PVR dekoder fra GET - Side 34

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 34 av 35 FørsteFørste ... 4 14 24 30 31 32 33 34 35 SisteSiste
Viser resultater 661 til 680 av 687
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Jævla søppel fra get

Jeg tenkt jeg skulle ha en slik dekoder nå. Jeg fikk min tordag28/2. Alt var helt topp helt jeg satte noen programmer på innspilling og trykket på pause knappen i et annet program.

Nå kommer problemene:

Torsdag28/2:
    Det klikket hele tida. Ringte til get.. bla bla bla etter mye om å men.. mente han jeg skulle ta turen til Elkjøp å bytte denne.

Fredag29/2:
    Jeg går å bytte dekoderen. Fikk ikke inn kanalene før jeg gikk og lag meg.

Lørdag1/3:
    Jeg ringer til get pga jeg ikke får inn noen kanaler på den nye boksen. get skulle ordne dette, det skulle virke om en time max. jaja tenker jeg. var ute å hadde en gå tur på 2 timer. så kommer jeg hjem så funker **** med ikke den dritten.

Jeg ringer til get igjen bla bla bla.. å korte du har i dekoderen høre ikke til den dekoderen. jeg forslår at du kjører til elkjøp å bytter den igjen

Nå sitter jeg her med min 3. getboks hvis ikke den virker da skal jeg hoppe på den:twisted: ååååååå er så sykt forbanna på get.

Jeg skulle også få en tlf fra faktura avd. på get. ang. jeg ble fly forbanna sa jeg skulle ha penger får å gjøre all jobb får de. med å kjøre 8mil til sammen nå. brukte 2timer på å hente nye dekodere.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stianandre10
    Jeg tenkt jeg skulle ha en slik dekoder nå. Jeg fikk min tordag28/2. Alt var helt topp helt jeg satte noen programmer på innspilling og trykket på pause knappen i et annet program.

Nå kommer problemene:

Torsdag28/2:
    Det klikket hele tida. Ringte til get.. bla bla bla etter mye om å men.. mente han jeg skulle ta turen til Elkjøp å bytte denne.

Fredag29/2:
    Jeg går å bytte dekoderen. Fikk ikke inn kanalene før jeg gikk og lag meg.

Lørdag1/3:
    Jeg ringer til get pga jeg ikke får inn noen kanaler på den nye boksen. get skulle ordne dette, det skulle virke om en time max. jaja tenker jeg. var ute å hadde en gå tur på 2 timer. så kommer jeg hjem så funker **** med ikke den dritten.

Jeg ringer til get igjen bla bla bla.. å korte du har i dekoderen høre ikke til den dekoderen. jeg forslår at du kjører til elkjøp å bytter den igjen

Nå sitter jeg her med min 3. getboks hvis ikke den virker da skal jeg hoppe på den:twisted: ååååååå er så sykt forbanna på get.

Jeg skulle også få en tlf fra faktura avd. på get. ang. jeg ble fly forbanna sa jeg skulle ha penger får å gjøre all jobb får de. med å kjøre 8mil til sammen nå. brukte 2timer på å hente nye dekodere.

Opplevde nesten akkurat det samme når jeg skulle bytte den første boksen pga. problemer. Fikk først en boks som ikke funka. Deretter fikk jeg en boks hvor abonnementet var aktivert på på butikken (demo eller noe). Så til slutt fikk jeg en boks som funka, men venta vel et døgn på kanaler. Ringte de så aktiverte de boksen. Ikke stol på at dette skjer av seg selv...

Hein

Newcomer christine sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er på min 3dje.

Sitat Opprinnelig postet av qwerty123
    Er nå på min andre box etter at den første døde med jevne mellomrom.

Jeg ser også at mange planlagte opptak står med 00:00 i varighet, og faktisk ikke er tatt opp. Er dette noe jeg må leve med?
    Nei - bytt den. Har opplevt dette 1 gang eller 2 max i løpet av mine måneder med PVRen.

account not active
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Boksen min hadde defekt scartutgang, og ble levert i Maridalen i dag. Fikk en ny, og den har nå stått i 4,5 time på "Vennligst vent! Det kan ta 3 timer før du får opp kanalene du har bestilt". Noen som har vært borti _det_ problemet da?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ayabara
    Boksen min hadde defekt scartutgang, og ble levert i Maridalen i dag. Fikk en ny, og den har nå stått i 4,5 time på "Vennligst vent! Det kan ta 3 timer før du får opp kanalene du har bestilt". Noen som har vært borti _det_ problemet da?
    Ville ringt kundesenteret og bedt om en oppdatering. Det funket for meg.

qwerty123: Prøv å slå av og på dekoderen med strømbryteren bakpå

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vsonerud
    Eneste jeg har merket sålangt er at tekst-tv har begynt å fungere.
    Hei . har akkurat fått Get box PVR ... Får ikke tekst TV fram .. vet noen hvordan jeg får det til?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Jeg har ikke lest hele denne tråden, men søkt litt og ikke funnet det jeg lurer på.

Hentet min PVR boks i forrige uke og installerte smertefritt og alt så lovende ut. Har startpakke og familiepakke, opptak fungerte tilfredsstillende også!

Men, den gamle tv'en ga meg ikke fullt utbytte - så jeg gikk til innkjøp av en ny stor flatskjerm-tv Ved et eller annet tidspunkt etter at jeg koblet opp ny tv sluttet enkelte kanaler og virke. Jeg har kontaktet GET, de har oppdatert noe greier, jeg restartet boksen flere ganger underveis og fikk beskjed om at det kunne være noen feil i området som gir meg disse problemene. Fikk i kveld sms fra GET om at det ikke var noe feil hos dem og at problemet må ligge teknisk hos meg.

Jeg har restartet, trykket inn kabler, tatt ut, satt inn igjen, kjøpt og byttet antennekabel - denne er nå 6 meter. Prøvd med den lille kabelen som fulgte med og flyttet tv nærmere. Prøvd med gammel tv og ny tv. Prøvd de 3 forskjellige scart kablene jeg har liggende (bare for å konstantere at den som fulgte med GET boksen gir best bilde). Restartet boksen, resatt boksen, prøvd forskjellige regioner, fiklet med andre innstillinger... Ja, nær sagt alt.

Hvorfor får jeg dårlige signaler på TVNorge, NRK3 og ingen av kanalene på familiepakken? Får feilmelding om at dekoderen ikke finner signal - så veksler den mellom sort skjerm og denne feilmeldingen.

Jeg fikk forsåvidt svar fra GET om noe med frekvensen - at de programmene jeg ikke får inn kjører på høyere frekvens enn 450 Hertz som er maks på mitt nett. Men hvorfor virket det da de første dagene?

Noen som har vært borti lignende?

mvh

Intermediate randall sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Oslo
    Poster
    3,255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, høres ut som et problem som GET uansett må fixe. Men de har ikke verdens beste kvalitet på nettet overalt enda. Hvor bor du?
    Har GET sagt noe om endringer/utbygging av nettet der du bor? Virker som du har bra peiling på mulige feilkilder, så derfor tenker jeg først og fremst på nettkvaliteten. (Selv om symptomene kanskje også kan tyde på enten feil på boksen eller innstillinger..)

Newcomer thorhe sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lillevill
    Hvorfor får jeg dårlige signaler på TVNorge, NRK3 og ingen av kanalene på familiepakken? Får feilmelding om at dekoderen ikke finner signal - så veksler den mellom sort skjerm og denne feilmeldingen.

mvh
    Ja, jeg hadde akkurat samme feilen. Og jeg fikk faktisk relevant hjelp av Get kundeservice.

Viser til din henvendelse vedrørende manglende kanaler.

Vi har nå sendt ut en oppdatering til din dekoder, noe som i de fleste tilfeller retter denne type feil innen kort tid. Enkelte ganger må man starte dekoderen på nytt(trekke ut strømmen eller slå over bryteren på
    baksiden) og evt. resette dekoderen for at den skal søke inn kanalene
    igjen:

NB: Følgende prosedyre vil slette ALLE innstillinger på din dekoder!
    Foran på dekoderen din til høyre er det en knapp merket ”Get” og en merket ”OK / MENU”. Trykk èn gang på disse to knappene helt samtidig, og når du får opp en dialogboks uten et spørsmål men med alternativene ”Ja, fortsett” og ”Nei, gå tilbake” lar du den stå på ”ja, fortsett” før du trykker OK på fjernkontrollen.
    Dekoderen vil deretter be deg slå den av og på igjen, for så å komme opp med de samme valgene du fikk pr. førstegangs oppsett.
    Vi henviser for øvrig til brukerveiledningen for førstegangs oppsett.

Den nyeste mest oppdaterte brukerveiledningen (inkludert liste over regionsvalgene), ligger også tilgjengelig på våre SOS sider:
    Spørsmål og svar - digital-TV - Get
    Det som hjalp meg var:

NB: Følgende prosedyre vil slette ALLE innstillinger på din dekoder!
    Foran på dekoderen din til høyre er det en knapp merket ”Get” og en merket ”OK / MENU”. Trykk èn gang på disse to knappene helt samtidig, og når du får opp en dialogboks uten et spørsmål men med alternativene ”Ja, fortsett” og ”Nei, gå tilbake” lar du den stå på ”ja, fortsett” før du trykker OK på fjernkontrollen.
    Dekoderen vil deretter be deg slå den av og på igjen, for så å komme opp med de samme valgene du fikk pr. førstegangs oppsett.
    Dette gikk ganske fort, og jeg har ikke hatt noen problemer siden.

Lykke til!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar begge to.

Bor på Lørenskog. De har sjekket at det skal være grei kvalitet på nettet, og ingen feil der.u
    Det som ikke er logisk for meg er at alle kanalene fungerte de første dagene.

Nå har jeg forsøkt å slette alle innstillingene, men... ops:
    Ingen knapper heter GET.

REC, BACK, STOP, GUIDE, OK og under dekselet har jeg en rød som heter reset
    Jeg har holdt inne alle kombinasjoner, men ingen gjør noe i nærheten av å slette all informasjon. Den resettes, men kommer ikke opp med førstegangs oppsett.

Kanskje jeg bare skal ta med meg boksen til service hos GET, så får de bruke tid på det.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg forsøkt å slette alle innstillingene, men... ops:
    Ingen knapper heter GET.
    Oi! Det er min feil. Jeg så jo ikke at det her er snakk om pvr-boksen. Jeg har HD-pvr-boksen. ops:

Men jeg håper det er noen andre her som kan svare på hvordan sette pvr-boksen tilbake til fabrikk instillingene?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thorhe
    Oi! Det er min feil. Jeg så jo ikke at det her er snakk om pvr-boksen. Jeg har HD-pvr-boksen. ops:

Men jeg håper det er noen andre her som kan svare på hvordan sette pvr-boksen tilbake til fabrikk instillingene?
    Men tusen takk for forslaget uansett. Jeg er helt for å resette hele boksen.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Problemer med synkronisering av tekster

Jeg har et problem med synkronisering av undertekster på opptak. Jeg switcher frem og tilbake mellom livesending av et aktuelt program og opptaket av det som pågår parallelt, og på opptaket av programmet er tekstene synkronisert feil i fht bildet, dvs de ligger litt foran. Problemet med tekstingen gjelder bare på opptaket, ikke på livesendingen. Når jeg ser programmene live med valgte undertekster fungerer det utmerket, men når jeg i etterkant (eller parallelt) skal se opptaket, oppstår det ørlille problemet nevnt ovenfor. Det er ikke noe stort problem, men det er irriterende. Noen andre som har hatt problemer med dette? Om det er besvart tidligere i tråden, ber jeg om unnskyldning.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Jeg har ikke lest hele denne tråden, men søkt litt og ikke funnet det jeg lurer på.

Hentet min PVR boks i forrige uke og installerte smertefritt og alt så lovende ut. Har startpakke og familiepakke, opptak fungerte tilfredsstillende også!

Men, den gamle tv'en ga meg ikke fullt utbytte - så jeg gikk til innkjøp av en ny stor flatskjerm-tv Ved et eller annet tidspunkt etter at jeg koblet opp ny tv sluttet enkelte kanaler og virke. Jeg har kontaktet GET, de har oppdatert noe greier, jeg restartet boksen flere ganger underveis og fikk beskjed om at det kunne være noen feil i området som gir meg disse problemene. Fikk i kveld sms fra GET om at det ikke var noe feil hos dem og at problemet må ligge teknisk hos meg.

Jeg har restartet, trykket inn kabler, tatt ut, satt inn igjen, kjøpt og byttet antennekabel - denne er nå 6 meter. Prøvd med den lille kabelen som fulgte med og flyttet tv nærmere. Prøvd med gammel tv og ny tv. Prøvd de 3 forskjellige scart kablene jeg har liggende (bare for å konstantere at den som fulgte med GET boksen gir best bilde). Restartet boksen, resatt boksen, prøvd forskjellige regioner, fiklet med andre innstillinger... Ja, nær sagt alt.

Jeg fikk forsåvidt svar fra GET om noe med frekvensen - at de programmene jeg ikke får inn kjører på høyere frekvens enn 450 Hertz som er maks på mitt nett. Men hvorfor virket det da de første dagene?

mvh

Oppdatering:

Har hatt tekniker her for å se på problemet. Det viser seg å være veldig dårlige signaler hos meg og i hele gaten - og en fellesfeil i sentral som GET må fikse. Rart ingen andre har reagert sier nå jeg.... :-?

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -Et 'gammelt' og etter sigende fikset problem har dukket opp igjen for min del. Det vil si, jeg har vel ikke hatt det før, men har fått det nå.

Jeg har hittil hatt Get PVRen koblet til en DVDO videoprosessor, som har gjort om det analoge signalet fra SCARTen til HDMI, som jeg så har koblet til TVen.

Men nå har jeg flyttet, og mens jeg driver og setter ting på plass har jeg midlertidig koblet opp det viktigste, det vil si selve TVen og Get PVRen. Og jeg har derfor nå koblet med en vanlig (men høykvalitets-) SCART kabel.

Og - nå har jeg fått det kjente problemet med at bildet 'blinker ut' i svart i et kvart sekund når det kommer en plutselig kontrastforandring i bildet. Et godt eksempel er at dette skjer hver gang reklamen for CDON kommer på.

Enkelte andre ganger går det ikke helt i svart, men bildet flimrer da i øverste halvdel istedet.

Jeg trodde dette problemet var fikset med en firmwareoppdatering for leeeenge siden? Var det ikke for høy spenning på SCART-utgangen eller noe sånt, da?

TVen min er en Samsung 52F96BDX-XEE.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har samme problem på min Sony 40W2000. Vært bra lenge, men har begynt igjen nå, flimring ved høy kontrast. Heldigvis skjer det bare under reklame...så det er ikkenoe problem...

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flere enn meg som har problemer med NRK og TV3 for tiden?

Av og til bryter signalet sammen, og bildet deles opp i striper som hakker og går, mens lyden er en slags hakkete digital forvrengning som høres ut som fuglekvitter...
    Det rare er at jeg har fullt både på signalnivå og -kvalitet, og at NRK1 og NRK2 ser ut til å "bytte på" med dette problemet: Dersom det er sånn på NRK1, er det ikke sånn på NRK2, og omvendt. Ser ut til at dette problemet også gjelder TV3.
    Har forsøkt å slå av dekoderen på baksiden, sjekket kabler (men har jo fullt signalnivå) etc.

Akkurat i skrivende stund er NRK1 svart mens lyden er hakkete. NRK2 fungerer, og nå gjør også TV3 det. [endret] -Og akkurat i det jeg postet innlegget, kom NRK1 tilbake, mens NRK2 'tok kvelden'. Kommer og går dette her. [/endret]

Bor på Lørenskog.

Newcomer christine sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink

Opplevde plutselig at PVR'en begynte å fjuske og ga opptak på 00:00 lengde eller full lengde kun med sort bilde.

Til slutt så formatterte jeg HD'en i håp om at dette bedrer seg.

Men en enda bedre løsning hadde jo vært å få PVR'en til å kjøre en disksjekk og reparere feil men beholde lagrede opptak. Er det noen som vet om dette er mulig på en SD PVR?

Evt. om noen har forsøkt å koble til PC - hvis disken bruker FAT32 eller ext2 eller noe kan man disksjekke den på en PC?...

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt store problemer med BBC en tid nå. Jeg får ikke noe bilde eller lyd i det hele tatt. Er det noen andre som har dette problemet? Jeg har ikke kommet så langt som til å kontakte kundeservice om dette enda.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av christine
    Opplevde plutselig at PVR'en begynte å fjuske og ga opptak på 00:00 lengde eller full lengde kun med sort bilde.

Til slutt så formatterte jeg HD'en i håp om at dette bedrer seg.
    Jeg har opplevd dette fra tid til annen, og da har det alltid bedret seg når jeg har slått PVRen av og på med bryteren på baksiden.

Sitat Opprinnelig postet av christine
    Evt. om noen har forsøkt å koble til PC - hvis disken bruker FAT32 eller ext2 eller noe kan man disksjekke den på en PC?...
    Den bruker nok ingen av delene. Hvis du setter disken inn i en Linux-maskin og mounter den som FAT32, så ser det ut til at det virker, men du får bare massevis av lesefeil. Beste gjett er at den bruker FAT64, og at den vil være lesbar i Windows 7.

For øvrig kan jeg bekrefte at det går helt fint å sette inn en ny og større disk i SD PVRen. Jeg har en 400GB-disk i min, noe som gir plass til fryktelig mange opptak

Side 34 av 35 FørsteFørste ... 4 14 24 30 31 32 33 34 35 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •