PVR dekoder fra GET - Side 17

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 17 av 35 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 27 ... SisteSiste
Viser resultater 321 til 340 av 687
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Anna N
    Har den PVR tuneren fra Get. Fikk den for en uke siden, og de første dagene fikk jeg tatt opp. Nå fungerer verken pauseknappen eller programmering av opptak. Får beskjed om at "Opptak feilet" dersom noe opptak ender opp på opptakslista. (Står med 0:00 minutter)
    Forsøk å formater Harddisken. Gjør følgende:
    1. Trykk "Tilpass"
    2. Teknisk - Kunde (PIN)
    3. Tast din PIN-kode (0000)
    4. Formater harddisk

Du kan også forsøke å slå strømmen av på dekoderen, med bryter på baksiden, og la dekoder stå av i 30sek før du slår på igjen.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leste litt på nettisden til Kaon Media som har laget PVR boksen til GET og fant noe interessant.

- USB 2.0/1.1 is supported. When connected to PC, there is no need for separate USB Driver Software since they are recognized as an external HDD.

- OS
    Microsoft Windows ME/2000/XP/2003
    Linux Kernel Version 2.4.XX or above
    The data communication is available through USB connection between HDD in the receiver and PC. After recording MPEG channels, the stream is stored in *.TRP format in HDD and Dolby Digital Audio is also recordable without glitch.

You can play it by using Moonlight-Elecard MPEG Player of Moonlight Cordless (www.moonlight.co.il). You can edit and record it by using DVR-Studio Pro of Haenlein-Software (www.haenlein-software.com)
    Virker som om USB er deaktivert av GET, hadde det vært en mulighet å aktivere den vil det vel være fullt mulig (og også intensjon fra produsent) å overføre opptak til PC og også redigere/brenne ut til DVD? Håper USB porten blir aktivert!

Når det gjelder harddisken (FAT32) bør det teoretisk være mulig å oppgradere til en større disk. Setter du disken i en PC bør du også kunne ta backup av opptak, på en litt klønete måte :P

- HDD jumper should be set up for MASTER
    - HDD capacities are 40/80/120/160/200/250/300GB
    - Tested HDDs are as follows:

[Western Digital]
    WD800LB 80G
    WD800BB 80G
    WD800JB 80G
    WD1200BB 120G
    WD1600BB 160G
    WD1600JB 160G

[Seagate]
    ST340810ACE 40G
    ST380020ACE 80G
    ST380011A 80G
    ST3120022A 120G
    ST3160021A 160G

[Maxtor]
    34098H4 40G
    6Y080L0 80G
    6Y120P0 120G

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AVmann23
    Leste litt på nettisden til Kaon Media som har laget PVR boksen til GET og fant noe interessant.

Virker som om USB er deaktivert av GET, hadde det vært en mulighet å aktivere den vil det vel være fullt mulig (og også intensjon fra produsent) å overføre opptak til PC og også redigere/brenne ut til DVD? Håper USB porten blir aktivert!

Når det gjelder harddisken (FAT32) bør det teoretisk være mulig å oppgradere til en større disk. Setter du disken i en PC bør du også kunne ta backup av opptak, på en litt klønete måte :P
    Usb er deaktivert ja. Trolig etter krav fra innholdsleverandørene.

Sette en random hardisk inn i spilleren bør fungere utmerket. Sleng den inn, formater, og jeg regner med den er klar til bruk.

Overføring av innhold fra disken til pc derimot kan bli litt værre. noen her på forumet har vist klart og lese den, så regner med det er fat32. Men dekoderen lagrer såvidt jeg vet den orginale transport strømmen. Noe som vil bety at innholdet på disken vil være kryptert på de fleste kanaler. Men innhold fra nrk, tv2-nyhetskanalen osv som ligger åpent bør vel la seg spille av.

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg putta en Spinpoint P120 250GB IDE inn i min pvr og den fungerer utmerket.
    Når du putter i en ny hardisk blir denne automatisk formatert ved første oppstart, det kan derfor ta litt lengre tid å starte opp første gangen hvis du f.eks har en 300 GB hd.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm interessant. Står på nettsiden at det er FAT32, så en PC bør kunne lese innholdet fint. Står også at det finnes eget program for avspilling av filtypene som lagres. Regner med at dekodet signal lagres, og ikke et kodet signal? Virker mer logisk, men gjenstår vel å undersøke

Newcomer Tago sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt PVR-boksen i et par uker nå, og er ganske fornøyd, men jeg har noen problemer:

- Hvor er tekst-tv-knappen på fjernkontrollen? Jeg har prøvd alle uten hell.
    - Serieopptak fungerer fortsatt dårlig. Har satt opp flere serier til opptak uten at de synes på opptaksplanen den aktuelle dagen.
    - Hadde min første reinitialisering midt i Vålerenga - Rosenborg i går, og selv om boksen kom kjapt på igjen er det litt irriterende.

På den annen side er det meget positivt at HDD etter siste SW-oppdatering nå spinner ned i standby, og at I-knappen faktisk viser informasjon om det aktuelle programmet.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MacBain
    Jeg putta en Spinpoint P120 250GB IDE inn i min pvr og den fungerer utmerket.
    Når du putter i en ny hardisk blir denne automatisk formatert ved første oppstart, det kan derfor ta litt lengre tid å starte opp første gangen hvis du f.eks har en 300 GB hd.
    Interessant.

Måtte du gjøre noe spesielt, eller bare skrudde du opp og bytta disk?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tago
    - Hvor er tekst-tv-knappen på fjernkontrollen? Jeg har prøvd alle uten hell.
    Dekoderen har ikke tekst-tv selv. Men den videreformidler tekst-tv-signalet til TVen, så du kan bruke TVens tekst-tv-funksjon.

- Serieopptak fungerer fortsatt dårlig. Har satt opp flere serier til opptak uten at de synes på opptaksplanen den aktuelle dagen.
    Hmm. Jeg har ikke hatt noe særlig problemer etter den siste oppdateringen. Men, hvis du har problemer, tror jeg du bør gå inn i serieopptaksmenyen og slette alle seriene, og deretter legge dem til på nytt. Jeg mener å huske at jeg hadde litt problemer med de serieopptakene jeg hadde lagt inn før oppdateringen kom.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm interessant. Står på nettsiden at det er FAT32, så en PC bør kunne lese innholdet fint.
    Jada, det er ikke noe problem å lese disken fra en PC.

Står også at det finnes eget program for avspilling av filtypene som lagres. Regner med at dekodet signal lagres, og ikke et kodet signal? Virker mer logisk, men gjenstår vel å undersøke
    Det er jeg ikke så sikker på. Jeg tror nok så gjerne at programmene lagres kryptert. Både for å gjøre det vanskeligere å kopiere programmene i høyest mulig kvalitet, og fordi man da må fortsette å abonnere på en kanal for å se det man har tatt opp fra den.

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Interessant.

Måtte du gjøre noe spesielt, eller bare skrudde du opp og bytta disk?
    Bare skrudde opp og bytta.
    Jeg koblet forøverig den gamle hd'en til pc'en for en stund siden og jeg fikk sett alle filene på disken, men jeg kjente ikke igjen noen av formatene, men jeg skal teste på nytt med de overnevnte programmene.

Noen andre som syntes av flimmringen ved overgang til hvite bilder er blitt værre etter oppdateringen?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen andre som syntes av flimmringen ved overgang til hvite bilder er blitt værre etter oppdateringen?
    Jeg har også lagt merke til det. Det skjer nå mye oftere enn før oppdateringen.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På den annen side er det meget positivt at HDD etter siste SW-oppdatering nå spinner ned i standby, (...)
    Ikke alle som er enige i det, jeg ville foretrukket at den kjørte hele tiden, som før, og lagret buffer. Merkelig at de ikke bare lager et valg for dette.

Det er jeg ikke så sikker på. Jeg tror nok så gjerne at programmene lagres kryptert. Både for å gjøre det vanskeligere å kopiere programmene i høyest mulig kvalitet, og fordi man da må fortsette å abonnere på en kanal for å se det man har tatt opp fra den.
    Enig i det du sier, men stusser litt da det fra produsentens hjemmeside virker som intensjonen er å kunne lagre opptakene på PC/DVD for senere bruk. Produsenten vet jo at kanaler vil være kryptert, det er jo en dekoder Virker på meg som om dette er noe Get selv prøver å stoppe, hadde vært spennende å se hva man fikk opp om noen fikk aktivert USB porten. Vet noen som har åpnet boksen om den er koblet fra eller SW-deaktivert?

MacBain: Er det 160Gb som står i fra før?

Newcomer Tago sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dekoderen har ikke tekst-tv selv. Men den videreformidler tekst-tv-signalet til TVen, så du kan bruke TVens tekst-tv-funksjon.
    Greit nok, men siden Get har lagt opp til at vi kan bruke deres fjernkontroll til f.eks. å justere Tv-volumet ville det vel vært naturlig å ha en knapp for tekst-tv på den også? Jeg har lagt vekk TV-kontrollen min og bruker kun Get sin.

Noen som forresten vet hva FILM-knappen eventuelt skal brukes til?

Og hvorfor har ikke Get lagt inn mulighet til å gruppere kanalene? Get-boxen har dette, selv om det fungerer svært dårlig.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Greit nok, men siden Get har lagt opp til at vi kan bruke deres fjernkontroll til f.eks. å justere Tv-volumet ville det vel vært naturlig å ha en knapp for tekst-tv på den også? Jeg har lagt vekk TV-kontrollen min og bruker kun Get sin.

Noen som forresten vet hva FILM-knappen eventuelt skal brukes til?

Og hvorfor har ikke Get lagt inn mulighet til å gruppere kanalene? Get-boxen har dette, selv om det fungerer svært dårlig.

Det kommer en egent txt tv leser i pvren tipepr jeg. det kan allerede fås på get boxen ved å trykke på blå knapp. Favorittliste og gruppering skal også komme så vidt jeg vet.

film knappen tror jeg skal brukes sammen med en fremtidig on-demand tjeneste hvor du kan laste ned innhold direkte til dekoderen ved og koble til et internett modem.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jada, det er ikke noe problem å lese disken fra en PC.
    Der var jeg nok litt bråkjapp med å uttale meg, ja... Jeg får mounta disken, og listet ut innholdet, men jeg får ikke lest noen av videofilene, og det ser ut til å være noe veldig funky med de andre filene på disken også.

Det virker rett og slett som om filene bare inneholder en liten del av de faktiske dataene. Total filstørrelse på alle filene på disken er ca. 102GB, mens PVRen påstår at den er så godt som full.

Etter litt googling ser det ut til at PVRen har samme filstruktur som DirecTV R-15, og det er enkelte ting med DirecTVs pvr som gjør det nærliggende å tro at de i det minste bruker OS fra samme produsent.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare skrudde opp og bytta.
    Nydelig. Har akkurat prøvd selv med en 200GB-disk (hadde ikke større disker liggende), og det ser ut til å funke bra, ja.

Men - det er jo ingenting som indikerer plassforbruk, eller hvor mye plass som er tilgjengelig i det hele tatt. Har du sjekket at du faktisk får utnyttet hele plassen? Det er ikke helt uvanlig at PVRer eller harddiskopptakere har lagret HDD-størrelse i et flashminne eller tilsvarende.

Hvis du har plass, hadde du giddi å avtale et passelig langt program fra NRK1, som vi begge kan ta opp, og deretter sammenligne om den prosentvise diskbruken er forskjellig?

(eller er det faktisk et menyvalg som viser hvor mye diskplass dekoderen mener den har tilgjengelig?)

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nydelig. Har akkurat prøvd selv med en 200GB-disk (hadde ikke større disker liggende), og det ser ut til å funke bra, ja.

Men - det er jo ingenting som indikerer plassforbruk, eller hvor mye plass som er tilgjengelig i det hele tatt. Har du sjekket at du faktisk får utnyttet hele plassen? Det er ikke helt uvanlig at PVRer eller harddiskopptakere har lagret HDD-størrelse i et flashminne eller tilsvarende.

Hvis du har plass, hadde du giddi å avtale et passelig langt program fra NRK1, som vi begge kan ta opp, og deretter sammenligne om den prosentvise diskbruken er forskjellig?

(eller er det faktisk et menyvalg som viser hvor mye diskplass dekoderen mener den har tilgjengelig?)
    Når man går inn på listen over opptak så ser man jo den gule linja nederst som indikerer diskbruk og jeg må lagre mye mer med den nye disken for at den gule linja beveger seg. Så det er ingen tvil om at jeg har mye mere plass en den orginale 160gb.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lyd

Jeg får ikke lyd ut av den digitale utgangen. Den skal vel spytte ut lyd i to kanaler selv om der ikke er 5.1 sendinger? Prøvde å ringe GET men det var som å pisse i motvind. Vedkommende hadde ikke peiling.
    Er det virkelig så latterlig at den kun gir signaler når det er 5.1 sendinger??

Atle

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der var jeg nok litt bråkjapp med å uttale meg, ja... Jeg får mounta disken, og listet ut innholdet, men jeg får ikke lest noen av videofilene, og det ser ut til å være noe veldig funky med de andre filene på disken også.

Det virker rett og slett som om filene bare inneholder en liten del av de faktiske dataene. Total filstørrelse på alle filene på disken er ca. 102GB, mens PVRen påstår at den er så godt som full.

Etter litt googling ser det ut til at PVRen har samme filstruktur som DirecTV R-15, og det er enkelte ting med DirecTVs pvr som gjør det nærliggende å tro at de i det minste bruker OS fra samme produsent.
    DirecTV og GET benytter begge NDS så det vil ikke være overraskende om det er samme system. Sky+ i England , Viasat+ og Sky Italia bruker også NDS PVR system. DVR/PVR Solutions - XTV by NDS

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av løvendahl
    Jeg får ikke lyd ut av den digitale utgangen. Den skal vel spytte ut lyd i to kanaler selv om der ikke er 5.1 sendinger? Prøvde å ringe GET men det var som å pisse i motvind. Vedkommende hadde ikke peiling.
    Er det virkelig så latterlig at den kun gir signaler når det er 5.1 sendinger??

Atle
    Tror den skal gi lyd ut som 2.0 ved vanlig stereo (evt Dolby Surround-kodet materiale). Så vidt jeg husker fikk jeg i alle fall opp dette som info i receiveren min da jeg testet. Og, ja, det var også hørbar lyd...

Side 17 av 35 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 27 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •