PVR dekoder fra GET - Side 22

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 22 av 35 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 32 ... SisteSiste
Viser resultater 421 til 440 av 687
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Wizt
    Oioi, hvor så du den? Bilde?
    Ta en titt på hjemmesiden til de som laget forrige PVR, og se nøye på den nye PVR'en de har - (sjekk ut logoen som står på fronten når du zoomer)

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ah, se der ja...

KAONMEDIA

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har eller har du/dere hatt flimring på plasmaskjermen.Garanterer Get at de for utbedret problemet???

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ser ut som den fremdeles er på 3d-rendrings stadiet, men blir den seendes sånn ut er det mulig at dekoderen får ny plassering i racket

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nice! Får håpe lanseringen av denne og HD-pakken ikke er så langt unna da

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjetils
    Har eller har du/dere hatt flimring på plasmaskjermen.Garanterer Get at de for utbedret problemet???
    Problemet ligger hos GET. Det skal visstnok gå ut en oppdatering til PVR'ene innen 14 dager som skal fikse dette problemet. Når det er sagt har GET lovet det samme nå i over 2 måneder.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snakket med GET i dag.De sier oppdatering skal komme denne uken.

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg har skjønt hvordan serieopptak er lagt opp. Jeg trodde det var litt mer sofistikert enn som så, men det er tydeligvis sånn at når man velger å ta opp en serie, vil PVRen kun få "beskjed" om å ta opp på en bestemt kanal i et bestemt tidsintervall (pluss ~10 minutter før og etter) hver dag.

Oppdaget dette da jeg har satt Family Guy på serieopptak, men i går sendte TV3 av en eller annen grunn ikke Family Guy, og dermed hadde Bundy den 'sloten'. Men PVRen tok opp Bundy like salig, den. Og kalte opptaket for "Familien Griffin". Dette er vel ikke nødvendigvis Get's skyld, men jeg trodde da at det var mange mange år siden man fikk koder man kunne bruke for forskjellige program (husker ikke hva det het - var det ShowView?), og det burde da ikke være mindre avansert i 2007?

Det var jo ingen skade skjedd, men det viste liksom mangelen på sofistikasjon (hvis det er et ord) det er på dette systemet.

Oj - forresten, dersom noen Get folk leser dette: Hver gang TVNorge går fra vanlig sending til lokal-TV, fryser bildet. Eneste måte å "tine det opp" er å skifte til en annen kanal og så tilbake igjen. Ikke at jeg gjør dét, for jeg hater lokal-TV som pesten, men tenkte det er en bug som kan være lurt å fikse uansett. Kan jo være noen som liker å se reportasje om "Pål's Pizza & Betong", reklame for KIWIen på hjørnet etc.

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Woohooo!! Ny rekord folkens! Ny rekord!

-Programmerte opptak av en film som gikk på TV3 midt på natta i går, og skulle se den nå. Men istedet var det en helt annen film der. Så jeg har spolt og spolt fremover, og - - endelig - - der var filmen jeg liksom ville se, ja.

51 minutter var tatt opp av foregående program. FEMTI EN MINUTTER!

Da regner jeg med at nesten tilsvarende er borte fra slutten av filmen; vi får se.

Tviler på at TV3 var femti minutter forskjøvet i går heller, spesiellt siden jeg vel ikke la meg før halv to og de var i rute da.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John P.
    Woohooo!! Ny rekord folkens! Ny rekord!
    51 minutter var tatt opp av foregående program. FEMTI EN MINUTTER!
    Dette skyldes ikke PVRen i seg selv. Programguiden de bruker er notorisk dårlig. Jeg har opplevd flere ganger at EPGen har feil navn på programmer, at enkeltprogrammer har litt feil starttid og at en hel kveld på en kanal er forskjøvet. I påsken hadde de vel til og med stokket om onsdag- og fredagsprogrammet til NRK2.

Men, selve PVRen er ganske konsistent angående hvor mye den tar opp. Den starter 5 minutter før oppsatt programstart, og avslutter 7 minutter etter programslutt. Eneste unntakene er hvis den skal gjøre et annet opptak i "bufferperiodene".

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, uka er over og ikke tegn til oppdatering hos meg i alle fall. Kan ikke si jeg er veldig overrasket.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, det er ikke skjedd noenting. Fullstendig uholdbart

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pvr kontra vanlig get dekoder

Har get pvr. Kjøpte ny Samsung full hd LCD-tv for 1,5 mnd siden. Har hatt problemer med flimring på skjermen ved programmer med raske klippinger som feks CSI, samt hvite reklameplakater eller bakgrunnshimmel i sportssendinger. Har byttet pvr en gang. Har også en get box som jeg har prøvd uten dette problemet. Noen som har peil?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stevecook1
    Har get pvr. Kjøpte ny Samsung full hd LCD-tv for 1,5 mnd siden. Har hatt problemer med flimring på skjermen ved programmer med raske klippinger som feks CSI, samt hvite reklameplakater eller bakgrunnshimmel i sportssendinger. Har byttet pvr en gang. Har også en get box som jeg har prøvd uten dette problemet. Noen som har peil?

vent på ny software...kommer "snart" i følge GET...

evt bruk kompositt utgangen som jeg gjør som en midlertidig løsning ved å bruke en slik kabel
    da slipper du flimring

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipset. Det løste problemet. Må vel sette vår lit til neste generasjon PVR.....

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor har jeg ingen kanal 6?
    5: TVNORGE/TV Oslo
    7: TV3

Active ToCa sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Her
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Get har gjort mye rart med kanallisten men ikke gjort noe riktig. Det mest riktige hadde jo vært å gi oss muligheten til å endre kanallistene etter smak. Skal bli spennende å se hva de finner på 3. september da NRK3, FEM og Viasat 4 starter sendingene. Da blir det nok litt stokking ja.

ToCa

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå skal jeg ikke ta opp igjen den diskusjonen, men at det er mulig å være så fantastisk dårlig til å programmere og ikke se behovet for egendefinert kanalliste, er rett og slett utrolig! Det bør være en selvfølge, og av all sansynlighet en svært enkel programmering å få til.

Blir de overnevnte kanaler del av den digitale grunnpakken?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AVmann23
    Blir de overnevnte kanaler del av den digitale grunnpakken?
    Det gjenstår nok å se, men jeg blir veldig overrasket (og ikke så rent lite forbannet) hvis de ikke blir det. Egentlig burde det være en selvfølge å ha alle tre i den analoge grunnpakken også, men Canal Digital har vel sagt at de ikke en gang har plass til NRK3 der. Jeg har ingen tro på at Get er mer "gavmilde" her.

Men, ærlig talt, hvis de prøver å putte disse kanalene over i den dyre familiepakka er de faktisk rimelig mye kjipere enn jeg hadde trodd.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hjelp - støy!!

Har akkurat fått en Get pvr på døren og koblet den til tv'en og surround anlegget mitt. Men jeg sliter med støy i anlegget.

Boksen er koblet til anlegget via spdif og composit.(Har prøvd via scart også, men samme støy problemet der)

Støyen oppstår i det jeg kobler antenneledninen i veggen.
    Kan noen hjelpe meg? eller er det noe galt med boksen?

Side 22 av 35 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 32 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •