PVR dekoder fra GET - Side 18

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 18 av 35 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 28 ... SisteSiste
Viser resultater 341 til 360 av 687
    Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Noen som har det problemet jeg nå har fått??
    Ved å ta opp direkte med rød opptaksknapp,når man sitter å ser på et program..
    Plutselig velger denne å avslutte opptaket og da merker man det jo ikke,før man skal se det på nytt..
    Uten at man har rørt kontrollen,merkelig greier..

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av løvendahl
    Jeg får ikke lyd ut av den digitale utgangen. Den skal vel spytte ut lyd i to kanaler selv om der ikke er 5.1 sendinger? Prøvde å ringe GET men det var som å pisse i motvind. Vedkommende hadde ikke peiling.
    Er det virkelig så latterlig at den kun gir signaler når det er 5.1 sendinger??

Atle
    Joda - jeg kjører digital lyd rett til receiver, og det funker fint. Stort sett er det stereo; vet ikke om jeg har opplevd at det har vært DD enda, men det er vel bare noen få kanaler som sender i surround. Vet ikke om det hjelper, men du kan jo gå inn i menyen og prøve med og uten Dolby Digital aktivert. Jeg har den aktivert - kanskje den må være det for å få digital lyd i det hele tatt?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg har vært inne på menyen og satt den til Dolby Digital uten hell. Må nok ta turen til en forhandler.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker utgangen for digitallyd på GET PVRen, men som alle andre ikke opplevd Dolby Digital på noen kanaler i grunnpakken Håper mer blir sendt i 5.1 snart! Bruker Pro Logic II og det gir faktisk rimelig bra lyd på filmer som sender i stereo.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var det ikke noen som nevnte et eller annet sted på forumet at Veckans Konsert på SVT1 av og til sendes i DD 5.1 ?

Kunne vært noe å sette serieopptak på for å teste i såfall.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk byttet dekoderen og nå fungerer den digitale utgangen fint. Så det var nok bare en bug på denne dekoderen.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wizt
    Var det ikke noen som nevnte et eller annet sted på forumet at Veckans Konsert på SVT1 av og til sendes i DD 5.1 ?
    Interessant.

For øyeblikket fungerer ikke serieopptak på SVT1 eller SVT2 (ikke TV4 heller, for den saks skyld), så man må nok legge til disse programmene manuelt.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Opptak på disk fungerer selv uten abbo. Det tilsier at de er tatt opp dekodet

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm

For øyeblikket fungerer ikke serieopptak på SVT1 eller SVT2 (ikke TV4 heller, for den saks skyld), så man må nok legge til disse programmene manuelt.
    Næmmen harru sett... Serieopptak ser ut til å funke på SVT1, SVT2 og TV4 også nå. I hvert fall fra og med søndag.

Nå begynner det faktisk å ligne på noe.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har bare en virkelig irriterende greie nå. Det er ikke lyd på Extreme Sports Channel. Før jeg plager support tenkte jeg å høre om det er flere som opplever dette?

Ellers synes jeg boksen nå begynner å bli relativt bra.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking artig greie..

Jeg merket noe spesielt med denne dekoderen..

Vedlegg 19837

Vedlegg 19838

det er en liten glitch i interfacet som gir tilgang til noen skjulte menyer, morsomt å titte på men kanskje ikke kjempenyttig?

oppskrift:

- skru av get pvr (bryteren bakpå, ikke bare standby)
    - koble ut antenneledningen
    - skru på get pvr
    - vent til du får beskjed om at den ikke får signal
    - trykk "tilbake"-knappen

og så er det bare å tilfredsstille nysgjerrigheten.. PS: på eget ansvar!

Rabla Helt

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -Du har tilgang til den menyen også direkte gjennom menysystemet:

Innstillinger\Teknisk Get (PIN=0000)\Kun for Get tekniker.

Egentlig ikke noe å rote rundt i, men det kan være greit for å se hvordan det ligger an med signalkvaliteten.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har samme problem som meg??
    Hvis jeg trykker direkte knappen (røde knappen) mens jeg ser noe jeg vil ta opp..Plutselig kan opptaket bare stoppe,dette har skjedd flere ganger.
    Dette skjedde en gang jeg hadde stilt inn opptak på forhånd oxo.

Når jeg skulle se et opptak jeg hadde tatt av prison break,startet jeg opptaket som normalt,fra der jeg hadde tatt opp..
    Så kom første reklamepause og spolte forbi denne.Når denne var over satt jeg igang igjen.Men noe merkelig hadde skjedd,var liksom for langt ute i handlingen..
    Det som hadde skjedd var at jeg plutselig hadde kommet over til etter pause 2
    Helt utrolig,hvordan er dette mulig?
    Denne PVR er det jo umulig å kunne stole på!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som hadde skjedd var at jeg plutselig hadde kommet over til etter pause 2
    Helt utrolig,hvordan er dette mulig?
    Denne PVR er det jo umulig å kunne stole på!
    Du har vel ikke muligens vært litt for ivrig på >> knappen og trykket en gang for mye etter x30? Da hopper man 15 min forover.

Gjør det hele tiden selv... blir lurt godt når man hopper fremover til "neste" pause og skal begynne å se på igjen

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har vel ikke muligens vært litt for ivrig på >> knappen og trykket en gang for mye etter x30? Da hopper man 15 min forover.

Gjør det hele tiden selv... blir lurt godt når man hopper fremover til "neste" pause og skal begynne å se på igjen
    Kan jo selvfølgelig ha gjort det..
    Men virker litt rart at jeg kommer inn akkurat etter 2 pausen,når jeg skulle komme inn etter 1 pause..
    Har du problemer med direkte opptaks funksjonen?
    At den plutselig kutter,uten grunn

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dakjos
    Kan jo selvfølgelig ha gjort det..
    Men virker litt rart at jeg kommer inn akkurat etter 2 pausen,når jeg skulle komme inn etter 1 pause..
    Hva er så rart med det? Det betyr bare at det har vært to reklamepauser med ca. 15 minutters mellomrom. Det er da ikke utenkelig når man snakker om TV3?

Sitat Opprinnelig postet av dakjos
    Har du problemer med direkte opptaks funksjonen?
    At den plutselig kutter,uten grunn
    Jeg har aldri hatt problemer med direkteopptak. Jeg opplever stadig vekk at PVRen lar være å ta opp serier jeg har satt opp på serieopptak (skjedde to ganger denne helgen). Men hvis jeg trykker på opptak (eller pause) mens jeg ser på et program, så har jeg aldri hatt problemer med å se gjennom opptaket etterpå.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har aldri hatt problemer med direkteopptak. Jeg opplever stadig vekk at PVRen lar være å ta opp serier jeg har satt opp på serieopptak (skjedde to ganger denne helgen). Men hvis jeg trykker på opptak (eller pause) mens jeg ser på et program, så har jeg aldri hatt problemer med å se gjennom opptaket etterpå.
    Rart.. jeg har litt motsatt problem jeg. Serieopptak fungerer rett og slett helt perfekt, har ikke hatt et eneste problem.

Men direkteopptak fungerer ikke alltid like greit med å trykke direkte på rec-knappen, må av og til inn i guiden og velge rekord før den tar opp. Spoling fungerer heller ikke alltid helt perfekt, men det kan ta litt "tid" før den velger å begynne å spole.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    edit:

ehr var vist allerede besvart

Newcomer egz sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Serieopptak kunne kanskje fått en liten overhaling.

Jeg satt American Chopper og American Hotrod på Discovery på lørdager, og Mythbusters på søndager på serieopptak, ettersom det er da de nye episodene går. Boksen har nå på en uke omtrent fyllt opp disken med PIN beskyttede episoder av disse tre seriene. Dette skjer fordi den tar opp alt som går av repriser av disse seriene også, og som alle som har Discovery vet så går det mildt sagt en god del repriser av disse...

Fint om den kunne diferensiert mellom fyllstoff-repriser og nye episoder som går i rett rekkefølge en gang i uka til fast tid...

I tillegg henger boksen seg dersom jeg forsøker å slette hele serien fra disken, så jeg er nødt til å slette ett og ett PIN beskyttet opptak. Ganske irriterende når den heller ikke husker hvor du var i lista, så du må bla deg til rett sted, taste kode, og så bekrefte slettingen hver eneste gang.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jo nevne - i tilfelle noen fra Get fortsatt leser her - at jeg ikke hadde noen problemer med utfall av bilde ved lyse/hvite bilder før, men at jeg har fått det etter forrige firmwareoppdatering.

Når det f.eks. er 'flashbacks' i serier, og de viser dette ved å "blinke" til en hvit skjerm mellom sekvenser, mister jeg signalet når det 'blinker'. Eller ved kraftige eksplosjoner som mer eller mindre fyller skjermen.

Side 18 av 35 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 28 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •