PVR dekoder fra GET - Side 14

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 14 av 35 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 34 ... SisteSiste
Viser resultater 261 til 280 av 687
    Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av MacBain
    Virker nesten som om de fysisk brenner ut etter ett par uker.
    Kan jo fort bli dyrt for get hvis alle pvr dekoderene kun holder i ett par uker.
    "Tok opp" 60 Minutes i går kveld, men nå står det "Opptak feilet - - 00:00" igjen. Så da sitter jeg vel i praksis med en Get Box og ikke PVR.

Rart dette her altså. Og at dette skulle skje med et produkt fra Tyrkia, da. De er jo viden kjent for sine høykvalitets elektroniske produkter.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...men nå ser jeg at den har bestemt seg for å ta opp God Morgen Norge, så da har den vel funnet ut at GMN er bedre for meg enn 60 Minutes. Så da får jeg bare takke og bukke for det. Bra at noen passer på meg.

Active ToCa sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Her
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og hvorfor kan ikke Get sette opp mulighet for tidsstyrt opptak (timer) eller manuelt opptak på den kanalen man er på. I går var EPG død for TVNorge og jeg fikk følgelig ikke tatt opp hønas Ugly Betty og Lost. Forbannet irriterende! Og nissene på Get Supperot som ikke skjønner hva som er problemet og hvordan de skal få fikset det. Skal banne på at saken hadde vært løst hvis de hadde bootet EPG-tjenesten deres.

Uansett så bør de få fingern ut av slot-en og sett opp mulighet for opptak som ikke er EPG-avhengig!

ToCargh!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Lydproblemet skal være løst!

Jeg har PVR fra Get og er stort sett veldig fornøyd, men den siste tiden har jeg hatt problem med manglende lyd på opptakene mine. En liten stund har jeg faktisk ikke fått lyd på noen opptak. Har også vært plaget med "pipelyder" innimellom på enkelte kanaler. :???:

Jeg ringte kundesenteret til Get i helgen og de fortalte at de kjente til akkurat dette problemet og at det skulle være løst nå. Alt jeg behøvde å gjøre var å restarte dekoderen min (skru av strømmen bak på dekoderen og på igjen), så skulle det fungere.

Jeg prøvde selvfølgelig dette og etter det har alle opptak fungert perfekt på min PVR! :-D

Active ToCa sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Her
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gregor
    Jeg ringte kundesenteret til Get i helgen og de fortalte at de kjente til akkurat dette problemet og at det skulle være løst nå. Alt jeg behøvde å gjøre var å restarte dekoderen min (skru av strømmen bak på dekoderen og på igjen), så skulle det fungere.

Jeg prøvde selvfølgelig dette og etter det har alle opptak fungert perfekt på min PVR! :-D
    Da får jeg også prøve ut en boot i kveld. Så på noen opptak som ble gjort tidligere i helgen i går kveld og der var det mye rart som skjedde. Bilde og lyd "hoppet og spratt" så ut som om sleit med å lese av ting fra harddisken (eller at den hadde hatt problemer med skrive til harddiskken under lagring). I startene av opptakene så var det som om det var noen sekunder som var borte (glitches). Men det kom se etter hvert.

Får se om en boot fikser dette.

ToCa

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Problemet med opptak uten lyd skal nå være løst. Hvis du fortsatt har problemet, så prøv å skru dekoderen av/på på baksiden.

Med vennlig hilsen
    Alex
    Saksbehandler
    Get® support"

:-D

Newcomer seasupplies sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AVmann23
    En annen ting jeg har oppdaget er at bildet mitt faktisk skurrer (snø) på både kanaler og meny, men jeg mistenker sterkt at dette er fordi jeg har en eldre 28" B&O bilderør TV?
    Jeg har en samsung 50" og en pioneer 507xa i en annen leilighet.
    Og begge stedene er det snø i meny og når jeg skifter kanaler osv.
    Pvr boksen tar ikke opp og nekter å pause i kanaler slik den skal.
    Tenkte jeg bare skulle skrive meg på listen over personer som har problemer med boksen

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fatter ikke hvorfor boksen plutselig tar opp programmer jeg ikke har lyst til å ta opp? Dette må da være en ganske stor og synlig og lett fiksbar bug?

Min boks har 'forelsket' seg i God Morgen Norge. Men hvorfor? Fatter ikke hva i softwaren som kan rote sånn? Eneste jeg kan komme på, måtte være om noen har hatt dekoderen før meg, men den er jo resatt flere ganger, harddisken formattert et par ganger, den har et nytt programkort etc. Jeg har aldri programmert opptak av GMN, så det er heller ikke noe som 'henger igjen' fra en gammel innstilling jeg har gjort.

En annen ting, når det gjelder levetid, er jo at det kan da ikke være så vanskelig å slå av harddisken når boksen ikke er i bruk (Standby)?
    Greit, da ville den vel hatt noen sekunder lenger oppstartstid fra Standby, men dette ville vi vel kunne leve med? Når det gjelder planlagte opptak fra Standby posisjon, kunne jo boksen slå på harddisken automatisk noen minutter før det planlagte opptaket? For deretter å slå den av når opptaket var gjort? Personlig plager ikke hardiskstøy meg noe, men jeg tenker på levetiden på boksen når disken snurrer døgnet rundt i flere måneder.
    Den eksterne harddisken til PCen min slår seg jo av(stopper disken) stadig vekk.

Active ToCa sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Her
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John P.
    Fatter ikke hvorfor boksen plutselig tar opp programmer jeg ikke har lyst til å ta opp? Dette må da være en ganske stor og synlig og lett fiksbar bug?

Min boks har 'forelsket' seg i God Morgen Norge. Men hvorfor? Fatter ikke hva i softwaren som kan rote sånn?
    Jeg tror dette er en halveis implementert løsning for serieopptak. Get har jo snakket om at det skal komme løsning til dette. Den første fiksen i slutten av januar skulle jo, i ifølge hva jeg har hørt, få på plass dette, men funket ikke. En jeg snakket med på support etter første oppdatering, mener jeg sa noe om at en del av problemene skyldtes forsøk å få på plass serieopptak som ikke funket.

ToCa

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John P.

Min boks har 'forelsket' seg i God Morgen Norge. Men hvorfor? Fatter ikke hva i softwaren som kan rote sånn? Eneste jeg kan komme på, måtte være om noen har hatt dekoderen før meg, men den er jo resatt flere ganger, harddisken formattert et par ganger, den har et nytt programkort etc. Jeg har aldri programmert opptak av GMN, så det er heller ikke noe som 'henger igjen' fra en gammel innstilling jeg har gjort.

En annen ting, når det gjelder levetid, er jo at det kan da ikke være så vanskelig å slå av harddisken når boksen ikke er i bruk (Standby)?
    Greit, da ville den vel hatt noen sekunder lenger oppstartstid fra Standby, men dette ville vi vel kunne leve med? Når det gjelder planlagte opptak fra Standby posisjon, kunne jo boksen slå på harddisken automatisk noen minutter før det planlagte opptaket? For deretter å slå den av når opptaket var gjort? Personlig plager ikke hardiskstøy meg noe, men jeg tenker på levetiden på boksen når disken snurrer døgnet rundt i flere måneder.
    Den eksterne harddisken til PCen min slår seg jo av(stopper disken) stadig vekk.
    Min tar og veldig ofte opp GMN, men tror det henger noe sammen med hvilken kanal jeg så på sist, dvs kvelden før ?

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er helt utrolig lesning dette !!
    Jeg beklager men nå blir jeg veldig deprimert og oppgitt....
    I vort borettslag skal vi ha styremøte snart, her er Get digital tv på dagsordenen for vore 16 leiligheter, hvad skal vi bestemme oss til ?
    Jeg har hatt plasma i snart et år nå, og jeg er drittlei de dårlige bilder jeg sitter og ser på !

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bildet er som regel veldig bra.

Problemene er stort sett knyttet til PVR-delen av boksen. Tror nok sånn sett at Get Box (uten opptaksfunksjon) er bedre i bruk (der kan man visst også sette opp rekkefølgen på kanalene selv, noe man ikke kan på PVR boksen).

Jeg har gått fra å være ganske fornøyd med Get PVR til å bli ganske misfornøyd.

I går tok jeg opp Magnolia fra Svensk TV, og ca. fem - seks ganger i løpet av filmen forsvant lyden i et sekund, pluss at bildet et par ganger ble helt forvrengt (så ut som absolutt sterkest mulige komprimering ble brukt i et sekund her og der). I tillegg var det et par 'glipper' - filmen 'hoppet' frem et sekund eller kanskje mer.

Så det begynner å bygge seg opp noen problemer. Men jeg tror nok grunnen til at jeg har gått fra fornøyd til "misfornøyd" rett og slett kommer av økende bruk av opptaksfunksjonen. Jo mer man bruker boksen, desto flere problemer oppdager man ser det ut til.

Enkelte småbugs blir rettet ved en kald restart og/eller formattering av harddisken, mens andre forblir. Får satse på at de jobber med saken. Men personlig tror jeg mye rett og slett kommer av dårlig hardware, og det får man ikke gjort så mye med. Men - å skru av harddisken i Standby kan man jo gjøre i software (firmware), og dette ville kunne øke levetiden og påliteligheten til boksen, vil jeg tro.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Det er helt utrolig lesning dette !!
    Jeg beklager men nå blir jeg veldig deprimert og oppgitt....
    I vort borettslag skal vi ha styremøte snart, her er Get digital tv på dagsordenen for vore 16 leiligheter, hvad skal vi bestemme oss til ?
    Jeg har hatt plasma i snart et år nå, og jeg er drittlei de dårlige bilder jeg sitter og ser på !
    Må si at på tross av småfeil og problemer så er jeg i HOVEDSAK meget fornøyd med Get PVR boksen, den har hevet min TV hverdag til "the next-step" og når HD boksen kommer til høsten er vi temmelig nære det jeg alltidhar ønsket meg sånn TV messig.

Aldri hatt store problemer med min Get PVR boks, ikke glipp i lyd, så god som ingen andre feil heller, mer trivielle ting som at den tar opp ett vilkårlig program hver morgen, at det ikke er mulighet for serieopptak, at programguiden noen ganger, merkelig nok ofte onsdag ikke er oppdatert for TVN osv.

Har og hatt Get boks, den uten harddisk, og må si at PVR er tingen for meg! Glimrende bildekvalitetogså. Skalse det meste av småpirk og problemer blir løst temmelig snart.

Det jobbesogså intenst med HD løsning som skal komme i høst

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GeirOlsen
    Min tar og veldig ofte opp GMN, men tror det henger noe sammen med hvilken kanal jeg så på sist, dvs kvelden før ?
    Etter min erfaring, så tar den opp programmer på den kanalen dekoderen er stilt inn på, til en-eller-annen fast tid. Det virker som om dette tidspunktet flytter på seg når man slår dekoderen av og på (med bryteren).

For min del er dette tidspunktet nå sånn passelig midt på natta, så jeg har tatt opp veldig mange "for tiden ingen sending" i det siste.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

signalstyrke, signalkvalitet og frys i bilder og lyd

Har hatt Get PVR siden nyttår. Har stort sett vært strålende fornøyd.

Nå i det siste har jeg derimot hatt store problemer. Har pågått siden påske. Bilde og lyd fryser og hopper, og gjør tv-titting totalt umulig for alle kanaler. Synes det er veldig merkelig at jeg plutselig har fått dette problemet nå etter 3 problemfrie måneder.

Jeg har forsøkt med mange forskjellige antennekabler, i forskjellige lengder. Alle med like dårlig resultat.

Alle tidligere opptak spiller av bra, så det er live tv-sending som trøbler.

Jeg har vært inne på servicemenyene til PVRen og sjekket signalstyrke og signalkvalitet. Signalstyrken ligger jevnt på 95%. Signalkvaliteten hopper derimot kontinuerlig mellom 40 og 80%. Jeg mistenker at det er signalkvaliteten som er problemet og ikke dekoderen selv, noen med mer innsikt på dette som har meninger på det?

Er det noe jeg kan gjøre med problemet mitt på egenhånd? Noe jeg kan sjekke osv? Har lagt inn feilmelding til Get, de har sendt melding tilbake om at signalet til dekoderen ser bra ut fra Gets side. Har fått tilbud om tekniker som kan komme og se på problemet, men er jo litt utålmodig nå etter å ha vært uten tv-kanaler det går an å se på i over en uke...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den ny kommende software oppdateringen på Get PVR'n løser så og si alle de problemene som er tatt opp i denne tråden.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av puckno
    Har hatt Get PVR siden nyttår. Har stort sett vært strålende fornøyd.

Nå i det siste har jeg derimot hatt store problemer. Har pågått siden påske. Bilde og lyd fryser og hopper, og gjør tv-titting totalt umulig for alle kanaler. Synes det er veldig merkelig at jeg plutselig har fått dette problemet nå etter 3 problemfrie måneder.

Jeg har forsøkt med mange forskjellige antennekabler, i forskjellige lengder. Alle med like dårlig resultat.

Alle tidligere opptak spiller av bra, så det er live tv-sending som trøbler.

Jeg har vært inne på servicemenyene til PVRen og sjekket signalstyrke og signalkvalitet. Signalstyrken ligger jevnt på 95%. Signalkvaliteten hopper derimot kontinuerlig mellom 40 og 80%. Jeg mistenker at det er signalkvaliteten som er problemet og ikke dekoderen selv, noen med mer innsikt på dette som har meninger på det?

Er det noe jeg kan gjøre med problemet mitt på egenhånd? Noe jeg kan sjekke osv? Har lagt inn feilmelding til Get, de har sendt melding tilbake om at signalet til dekoderen ser bra ut fra Gets side. Har fått tilbud om tekniker som kan komme og se på problemet, men er jo litt utålmodig nå etter å ha vært uten tv-kanaler det går an å se på i over en uke...

Du her et signal problem, be Get til å sende en teknikker.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha lest gjennom hele tråden, velger jeg å beholde min treg og stor, dog nesten lydløs Motorola til GET kurer disse barnesykdommer og tar bort dette årlig "gebyr" for å ha dekoder. Hva er den til? Blir ikke dekoderen leid ut til kunden allerede og blir ikke programmene dekket av abonnementet?

For å oppsummere: mye støy, ikke DD lyd, kan være treg til tyder, du kan ikke stole på opptaksfunsjon eller programguide, tar opp når du ikke har programmert til å gjøre, lyden blir borte, bilde forvrengt, osv..., altså, bare velstand.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Martin27
    Den ny kommende software oppdateringen på Get PVR'n løser så og si alle de problemene som er tatt opp i denne tråden.
    Eeek! Kommer det ny oppdatering nå? Hver gang de har kommet med oppdatering tidligere, så har PVRen sluttet å ta opp programmer. Jeg ender bare opp med "opptak feilet" på alle programmene jeg har stilt inn. En reboot løser problemet, men jeg stikker bort et par dager nå, og det passer meg litt dårlig hvis jeg ikke får tatt opp noe mens jeg er borte.

Vel, vel. Får håpe de faktisk har klart å fikse en god del bugs da.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av laks
    Etter å ha lest gjennom hele tråden, velger jeg å beholde min treg og stor, dog nesten lydløs Motorola til GET kurer disse barnesykdommer
    For å være ærlig, så må jeg at selv om alle barnesykdommene er grusomt irriterende, så er det utrolig behagelig å være kvitt Motoroladekoderen.

og tar bort dette årlig "gebyr" for å ha dekoder
    Da tror jeg nok du må vente lenge. Det er en uting, helt enig i det, men jeg tviler på at Get fjerner det bare fordi kundene blir sure. De har ikke mange reelle konkurrenter, og så vidt jeg har fått med meg har vel både Canal Digital (kabel + satellitt), Viasat (satellitt) og RiksTV (digitale bakkenett) også et slikt årsgebyr (men Get er vel dyrest).

Hva er den til? Blir ikke dekoderen leid ut til kunden allerede og blir ikke programmene dekket av abonnementet?
    De hevder det er til "administrasjon av programkort" eller noe sånt. Jeg synes også det er fryktelig rart at dette ikke kan være innbakt i dekoderleien. Man kan til dels forstå det hos Canal Digital, der man kjøper tuneren, men, men...

For å oppsummere: mye støy
    Har jeg aldri opplevd.

ikke DD lyd
    Er det virkelig ikke det? Jeg har ikke abonnement på Canal+ eller TV1000, som vel er de eneste kanalene som faktisk sender 5.1 lyd på enkelte programmer.

kan være treg til tyder
    Nå skal det sies at "treg" betyr at den bare er tre ganger raskere enn Motoroladekoderen.

du kan ikke stole på opptaksfunsjon eller programguide
    Her er jeg veldig spent på hva som egentlig skjer... Når jeg går gjennom EPGen for å finne programmer å ta opp, tar jeg meg ofte i å finne programmer jeg trodde jeg allerede hadde markert for opptak. Men jeg har aldri skrevet ned en liste over alle opptakene jeg har bestilt, og sammenlignet etter noen dager, så jeg vet ikke om det er PVRen som "glemmer" opptakene, eller om det bare er jeg som surrer.

tar opp når du ikke har programmert til å gjøre
    Den gjør ett opptak hver dag, til samme tid, på den kanalen dekoderen står på når opptaket gjøres. Irriterende, men veldig forutsigbart.

lyden blir borte
    Lyden faller bort i et halvt sekund hvis det har vært et problem med den digitale strømmen. Under vanlig TV-sending oppleves det som et lite blipp, der lyd og bilde faller ut et tidels sekund eller noe sånt. Når man ser på opptaket vil i stedet bildet hoppe over et par frames, mens lyden fortsetter (og dermed er ute av sync). Etter et par sekunder blir lyden borte i et halvsekund. Når den kommer tilbake er den i sync med bildet igjen.

bilde forvrengt
    Det har jeg aldri opplevd. Det høres mer ut som et signalproblem.

osv..., altså, bare velstand.
    Hehe. Nei, jeg skal ikke påstå at dette er en god PVR. Det er det over hodet ikke. I forhold til HDD-opptakeren fra Pioneer er den tragisk dårlig. Det som gjør at jeg foretrekker Get PVR fremfor HDD-opptakeren min er rett og slett at den gjør det veldig enkelt å ta opp fra abonnementskanaler, samt at jeg kan ta opp i skikkelig widescreen fra de norske og svenske kanalene. Det at den har to tunere skader heller ikke.

Men for all del. Stort dårligere PVR enn den Get har vartet opp med, tror jeg ikke det er mulig å lage. Den er bare så vidt god nok til at jeg ikke leverer den tilbake.

Side 14 av 35 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 34 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •