PVR dekoder fra GET - Side 29

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 29 av 35 FørsteFørste ... 9 19 25 26 27 28 29 30 31 32 33 ... SisteSiste
Viser resultater 561 til 580 av 687
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av mjolner
    Ringte Get i går og spurte når hdmi pvr dekoderen kommer. De svarte at boksen var sendt i retur til produsenten. Get var fornøyd med innholdet på boksen, men var misfornøyd med designet. Jeg er misfornøyd med både innhold og design på Get.
    Den hadde sikkert ikke stort nok blått lys.

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TheDarkListener
    Den hadde sikkert ikke stort nok blått lys.
    :-D
    Tok ikke veldig mange minutter før det kom en tapebit over det lyset hjemme gitt.

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har programmert opptak av Heroes på NRK3, Mandager klokka 21:25.
    Går jeg inn i Seriekobling-menyen, står det der så flott.

Men tar boksen opp programmet nå? Nei.

Nå er jeg riktignok hjemme, så det er ingen krise, men jeg betviler at boksen vet at jeg er hjemme, og at det er årsaken til at den ikke gidder å ta opp.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John P.
    Har programmert opptak av Heroes på NRK3, Mandager klokka 21:25.
    Går jeg inn i Seriekobling-menyen, står det der så flott.

Men tar boksen opp programmet nå? Nei.

Nå er jeg riktignok hjemme, så det er ingen krise, men jeg betviler at boksen vet at jeg er hjemme, og at det er årsaken til at den ikke gidder å ta opp.
    Slett Heroes fra seriekobling-menyen og legg inn serien på nytt.

Det skjer dessverre stadig vekk at PVRen "glemmer" serier, så de må legges inn på nytt. Aller verst har det vært med Daily Show Global Edition på CNN. Da jeg tok opp denne, før NRK begynte å sende de daglige programmene, måtte seriekoblingen legges inn på nytt hver eneste uke. Med bare ett (nytt) program i uka var det altså ikke mye hjelp i seriefunksjonen

Jeg er ikke helt sikker på hva som skjer, men det virker som om EPGen gir hver serie en ID, og at det er denne IDen som benyttes for å finne de individuelle episodene etter hvert som de vises. I ny og ne ser det ut til at denne IDen endres på de forskjellige seriene. Dermed vil ikke nye opptak legges til i opptakslista.

Jeg antar at et-eller-annet skjer hos de som genererer EPGen. Av en eller annen grunn, klarer ikke systemet deres å identifisere den nye episoden av (i dette tilfellet) Heroes som en episode av en serie de har registrert fra før. Dermed opprettes det en ny ID for serien, og fremtidige episoder vil (sannsynligvis) fortsette med denne nye IDen.

Hvordan det er mulig å lage et system som er så klønete, det er jeg neimen ikke sikker på.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På Electroworld 2007 messa kom jeg i snakk med en person på Get sin stand med litt teknisk innsikt.

Han kunne fortelle at det skulle rulles ut 2 firmware oppdateringer i nærmeste fremtid. Den aller første på onsdag (jeg tolket det som imorgen onsdag 31 oktober). Disse oppdateringene skulle bla inneholde fikser relatert til serie-opptaksfunksjonaliteten.

Newcomer DannyRS sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har programmert inn PVR-boksen på annen fjernkontroll? Evt - hva er nummeret?
    Har en liste over div. utstyr men Kaon / Get står ikke der..

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DannyRS
    Noen som har programmert inn PVR-boksen på annen fjernkontroll? Evt - hva er nummeret?
    Har en liste over div. utstyr men Kaon / Get står ikke der..
    Se etter SkyLife. Det fungerte på fjernkontrollen til min Samsung TV.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

lei av get digital...

Sitat Opprinnelig postet av dakjos
    Før fikk jeg opp 2 søyler..En blå og en rød som tok for seg signal og kvalitet..
    Nå fikk jeg opp 2 søyler som viser et sigbalnivå på 255 ?? og signalkvalitet BER:0.0e-7 ??
    Før fikk man disse opp i prosent,men det var muligens på den forrige dekoderen jeg hadde fra Get
    Hei
    Det virker som om det er en software bug angående å presentere nivå og kvalitet.
    Det ser ut som man har "glemt" en omregnings algoritme for å regne ut til prosent.
    Signalkvalitet BER:0.0e-7: BER betyr Bit Error Rate. 0.0e-07 betyr 10 opphøyd i minus 7. Mao hvis BER er 1.0e-0 så er det en bitfeil pr 10 000000 oversendte bit.
    I dette tilfellet er det ingen målbar bitfeil.
    Et signal nivå på 255 betyr antaligvis at du har maks nivå. Jeg regner med at man digitaliserer avlest nivå. 255 betyr maks FF i det hexadesimale tallsystemet det er dette systemet som datamaskiner bruker.Jeg regner med at man anngir nivå i et tall mellom 0 og FF altså 0 og 255.

Så altså enten så har du maks nivå inn eller så er det en SW feil som sier maks nivå uansett inn nivå.
    Håper det ga klart svar.

Jeg for min del er ganske oppgitt over GET digital tv.
    Jeg har flere ganger klaget til GET angående dårlig kvalitet på digital tv.
    Vi har digital tv dekoder uten opptaker.
    Jeg har også hatt tekniker hjemme hos oss for å sjekke/rette feil. Det har blitt utbedret noe, dvs justert inn signal inn til huset.
    Men vi har hele tiden hatt "frys" i bildet "pixel-flimring".
    I den siste tiden har det blitt verre.
    Jeg kommer til å sende en mail i dag til GET .
    Jeg kommer til å si at hvis ikke dette bedrer seg så kommer jeg til å si opp avtalen med digital tv. For vår del er ikke digital tv noen forbedring.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva setter dere dekoderen til? PAL eller RGB?
    (dette er på den enkle Get boksen)

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ny GET PVR 1.e kvartal 2008 med HDMI

Hentet en PVR boks til nuttern hos Get i dag. Da spurte jeg om de visste når den nye boksen med HDMI kom. Den skulle etter planen komme 1.e kvartal i 2008.

- 250 GB HDD
    - HD oppløsning på programmer
    - Sort pianolakk
    - Muligheter for å henge på vegg

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Hentet en PVR boks til nuttern hos Get i dag. Da spurte jeg om de visste når den nye boksen med HDMI kom. Den skulle etter planen komme 1.e kvartal i 2008.

- 250 GB HDD
    - HD oppløsning på programmer
    - Sort pianolakk
    - Muligheter for å henge på vegg
    Så boksen på Electroworld. Så grei ut den i grunn. Passer inn i den sorte benken jeg har.. men 1. kvartal 08..hmm..det sku jo være 3. 07..så 4. 07..

Vi får se..skal bli greit med HDMI, det er sikkert..:-o

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg skal bestille TV fra get, men det er vel ikke digitalt i det hele tatt siden det er scart fra dekoderen og til TVn?.. blir det noe bra kvalitet da? (er grønn)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sonio
    jeg skal bestille TV fra get, men det er vel ikke digitalt i det hele tatt siden det er scart fra dekoderen og til TVn?.. blir det noe bra kvalitet da? (er grønn)
    Dersom du har glassklare signaler analogt idag vil de ikke bli bedre digitalt. Dersom du som jeg sliter med kornete analoge signaler pga gammelt kabelanlegg, så er forbedringen formidabel. Om du velger digital tv fra Get, så kan du velge å leie en PVR boks hvor du kan ta opp programmer, samtidig som du ser ett annet, eller ta opp to programmer samtidig. På tross av mye klaging her inne, så har den PVR boksen jeg har gitt meg MYE glede det snaue året jeg har hatt den,

Det maset om at det ikke er "ekte" digitaltv når du bruker scart fra boksen til TV'n er bare tull i mine øyne, for det første er det kun SD signaler i Get sitt kabelnett i øyeblikket, kan ikke se at det ligger noe større kvalitetsgevinst i å kjøre det over HDMI, og uansett hvordan du ser på det, signalene blir analoge før du ser dem uansett :-)

Når HD sendingene kommer en gang på nyåret blir det selvsagt noe helt annet, og da kommer det automatisk en ny boks som takler HD og selvsagt har HDMI utgang.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Software-oppdatering

Dekodern min begynte å laste ned en software-oppdatering natt til idag i ett-tiden. Noen som vet hva denne inneholdt?

Newcomer own sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Har litt dårlig tid i dag, (og orker ikke bla igjennom alle 29 sidene her), har følgende spm. til dere Get eksperter.

Jeg var innom en kamerat i går for å hjelpe til med Get Digitalboks på MediaCenter.
    Til min store overraskelse har han fått tuneren og i en konvolutt ved siden av et NDS smartcard. (installasjon og lesing smartcare gikk helt fint)
    Jeg var ikke klar over at Get hadde begynt med smartcard, er dette helt nytt? og vet noen om disse er paired?

MVH
    OW

Newcomer Tago sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tuca
    Dekodern min begynte å laste ned en software-oppdatering natt til idag i ett-tiden. Noen som vet hva denne inneholdt?
    Aner ikke, men på min er det i alle fall mye bedre bilde.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tuca
    gjelder dette bare PVR dekoderen? eller gjelder det Get Box'n også?

Active ToCa sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Her
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finner ingen voldsomme endringer på de områdene som jeg ønsker vesentlige forbedringer hvertfall. Ingen mulighet for å editere kanalliste, ingen redigering av innhold på disk og ingen mulighet for manuelle opptak eller tidbestemte opptak (som f.eks. ta opp 18:00-18:40 på NRK1 i ett opptak og ikke i hver nitidige lille EPG-enhet som barne-TV består av!). Men kanskje kontrastproblemet er borte nå? Har ikke fått testet dette ennå selv.

ToCa

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så tok PVR-boksen ikke opp igjen...:evil: Programmet står oppført med 00:00 etter opptak... Andre gang dette skjer. *******s Get!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av own
    Hei

Har litt dårlig tid i dag, (og orker ikke bla igjennom alle 29 sidene her), har følgende spm. til dere Get eksperter.

Jeg var innom en kamerat i går for å hjelpe til med Get Digitalboks på MediaCenter.
    Til min store overraskelse har han fått tuneren og i en konvolutt ved siden av et NDS smartcard. (installasjon og lesing smartcare gikk helt fint)
    Jeg var ikke klar over at Get hadde begynt med smartcard, er dette helt nytt? og vet noen om disse er paired?

MVH
    OW
    Jepp er nytt. Kom med get boxene, og de er paired.

Side 29 av 35 FørsteFørste ... 9 19 25 26 27 28 29 30 31 32 33 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •