PVR dekoder fra GET - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 35 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 23 33 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 687
    Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av RS1
    Harddisken behøver ikke gå i standby når det ikke taes opp. Den trenger jo ikke være i beredskap når man ikke ser på tv.
    Da ville du miste noe funksjonalitet. Kjenner ikke Get sin PVR, men har en Topfield. Der går disken hele tiden på opptak, og det gir en meget praktisk feature. Man kan når som helst spole tilbake inntil en time.
    Hadde en Nokia før, den slo på disken først når du trykte på record knappen. Må si at kontinuerlig opptak er vesentlig bedre.
    Jeg har av og til tre harddisker (Topfield parabol, Pioneer DVD, og PC) stående i en stille TV stue, og plages ikke av lydnivået. Kan være noe feil på disken hvis den bråker.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er jo bare tull. Den kan da utmerket gå i hvilemodus når du slår av dekoderen. Når du slår den på begynner den automatisk å ta opp.

Hvis det er som du sier at den tar opp kontinuerlig og at du kan nårsomhelst kan gå inntil en time tilbake så er det vel ikke sannsynlig at den har tatt opp fra riktig kanal.

HTPCen min går i fullstendig dvale og starter hver gang noe skal tas opp. Den begynner å buffre programmet når man skrur den på. Hvis ikke vet den jo ikke hvilket program den skal buffre.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shogun
    Har samme problem her. Bildet kommer ikke alltid, men jeg må hoppe fram og tilbake så ordner det seg.

Tror også saken med at bildet blis sort i etpar sekunder ved reklame og programskift er overgang fra 16:9 til 4:3. Min tv bruker litt tid på å omstille seg.
    Jeg bruker samme TV nå som jeg brukte med Motorola-dekoderen. Hadde ikke problemet der. TV'n min (som er en widescreen plasma), sier t.o.m. noen ganger at den ikke har noe video-signal (varer kanskje i et halvt sekund).

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av solomonotono
    Hei,

Jeg har en PVR fra get, og kan også bekrefte at min boks sluttet å ta opp i går ( 1.1.2007), en kaldstart gjorde susen, og det fungerer igjen.

Jeg opplever også at skjermen blir svart og at videosignalet også forsvinner i et par sekunder innimellom. Spesielt i reklamepauser. Noen ganger skjer det også ved skifte av kanal, at jeg må switche frem og tilbake før jeg får bilde. Noen andre som har opplevd dette?
    Kan melde om samme problem her (sort skjerm)...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen av dere som vet om det er mulig å kopiere UT opptak fra PVR'en til PC? Hadde fex. vært ok å kunne kopiere ut enkelte programmer etc. for å ta med på biltur med unger ?! :-)

Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shogun
    Dette er jo bare tull. Den kan da utmerket gå i hvilemodus når du slår av dekoderen. Når du slår den på begynner den automatisk å ta opp.
    Hvis det er som du sier at den tar opp kontinuerlig og at du kan nårsomhelst kan gå inntil en time tilbake så er det vel ikke sannsynlig at den har tatt opp fra riktig kanal.
    HTPCen min går i fullstendig dvale og starter hver gang noe skal tas opp. Den begynner å buffre programmet når man skrur den på. Hvis ikke vet den jo ikke hvilket program den skal buffre.
    Ser ikke helt hva du kaller tull. Jeg snakket da ikke om å slå av dekoderen, men at disken går i standby. Kun disken! Slår du av dekoderen slår du selvsagt også av disken.
    Det med at det er 'feil kanal' er jo et tullete argument. Du bestemmer jo selv hvilken kanal som står på.
    Men det er vel en slik funksjon man må ha brukt selv for å forstå hvor bra det er. Står disken i dvale så er det oppstartstid. Og det finner jeg lite praktisk.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er saken den at disken på Get sin PVR går selv om du setter den i standby.
    Det synes ihvertfall jeg at er irriterende.

Når den er slått på buffrer den selvfølgelig siste timen på den kanalen den er stilt inn på, samt at den kan ta opp fra en annen.

Problemet er som nevnt at disken ikke går i dvale i standby modus. Burde være en smal sak å få den til å våkne når den skal ta opp.

Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det høres unektelig dumt ut.
    Men UPC sine dekodere har jo for vane ikke å skjønne hva standby er. Den gamle Motorola boksen var visst glovarm uansett.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk boksen i dag og har også problem med at bildet blir sort en liten stund. Har også opplevd at det kommer intet signal en periode. Dette oppstår selv om jeg setter fast format til feks. 16:9. Har en LG LP1 tv. Får håpe at dette blir bedre med ny software, ellers så tror jeg at jeg lever tilbake boksen

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Svart skjerm

Jeg sliter også med at bildet blir svart når jeg skifter kanal. Må ofte skifte frem og tilbake.

Det kan ikke være TV'n som er problemet da undermenyen fra Get-dekoderen synes i TV-bildet selv om signalet fra kanalen er svart.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av datadiver
    Jeg sliter også med at bildet blir svart når jeg skifter kanal. Må ofte skifte frem og tilbake.

Det kan ikke være TV'n som er problemet da undermenyen fra Get-dekoderen synes i TV-bildet selv om signalet fra kanalen er svart.
    Jeg har dette problemet, men bare innimellom. Som oftest kommer bilde opp når jeg bytter kanal. Jevnt over er jeg veldig fornøyd, men noe kunne vært bedre. Når man er i kanalguiden så burde man bare trykke ok for å velge kanalen, istedet merker man den for opptak, så man må trykke inn kanalnummeret for å bytte til den kanalen som har et interessant program.

Get burde få en liste med ting vi ønsker forbedret i neste fw.

Newcomer egz sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Fikk min Get dekoder med PVR i går. Har ikke fått testa den så mye ennå, men synes ogs at hd'en støyer for mye. Hele stereobenken vibrerer. Lurer på å sette på et par gummuknotter. Det merkeligste med hd'en er at den ikke slår seg av når dekoderen slås av. Min Grundig CD dekoder slår av HD'en og "summer" en god del mindre enn Get sin.

En annen ting som jeg ikke skjønner et puck av er at jeg får beskjed om at jeg ikke har tilgang til å vise kanalen når jeg tryker på f.eks "pause" eller "rec" knappen. Noen som har opplevd det samme?

Pluss for Get dekoderen må være raskt kanalskifte, hurtigknapper og kjemperask tv guide.
    Fikk min Get Box PVR i går også. Byttet inn den vanlige Get Boxen på spaceworld.

Stort pluss for layout på EPG, veldig mye bedre enn på Get Box!
    Og min PVR er faktisk veldig stille, må helt bort til den for å høre at HDen spinner.

Men det er selvfølgelig noen minus også:
    Opptak fungerer ikke i det hele tatt. Får bare beskjed om at abonnementet mitt har gått ut. Ringte Get og de fant ikke ut av det over telefon. De sendte det videre til teknikerne, så får vi se om de ikke finner ut av det.

Jeg får ikke teksting på noen kanaler, får håpe oppdateringen på dette kommer fort.

Savner hurtigvalgene for språk og tekst som den forrige Get Boxen hadde på fjernkontrollen. Litt dumt å måtte helt inn i innstillinger for å endre dette.

Får bare sort skjerm noen ganger når jeg bytter til en kanal. Må bytte til en annen kanal, og så tilbake igjen for å få bilde.

Opp/Ned tastene slutter å fungere noen ganger. DVS når du vil bla i kanaler, men ikke bytte kanal.

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk nå løst støyproblemene p.g.a vibrasjon. Fjernet enkelt og greit hd-drevfestet og la hd'en på ett lag skumgummi inne i spilleren.
    Nå kjenner jeg ikke at hd'en roterer selv om jeg holder hånda på sele spilleren :-D .

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question Opptak av serier med Get PVR

Jeg har i lang tid hatt en MediaCenter PC, som har gjort en glimrende jobb med å ta opp serier jeg vil se, men aldri rekker hjem i tide til å se.

Fikk rett før jul GETs PVR, og ble veldig skuffet over at den kun kan ta opp enkeltprogrammer, og ikke serier.
    Føler meg hensatt tilen litt mer moderne versjon av "gamle dager" da man satt med programbladet og la inn opptak på VHS'en.

Noen som vet om det vil komme såpass omfattende endringer i software til boksen?
    Evt, hva med den neste PVRen som kommer med HDMI? Vil den ha slike muligheter?

Noen fra GET her som aner noe kanskje?

MVH
    Gunnar

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Get PVR versus dedikert enhet

Jeg vurderte også en dedikert enhet f.eks en harddisk/dvd-opptager eller et mediasenter, men så vidt jeg skjønner er jo noen fordeler med boksen fra Get at den har do dekodere innebygget slik at man kan ta opp to parallelle programmer, evt se på et og ta opp et annet. Og man kan ta opp programmer fra flere kanaler.
    Det blir vel mer komplisert/umulig med en dekoder og en opptager? Må jo ha to dekodere da og fjernstyring av dekoderen fra mediasenteret for å få skiftet kanaler.

Selv om det er en del småbugs så er jeg stort sett fornøyd jeg også.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av huginmunin
    Er det noen av dere som får fram lydspor i Dolby Digital på f.eks. Canal Plus?

På den enkle GET-boksen fungerte dette prikkfritt, men på PVR-boksen får jeg bare vanlig stereolyd på sendinger som vitterlig er med Dolby Digital.
    Jeg sendte en mail til Get, og klagde på manglende Dolby Digital på PVR-boksen. Fikk da følgende svar:

"Dessverre er DD midlertidig dekativert på PVR-dekoderen, men blir aktivert i løpet av januar/februar"

Så da er det vel bare å vente på en software oppgradering...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jrs
    Jeg sendte en mail til Get, og klagde på manglende Dolby Digital på PVR-boksen. Fikk da følgende svar:

"Dessverre er DD midlertidig dekativert på PVR-dekoderen, men blir aktivert i løpet av januar/februar"
    Da jeg hentet PVR-boksen hos GETs kundesenter 22. desember fikk jeg beskjed om at oppdateringen skulle skje 3. eller 4. januar.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har dilla med min PVR i vel en uke nå og jeg må si at jeg er positivt overasket over hvor elegant mye av funksjonaliteten fungerer

Et par problemer finnes det allikavel:
    - Ingen tekst på utenlandske kanaler (grrr, får nesten ikke lyst til å betale regningen på grunn av dette)
    - Ingen DD
    - Ingen favoritt-liste i Guiden. Favoritt-listen slik den er i dag er totalt meningsløs
    - Fargene... gult og svart?!?! (små-pirk)
    - Bildet "hopper" opp og ned ved veldig lyse scener. Har andre dette problemet? Kan det kan være en del av en reklame gjenkjenningssak da mange kanaler har veldig lyse bilder før og etter reklame?

Jeg savner også litt den gamle "hva går nå" listen på Motorola-boksen... Var liksom litt mere oversiktlig..

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fikk min get box i dag og har koplet den opp til flunkende ny PV60 og primare forsterker. Sjeldet har jeg blitt SÅ positivt overrasket! Bildet er vanvittig bra og lyden følger opp noe helt ukristelig sinnsykt! Madrugada live konserten på NRK som fyrer opp stua i skrivende stund for eksempel- dette er heftig!
    Gå for GET sier jeg!

Newcomer Cato72 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kaptenen
    fikk min get box i dag og har koplet den opp til flunkende ny PV60 og primare forsterker. Sjeldet har jeg blitt SÅ positivt overrasket! Bildet er vanvittig bra og lyden følger opp noe helt ukristelig sinnsykt! Madrugada live konserten på NRK som fyrer opp stua i skrivende stund for eksempel- dette er heftig!
    Gå for GET sier jeg!
    Jeg antar du har brukt analoge signaler til nå?

Side 3 av 35 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 23 33 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •