PVR dekoder fra GET - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 35 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 34 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 687
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av MacBain
    ...Fjernet enkelt og greit hd-drevfestet og la hd'en på ett lag skumgummi inne i spilleren...
    Noen som har forsøkt å fikse støyproblemet uten å åpne boksen? Spikes, feks? Og er det noen spesielle merker som anbefales?
    TV-benken min fungerer som en resonanskasse med PVR'en direkte på hyllen. :???:

Det går jo an å åpne den som MacBain skriver, men tenkte å prøve andre ting først.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sett føttene på noe mykt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt min dekoder en uke nå og begynner å bli gal av lyden. Har en høyfrekvent lyd som minner om et gammelt kjøleskap eller en gjeng med gresshopper.... Noen som har samme problem med sin? Har vært hos en kompis og hørt på hans - følte ikke at hans støyet like mye som et kjøleskap som min, men noe lyd var det. Nå hører jeg "kjøleskapslyden" på 3,5 meters avstand når jeg f.eks. ser dagsrevyen. Ganske irriterrende. Ringte get idag og hørte - de foreslo at jeg bare skulle prøve å bytte den. Har ikke så lyst å bytte den og miste masse opptak hvis den nye ikke viser seg å støye mindre.

Bortsett fra støyen, er jeg ganske fornøyd med dekoderen. Kjappe menyer, bedre bilde enn motorolaen, morsomt med alle mulighetene harddisken gir. Synd man ikke kan ta opp hele serier, eller overføre opptak til pc.

Active spastik sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt min 2 uker, og den er så godt som støyfri, så jeg ville absolutt byttet dersom den lager så mye lyd som du beskriver... Den fungerer ok, men jeg sliter med de samme tingene som flere her skriver om, dvs ved bytting av kanal, favoritter samt det er ca 50% sjanse for at opptakene fungerer eller ikke.

Active ToCa sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Her
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RS1
    ... Når man er i kanalguiden så burde man bare trykke ok for å velge kanalen, istedet merker man den for opptak, så man må trykke inn kanalnummeret for å bytte til den kanalen som har et interessant program.

Get burde få en liste med ting vi ønsker forbedret i neste fw.
    Hos meg funker det å velge kanal fra "Get Guiden", men kun hvis jeg står på riktig tidskolonne. Har jeg markert et program som ikke har begynt ennå og trykker 'OK', så spør boksen om jeg vil ta opp programmet eller få et varsel når det starter. Men hvis jeg står på et program som går nå, så bytter den til kanalen når jeg trykker 'OK'.

Hørte eller noen snakke om at det var en lang liste over ting som skulle komme i software update'n for PVR boksen nå i januar/februar. Ting som ble nevnt var mulighet for tekst på "utenlandske kanaler", endringer i EPG for serieopptak og utbedringer av favorittlister. Men vi får se hva som skjer! Selv om Get har tendenser i positiv retning, så er man vel ikke helt sikker på at alt som blir sagt skjer.

ToCa

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg åpnet dekoderen i går for å sjekke mulighetene for å dempe harddisken slik MacBain skriver.

Skar av små skumgummibiter som jeg la mellom gjengene på selve holderen som er skrudd til chassiet, samt gjengene som harddisken skrues fast i. Det ble bittelitt bedre, men jeg hører fortsatt during, så jeg får prøve videre med spikes.

Ellers så jeg at det er (tilsynelatende?) en helt vanlig Seagate harddisk som er satt inn. Mon tro om det går an å sette inn feks en 300gb harddisk istedet for å få mer opptakstid? Må testes...

Så er det bare å huske å sette inn den gamle igjen når jeg bytter til HDMI-versjon til sommeren. :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk min Get PVR igår, og er også sånn tålelig fornøyd. Mine små misnøyer er:
    - Støyer noe sinnsykt av og til. Den vibrerer også, så det er utelukket å legge noe på toppen av den.
    - Ingen DolbyDigital lyd, men skjønte på denne tråden at det kommer.
    - Går ikke an å legge inn opptak på en hel serie, men håper også at dette kommer på den store oppgraderingen.
    - Dekodingen faller ut av og til, slik at bildet blir stående å flimre, kodet, i noen sekunder.
    - Mistet i tillegg en del kanaler jeg hadde før, men her er det vel Get som har rotet det til.

Er det noen som vet hvilket merke/produsent boksen er av. Prøver å legge den til på min Harmony fjernkontroll, men kan ikke finne noe som passer.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg la inn denne på min harmony 525:
    KAONMEDIA

Ser ut til å fungere bra - bortsett fra at pil ned ikke fungerer. Regner med det kan fikses med litt innstillinger.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SuperJ
    Er det noen som vet hvilket merke/produsent boksen er av. Prøver å legge den til på min Harmony fjernkontroll, men kan ikke finne noe som passer.
    Kaon KCF-3000 (mener dette står under boksen). Jeg har lagt den inn på min 895 og det fungerer strålende etter endel justeringer. Vet ikke om Logitech har oppdatert deviceprofilen i databasen enda.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Harmony

Vel Get var nå lagt inn som en egen "leverandør" hos Logitech sist jeg var innom.

Newcomer brownale sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan noen gi meg en forklaring på dette? :???:

VG Nett - Teknologi Gets digitale TV-bilde er analogt

Har tenkt til å skaffe meg den nye get-boksen som kommer i april. Den med HDMI-utgang. Bør jeg nå vente til høsten når det digitalebakkenettet kommer? Orker ikke tanken på en boks nå og en boks til høsten.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AVTerje
    Kaon KCF-3000 (mener dette står under boksen). Jeg har lagt den inn på min 895 og det fungerer strålende etter endel justeringer. Vet ikke om Logitech har oppdatert deviceprofilen i databasen enda.
    Fant den til slutt, takker. Den fungerer fint bortsett fra GetGuide og et par andre knapper, men det kan jo fikses manuelt.

Får bare håpe at Get fikser de småproblemene snart, så blir dette veldig så bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av brownale
    Kan noen gi meg en forklaring på dette? :???:

VG Nett - Teknologi Gets digitale TV-bilde er analogt

Har tenkt til å skaffe meg den nye get-boksen som kommer i april. Den med HDMI-utgang. Bør jeg nå vente til høsten når det digitalebakkenettet kommer? Orker ikke tanken på en boks nå og en boks til høsten.
    Såvidt jeg forsto av artikkelen så er det bare signalet fra boksen til TVn son er analogt. Ingen bombe siden den kun har scart og composite utgang. Dekoderen som kommer med HDMI burde vel løse dette problemet.

Slik det er nå er vel signalet digitalt, men bildet analogt.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SuperJ
    Såvidt jeg forsto av artikkelen så er det bare signalet fra boksen til TVn son er analogt. Ingen bombe siden den kun har scart og composite utgang. Dekoderen som kommer med HDMI burde vel løse dette problemet.

Slik det er nå er vel signalet digitalt, men bildet analogt.
    er vel igrunn en bullshit artikkel, helt til du leser halveis :P

Newcomer plumbtek sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat: Vi mener at det er akademiske forskjeller på det bildet vi leverer og et digitalt HDMI-bilde. Det er i alle fall ikke verdt prisen, sier Jahr.

Akademiske??

Newcomer egz sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg venter fortsatt på at PVR funksjonene i min Get Box PVR skal begynne å fungere. Er det bare jeg som opplever dette, eller er det noen andre der ute som ikke får brukt pause, opptak, etc? Når jeg forsøker å bruke PVR funksjonene kommer det bare opp en tekstside som sier at dekoder abonnementet mitt har gått ut...

Har snakket med Get et par ganger om dette nå, og de de har sendt problemet videre i systemet til en egen gruppe som jobber med feilsøking på problemer som de på telefonsupport ikke får rettet opp i. Har hatt boksen i litt over en uke nå uten at dette har blitt rettet opp.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sliter med det samme egz. Har sendt beskjed via nett til Get, men ingeting skjer. Ingen tilbakemelding heller.

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grunnen til at dere ikke får brukt PVR mulighetene er fordi dekoderen ikke er riktig aktivert, jeg opplevde det samme og fikk også beskjed om at de skulle feilsøke osv. Etter ett par dager ringte jeg igjen og fikk denne gangen snakke med en som kunne jobben sin, jeg måtte oppgi dekodernummert som står på baksiden, deretter aktiverte han den med en gang.

Ta altså å ring GET en gang til å be om å få snakke med en som kan aktiver dekoderen riktig:-D

Newcomer egz sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MacBain
    Grunnen til at dere ikke får brukt PVR mulighetene er fordi dekoderen ikke er riktig aktivert, jeg opplevde det samme og fikk også beskjed om at de skulle feilsøke osv. Etter ett par dager ringte jeg igjen og fikk denne gangen snakke med en som kunne jobben sin, jeg måtte oppgi dekodernummert som står på baksiden, deretter aktiverte han den med en gang.

Ta altså å ring GET en gang til å be om å få snakke med en som kan aktiver dekoderen riktig:-D
    Ah, da skal jeg ringe de igjen når jeg kommer hjem. Får håpe callback fungerer i dag. Måtte høre på muzak på mobilhøyttaler i over en time forrige uke..

Newcomer egz sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da jeg kom hjem så fungerte faktisk PVR funksjonene! Teknikerne fant vel ut av det :-) Takk Get, da slapp jeg en time på telefonregningen

Side 4 av 35 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 34 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •