PVR dekoder fra GET - Side 15

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 15 av 35 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 ... SisteSiste
Viser resultater 281 til 300 av 687
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Noen som har en mening om bildekvaliteten på standard dekoder og pvr? Opplever stadig at tven min kommer opp men intet signal, dette skjer ikke på dvd så jeg antar feilen ligger i signalet eller dekoder.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joaredge
    Noen som har en mening om bildekvaliteten på standard dekoder og pvr? Opplever stadig at tven min kommer opp men intet signal, dette skjer ikke på dvd så jeg antar feilen ligger i signalet eller dekoder.
    Den meldingen kommer fra tven din og skyldes antageligvis at den hopper vekk fra scart-kanalen og til en søker frekvens hvor den ikke finner noe.
    Jeg vil tippe dette vil skyldes en av 2 ting.

1. scart ledningen din sitter dårlig og tiltider mister den kontakten.. og tven svarer ved og bytte til en vanling søkerfrekvens.

2. Tven din har problemer med og takle brightnes nivået på scart signalet, og slår dermed over på en annen kanal når det blir veldig lyst bilde. (gjerne under reklamer osv) Du har vel ikke tilfeldigvis en LG tv? Dette er et problem som tidligere har vært oppdaget på get boksen, og som vistnok er løst ved siste programvare oppdatering. I mellomtiden er det ikke utenkelig det hjelper og sette dekoderen til composit/pal signal.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Angelou
    Den meldingen kommer fra tven din og skyldes antageligvis at den hopper vekk fra scart-kanalen og til en søker frekvens hvor den ikke finner noe.
    Jeg vil tippe dette vil skyldes en av 2 ting.

1. scart ledningen din sitter dårlig og tiltider mister den kontakten.. og tven svarer ved og bytte til en vanling søkerfrekvens.

2. Tven din har problemer med og takle brightnes nivået på scart signalet, og slår dermed over på en annen kanal når det blir veldig lyst bilde. (gjerne under reklamer osv) Du har vel ikke tilfeldigvis en LG tv? Dette er et problem som tidligere har vært oppdaget på get boksen, og som vistnok er løst ved siste programvare oppdatering. I mellomtiden er det ikke utenkelig det hjelper og sette dekoderen til composit/pal signal.
    Stemmer veldig bra påstand nr. 2 Jeg har en LG 42pm1ma, fryktet kanskje også at det var tven. Spesiellt under reklamer og programmer med mye skarpt lys, veldig irriterende. Men og bytte til pal signal, da tror jeg heller jeg lever med litt sort skjerm. Har vel også siste sw version.

Takk for svar.

Active ToCa sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Her
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og serieopptak funker jo perfekt...NOT!

Aktiverte serieopptak av CSI forrige tirsdag, da jeg gikk inn for å se på oversikten over planlagte opptak så jeg at den da hadde lagt inn opptak av CSI på lørdag eller søndag 00:05 i tillegg til tirsdag 21:35. Antok da at den ville ta opp reprisen av tirsdagens episode og valgte å avbryte opptak av dette programmet (IKKE Serie!). Så når det på nytt ble tirsdag, så tok den opp ingenting! Fantastisk. Ser at den har begynt med det samme på LOST også. Ligger i listen klar for opptak fredag eller lørdag og onsdag! Poenget med det må jo være bra!

ARGH! :evil: Nå må Get få begge armene ut av rumpa og få på plass ting. Dette er veldig enerverende! Stoler ikke på Serieopptak og er mektig lei av at jeg ikke kan få sortert kanallisten som jeg vil samt at det er så sinnsykt varierende kvalitet på sendingene. PL sist lørdag var det absolutte lavpunkt med så dårlig bilde at det nesten ikke var mulig å se på!

Ellers så sliter jeg også med "glitches" i opptak. Sære saker. Ser ut som om noen har gått ape shit i klipperommet.

ToCa

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy Ny teori fra Get..?

Stemmer veldig bra påstand nr. 2 Jeg har en LG 42pm1ma, fryktet kanskje også at det var tven. Spesiellt under reklamer og programmer med mye skarpt lys, veldig irriterende. Men og bytte til pal signal, da tror jeg heller jeg lever med litt sort skjerm. Har vel også siste sw version.

Takk for svar.
    Hei,

Jeg har en LG32LX2R og det samme irriterende problemet med sort skjerm under reklamer og i programmer med skarpt lys/kontraster. Ironisk nok ser det ut til å være nye programmer med ellers supre og skarpe bilder som gir de største problemene med skjerm som blinker svart.

Jeg snakket nettopp med Get på telefonen, og vedkommende (som insisterte på at han hadde peiling!?) mente problemet var TV'en og IKKE get eller signalene de sender. Teorien var vistnok at sendingen mellom reklamer, og til og med i svært korte perioder i serier og filmer, var uten signal og at LG'en min da begynte å søkte etter signal. Jeg ville vistnok møte samme problem dersom jeg så på DVD. (Har aldri opplevd det samme med DVD-spilleren.) Hans konklusjon: Ikke Get sitt problem eller Get sin skyld. Get kunne ikke, og forsøkte heller ikke å løse problemet. Jeg ble anbefalt å kontakte TV-leverandør eller skaffe meg en ny TV!

Det verste jeg har hørt!!! :evil:

For ordens skyld:
    - Noen som har blitt presentert for samme teori?
    - Noen som faktisk har klart å løse problemet?
    - Noen som har vært i kontakt med LG?
    - Er get boks uten pvr bedre? Hva med Canal Digital sin boks?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    *** Endret ***
    Nå leste jeg quoten litt nærmere og må omformulere litt.

Jeg har nesten samme problem på en Samsung LE40M61 så det er ikke bare LG tver som blir påvirket. Hos meg "hopper" bildet opp og ned ved veldig lyse bilder, minner nesten litt om en litt gammeldags rekalibrering.
    Mulig de har fikset dette på den vanlige dekoderen men ikke på PVRen så vidt jeg kan se.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet rammer flere tver en bare LG. Men Lg er den eneste store produsenten av tver jeg har sett bli rammet. Hvem som har skyld i problemet vet jeg ikke, men er vel enten dekoderen eller tven som ikke følger rgb standarden til prikke og det fører til problemet.. Eventuelt er det standarden som ikke er god nok

Problemet er somsakt løst for get boksen. Ikke pvren. Regner med det blir løst for pvren når de kommer med software uppdaten som lar vente på seg

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sw oppdateringen til Get boks PVR kommer på onsdag,

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet rammer flere tver en bare LG. Men Lg er den eneste store produsenten av tver jeg har sett bli rammet. Hvem som har skyld i problemet vet jeg ikke, men er vel enten dekoderen eller tven som ikke følger rgb standarden til prikke og det fører til problemet.. Eventuelt er det standarden som ikke er god nok

Problemet er somsakt løst for get boksen. Ikke pvren. Regner med det blir løst for pvren når de kommer med software uppdaten som lar vente på seg
    Problemet er ikke løst på vanlig get boks, men som nevnt tidligere i tråden hjalp det og bytte fra rbg til pal. Men da er jo bilde så dårlig at det ikke nytter og se.

btw: denne feilen skjer ikke på sv1 og sv2, noen andre som har samme erfaring?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, Har et Daewoo 37" tv. Det har også det problemet med at det "hopper" på lyse \ hvite bilder. På feks God kveld Norge så hopper bilde mye, for der er det jo helt hvit bakgrunn.
    Her ikke dette problemet på DVD spilleren eller PS3 som er koblet til HDMI.

Håper virkelig de fikser dette problemet i den nye sw updaten..

Mvh
    KaT

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thorvaldo
    Hei, Har et Daewoo 37" tv. Det har også det problemet med at det "hopper" på lyse \ hvite bilder. På feks God kveld Norge så hopper bilde mye, for der er det jo helt hvit bakgrunn.
    Her ikke dette problemet på DVD spilleren eller PS3 som er koblet til HDMI.

Håper virkelig de fikser dette problemet i den nye sw updaten..

Mvh
    KaT
    bare et forslag.. men siden du har hdmi fra dvd.. om den har en scart inngang (men er vel kanskje bare opptagere som har det) så kunne du koblet dekoderen på den og sendt signalet videre via dvden over hdmi.. ville hvertfall trolig blitt rimelig god bildekvalitet og problemet ville sikkert forsvunnet.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bare et forslag.. men siden du har hdmi fra dvd.. om den har en scart inngang (men er vel kanskje bare opptagere som har det) så kunne du koblet dekoderen på den og sendt signalet videre via dvden over hdmi.. ville hvertfall trolig blitt rimelig god bildekvalitet og problemet ville sikkert forsvunnet.
    Okey ser at jeg glemte å skrive at DVD spilleren er koblet til komponent porten på TV. Altså, det er bare PS3 som har HDMI.

KaT

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden jeg ikke var helt fornøyd med forklaringen telefonsupporten til GET kunne gi på svart-skjerm-problemet prøvde jeg meg med en e-post også. Her er svaret jeg fikk: :-D

Hei.

Takk for din henvendelse, beklager sent svar.

Feilen er avdekket, og skyldes for høy spenning på SCART-kontakten. Dette
    problemet blir løst i løpet av 02.05.2007.

Mvh
    ...
    Saksbehandler
    Get® support

Blir spennende å se på onsdag...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Guppien
    Siden jeg ikke var helt fornøyd med forklaringen telefonsupporten til GET kunne gi på svart-skjerm-problemet prøvde jeg meg med en e-post også. Her er svaret jeg fikk: :-D

Hei.

Mvh
    ...
    Saksbehandler
    Get® support

du hadde vanlig getboks?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du hadde vanlig getboks?
    Jeg har Get PVR.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan får man opp signal og kvalitets søylene på pvr boksen??
    Fikk til dette med 1539 på den gamle boksen,men på denne finner jeg ikke fram..
    Har ikke giddet å lete fram svaret i denne laaaaange tråden..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dakjos
    Hvordan får man opp signal og kvalitets søylene på pvr boksen??
    Fikk til dette med 1539 på den gamle boksen,men på denne finner jeg ikke fram..
    Har ikke giddet å lete fram svaret i denne laaaaange tråden..
    med den nyeste softwaren trykker du "tilpass"/teknisk-get (pin 0000)/søkefrekvens 2.

og der finner du 2 stolper som indigerer s og q

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk ny firmware i natt. Står vel som 25. April, men. Fikk den altså i natt. Har ikke testet noe særlig, men én ting jeg har blitt bønnhørt på, er at man nå kan trykke rett på retningstastene for å bla i EPGen - før måtte man altså trykke "Hjelp(?)"-knappen først hver gang. Så dét var deilig. Synes også menyene ser litt bedre ut og ting er litt raskere.
    En annen ting er at dersom jeg trykket på Info før, fikk jeg opp en tynn menylinje jeg ikke fikk gjort mye med - noe lyd og tekstinnstillinger. Denne ligger nå under "Hjelp?"-knappen, og når jeg nå trykker på Info, får jeg opp info (utrolig nok!) om programmet jeg ser på. Sånn skal det være, Get! -Sånn skulle det vel riktig nok ha vært fra begynnelsen, men uansett - takk for ny firmware.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fortsatt ikke 100% etter oppgraderingen hos meg. På de fleste kanaler ser "flimringen" ut til å være løst, men på TVNorge er det akkurat som før.

Hei.

Mvh
    ...
    Saksbehandler
    Get® support

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei.

Mvh
    ...
    Saksbehandler
    Get® support

Har fått oppdateringen. Problemet er fortsatt tilstede. Da blir det å si opp GET så snart digitalt bakkenett er på plass. Gidder ikke dette amatøropplegget.

Get er gode nyheter for kommende konkurrenter. Etter å ha hatt digitaldekoder fra Get, blir man så lei at man er villig til å betale nesten hva som helst for alternativer.

Side 15 av 35 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •