PVR dekoder fra GET - Side 16

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 16 av 35 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 ... SisteSiste
Viser resultater 301 til 320 av 687
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg er strålende fornøyd jeg :-D Ingen problemer per i dag.

Ang dagens sw oppgradering er det stor forbedring i opptaksfunksjonen! Serieopptak fungerer strålende (med valg for hvor mange episoder som skal beholdes på disk) fra EPG.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ingen signaler!!

Hei,
    Har tydeligvis også hatt sw oppdateringer i natt men her er det helt dødt! Det står at jeg ikke har signal, men at jeg skal prøve å sjekke at kabelen står på plass og alt det der, noe den selvfølgelig gjør!! Ringte Get`s fantastiske kundesenter for å høre. Der ba de meg om å gå inn på "system-innstillinger, for get-teknikker og 0000". Ingen signaler på søjlene! Så da skulle han melde fra til teknisk som skulle ta saken videre. Men jeg trenger jo tv i kveld, for pokker, det er jo semifinale i CL:evil: !! Noen som har noen tips??

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm håper de fikser litt på EPG snart, uheldig fargekombinasjon, synes teksten blir litt uklar med de nye fargene. EPGen har mye forbedringspotensiale!

Ellers lagt merke til at det i løpet av dagen har blitt mulig med serieopptak på så og si samtlige kanaler og serier!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm håper de fikser litt på EPG snart, uheldig fargekombinasjon, synes teksten blir litt uklar med de nye fargene. EPGen har mye forbedringspotensiale!
    Jeg må si at de har tatt noen små snarveier noen steder men det begynner å bli bedre

En av de største "fy-fy"-ene må nesten være at de benytter samme font til både 16:9 og 4:3. Fonten vises bare korrekt når sendingen i bakgrunnen er 16:9 og blir nærmest ubehagelig å lese i 4:3 når den blir skvisjet sammen på den måten.

Sikkert et h*lvete å ordne opp i den problematikken på grunn av TVer som switcher 16:9 til 4:3 forskjellig etc etc men...

Active ToCa sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Her
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke fått sjekket hvordan tilstanden er etter denne oppgraderingen ennå, men hvis de nå har klart å føkke opp det som var en korrekt fungerende implementering av 4:3/16:9 så blir jeg skikkelig gretten!

Ellers så antar jeg at det ennå ikke er mulig å sortere kanalene selv eller å redigere opptakene eller å ta opp utenfor EPG (tidstyrt opptak/timer) samt manuelle opptak (fra rec trykkes til stop trykkes).

Har en sterk følelse av at disse boksene burde ha en "dummy"-mode og en "advanced user"-mode. Tror det til og med hadde blitt enklere for Get å administrere i steden for å prøve å få inn alles ønsker i samme mode og hele tiden måtte ta hensyn til at null:null-blinkerne også skal kunne bruke gadgeten.

ToCa

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ToCa
    Har ikke fått sjekket hvordan tilstanden er etter denne oppgraderingen ennå, men hvis de nå har klart å føkke opp det som var en korrekt fungerende implementering av 4:3/16:9 så blir jeg skikkelig gretten!
    Det har de gjort sånn delvis. Dvs. de har implementert den samme hjernedøde 16:9-modusen som Motoroladekoderen hadde, og du får dette hvis du velger 16:9 som format. Men - de har heldigvis beholdt den korrekte implementasjonen også. For å få denne må du nå velge "av" i TV-formatmenyen.

De har derimot ikke gjort noe for å fikse 4:3 modusen. Den vil fortsatt kappe av sidene på 16:9-sendinger. 4:3 letterbox ser ut til å vente på seg.

Ellers så antar jeg at det ennå ikke er mulig å sortere kanalene selv eller å redigere opptakene eller å ta opp utenfor EPG (tidstyrt opptak/timer) samt manuelle opptak (fra rec trykkes til stop trykkes).
    Nei, nei, nei, selvfølgelig ikke :-/

Har en sterk følelse av at disse boksene burde ha en "dummy"-mode og en "advanced user"-mode. Tror det til og med hadde blitt enklere for Get å administrere i steden for å prøve å få inn alles ønsker i samme mode og hele tiden måtte ta hensyn til at null:null-blinkerne også skal kunne bruke gadgeten.
    Det hadde sikkert ikke gjort noe, nei.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som kan forklare meg hvordan jeg får fram signal-styrke/kvalitet på GET PVR-boksen? Jeg sliter litt med hakking og bortfall av lyd (1 sek varighet).

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel mulig å trykke rec knappen og ta op til stopp er trykket igjen? Mente at det fungerte...
    Savner også mulighet for å ta opp/lagre det du ser i pausemodus.

Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Er det noen som kan forklare meg hvordan jeg får fram signal-styrke/kvalitet på GET PVR-boksen? Jeg sliter litt med hakking og bortfall av lyd (1 sek varighet).
    Les litt tilbake i tråden, så finner du svaret.
    1. Trykk Tilpass
    2. Teknisk - Get (PIN)
    3. Tast din PIN-kode
    4. Kun for Get-tekniker
    5. Søkefrekvens 2 (varierer?)

Er det flere som opplever at Harddisk spinner ned og ikke tar opp buffer på gjeldende kanal når dekoder slås av med fjernkontroll etter SW update?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes dritten har blitt værre! Flimringen har blitt værre jo!!! Sier garantert opp etter at året er ferdig!!

Active ToCa sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Her
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AVmann23
    Det er vel mulig å trykke rec knappen og ta op til stopp er trykket igjen? Mente at det fungerte...
    Savner også mulighet for å ta opp/lagre det du ser i pausemodus.
    Ja det er jo fullt mulig å ta opp en sekvens av et program eller resten av et program, men i det øyeblikk neste program iht. EPG starter, så stopper opptaket. Eksempelet jeg har dratt noen ganger er Barne-TV på NRK1 hver dag klokken 18:00. Siden B-TV er delt opp i en EPG entry per minste lille filledokke animasjon fra den gamle øst-blokken, så må alt tas opp per EPG entry og ikke i en bolk som Barne-TV.

Man kan jo få lagret det man pauser, men da må man få det unna før sendingen er slutt e.g. hva EPG sier er sluttidspunktet for programmet. Hvorfor det skal være så vanskelig å få til noe en hver HDD-opptager med buffer klarer skjønner jeg ikke!?! Det kan jo være at man kjører pause og ikke rekker å få sett det av ymse årsaker. Hadde jo vært nokså gull å kunne lagre bufferet da ja.

Er det flere som opplever at Harddisk spinner ned og ikke tar opp buffer på gjeldende kanal når dekoder slås av med fjernkontroll etter SW update?
    Ja det er jo mange som har sutret over det. Men det er vel flere av de samme som nå kommer til å sutre over spin down av disken under stand by når de oppdager at de ikke får fyllt opp bufferdelen av disken lenger under stand by. Så nå må vi jo bare la PVR-en stå på hele tiden for å få brukt bufferet.

ToCa

Active ToCa sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Her
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PVR-en initialiserte seg klokken 21:18. Håper det skjer hyppig framover :twisted:

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merkelig oppdatering at HDD spinner ned i stand-by, bare irriterende! Det er en god del å ta tak i på programvare siden av PVR dekoderen, men den er ikke så helt gal per i dag, men håper sw oppdateringer kommer litt hyppigere enn nå...

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    De har derimot ikke gjort noe for å fikse 4:3 modusen. Den vil fortsatt kappe av sidene på 16:9-sendinger. 4:3 letterbox ser ut til å vente på seg.
    Sorry, her var jeg nok litt kjapp med fordømmelsen... Jeg var nesten helt sikker på at jeg sjekket dette i går kveld, men da jeg så etter nå, så blir det 4:3 letterbox på 16:9-sendinger dersom du har valgt 4:3-TV i oppsettet.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merkelig oppdatering at HDD spinner ned i stand-by, bare irriterende!
    Hvorfor er det irriterende at HDD spinner ned når PVR slås av? Er det ikke greit at den reduserer støynivået enda litt til når den ikke er i bruk?

Det er en god del å ta tak i på programvare siden av PVR dekoderen, men den er ikke så helt gal per i dag, men håper sw oppdateringer kommer litt hyppigere enn nå...
    Det er jeg enig i. Nå har de fiksa de mest kritiske feilene, men det er fortsatt mange, mange igjen å ta tak i.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde jo vært nokså gull å kunne lagre bufferet da ja.
    Det er fullt mulig. Men du må fortsatt ta opp de individuelle programmene i bufferet.

Trykk opp eller ned (ikke kanal +/-) for å få opp statusvinduet (det man tidligere trykket på ? for å få frem). Her kan du bla deg bakover i programguiden for de programmene som er i bufferet. Trykk på rec for å lagre et bufret program (dvs. det gikk i hvert fall tidligere - har ikke sjekket siden onsdag).

Ja det er jo mange som har sutret over det. Men det er vel flere av de samme som nå kommer til å sutre over spin down av disken under stand by når de oppdager at de ikke får fyllt opp bufferdelen av disken lenger under stand by.
    Ah! Så det er derfor folk ville ha på HDD under standby.

Så nå må vi jo bare la PVR-en stå på hele tiden for å få brukt bufferet.
    Det gjør da vel ingenting? Hvis man er bekymret for strømforbruket, så er det ingen grunn til det. Jeg målte stømforbruket til PVRen for en stund siden, og det var bare såvidt det var forskjell på forbruket under bruk og mens den var standby. "Standby" var strengt tatt bare en illusjon tidligere, ettersom det vel bare var video- og audioutgangene som ble skrudd av, mens resten av PVRen fortsatte å kjøre som vanlig.

Jeg har ikke målt strømforbruk etter oppdateringen.

Active ToCa sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Her
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I tiden før siste oppdateringen så fikk jeg beskjed om at jeg ikke fikk lagret et program som allerede var slutt så lenge jeg forsøkte å lagre bufferet etter at EPG-informsjonens sluttidspunkt for det aktuelle programmet var passert.

ToCa

Active ToCa sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Her
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Det gjør da vel ingenting? Hvis man er bekymret for strømforbruket, så er det ingen grunn til det. Jeg målte stømforbruket til PVRen for en stund siden, og det var bare såvidt det var forskjell på forbruket under bruk og mens den var standby. "Standby" var strengt tatt bare en illusjon tidligere, ettersom det vel bare var video- og audioutgangene som ble skrudd av, mens resten av PVRen fortsatte å kjøre som vanlig.

Jeg har ikke målt strømforbruk etter oppdateringen.
    På min PVR var det hvertfall merkbar forskjell i hvor varm boksen blir i standby kontra power on. Siden jeg er så heldig å ha en samboer som ikke er for opptatt av hvor estetisk en komponent faktisk kan være så må jeg ha PVR-en i et skap med heltre dør (men foreløpig hvertfall god nok lufting på baksiden av skapet). Så lenge PVR-en er på, så blir det fort varmt i skapet med døren igjen, men i stand by så var ikke dette noe problem selvom disken spant. Så noen forskjeller må det ha vært. Og har ikke rukket å sjekke om dette er noe anderledes etter spinn down har blitt påtvunget oss.

Kanskje dette kunne ha vært et valg den enkelt kunne fått gjort selv med et valg i Tilpass?

ToCa

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle serieopptak blir beskyttet med pinkode, noen som vet om det er mulig å skru av denne funksjonen?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    syntes tv-guiden har blitt knall jeg da, men veldig kjipt med pin-kode på serieopptak... snakket med en hos get, og de var klar over at det gjorde det tungvindt, blir vel sikkert en fix...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Får ikke tatt opp

Har den PVR tuneren fra Get. Fikk den for en uke siden, og de første dagene fikk jeg tatt opp. Nå fungerer verken pauseknappen eller programmering av opptak. Får beskjed om at "Opptak feilet" dersom noe opptak ender opp på opptakslista. (Står med 0:00 minutter)

Hva gjør jeg? Det er kul umulig å komme gjennom på telefonen til Get. Æsj, jeg hater supporttelefoner...

Anna N, oslo

Side 16 av 35 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •