PVR dekoder fra GET - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 12 av 35 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 32 ... SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 687
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    At bilde hakker var jo grunnen til at jeg ventet på denne oppdateringa!! Irritetere meg grønn over dette. Skal sende mail å ringe å mase. Finner meg f... ikke dette. Hva er vitsen med å ha digital tv nå som dette ødelegger total opplevelsen.

KaT :evil:

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke opplevd hakking på NRK. Hadde en dropout på TV2 Zebra ista, men det kan like gjerne ha vært sendingen.

Når det gjelder Text-TV - - - spørs om noen her vet dette, men: når man trykker på den blå knappen, sendes da text-tv informasjonen som data over SCART (slik at det på den måten blir ett fett om man bruker text-tv knappen på TVen eller på PVRen), eller skal det da bli en lay-over i selve bildet, som så sendes over SCART?
    For hos meg fungerer ikke text-tv, men det er jo flere som har det problemet. Men i mitt tilfelle tenker jeg at det kommer av at jeg kjører SCART --> komponent, og at text-tv dataene derfor ikke overføres (på samme måte som WSS info ikke overføres hos meg). Men dersom det blir laget en lay-over slik at dette ligger i selve bildet når man bruker den blå knappen på PVR fjernkontrollen, og dette bildet så blir overført, da burde jeg også kunne se det.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tekst-tv virker nå strålende. Men jeg må bruke tv-fjernkontrollen til å styre det.

Active ToCa sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Her
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har lagt merke til noen forbedringer etter siste oppdatering av PVR-en? Utenom at text-tv nå ser ut til å funke. Tenker mer på initialiseringsproblemer og nye funksjoner.

ToCa

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min pvr er blitt mer stabil, mindre uønskede opptak. I går var også nrk fikset. Det er i tillegg kommet mer foreldrekontroll (kan stenge programmer etter alderstrinn). I tillegg kan en nå søke etter feks: serier -> krim og få alle programmer listet opp.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag fikk jeg en eFaktura fra Get. Forrige periode betalt, OK. Så kommer perioden fra jeg tegnet opp for PVR og innleverte Motorolaen.

Men så ser det ut til at jeg skal betale både Digital Basic (som var det abonnementet het før) og Start for Mars.

Er det riktig da? Ligger Digital Basic i bunnen, og så kommer Start oppå? Jeg trodde Digital Basic var det gamle navnet, og Start var det nye?

Det er:
    169,- for Digital Basic,
    89,- for Start,
    79,- for "Get Box PVR"
    pluss årsavgiften som kommer nå som jeg har PVR.

Bor i borettslag.

Joda - bør vel kontakte Get, men tenkte jeg kunne spørre her først.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ikke betale for basic i bunn om du ikke har den gamle motorola stcen.
    Har du derimot ikke levert tibake denne vil den fortsette og fakturere i utgangspunktet..

Om motorola dekoderen er levert tiblake.. ville jeg tatt kontakt med faktura avdelingen. De kan muligens hjelpe deg.

mvh
    Angelou

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)

Erfaring med GET så langt... ikke videre imponert!

Etter en måneds ventetid dukket endelig GETs nye digitale PVR-dekoder på døren. Flott, tenkte jeg, nå skal jeg endelig kunne fore min Pioneer 50" plasma med "verdige" signaler...

Dessverre er tydeligvis dette litt vanskeligere enn en skulle tro!

Bilder får jeg opp, men horisontale lyse striper renner nedover TVen, kunne gjerne vært en jordingsfeil, men ettersom jeg ikke har feil på andre kilder eller vanlig TV-signal er det ikke stort annet enn PVR-boksen å skylde på...

Videre er lyden stort sett DUR, og litt lyd sånn imellom durelyden, helt håpløst.

Videre falt NRK ut etter en halv times bruk, og selv etter en halv times support og diverse mikkmakk fra sentralen hjalp det ikke... NRK2 er imidlertid på plass, så de på supporten forstod ikke noenting de heller.

Har aldri opplevd makan til uferdig produkt levert på døra jeg, trodde de negative erfaringene rundt GET og digital-TV jeg leste ikke kunne stemme sånn generelt, men tydelig at de sliter...

Jeg får henge på tråden, for jeg kommer IKKE til å betale en krone ekstra for en PVR-boks med disse manglene, det er bare så synd at de fra før av leverer helt begredelige analoge signaler.......

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror at mye skyldes rett og slett dårlig og ikke minst gammel kabling rundt om kring i Oslo hos de forskjellige boretslag. Analoge sendinger er nettopp som du sier ikke noe bedre, og på en dårlig dag rett og slett elendig. Bodde tidligere i asker og kvaliteten der var langt bedre.

Obs, trodde denne tråden ble startet i dag.

Active ToCa sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Her
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor har tråden plutselig byttet "navn"?

ToCa

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Ble noe krøll da jeg spleiset sammen mitt innlegg i denne tråden...

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Koster det penger å sitte å vente på Get (02123) når man har Get telefoni?

(greit - forandret til et litt mer diplomatisk innlegg)

Newcomer Alfak sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I følge prislista til GET er det vel 39 øre i minuttet til 5 sifrede nummer.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm. Sitter og tenker på dette: siden denne pvr dekoderen " flimrer " ved hvitt lys. Er det da bedre og prøve scart-component? Noen som har peil på bilde kvaliteten blir værre eller samme omtrent.
    Kjører DVD over Scart nå og der merker jeg absolutt ingen flimring.

Kan det være at TV ikke tåler det når jeg setter over på RGB? Uten RGB så er ikke bilde helt ok. Blir lissom ikke skarpt nok, som feks når hodet til en person står rolig er det ok, men når det snur på seg så blir feks håret litt " blury ".

KaT

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Samsung LE-32T51B, Har ingen problemer med "flimring" Jeg bruker Scart RGB. Jeg ville ha undersøkt med Salgssted/ leverandør av tv´en.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Scart komposite (ikke komponent) gir et helt elendig resultat, tilsvarer den gode gamle gule kabelen... Du får bare be om ny boks fra GET, det duger ikke at de sender ut denne elendige kvaliteten på markedet. Venter spent på svar selv, min helt nye boks avgir horisontale linjer som går opp og ned, lyden fungerer ikke og NRK, av en eller annen merkelig grunn, fungerer ikke...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Scart komposite (ikke komponent) gir et helt elendig resultat, tilsvarer den gode gamle gule kabelen... Du får bare be om ny boks fra GET, det duger ikke at de sender ut denne elendige kvaliteten på markedet. Venter spent på svar selv, min helt nye boks avgir horisontale linjer som går opp og ned, lyden fungerer ikke og NRK, av en eller annen merkelig grunn, fungerer ikke...
    Tipper du måste bytte dekoder, jeg opplever iallefall ikke noe sånt... flimmrer dekoderen når antennekontakten er ute, så er det vel åpenbart feil på hardware ell noko

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Ja, det er horiosontale striper uansett, ja... Må vel bytte boksen, som du sier.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For dere som har problemer: dere bør kontakte Get, for boksen skal fungere temmelig bra (om enn kanskje ikke 100%); man skal altså ikke måtte leve med flimring, bråk fra harddisk, osv. For min fungerer bra og er stillegående.

Da jeg ringte Get for noe helt uten relevans til det tekniske, spurte hun jeg var i kontakt med allikevel om hvordan dekoderen fungerte for meg, og hun sa de prøvde å fikse dem "boks for boks" etterhvert som problemer ble rapportert. Jeg svarte at min har fungert stort sett bra, og da hørtes hun nærmest lettet ut, og måtte innrømme at de har hatt en del problemer.

Men når de altså spør om dette i en samtale som dreier seg om faktura, må man regne med at de prioriterer dette, og de som har problemer bør ringe inn og si ifra.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Fått ny boks nå, støyer som pokker, altså 2. boks med feil. Helt utrolig!

Side 12 av 35 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 32 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •