PVR dekoder fra GET - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 35 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 25 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 687
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da har jeg også plukket opp en PVR. Førsteintrykket er relativt bra, men jeg opplever det samme "småtteriet" som en del andre:
    • Ingen tekst på f.eks. C+
    • Svart bilde ved kanalbytte relativt ofte

Ellers virker den relativt stillegående. Fikk den greit inn på min Harmony 885 ved å velge en Kaon som jeg i farta ikke husker modellnummeret på. KVR-3000?

Fyren hos Get som leverte den ut mumlet om en programvareoppdatering 15. januar - vi får se hva som skjer.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PVR'en heter KAON KCF-3000NS (det er det det står på esken fra Get). Hentet også min i dag. De sa det kunne ta opptil seks timer før det ble liv i den. Etter 10min var alt oppe. :-)
    Legger merke til at den har akkurat samme irriterende 'feil' med fjernkontrollen som jeg har sett i USA: går du med filtastene opp i kanalvalget, går du til høyere kanalnummer, men gjør du det samme i EPG'en, går man mot lavere kanalnummer. Utrolig irriterende! Men jeg klarer kanskje å fikse en workaround når jeg setter opp Harmony'en min.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mulle2
    Legger merke til at den har akkurat samme irriterende 'feil' med fjernkontrollen som jeg har sett i USA: går du med filtastene opp i kanalvalget, går du til høyere kanalnummer, men gjør du det samme i EPG'en, går man mot lavere kanalnummer. Utrolig irriterende! Men jeg klarer kanskje å fikse en workaround når jeg setter opp Harmony'en min.
    Jeg har merket det også, men har egentlig vent meg til det. Jeg ser på EPGen mer som en, eh, guide - så da er det forsåvidt naturlig å scrolle seg nedover. En ting dog - jeg er sikker på at jeg i begynnelsen bare kunne trykke på en piltast for å starte å bla gjennom kanalene, men da dette ikke funket på harmonyen dobbeltsjekket jeg - og det gikk ikke. Jeg må trykke en gang på "help"-tasten for å bla gjennom kanaler uten å skifte mellom dem. Er det slik hos andre?

Ellers er i alle fall inntrykket at denne boksen fungerer mye bedre enn basismodellen, der var jo programguiden bortimot fraværende. Dog litt irriterende at opptakene starter for tidlig, men dette skulle vel fikses snart.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leveres denne PVR boksen med RGB Scart kabel? Noen som bruker komponent kabel istedenfor?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jnkvbk
    En ting dog - jeg er sikker på at jeg i begynnelsen bare kunne trykke på en piltast for å starte å bla gjennom kanalene, men da dette ikke funket på harmonyen dobbeltsjekket jeg - og det gikk ikke. Jeg må trykke en gang på "help"-tasten for å bla gjennom kanaler uten å skifte mellom dem. Er det slik hos andre?
    Jepp. Jeg har det også slik. Ser ikke noen gode grunner til at det ikke skal være mulig å bruke piltastene direkte. Kanskje Get kan fikse det etterhvert?

Og foreløpig finner jeg ikke noe bra sted å legge 'hjelp' knappen på Harmony'en heller...

Newcomer egz sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mulle2
    Jepp. Jeg har det også slik. Ser ikke noen gode grunner til at det ikke skal være mulig å bruke piltastene direkte. Kanskje Get kan fikse det etterhvert?
    Opplever det samme her. I begynnelsen fungerte det å bla med pil opp/ned, men det fungerer ikke nå lenger.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og foreløpig finner jeg ikke noe bra sted å legge 'hjelp' knappen på Harmony'en heller...[/QUOTE]

Legg den inn som en custom knapp i skjermen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shogun
    Og foreløpig finner jeg ikke noe bra sted å legge 'hjelp' knappen på Harmony'en heller...
    Legg den inn som en custom knapp i skjermen.[/QUOTE]

Det var det jeg endte med også. Men "clear" og "enter" brukes vel strengt tatt ikke til noe spesielt - kanskje jeg skal dytte help og info ned på dem. Ellers er vel de små fargeknappene ikke i bruk på PVR-boksen.

Er det forresten tekst-tv på den? Det har jeg ikke sjekket ennå.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jnkvbk
    Er det forresten tekst-tv på den? Det har jeg ikke sjekket ennå.
    Jada. du kan enten trykke på blå knapp på fjernkontrollen, eller bare skru på txt tv via tven din. Den får txt-tv info for den kanalen du ser på via scart kabelen. Men sikkert ikke alle tver som støtter dette.

Active ToCa sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Her
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får ikke tekst-tv gjennom til TV-en på NRK1, NRK2 eller TV2. Får tekst-tv på Canal + og en del andre kanaler.

ToCa

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får ikke tatt opp. Jeg merker programmene for opptak i tv-guiden, se står på planen for opptak, men når jeg ser i mine opptak står programmet der, men varigheten er 0 min.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RS1
    Jeg får ikke tatt opp. Jeg merker programmene for opptak i tv-guiden, se står på planen for opptak, men når jeg ser i mine opptak står programmet der, men varigheten er 0 min.
    Prøv og formater hardisken; trykk "ok"-> "instillinger"->"system instillinger"->avnserte instillinger"->"formater hardisk
    pinnkode er hele veien "0000" standard.. Virker ikke det får du ringe in til kundesenteret, siden noen muligens har glemt og aktivere pvr funksjonen.

Lykke til
    mvh
    Angelou

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ToCa
    Jeg får ikke tekst-tv gjennom til TV-en på NRK1, NRK2 eller TV2. Får tekst-tv på Canal + og en del andre kanaler.

ToCa

pvr eller zapper? Vet det er mye rart med txt-tv på pvren. Blir sikkert fikset med software uppdaten som skal komme snart.
    Prøv og hent frem txt-tv på tven. Min erfaring er at det funker fint

mvh
    Angelou

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Opptak

Du kan prøve å skru den av og på med strømbryteren bak på selve dekoderen. Det pleier å funke hos meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dete opplever jeg innimellom, men de fleste opptak ser ut til å gå greit - med unntak av at de starter og slutter for tidlig :P

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har samme problem. Det skjer også under samme sending (altså uten skifte av format). Når jeg endrer signal ut til "Component" forsvinner problemet.

Det er imidlertid en dårlig løsning da bildekvaliteten blir noe dårligere.

Active ToCa sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Her
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Angelou
    pvr eller zapper? Vet det er mye rart med txt-tv på pvren. Blir sikkert fikset med software uppdaten som skal komme snart.
    Prøv og hent frem txt-tv på tven. Min erfaring er at det funker fint

mvh
    Angelou
    Får ikke text-tv på NRK1 og 2, TV2 osv. hverken med blå knapp på PVR sin RC (funker ikke som tekst-tv-knapp på noen kanaler) eller på "normalt" vis på TV-en. Funker seff fint på analogt og funka fint på Morotorolaen.

Lengter etter en oppdatering som fikser dette problemet samt muligheten for legge kanaler i egen rekkefølge og muligheter for tidsstyrt opptak (velge tid/kanal) slik at det blir mulig å ta opp barne-tv til barna på en fornuftig måte. I tillegg må det komme redigeringsmuligheter på opptak også - er lei av å ikke kunne fjerne reklame og "intro/outro" på opptak. Hvis man er borte i 14 dager og har satt boksen på div opptak brukes jo mye av diskplassen opp til nettopp dette. Blir fort 15 minutter i opptakstid borte per time opptak.

ToCa

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var jeg registrert også ja..

Opplever nøyaktig det samme, men det løser seg etter en formatering. Så gjentar det seg etter noen (2-3) opptak. Må da formatere disken, så funker det for noen opptak til.
    Feilen dukker stadig opp. Rekker kanskje ta opp et par timer før neste formatering. Langt ifra full disk.
    Kan ikke si jeg stoler på denne boksen når det gjelder opptak.

Når det gjelder støy, satt jeg boksen på små blokker av utkapp fra beskyttelsen den kom i. Fungerer helt ok.

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg monterte en gammel maxtor 40 gb, denne gjorde pvr'en helt lydløs.
    Noen som har tips til andre ide-disker med 160gb+ som er mer lydløse enn den seagaten som er standard?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MacBain
    Jeg monterte en gammel maxtor 40 gb, denne gjorde pvr'en helt lydløs.
    Noen som har tips til andre ide-disker med 160gb+ som er mer lydløse enn den seagaten som er standard?
    Er det ikke først å fremst måten den er montert på? Seagate er vel kjent for å være stillegående...???

Side 5 av 35 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 25 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •