PVR dekoder fra GET - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 35 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 22 32 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 687
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av huginmunin
    Er det noen av dere som får fram lydspor i Dolby Digital på f.eks. Canal Plus?

På den enkle GET-boksen fungerte dette prikkfritt, men på PVR-boksen får jeg bare vanlig stereolyd på sendinger som vitterlig er med Dolby Digital.
    Jeg har ikke filmkanalene, men hadde den vanlige Get Box'en før og så DD lyd på SVT (dog bare 2.0). Opplever det samme som deg, ser ikke DD fra PVR utgaven.

På web sidene til Get så står det faktisk ikke noe om DD på annet enn standardboksen heller. Get - Dekoder

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er utgangen merket video digitalutgang for koakskabel?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RS1
    Er utgangen merket video digitalutgang for koakskabel?
    ja

og i tillegg kan du (må du) aktivere Dolby digital under instillinger

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man bruker samme type kabel til den digitale lydutgangen som er merket S/PDIF?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tkila
    ja

og i tillegg kan du (må du) aktivere Dolby digital under instillinger
    Ja, og dette virket som det skulle på den vanlige boksen, men ikke hos meg på PVR'en.

Får heller ikke noe liv i S-Video fra PVR'en selv om det er valg for dette i oppsettet, noen som har fått det til?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har problemer med å få texting på canal + kanalene?
    Jeg mangler tekst på alle 3 kanalene.

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt PVR dekoderen en ukes tid nå og det er ett par ting som er skuffende.
    - Lydnivået er helt uakseptabelt, hardisken støyer voldsomt, det virker som om den går på full guffe 24/7 selv om man setter den på standby.
    Dette er vel unødvendig, gjør harddisker på andre opptakere dette?
    Jeg har både skrudd ut harddisken og isolert den så godt det går ann samtidig som selve dekoderen er plasser på vibrasjonsdempende underlag, allikevel støyer den (4-5 ganger mer enn en bærbar pc).

-Når det gjelder favorittlister så går ikke dette ann på PVR modellen, dette er også helt ufattelig tungvindt. Man er tvunget til switche mellom alle kanalene, samt att man ikke kan endre plasseringen, slik jeg kunne med "basic" boksen.

-Når det gjelder selve opptakskvaliteten så er jeg meget fornøyd, samt at hele opptak/avspillingssystemet fungerer utmerket.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MacBain
    - Lydnivået er helt uakseptabelt, hardisken støyer voldsomt, det virker som om den går på full guffe 24/7 selv om man setter den på standby.
    Dette er vel unødvendig, gjør harddisker på andre opptakere dette?
    Jeg har både skrudd ut harddisken og isolert den så godt det går ann samtidig som selve dekoderen er plasser på vibrasjonsdempende underlag, allikevel støyer den (4-5 ganger mer enn en bærbar pc).

-Når det gjelder favorittlister så går ikke dette ann på PVR modellen, dette er også helt ufattelig tungvindt. Man er tvunget til switche mellom alle kanalene, samt att man ikke kan endre plasseringen, slik jeg kunne med "basic" boksen.

-Når det gjelder selve opptakskvaliteten så er jeg meget fornøyd, samt at hele opptak/avspillingssystemet fungerer utmerket.
    En harddisk er vel en harddisk - lurer på om andre opptagere senker tempo på rotasjonen.... Ang fav skulle jeg gjerne ønske denne var slik som vanlig epg

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PVR-boksen er fin den, bortsett fra problemene som er gjengitt her.
    Det er for dårlig at de ikke klarer å sette harddisken i hvilemodus. Min 1000 kr nas gjør dette uten problemer.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ang teksting på PVR'en

Hei,

Satt og så Deadliest Catch maraton på Discovery i går, og fant fort ut at det kunne lønt seg med litt tekst innimellom. Sjekket manualen, men fikk ikke frem noe på den måten som stod beskrevet der. Hiver meg så på telefonen til get og kundeservice svarer etter 2 ring. Her bekrefter han at de har store problemer med teksting på PVR'ene, men at dette skulle fikses med en SW update andre uka i januar. Var vist ikke noe annet å gjøre enn å vente.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Harddisken behøver ikke gå i standby når det ikke taes opp. Den trenger jo ikke være i beredskap når man ikke ser på tv. Slik jeg ser det er programvaren mangelfull, den burde vært programert slik at hvis det var programert inn et opptak, så startet den disken når opptaket skal begynne. Selv om den kjører programvaren fra disken, så har f.eks. windows mulighet til å skru av diskene, selv om programvaren kjører. Dette burde vi ta opp med Get slik at det kanskje kommer en fw-oppdatering.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MacBain
    - Lydnivået er helt uakseptabelt, hardisken støyer voldsomt
    Min er knapt hørbar. Be om å få byttet den til en annen maskin.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk min Get dekoder med PVR i går. Har ikke fått testa den så mye ennå, men synes ogs at hd'en støyer for mye. Hele stereobenken vibrerer. Lurer på å sette på et par gummuknotter. Det merkeligste med hd'en er at den ikke slår seg av når dekoderen slås av. Min Grundig CD dekoder slår av HD'en og "summer" en god del mindre enn Get sin.

En annen ting som jeg ikke skjønner et puck av er at jeg får beskjed om at jeg ikke har tilgang til å vise kanalen når jeg tryker på f.eks "pause" eller "rec" knappen. Noen som har opplevd det samme?

Pluss for Get dekoderen må være raskt kanalskifte, hurtigknapper og kjemperask tv guide.

Størst minus for at Nrk Mpetre ikke er på radiolista!:evil:

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Konrad]

En annen ting som jeg ikke skjønner et puck av er at jeg får beskjed om at jeg ikke har tilgang til å vise kanalen når jeg tryker på f.eks "pause" eller "rec" knappen. Noen som har opplevd det samme?
    QUOTE]

= ikke aktivert :P

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sluttet å ta opp

Min sluttet å ta opp den da i går. Fikk bare meldinger om at det var problemer med opptak når jeg skulle spille av forhåndsprogramerte opptak. Og opptak on the fly ved å trykke rec mens man ser på fungerte heller ikke. Den ble stående på 00:00:00 hele tiden. Måtte skru av og på boksen med powerbryteren bakpå for at ting skulle fungere igjen.....

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av datadiver
    Min sluttet å ta opp den da i går. Fikk bare meldinger om at det var problemer med opptak når jeg skulle spille av forhåndsprogramerte opptak. Og opptak on the fly ved å trykke rec mens man ser på fungerte heller ikke. Den ble stående på 00:00:00 hele tiden. Måtte skru av og på boksen med powerbryteren bakpå for at ting skulle fungere igjen.....
    Ring Get, de oppdaterer fw over kabelen for deg. Mulig det har kommet bugfix.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av datadiver
    Det samme skjedde her. En kaldstart med avknappen bak løste problemte.

Da jeg hentet maskinen 22.12. fikk jeg beskjed om at det kommer en større oppgradering 3. eller 4. januar.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Signal forsvinner / svart bilde i noen sekunder

Hei,

Jeg har en PVR fra get, og kan også bekrefte at min boks sluttet å ta opp i går ( 1.1.2007), en kaldstart gjorde susen, og det fungerer igjen.

Jeg opplever også at skjermen blir svart og at videosignalet også forsvinner i et par sekunder innimellom. Spesielt i reklamepauser. Noen ganger skjer det også ved skifte av kanal, at jeg må switche frem og tilbake før jeg får bilde. Noen andre som har opplevd dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av solomonotono
    Noen ganger skjer det også ved skifte av kanal, at jeg må switche frem og tilbake før jeg får bilde. Noen andre som har opplevd dette?
    Dette høres ut som om apparatet ditt går i svart når det skifter fra bredformat til 4:3 (så sant du har widescren-tv, da).

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen ganger skjer det også ved skifte av kanal, at jeg må switche frem og tilbake før jeg får bilde. Noen andre som har opplevd dette?
    Har samme problem her. Bildet kommer ikke alltid, men jeg må hoppe fram og tilbake så ordner det seg.

Tror også saken med at bildet blis sort i etpar sekunder ved reklame og programskift er overgang fra 16:9 til 4:3. Min tv bruker litt tid på å omstille seg.

Side 2 av 35 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 22 32 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •