PVR dekoder fra GET - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 35 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 30 ... SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 687
    Active ToCa sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Her
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Er det noen av dere andre som har problemer med at PVR-boksen Initialiserer seg under avspilling av opptak (automatiske så vel som planlagte) som har forsøkt å formatere disken ennå?
    Snakket med Get på nytt her da boksen plutselig begynte å vise samme symptomer under avspilling av planlagte opptak som under bruk av automatiske opptak. Fikk da på nytt beskjed om å forsøke å formatere disken. Men det kan være at det er et svar de på support har fått beskjed om å gi kundene med dette problemet for å kjøpe seg tid?

ToCa

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg har sporadisk samme problem. Jeg har for mye usett på disken til at jeg kan formatere den. At problemet har sammenheng med siste firmware er hevet over enhver tvil.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ToCa
    Er det noen av dere andre som har problemer med at PVR-boksen Initialiserer seg under avspilling av opptak (automatiske så vel som planlagte) som har forsøkt å formatere disken ennå?
    Snakket med Get på nytt her da boksen plutselig begynte å vise samme symptomer under avspilling av planlagte opptak som under bruk av automatiske opptak. Fikk da på nytt beskjed om å forsøke å formatere disken. Men det kan være at det er et svar de på support har fått beskjed om å gi kundene med dette problemet for å kjøpe seg tid?

ToCa
    Er vel hellere et svar de gir fordi de ikke har stort annet og prøve, og det er standard feilsøk ved opptaksproblemer.

Har forøvrig vært borti det samme selv.. Begynner vel og bli en kjent feil som sikkert blir forøkt løst i neste software uppdate..

mvh
    Angelou

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt veldig lite problemer med min Get PVR - den har ikke initialisert seg og bråker ikke, men i dag skjedde noe jeg har sett nevnt her tidligere:

Plutselig kom opptaks-ikonet oppe i venstre kant av skjermen på, og opptaks-LEDen foran på PVRen begynte å lyse; altså den tok opp noe uten at jeg hadde bedt om det.
    Kommer så hjem igjen etter en tid, trykker på Mitt Arkiv, og ser at God Morgen Norge står oppført under opptak. Men jeg har jo ikke bedt om dette!?
    Ser ut til at den har bestemt seg for å ta opp hele GMN fra 07:30 og utover av en eller annen grunn...

Boksen tar jo konstant opp det man ser på, det er jeg klar over, men da lyser jo ikke REC-ikonet, og det havner ikke i Mitt Arkiv.

Eneste jeg ellers er litt misfornøyd med, er at opptak jeg selv har programmert starter på nøyaktig klokkeslett, og ikke når selve programmet faktisk begynner. F.eks. NRK er helt notorisk forsinket med ca. fem minutter, og dette har ihvertfall i ett tilfelle gjort at jeg ikke fikk med slutten av det programmet jeg hadde tatt opp, fordi jeg da isteden fikk med fem minutter av programmet som gikk før.

Ellers er jeg ganske så fornøyd (så langt).

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter siste firmware-oppdatering så begynte brått min boks å re-initialisere seg selv ved avspilling av både opptak gjort før firmware-oppgraderingen såvel som opptak gjort rett etter oppdateringen. Boksen oppførte seg temmelig ko-ko.

Leste så her på dette forumet tipset om å re-formattere harddisken, hvilket jeg så gjorde forleden.

Siden da har jeg *bank-i-bordet* ikke opplevd at boksen har spontant rebootet ved avspilling av opptak.

Active ToCa sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Her
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var jo gode nyheter at vsoneruds formatering av disken ser ut til å eliminere initialiseringsproblemet. Får prøve det samme asap.

John P.: Merkelig at dette skal være forskjellig fra PVR til PVR. Mener det er noen andre som også har nevnt det problemet med at boksen ikke får med slutten av et program. Heldigvis har jeg tilgode å oppleve det. Men min boks tar alltid opp 4 minutter før et program starter. F.eks. Barne-TV-opptak inneholder alltid de siste 4 minuttene av Nyheter på Tegnspråk og den tar opp en god del minutter ut i neste program også. Mener at standard lengde på opptak av 42 minuters episoder på TV2/TVN alltid er på 57-61 minutter og 51-53 minutter på NRK.

ToCa

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ToCa og John P: Min boks starter alltid opptaket noen minutter før start, og varer til litt etter slutt. Eneste unntaket jeg har opplevd var hvis jeg tok opp to programmer etter hverandre på samme kanal (NRK). Da endte slutten av det første programmet i begynnelsen av det andre opptaket, som i følge rutinen skal starte litt før programmets start.(Det virker altså som om 'starte før'-kriteriet er prioritert over 'helt til slutt'-kriteriet.)

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan det være at PVRen oppfører seg annerledes på enkelte områder avhengig av hva slags signalstyrke- og kvalitet man har? For min har vært stort sett helt bra, og når jeg sjekket signalstyrke/kvalitet i går, var begge stolpene helt i topp (manglet kanskje en strek på den ene).

Har bare opplevd to glitcher; opptaket som startet av seg selv, og opptaket som avsluttet før programmet var helt ferdig (det var MadTV på NRK2, og musikkinnslaget på slutten ble kuttet bort).

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hos meg starter alltid opptak rundt 4 minutter før, og slutter noen minutter etter programmet. Forsåvidt greit nok, men jeg har vel aldri opplevd at programmer starter for tidlig(!).

En ting jeg sliter med nå er lyden på opptak. Jeg har ingen problemer med lyd til vanlig, og har Dolby Digital på alltid. Opptakene mine er dog ofte helt lydløse inntil jeg går inn på menyen mens jeg spiller dem av, og skrur DD av og på igjen. Da fungerer det. Flere som opplever dette?

Har også hatt et par opptak som førte til reboot av boksen, men det har ikke skjedd på et par uker nå.

Newcomer egz sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også hatt et par opptak i det siste som har reinitet boksen. Litt irriterende det der.

Og i serien av meningsløse automatiske opptak så har boksen nå nylig tatt opp 2 timer og 20 minutter med det spennende programmet "for tiden ingen sending" fra NRK, pluss en del episoder av "I gode og onde dager". Disken var rundt 70% full sist jeg sjekket, men vi har bare bedt om halvparten av opptakene. Begynner å bli lei av å slette ting fra Mitt Arkiv.

Active ToCa sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Her
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått ryddet disken for opptak jeg ville se og har gjennomført en formatering av disken. Etter 24 timers bruk av PVR-en etter vel gjennomført formatering så ser det hittil ut som om problemene med avspilling av pausede eller tilbakespolte "direktesendinger" (automatiske opptak) ikke lenger er der. Jeg har så smått forsøkt å pause noen sendinger som alle da har fungert som de skulle. Måtte jeg bare håpe at det vedvarer.

ToCa

Active ToCa sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Her
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ToCa
    Da har jeg fått ryddet disken for opptak jeg ville se og har gjennomført en formatering av disken. Etter 24 timers bruk av PVR-en etter vel gjennomført formatering så ser det hittil ut som om problemene med avspilling av pausede eller tilbakespolte "direktesendinger" (automatiske opptak) ikke lenger er der. Jeg har så smått forsøkt å pause noen sendinger som alle da har fungert som de skulle. Måtte jeg bare håpe at det vedvarer.

ToCa
    Og i dag så er alle problemene tilbake Avspilling av planlagte opptak og automatiske opptak feiler igjen med initialisering og boot av PVR. Så nå får jeg dra til Get med boksen for å bytte den og håpe på at jeg da får en boks som er like stille og som fungerer bedre på opptak.

ToCa

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har noen av dere problemer med at bilder "bryter" og flimrer ved lys/hvit bakgrunn? Det gjør tv mitt. Spesielt ved pauser på TV2. Sinnsykt irriterende. Er verst når jeg kjører RGB, men da er bilde MYE klarere også. Ellers funker dekoder helt ok med opptak, pause og spoling. Er nesten helt stille. Litt lav summing når jeg har skrudd av alt.
    Noen som har peil på om det kommer noen oppdatering fra GET snart?

Thorvaldo

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thorvaldo
    Har noen av dere problemer med at bilder "bryter" og flimrer ved lys/hvit bakgrunn? Det gjør tv mitt. Spesielt ved pauser på TV2. Sinnsykt irriterende. Er verst når jeg kjører RGB, men da er bilde MYE klarere også. Ellers funker dekoder helt ok med opptak, pause og spoling. Er nesten helt stille. Litt lav summing når jeg har skrudd av alt.
    Noen som har peil på om det kommer noen oppdatering fra GET snart?

Thorvaldo
    Har samme problemet, og det er villt irriterende.
    Trodde først det var sendingen, men merket at det skjer på forskjellige steder når jeg ser et opptak flere ganger.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SuperJ
    Har samme problemet, og det er villt irriterende.
    Trodde først det var sendingen, men merket at det skjer på forskjellige steder når jeg ser et opptak flere ganger.
    Åssen TV har du a?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også hatt mye problemer med "uthopp"av bildet i lyse/hvite scener,særlig reklame.Årsaken er at Get boksene,både med og uten PVR,gir ett for høyt Brightness signal på scart utgangen.En del Tv'er tåler ikke dette og svarer med å kutte ut bildet. (Gjelder særlig LG.Har selv en LG 42 Plasma).
    Har hittil hatt 7 forskjellige bokser fra GET,alle med like dårlig resultat.Get har hele tiden skyldt på at det er min TV det er noe feil med,men jeg har nå fått overbevist dem om at det er boksen.
    Har siden forrige Fredag hatt en boks med "beta software" hvor de har tunet ned Brightness signalet,og den fungerer perfekt for meg.Ingen flere Uthopp av bildet.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var gode nyheter. Har jo hatt litt plunder med GET nå så kona er ikke helt fornøyd og mener det var bedre med gamle analoge :? , men nå håper jeg GET snart slipper ny software til alle for jeg har også problemer med rævva NRK1 sendinger. Dette vet de om, men ser jo ikke ut som de klarer å fikse det. Har vart i par uker nå. Mangler oxo tekst tv.
    Hmmm kunne tenkt meg å fått tak i den beta softwaren jeg også :-D

T

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thorvaldo
    Hmmm kunne tenkt meg å fått tak i den beta softwaren jeg også :-D
    Ja, hvordan får man tak i det?

Avsluttet
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg leser denne tråden, så sitter jeg igjen med en følelse av at kundene bare er rene prøvekaniner i et opplegg som ikke er utprøvd. Mer ergrelse enn glede, nesten. Er det i det hele tatt noe poeng i å bestille digitalt fra Get nå, eller har jeg et helt feil inntrykk?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondch
    Jeg har også hatt mye problemer med "uthopp"av bildet i lyse/hvite scener,særlig reklame.Årsaken er at Get boksene,både med og uten PVR,gir ett for høyt Brightness signal på scart utgangen.En del Tv'er tåler ikke dette og svarer med å kutte ut bildet. (Gjelder særlig LG.Har selv en LG 42 Plasma).
    Har hittil hatt 7 forskjellige bokser fra GET,alle med like dårlig resultat.Get har hele tiden skyldt på at det er min TV det er noe feil med,men jeg har nå fått overbevist dem om at det er boksen.
    Har siden forrige Fredag hatt en boks med "beta software" hvor de har tunet ned Brightness signalet,og den fungerer perfekt for meg.Ingen flere Uthopp av bildet.
    Har akkurat samme problem. Snakket med Get, og han jeg snakket med hadde ikke hørt om noe beta software. De ville imidlertid feilsøke alt annet som vi har gjort flere ganger før. Kan du opplyse om hva softwaren heter? Hjleper tydeligvis ikke å fortelle hva som er feil, jeg må tydeligvis fortelle hvordan de løser det også. Om det finnes en løsning på problemet, skal jeg ha den softwaren. Hvis ikke blir dette kundeforholdet en kortvarig affære.

Side 10 av 35 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 30 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •