Get PVR - fjernkontroll og format

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Get PVR - fjernkontroll og format

Jeg har nå hatt PVR'en fra Get i ca. en uke, og det er et par ting som plager meg. Jeg velger å starte en ny tråd da det ellers vil drukne i utallige tråder om Get og digitalkodere og jeg velger å spørre her da det å forklare noe til Get er som å prøve å forklare faktoranalyse til en katt.

1. Fjernkontrollen
    Med den gamle motorolatuneren kunne man peke på tv'n og styre tuneren. Med den nye PVR'en må man peke direkte på boksen, ellers skjer ingenting. Jeg håper dette vil endre seg om jeg får stilt inn fjernkontrollen fra Get til å styre tv'n, hvilket leder meg til mitt første spørsmål; Er det noen som har fått til å stille inn fjernkontrollen til å styre en Fujitsu-Siemens Myrica lcd-tv? Jeg har benyttet bruksanvisningen man finner på get.no, men samme hvilket setting number jeg prøver så fungerer det ikke. Jeg har prøvd alle som skal passe til Siemens, LG eller Samsung (da jeg regner med en av disse har produsert panelet).

2. Formatinnstillinger.
    Jeg bruker innstillingen 16:9 på boksen da det er en widescreen-tv jeg har. Dersom jeg bruker 4:3 forsvinner en betydelig del av bildet, blant annet kanal-logo. 16:9 fungerer stort sett, men når jeg skal skifte kanal eller det blir reklamepause så spretter skjermen inn i blåskjerm-modus i et lite øyeblikk og jeg må trykke på "Aspect"-knappen på kontrollen til TV'n for å få fullskjerm igjen. Dette gjorde ikke Motorolaen, og det er utrolig irriterende at dette skjer hele tiden. Noen som vet råd?

Forøvrig er bildekvaliteten betydelig bedre enn på Motorolaen (spesiel kontrast), opptaksfunksjonen fungerer bra men tv-guiden er et solid stykke drit. Jeg har gått over til å bruke aftenpostens tv-guide igjen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pjotrik
    Jeg har nå hatt PVR'en fra Get i ca. en uke, og det er et par ting som plager meg. Jeg velger å starte en ny tråd da det ellers vil drukne i utallige tråder om Get og digitalkodere og jeg velger å spørre her da det å forklare noe til Get er som å prøve å forklare faktoranalyse til en katt.

1. Fjernkontrollen
    Med den gamle motorolatuneren kunne man peke på tv'n og styre tuneren. Med den nye PVR'en må man peke direkte på boksen, ellers skjer ingenting. Jeg håper dette vil endre seg om jeg får stilt inn fjernkontrollen fra Get til å styre tv'n, hvilket leder meg til mitt første spørsmål; Er det noen som har fått til å stille inn fjernkontrollen til å styre en Fujitsu-Siemens Myrica lcd-tv? Jeg har benyttet bruksanvisningen man finner på get.no, men samme hvilket setting number jeg prøver så fungerer det ikke. Jeg har prøvd alle som skal passe til Siemens, LG eller Samsung (da jeg regner med en av disse har produsert panelet).

2. Formatinnstillinger.
    Jeg bruker innstillingen 16:9 på boksen da det er en widescreen-tv jeg har. Dersom jeg bruker 4:3 forsvinner en betydelig del av bildet, blant annet kanal-logo. 16:9 fungerer stort sett, men når jeg skal skifte kanal eller det blir reklamepause så spretter skjermen inn i blåskjerm-modus i et lite øyeblikk og jeg må trykke på "Aspect"-knappen på kontrollen til TV'n for å få fullskjerm igjen. Dette gjorde ikke Motorolaen, og det er utrolig irriterende at dette skjer hele tiden. Noen som vet råd?

Forøvrig er bildekvaliteten betydelig bedre enn på Motorolaen (spesiel kontrast), opptaksfunksjonen fungerer bra men tv-guiden er et solid stykke drit. Jeg har gått over til å bruke aftenpostens tv-guide igjen.

1.
    Ikke prøvd det selv, men du kan lese om hvordan du programerer fjernkontrollen her http://get.no/web/images/cms/innhold...ont_Get_boxPVR
    Tv-en din er ikke i listen, men du kan jo prøve prosedyre 2 der.

2.
    Høres for meg ut som et problem knyttet til automatisk gjennkjenning av format. Prøvd og deaktivere denne funksjonen i tven din?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har prøvd prosedyre 2 iht. veiledningen, men det hjalp ikke det heller. Fujistu-Siemens er ikke helt mainstream-merke, men en skulle nå tro at den ikke avviker totalt fra alle standarder.

TV'n min har ingen funksjon som lar meg deaktivere automatisk gjenkjenning av format

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjører også den nye GET PVR'en mot en Fujitsu Siemens Myrica 40" LCD, og automatisk format switching funker helt OK for meg. Jeg kjører RGB over scart, og anamorph widescreen ut av PVR'en. TV'en står da i en funksjon som heter Auto Zoom. Dette virket forøvrig ikke på den nye GET boksen uten PVR. Denne måtte jeg ha stående i widescreen/letterbox, samt bruke format knappen på tv fjernkontrollen ganske aktivt under zapping. Merkelig nok virket anamorph og autozoom så lenge jeg ikke kjørte RGB, men kvalitetsmessig var det ganske uaktuelt.

Har sjekket menyen på TV'en og jeg har følgende under Setup-->Innsignal
    Signalkilde - Scart1
    TV Scart - På
    RGB Inn - Scart
    Film Mode - Av
    Formatter Oppdagelsen - Spenning (tror det er denne som er viktig)
    16:9 Format - Anamorphic

PVR'en har jeg satt til
    SCART-Signaler (TV) - RGB
    TV-Format - Widescreen

Bruker scartkabelen som fulgte med PVR'en, og regner med at denne har kobling på alle pinnene.

Har ikke testet å programmerer opp fjernkontrollen, men fant ut at den generelt virket mye bedre, etter at jeg kastet batteriene som fulgte med i pakka og satte inn noen jeg visste var ferske.

Mvh
    Bjørn A

-edit: Kom hjem fra jobb og sjekket instillingene mine.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg klarte etter å ha bladd gjennom alt som finnes av bruksanvisninger å finne ut at "film mode" på TV'n er det samme som automatisk gjenkjenning av format, og at problemet løste seg ved å slå av denne.

Nå gjenstår det bare å finne ut hvilket setting number på fjernkontrollen som funker..

Newcomer plumbtek sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Angelou
    1.
    Ikke prøvd det selv, men du kan lese om hvordan du programerer fjernkontrollen her http://get.no/web/images/cms/innhold...ont_Get_boxPVR
    Tv-en din er ikke i listen, men du kan jo prøve prosedyre 2 der.

2.
    Høres for meg ut som et problem knyttet til automatisk gjennkjenning av format. Prøvd og deaktivere denne funksjonen i tven din?
    Prøvde prosedyre 2 på en Qp Vision plasma tv, men det funka ikke.<noen andre som har fått det til på en Qp.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •