimumskravet må være et EPG fungerer ordentlig, og at det blir slutt på 0-minutters opptak.

Active ToCa sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Her
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jnkvbk
    Minimumskravet må være et EPG fungerer ordentlig, og at det blir slutt på 0-minutters opptak.
    Dette problemet hadde jeg også, men etter en off/on med 30 sekunders pause mellom off og on, så forsvant det problemet heldigvis.

ToCa

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er stort sett fornøyd med PVR'en. EPG'en kunne hatt litt fler kanaler på hver side, og man burde kunne flippe opp og ned med piltastene uten å skifte kanal, men det mest irriterende for meg er: Hvordan har de klart å få tre forskjellige farger på lyene i boksen!! Skikkelig billig juletre-følelse. Er det mulig å dimme hele greia?

Newcomer Cato72 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke om dette er innenfor denne trådens tema -- som til tider allerede har vært utglidene. Men jeg prøver meg alikavel:

Har noen vurdert å kreve prisavslag for et produkt med mangler? Når f.eks Get tilbyr opptak via EPG må man vel kunne kreve prisavslag dersom boksen ikke greier det?!?

Jeg har fulgt denne diskusjonstråden med (skuffende) interesse. Det er tydelig at Get har endel problemer med PVR-boksen sin! Da jeg spurte en på Get Support om han anbefalte meg å bytte ut Motorola-boksen med den nye, anbefalte han meg faktisk å vente en stund til...

Cato

Active ToCa sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Her
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mulle2
    ...og man burde kunne flippe opp og ned med piltastene uten å skifte kanal...
    Det kan man. Trykk '?' for å få opp prog.info. Bla til høyre for å se neste program på den kanalen du er på. Bla deretter opp og ned med piltastene. Hos meg ser jeg da hva som går nå på neste kanalvalg i listen uten å måtte bytte kanal. Når du har funnet en kanal å se på så kan du trykke 'OK' for å gå til kanalen.

ToCa

Side 6 av 35 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 26 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •