PVR dekoder fra GET - Side 13

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 13 av 35 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 33 ... SisteSiste
Viser resultater 241 til 260 av 687
    Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Fått ny boks nå, støyer som pokker, altså 2. boks med feil. Helt utrolig!
    Når det gjelder støy kan det kanskje være individuellt hva man oppfatter som høyt. Men i mitt tilfelle kan jeg ikke høre boksen på dag/kveldstid, unntatt dersom lyden på TVen er veldig lavt på - da høres en lav, konstant 'hvisling' fra boksen. [edit]Nei, forresten, jeg hører den jo ikke da heller - men det er jo vifter på TVen min, så det kommer jo litt lyd fra den uansett[/edit]. Når jeg slår av anlegget for kvelden og skal legge meg, kan jeg høre denne lyden, og når jeg står opp om morgenen. Men når det bare blir litt lyd i leiligheten forsvinner lyden i bakgrunnen.

Newcomer egz sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag har jeg begynt å få et nytt problem med PVR boksen. Hvis jeg setter den på pause i et program mister jeg lyden i det jeg setter det på play igjen. Får ikke noe lyd før jeg går ut av pausemodus. I tillegg er lyden borte hvis jeg spoler tilbake et stykke i et program. Noen andre som opplever det samme?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, jeg mistet også lyden under opptak, pause, og spole tilbake, men jeg har på følelsen at dette bare gjaldt på TVnorge (som også er den eneste kanalen jeg får piping/knirking i lyden på under opptak).
    Formaterte om HD'en for en uke siden, og har ikke oppdaget at lyden manglet etter dette. Pipingen på TVnorge er der fremdeles.

Kjipt å måtte formatere opp HD'en, men da fikk jeg jo slettet alle de random opptakene boksen hadde gjordt på egenhånd også. Jeg skjønner ikke hvorfor den vil jeg skal se på homsepatruljen hver eneste dag....

Mvh
    Bjørn A

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av egz
    I dag har jeg begynt å få et nytt problem med PVR boksen. Hvis jeg setter den på pause i et program mister jeg lyden i det jeg setter det på play igjen. Får ikke noe lyd før jeg går ut av pausemodus. I tillegg er lyden borte hvis jeg spoler tilbake et stykke i et program. Noen andre som opplever det samme?

Prøv og reboot dekoderen din, og se om det hjelper (slå av og på strømbryteren bak på dekoderen).

Hvis ikke så ta kontakt med kundesenteret for og få logget problemet. Er et problem som er kjent at oppstår, det jobbes med og finne ut hvorfor. Og det blir antageligvis (som alle andre problemer løst i neste software uppdate.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm... Get Start og tidligere UPC Digital Basic er ikke de samme grunnpakkene?

Jeg hadde jo en Motorola, og Digital Basic abonnement.

Den gang hadde jeg f.eks. BBC World, Prime og Food (i hvert fall to av dem), og Discovery, Discovery Science og Sivilisations etc. Tror jeg hadde TCM også. Jeg pleier å holde meg til de samme kanalene, og går ikke så mye utenfor de norske kanalene. Derfor har jeg ikke oppdaget før nå at jeg ikke lenger får inn BBC Prime eller Food (bare World nå), eller noen av Discovery kanalene utover den som bare heter Discovery, og heller ikke "ren" TCM (bare blandingskanalen Cartoon/TCM). Mener bestemt jeg også fikk inn "ren" Cartoon før, og Nickleodeon. Ikke nå lenger.

Jeg hadde allerede satt opp en favorittliste basert på de kanalene jeg pleide å se på før, men når jeg i kveld skulle svitsje litt mellom disse favorittene, oppdaget jeg altså plutselig at jeg ikke lenger har tilgang til en del kanaler jeg hadde tilgang til før med Basic.

Er dette riktig, eller er det noen kanaler jeg mangler som jeg skulle hatt tilgang til? Eller var det kanskje noen jeg hadde tilgang til under Basic som jeg ikke skulle hatt tilgang til?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er kuttet i kanaltilbudet i startpakka i forhold til basic.
    Get - Kanalpakke - start

Alle de kanalene du savner ligger nå i en familepakke til 139 kr måneden i tillegg til start gebyret!

Get - Kanalpakke - familie

blir spennende å se når HD kanaler dukker opp, hvor mye man må betale for en HD pakke?
    ekstra bra kvalitet- ekstra dyrt!!!

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK, takk for det (kunne jo enkelt ha sjekket det selv, men tenkte det kanskje var en feil), og takk til Get.

Ser ut til at TV blir den nye melkekua etter bilen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vil ikke kalle digitaltv noen melkeku. Det er naturligvis i utgangspunktet litt dyrere en det analoge tilbudet. Men det er vel og forvente?

Grunnen til at jeg ikke vil kalle det noen melkeku er den enorme konkurrangsen på markedet, og den vil bare tilta. Du har i dag 3 forskjellige teknologier* som konkurrerer om de samme kundene, og det vil komme minst 2 till snart.
    Greit nok at det er dyrere en du er vant til, men og kalle det en melkeku virker ikke helt korekt. Mulig at get kjører med høyere marginer nå i starten en det de forventer og konkurere med i fremtiden, men er jo ikke spesielt sjokerende. Er langt mer populært at de justerer ned prisen for og være konkurrangsedyktige en at de justerer den opp for og sikre seg overskudd.

* teknologiene jeg tenkte på var cabel-tv, fiber, og parabol.. hvorav 2 av teknologiene ofte kan leveres til samme kunde. Det vil også komme bakkenettet og ip tv. Da er man i en sitvasjon hvor 90% av alle kunder kan velge mellom 3 forskjellige leverings systemer. Som igjen vil bety hardere konkurrangse en man i dag er vant til på foreksempel internet. Så melkeku? tviler.. Her vil det nok være sterk konkurrangse med relativt laver marginer.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tenkte generellt, og alt i alt.

Jeg betaler snart like mye i året i 'lisens' til NRK - oj, unnskyld - - til Staten som jeg gjør i årsavgift på bilen, og i tillegg kommer abonnementene.

Active ToCa sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Her
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen andre som syns at bildekvaliteten har blitt dårligere de siste dagene? Syns bildene på mange av kanalene nå ser ut som om det er satt på et hardt mpeg støyredusksjonsfilter som "smudger" bildene. Syns også det virker som dette blir verre under avspilling av opptak fra enkelte kanaler og at det varierer utfra når på døgnet det er.

ToCa

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mister lyden på nesten alle opptak/pause jeg gjør, hva er da vitsen med PVR? Bare tull dette jo... Fikk boksen for noen dager siden og ikke fungert skikkelig med opptak siden, første fakture jeg får går i retur!

Har ringt Get kundeservice 3 ganger om samme feil og forsøkt sw-update/reboot/format. Samme feil enda, opptak har en sterk tendens til å bli gjort uten lyd! I dag feks. tok jeg opp med begge tunere, ett opptak fikk lyd.

Får av og til en annen feil som gjør at planlagte opptak blir på 00:00 sek/min.

Intermediate nf sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Angelou
    vil ikke kalle digitaltv noen melkeku. Det er naturligvis i utgangspunktet litt dyrere en det analoge tilbudet. Men det er vel og forvente?

Grunnen til at jeg ikke vil kalle det noen melkeku er den enorme konkurrangsen på markedet, og den vil bare tilta.
    ...

Så melkeku? tviler.. Her vil det nok være sterk konkurrangse med relativt laver marginer.
    Antar at du mener konkurranse...

Nei, det er egentlig ikke å forvente at det digitale tilbudet i seg selv skulle koste mer. Se på ADSL prisene som går nedover - digital signaloverføring blir stadig billigere pga billigere teknikk som gjør det mulig å overføre flere kanaler uten å måtte legge nye kabler (for det er dyrt det...). Tenk på at du betaler 500 i året for en dekoderboks de trolig har kjøpt for 150,- hos en eller annen kinesisk produsent...

Fakta 1) Get øker prisen på startpakken med 36% - er ikke det melkeku så vet ikke jeg.

Fakta 2) Candover Investments som kjøpte UPC og ga de Get navnet, må selvfølgelig både finansiere oppkjøpet, samt målet om tosifret prosentvis vekst. De ligger veldig godt an...

Fakta 3) Den såkalte seerundersøkelsen er fabrikert - fordi seerne kun får et par dyrere valg enn det som var startpakke tidligere. At ca 75% av de 8000 som var med på undersøkelsen IKKE svarer gir vel også et pekepinn om hvor reell den var...

Fakta 4) Analogtilbudet prises til nøyaktig det samme som digitaltilbudet - selv med færre kanaler (!) Tyder dette på at de har reelle konkurrenter? Eller tyder det på at kundene skal presses over til et litt dårlig digitaltilbud (hører at bilder fryser/stopper opp iblant hos naboer som har fått det...)

Fakta 5) Ser man på prisene til hhv Candal Digital, Viasat, Get og IVision (internett TV) lukter det heller prissamarbeide enn reell konkurranse. (Man kan selvfølgelig la seg lure av kampanjetilbud og dårlig dokumenterte "kortleie" avgifter.) Mulig det ikke er formelt prissamarbeide, men ingen virker så sultne på nye kunder at de senker prisene og underbyr hverandre. Norske forbrukerne er melkekuer så gode og runde at "Don't rock the boat" trolig er tilbydernes motto. Hvorfor kjempe mot hverandre med små marginer når man kan håve inn stort overskudd på sin del av markedet ?

Fakta 6) Medielovgivningen i Norge er meget svak, slik at Fakta 3, 4, og 5 over er helt lovlige...

Fakta 7) Hadde det vært reell konkurranse hadde jeg sagt opp Get for lengst, for jeg er ikke fornøyd med hverken prisøkningen, manipulerte seerundersøkelser, kvaliteten på signal eller kundebehandling der.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner ikke helt hvordan det er mulig, men det virker som kanalskifte har blitt tregere i det siste? Det burde jo ikke kunne skje all den tid jeg fortsatt sitter med samme firmware, men. Dersom jeg trykker på (Hjelp ?) -knappen og så blar meg frem til en kanal og trykker OK, kan jeg enkelte ganger telle til fem før det skifter over til den kanalen. Dette skjer også når jeg trykker direkte på klanal pluss og minus knappene (men der går det ofte litt fortere).

Dette kunne jo tilskrives at jeg bruker en Logitech Harmony fjernkontroll, men andre kommandoer virker jo umiddelbart, så det skulle ikke være noen forsinkelse der.

Det varierer også litt - noen ganger skifter det som jeg innbilder meg at det gjorde før, andre ganger går det tre sekunder, og altså noen ganger så mye som fem.

Mener bestemt at det gikk fort med kanalskifte før?

-Men men - dersom dette er mitt største problem skal jeg vel ikke klage sammenlignet med hva andre ser ut til å slite med.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nf
    Antar at du mener konkurranse...

Nei, det er egentlig ikke å forvente at det digitale tilbudet i seg selv skulle koste mer. Se på ADSL prisene som går nedover - digital signaloverføring blir stadig billigere pga billigere teknikk som gjør det mulig å overføre flere kanaler uten å måtte legge nye kabler (for det er dyrt det...). Tenk på at du betaler 500 i året for en dekoderboks de trolig har kjøpt for 150,- hos en eller annen kinesisk produsent...
    Adsl har vært utbredt i stor skala mye lenger en digitaltv i Norge. Og billig?
    En skikkelig linje koster vel opp mot 4000 i året, og har du Telenor må du vel kjøpe ruteren også?
    Prisen på den dekoderboksen vil jeg tippe du må legge på en god del. De er ikke så billige at det gjør noe. Canal digital ser jeg at tar ca 700 kr for den billigste dekoderen jeg kunne finne. 2000 om du skal ha en pvr.

Og hvor tar du egentlig 500 for dekoderen fra? Kortavgiften? Jeg er enig i at kortavgiften er en tåpelig avgift. Men kortavgiften er noe paraboltilbyderne fant opp så vidt jeg vet. Og den er tilsynelatende effektiv, så at get benytter seg av samme prissystem for og gjøre sammenligning lettere sjokkerer meg ikke. Kostnadden ville allikevel vært der om det het kortavgift eller var samkjørt med månedsavgiften

Og hva får du for de pengene? Du får et par ekstra kanaler. Du får digitale bilder. Og ikke minst du får mulighet til å bytte til hvilken som helst av de nye dekoderen når det måtte passe deg. Uten at du sitter igjen med en ubrukelig boks som var solgt til deg på forhånd.

Dette er et uhøytidlig diskusjonsforum. Bringe frem dine egne meninger som fakta kan du gjøre på wikipedia :P

Digital-tv et dårligere tilbud en analog-tv? Er ulemper med digital-tv som ikke er der med analog-tv det stemmer. Som faren for glipper i bildestrømmen også videre. Men dårligere en analog tv? Jeg vil vertfall ikke gå tilbake til analogt tv. Bare den økte bildekvaliteten alene rettferdiggjør et bytte etter min mening. Så kommer det jo mange andre fordeler som plass til flere kanaler på samme båndbredde. Muligheten til flere funksjoner som elektronisk program guide og interaktive tjenester. Men ja.. ntv har jo planer om og kutte analoge sendinger i 2009. Get planlegger og beholde dem til 2012. .Så da er vel get midt i blinken for deg da

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AVmann23
    Mister lyden på nesten alle opptak/pause jeg gjør, hva er da vitsen med PVR? Bare tull dette jo... Fikk boksen for noen dager siden og ikke fungert skikkelig med opptak siden, første fakture jeg får går i retur!

Har ringt Get kundeservice 3 ganger om samme feil og forsøkt sw-update/reboot/format. Samme feil enda, opptak har en sterk tendens til å bli gjort uten lyd! I dag feks. tok jeg opp med begge tunere, ett opptak fikk lyd.

Får av og til en annen feil som gjør at planlagte opptak blir på 00:00 sek/min.
    Jeg har nøyaktig samme problem. Formatering hjelper ikke. Har hatt så mye problemer med den dekoderen. Noen av feilene har blitt rettet og nye kommer til. Om noen hadde fortalt meg at jeg skulle bli pilotbruker til full pris, hadde jeg nok valgt å vente på andre løsninger.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John P.
    Dersom jeg trykker på (Hjelp ?) -knappen og så blar meg frem til en kanal og trykker OK, kan jeg enkelte ganger telle til fem før det skifter over til den kanalen. Dette skjer også når jeg trykker direkte på klanal pluss og minus knappene (men der går det ofte litt fortere).

Dette kunne jo tilskrives at jeg bruker en Logitech Harmony fjernkontroll, men andre kommandoer virker jo umiddelbart, så det skulle ikke være noen forsinkelse der.
    Nei - det går like tregt med originalfjernkontrollen også. Mener da bestemt at det gikk fort før, og at dette var en av de tingene folk var fornøyd med; at det gikk raskere med kanalskifte enn på Motorolaen?

Nå har jeg forresten hatt mitt første mislykkede opptak også. Skulle kose meg med et opptak av Curb your enthusiasm i går, men da sto det bare 00:00 og 'opptak mislyktes' eller lignende.

Så det virker som jo mer man bruker boksen desto flere problemer dukker opp. Logisk nok, forsåvidt.

Intermediate nf sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angelou: Det er ikke analog kvalitet kontra digital kvalitet som er et tema. Poenget er prisingen til Get. Ved å øke prisen på analog er det klart de vil ha kundene over på digitalt.

Samtidig kjører de med dette gebyret på 498,- som sikkert er både finansiering av dekoderboksen og digital programoversikt. Dette gebyret er altfor høyt i forhold til hva man får igjen for det.

Ok hvis du sier at dekoderboksen koster 700 så er halvparten avanse. Da er vi nede på 350 isåfall. MEN hvis du tenker på at vanlige DVD spillere i samme "kvalitet" nå fås for ca 300,- og at en dekoderboks ikke har noen bevegelige deler som en DVD spiller (utgjør en god del av prisen for en DVD spiller) så tipper jeg at 150 ikke er langt unna innkjøpsprisen. At bildene fryser/hakker tyder på billigste sort løsning uten buffer og feilkorrigering. Dette er typisk ting man sløyfer i lavkost løsninger.

Å da måtte betale 500,- per år for denne pluss en svada programoversikt tjeneste som de fleste ikke har bruk for... så får vi altså "gleden" av å betale for boksen mange ganger i løpet av et leieforhold.

Så mitt hovedargument er at Get beregner seg for gode marginer i forhold til den kvaliteten de leverer - og at de pådytter brukerne flere kanaler og flere "tjenester" enn det vi vil ha. Istedenfor valgfrihet til å velge helt fritt antall kanaler og hvilke kanaler - noe som vel nettopp er poenget med en dekoder? (Men det ville de selvfølgelig ikke tjent like mye på som med en unødvendig omfangsrik "startpakke")

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av snurre_sprett
    Jeg har nøyaktig samme problem. Formatering hjelper ikke. Har hatt så mye problemer med den dekoderen. Noen av feilene har blitt rettet og nye kommer til. Om noen hadde fortalt meg at jeg skulle bli pilotbruker til full pris, hadde jeg nok valgt å vente på andre løsninger.
    Dette er et fryktelig irriterende problem og gjør PVR'en så upålitelig at den egentlig er ubrukelig. Jeg har ingen nytte av opptak uten lyd. Det er for såvidt fint at fler har samme problem og (forhåpentligvis) klager til Get, gjerne skriftlig, slik at de får utbedret feilen så fort som mulig. Jeg har opplyst Get om at faktura ikke vil bli betalt før feilen er rettet, noe som er juridisk holdbart iht. forbrukerkjøpsloven og kan oppfordres andre brukere. Dette er et produkt med vesentlig mangel.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En annen ting jeg har oppdaget er at bildet mitt faktisk skurrer (snø) på både kanaler og meny, men jeg mistenker sterkt at dette er fordi jeg har en eldre 28" B&O bilderør TV?

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John P.
    Skjønner ikke helt hvordan det er mulig, men det virker som kanalskifte har blitt tregere i det siste? Det burde jo ikke kunne skje all den tid jeg fortsatt sitter med samme firmware, men. Dersom jeg trykker på (Hjelp ?) -knappen og så blar meg frem til en kanal og trykker OK, kan jeg enkelte ganger telle til fem før det skifter over til den kanalen. Dette skjer også når jeg trykker direkte på klanal pluss og minus knappene (men der går det ofte litt fortere).

Det varierer også litt - noen ganger skifter det som jeg innbilder meg at det gjorde før, andre ganger går det tre sekunder, og altså noen ganger så mye som fem.

Mener bestemt at det gikk fort med kanalskifte før?

-Men men - dersom dette er mitt største problem skal jeg vel ikke klage sammenlignet med hva andre ser ut til å slite med.
    Jeg syntes også kanalskiftene går tregere, men etter att jeg reboota den med power kanppen på baksiden ble det bedre.
    Men jeg har også fått problemer med manglende lyd ved pausing av opptak.
    Virker som om denne dekoder er av skikkelig søppelkvalitet.
    Det at hardiskene spinner 24/7 gjør vel sitt til att de går i stykker, dette kombinert med en utrolig høy tempratur inne i selve dekoderen.
    Virker nesten som om de fysisk brenner ut etter ett par uker.

Kan jo fort bli dyrt for get hvis alle pvr dekoderene kun holder i ett par uker.

Side 13 av 35 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 33 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •