PVR dekoder fra GET - Side 28

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 28 av 35 FørsteFørste ... 8 18 24 25 26 27 28 29 30 31 32 ... SisteSiste
Viser resultater 541 til 560 av 687
    Active ToCa sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Her
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Nå har jeg opplevd det også. På sendingen til NRK1, TVNorge og et par andre kanaler så får jeg inn skyggen av en annen sending. Ser nærmest ut som vannmerker som synes klart "best" på sendinger som har blå himmel eller andre flater i bildet som har lik farge. På mandag så jeg plutselig at det sto Gjensidige logo øverst til høyre i bildet og ser innimellom tekstingen fra en annen kanal som skygger øverst i bildet. Minner veldig om slike problemer man kunne ha på analoge sendinger med antenne i "gamle" dager. Hvordan er dette mulig med digital strøm som konverteres til analoge bilder i Get PVR-boksen?

Har forsøkt å skru av og på boksen og har sjekket kabler o.l. Men det ser ikke ut til å blir noe bedre av den grunn. Noen andre som har opplevd det samme eller noe lignende?

Syns det har gått nedover med bildekvaliteten på de kanalene som normalt sett har hatt bra bilde (stort sett de norske "hovedkanalene"). Men nå er det skikkelig dårlig bilde på studiosendinger som nyheter og underholdningsprogrammer. Spesielt så ser det ut som om noen har tømt en boks vaselin utover skjermen min når det vises "oversiktbilder" over studioet. Close-ups ser merkelig nok forholdsvis greit ut. For øvrig er bitraten på kanaler for barna (Disneyporteføljen, Cartoon, Nick) så sinnsykt lav at hvis det er noe annet en animasjon som blir sendt så er det bare en samling overdimensjonerte pixler som blir kastet på skjermen uten noe markant plan for hvodan bildet skal bli.

ToCa

Active ToCa sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Her
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hjelper jo å sutre litt her inne. Rakk vel reelt sett ikke å klage meg ferdig en gang før skyggene forsvant Men antar at Murphy kliner til igjen mens jeg skriver dette

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ToCa
    Hjelper jo å sutre litt her inne. Rakk vel reelt sett ikke å klage meg ferdig en gang før skyggene forsvant Men antar at Murphy kliner til igjen mens jeg skriver dette
    Skal ikke dette være digitale tv? De lover kjempekvalitet og ikke masse støy, flimmer og grøt. Er det noen som har snakket med Get om dette? Prøvde å se The Fog på tv1000 her om dagen, forøvrig en skikkelig møkkafilm, men den digitale tåken gjorde det ikke stort bedre. Oppløsningen minner om et dataspill fra 2000. Duh!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    håller med... bedrövlig bild, flimmer som fan men get är dom enda med svenska 4.an så vad gör man, bara att hoppas att det blir bättre med hdmiboxen..

Är det ngn som får ut 5.1 lyd på get boxen? jag har modellen som man kan göra opptak på... kopplat med spdifkabel till coxial på min yamahaförstärkare, får ändå bara upp 2 högtalare på förstärkaren/recivern??
    har slått om till digitallyd på boxen så det är ikke det som är problemet..
    Är det även ngn annan som får upp en avlång fyrkantig ruta mitt i bilden som ligger kvar i ca 10 sekunder och kommer och går hela tiden?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av masong
    Är det ngn som får ut 5.1 lyd på get boxen? jag har modellen som man kan göra opptak på... kopplat med spdifkabel till coxial på min yamahaförstärkare, får ändå bara upp 2 högtalare på förstärkaren/recivern??
    Ja, men veldig sjelden.

I familiepakken er SVT1 og SVT2 er de eneste som sender lyden som dolby digital, og her har jeg ved et par anledninger fått DD5.1 lyd. Ironisk nok var det første programmet jeg oppdaget med 5.1-lyd, programmet om Leif Ove Andsnes som gikk i Griegs fotspor. Dette programmet er laget av NRK

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bildekvalitet

Siste mail (av en lang rekke) til GET:

Jeg har allerede forsøkt å bytte scart-kabel til øverste utgang i dekoderen, uten at dette hjalp.
    Jeg har også prøvd å bruke S-video overgang, men synes ikke at dette er en akseptabel løsning, da kvalitetsforringelsen på bildet ble betydelig. Bildekvaliteten har, av en eller annen grunn, blitt forverret i det siste selv med scart, og ytterligere kvalitetstap er ikke ønskelig. Man bør kunne stille forventninger til et digitalt bildesignal.
    Dette er noe som mange tydeligvis har lagt merke til!

Jeg vil oppsummere status som følger:
    - Bildet flimrer fremdeles.
    - Bildet har generelt blitt dårligere.

Jeg er mao ikke en spesielt fornøyd GET-kunde og syntes ikke GET klarer å kommunisere hva dere evt gjør for å bedre situasjonen.

Mvh

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av masong
    har slått om till digitallyd på boxen så det är ikke det som är problemet..
    Jeg har en Get PVR, og har fått 5.1 lyd på filmer fra Canal Plus.

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John P.
    -Noe som suger med serieopptaksfunksjonen nå om dagen, er at dersom man f.eks. velger å ta opp Heroes på NRK3 på Mandager, vil boksen også ta opp alle repriser som går av serien. I skrivende stund sender NRK3 'maraton' på Heroes fra starten av, og dermed er alle de episodene som går i kveld automatisk merket av for opptak, enda jeg jo kun trenger (og ønsker) å ta opp den episoden som går på Mandager.

Det samme skjer med Family Guy og American Dad på Viasat 4; Velger man å ta opp de episodene som går utpå ettermiddagen, tar boksen automatisk opp også gårsdagens episoder som går i reprise tidligere på dagen.

Dette blir jo en opphopning av opptak av programmer man allerede har tatt opp (og sannsynligvis sett).
    En annen ting (i tilfelle Get leser her):

Jeg har forsøkt å skru av kodebeskyttelsen av serieopptak, men det ser ikke ut til at det er mulig. Grunnen til at jeg ikke vil ha kodebeskyttelse på opptakene, er:
    • Jeg trenger det ikke, da jeg bor alene.
    • Det er kun et irritasjonsmoment, fordi:
    • Når jeg har tatt opp f.eks. fem episoder og har sett alle, og dermed vil slette dem for å frigjøre plass + gjøre oversikten mer ryddig, må jeg manuellt trykke koden på hver enkelt episode for å kunne slette den. Dersom jeg skal kunne slette alle disse episodene samtidig:
    • jeg velge å avslutte opptak av hele serien, for det finnes ikke noe valg for å slette alle episoder, og allikevel fortsette å ta opp serien. Dermed må jeg nå stoppe serieopptaket slik at jeg får slettet alle episodene, og deretter må jeg gå inn i Guiden etterpå og velge serieopptak for den samme serien på nytt. Og så videre.
    Altså Get: Jeg vil gjerne ha et valg for å slå av kodebeskyttelse på serieopptak, og jeg vil ha mulighet til å slette alle episoder av en serie, men allikevel ha serieopptaket aktivert etterpå.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har forsøkt å skru av kodebeskyttelsen av serieopptak, men det ser ikke ut til at det er mulig.
    Joda, det er fullt mulig, men det er ikke mulig å se hvilke serier du har skrudd det av på.

Mao. gå inn på serieoptak, velg en serie og velg "nei" på "beskytt med pinkode"-valget. Da må du slå inn pinkoden. Når dette er gjort, så er ikke opptakene av denne serien låst lenger. Det vil fortsatt se ut som om de er låst i menyen, men når neste opptak gjøres, så er det faktisk ikke låst.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipset Trondmm, jeg hadde ikke oppdaget det på egen hånd.

Men fremdeles må jeg vel allikevel velge å slette både alle opptak og stoppe opptak av serien i samme slengen dersom jeg vil 'rydde opp'.

-En annen ting jeg oppdaget da jeg var inne i serieopptak (eller seriekobling som det sto) i menyen, var at flere serier som ikke sendes lenger (f.eks. Surface) fremdeles står der, og at selv om jeg velger å stoppe opptak av denne serien, trykker OK og går ut av menyen, står den der fremdeles når jeg går inn i den menyen igjen. Blir ikke borte. Og et par serier jeg har stoppet opptak av (men som fremdeles sendes) sto der også, selv om den ikke tar dem opp lenger.

[edit] Hmm - javel - NÅ fungerte det, når jeg prøvde igjen. Ble ikke borte da jeg gjorde det samme i går. Veldig stabil og fin denne programvaren. [/edit]

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen ide om hva jeg skal gjøre for å unngå at TV'n (LG 37LF65) blacker ut i et par sekunder hver gang det er hurtige lysglimt/flash? Det er jo mildt sagt jævlig irriterende i lengden å se på serier og programmer som benytter flash i overganger til nye scener. Og dette er bare et problem med Gets PVR boks. På analogt og dvd er dette ikke noe problem. Ringte Get og de sa at jeg burde prøve å tone ned lysmengden på TV (!). Jaja, fikk prøve det da, men etter å ha nærmest "slått av" lyset på TV'n var det ikke noen forandring. Bytte TV? Bytte PVR boks? Endre instilling? :evil:

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jopin
    Noen ide om hva jeg skal gjøre for å unngå at TV'n (LG 37LF65) blacker ut i et par sekunder hver gang det er hurtige lysglimt/flash? Det er jo mildt sagt jævlig irriterende i lengden å se på serier og programmer som benytter flash i overganger til nye scener. Og dette er bare et problem med Gets PVR boks. På analogt og dvd er dette ikke noe problem. Ringte Get og de sa at jeg burde prøve å tone ned lysmengden på TV (!). Jaja, fikk prøve det da, men etter å ha nærmest "slått av" lyset på TV'n var det ikke noen forandring. Bytte TV? Bytte PVR boks? Endre instilling? :evil:
    Har samme problem med Samsung LE40M86, det er altså i dekoderen problemet ligger. Har lest noe om for høy spenning på scartutgangen et sted her på forumet og håper feilen blir rettet ved fremtidig softwareoppdatering...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har pratet mye med Get ang. dette, og slik jeg har forstått det, er dette nå en IKKE-sak hos de. De mener problemet er løst....så det er vel bare å vente på den nye HDMI-dekoderen, og håpe den ikke har samme problem.
    (den blir vel ikke tilgjengelig før vi har nedbetalt PVR'en....etter ca ett års tid)

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av voggers
    Har pratet mye med Get ang. dette, og slik jeg har forstått det, er dette nå en IKKE-sak hos de. De mener problemet er løst....så det er vel bare å vente på den nye HDMI-dekoderen, og håpe den ikke har samme problem.
    (den blir vel ikke tilgjengelig før vi har nedbetalt PVR'en....etter ca ett års tid)
    Ah ja, den hdmi dekoderen som skulle komme tidelig i sommer?
    Den man bare kunne stikke innom Spaceworld å hente?
    Er det den dekoderen? Dekoderen jeg ringte Get om for 2 måneder siden og fikk beskjed at den var kommet og klar for bestilling, men det var ikke slik allikevel? Er det virkelig den?

Get har den siste tiden hostet opp både dårlige tv signaler, underlige freeze frames, perioder hvor lyden er helt ute av sync og dekoderen jeg har resetter seg fra tid til annen så jeg må legge inn alle favoritter på nytt.

Hurra GET!

Jeg gleder meg til net tv smeller til slik at Get mister monopol og makt, for da er det over og ut med hele dritten!

Newcomer egz sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Altså Get: Jeg vil gjerne ha et valg for å slå av kodebeskyttelse på serieopptak, og jeg vil ha mulighet til å slette alle episoder av en serie, men allikevel ha serieopptaket aktivert etterpå.
    Ny default for serieopptak er vel heldigvis at den ikke er beskyttet, ihvertfall har det vært sånn noen uker hjemme hos oss.
    Helt enig i det du sier om mulighet for å slette alle episoder i en serie, men fortsette opptaket.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener vi forbrukere ikke burde/kan finne i oss mer fra Upc/Get
    Nytt navn,samme søple firma

Hvis denne hdmi dekoderen ikke kommer i løpet av året(Get,dere begynner å få dårlig tid)
    Som dem ettertrykkelig har gått ut med først skulle komme i 3 kvartal,så i 4,burde vi som forbrukere gått til en felles boikott av produktene dems.

Håper man kan mobilisere skikkelig og gi dem en smekk,hvis denne ikke kommer til avtalt tid

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    - Lyden på Svensk TV2 er blitt borte (har vært borte i noen dager). Receiver displayet sier PCM, mens for TV1 (som jeg har lyd på) står det DD (Dolby Digital). Pleide vel å stå DD på TV2 også.

Når jeg går inn i menyen og deaktiverer Dolby Digital, får jeg lyd også på TV2 (men da i PCM selvsagt). Andre kanaler har lyd selv om DD er aktivert.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ringte Get i går og spurte når hdmi pvr dekoderen kommer. De svarte at boksen var sendt i retur til produsenten. Get var fornøyd med innholdet på boksen, men var misfornøyd med designet. Jeg er misfornøyd med både innhold og design på Get.

Newcomer christine sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her om dagen skulle jeg ta opp en serie, og fikk i steden en kryptisk feilkode om noe som var gått fullt.

Etter å ha rotet rundt i menyen kom jeg også over denne:

-En annen ting jeg oppdaget da jeg var inne i serieopptak (eller seriekobling som det sto) i menyen, var at flere serier som ikke sendes lenger (f.eks. Surface) fremdeles står der, og at selv om jeg velger å stoppe opptak av denne serien, trykker OK og går ut av menyen, står den der fremdeles når jeg går inn i den menyen igjen. Blir ikke borte. Og et par serier jeg har stoppet opptak av (men som fremdeles sendes) sto der også, selv om den ikke tar dem opp lenger.
    Her var det mye søppel hos meg også, men da jeg slettet unna fra lista fikk jeg tatt opp den serien som jeg opprinnelig ønsket. Det er mao et tak på antall serier man kan ta opp (naturlig nok), men ingen mekanisme for å slette serieopptak fra lista når man velger å stoppe å ta opp (tabbe).

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mine "opplevelser" med Get PVR

Føler jeg skal dele av mine opplevelser med denne fantastiske boksen..

Den ble anskaffet på sensommeren i år, siden samboern min og jeg ofte er opptatt med jobb når ting vi vil få med oss går på kvelden. Til dette fungerte boksen helt STRÅLENDE..den første tiden vel og merke.

Jeg ser flimringen som oppstår når det svitsjer til feks et helt hvitt bilde, ganske vilkårlig hvilken kanal dette skjer på egentlig. Dette hadde jeg lest om og var klar over før jeg skaffet boksen, men det plager meg ikke nevneverdig.

Værre var det da jeg byttet TV pga pixel feil og kom til skade å bytte om på DVD spiller og Get PVR scartene...fy skam! Effektene av dette tror jeg noen kan misforstå til å være den flimringa beskrevet over. Det som oppsto var en grusom overgang fra mørke til lyse scener, skjermen både flimret og sleit med å justere lyset. Jeg trodde jo at den nye erstatnings tv'n var ødelagt..lykken var stor da jeg kom på å bytte scartene på tv'n (fikk en gnagende følelse om at det kunne være noe i den avdelinga..), og alt var fint. Har ikke orka sjekke hvilken SCART som er i bruk til hva (har et Samsung M86 panel).

Oppi alt dette så har boksen STORTSETT oppført seg. Men. I det siste har menyene til tider vært helt sirrup treige, boksen reagerer ikke på input i flere ti talls sekunder, selv om man ser at den blinker bekreftende når jeg trykker på fjernkontrollen. Samtidig har den begynt å la være å ta opp ting. I kveld lot den være å ta opp et program jeg satt og så på og fant på jeg ville se resten av en annen gang. Trykket Rec. Ikke søren. Ikke noe nytt innslag i Mitt Arkiv. Det blir for dumt å måtte slå av og på med strømknappen. :evil:

Skal derimot ta en titt på det jeg har lest her nå om gamle serie opptak som ligger og tar plass. Regner dog med at disse forsvinner ved formatering av boksen? (noe jeg har gjort på Get kundesupports anbefaling allerede).

Er det ikke dette så ryker boksen tilbake for erstatning på mandag!

Side 28 av 35 FørsteFørste ... 8 18 24 25 26 27 28 29 30 31 32 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •