GET digital og HD opptager...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

GET digital og HD opptager...

Jeg har en GET digital boks (standard), og har koblet den sammen med Pioneer HD opptager. Når jeg gjør dette blir bildet dårlig på HD opptageren (slik bildet var før) Men når bildet går fra boksen og rett i TV'n er det topp. Jeg har koblet en antenne ledning mellom GET dekoderen og HD opptageren, burde ikke det bildet GET boksen sender ut være det samme som den viser på TV, og at jeg da burde kunne ta opp programmer med tv i god kvalitet?

Kanksje ikke helt bra forklart, men er det noen som har noen løsning på dette?
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan har du koblet GET-boksen til TV'en?
    Dersom du har f.eks. scart mellom boksen og TV'en, og antenneledning mellom boksen og HD-opptakeren er det ikke rart du ser forskjell, da antenneledning vel er den dårligste måten å overføre TV-signaler på...

Bruk scart mellom boks og HD-opptaker, så kommer du nok til å se forskjell

Active Cyberdog sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    456
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Hvis du har koblet antenneledning mellom Get boksen og DVD opptageren vil denne kun få inn analogt kabelsignal, på samme måten som når du kobler TVen direkte i kabel TV uttaket. Det er jo ikke innebygget Get Digitaltuner i DVD opptageren. Du må nok koble Scart mellom Get boksen og DVD opptageren

Det signalet du tar opp på i dag vil jeg tro er et analogt "passtrough" signal som er nyttig hvis man har flere TVer og ikke har tvilling dekoder.

Cyberdog

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker scart og antenne ledning, Jeg skal prøve litt mere på dette når jeg kommer hjem, men mener jeg prøvde bare med scart og da ble det ikke noe bilde i det hele tatt på HD opptageren.

Jeg skal sjekke det ut, og gi tilbake mld.

Takk for svar så langt...

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg fått bilde gjennom scart fra Dekoder til HD opptager, men når jeg skal spille inn noe fra dekoderen må jo HD stå på L1 (som jeg har valgt som inngang) og den tar da opp kun det som sendes på dekoderen.
    Jeg kan altså ikke se på noe og ta opp noe annet. Er det mulig å få til dette på en annen måte?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen mulighet å få filene man tar opp ut av disken til GET pvr boksen?
    Kunne jo vært kjekt å ta vare på ting man har tatt opp.

-J

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tralltrall
    Nå har jeg fått bilde gjennom scart fra Dekoder til HD opptager, men når jeg skal spille inn noe fra dekoderen må jo HD stå på L1 (som jeg har valgt som inngang) og den tar da opp kun det som sendes på dekoderen.
    Jeg kan altså ikke se på noe og ta opp noe annet. Er det mulig å få til dette på en annen måte?

For best bildekvalitet bør du seriekoble. Dvs du bør ta en scart ledning fra tv-scart utgangen på dekoderen til scart innganen på hd opptageren. Så bør du ta en scartledning videre fra hd opptageren til tven. Kan være litt vanskelig siden da både hd opptageren og tven må stå på riktig kanal.

Du kan også ta en scart ledning fra get boxen til tven (tv utgangen)og en annen scart ledning fra get boxen til opptageren(vcr utgangen). Da vil den få signaler fra dekoderen om dekoderen er på. og sende signaler videre opp til tven om dekoderen er i standby, (dvs du kan se på opptakene når dekoderen er i standby). Men med denne koblingen får du ikke rgb bilde kvalitet men composit. For aller best bilde kvalitet bør du naturligvis bruke opptaksfunksjonen i pvren siden den tar opp den orginale digitale strømmen, så du slipper analog støy og recomprimering

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jacjan
    Noen mulighet å få filene man tar opp ut av disken til GET pvr boksen?
    Kunne jo vært kjekt å ta vare på ting man har tatt opp.

-J

Dekoderen kan teoretisk fugere som en usb-hardisk, men denne funksjonen tror jeg er deaktivert av rettighetsbevarende grunner.. Tv-selskapene liker vel dorlig at man får "perfekte" digitale kopier av programene dems.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tralltrall
    Dekoderen din har bare en tuner, så du kan ikke se på en digital sending og samtidig ta opp en annen!
    Du har jo allerede prøvd ta opp analoge signaler (med dårligere kvalitet som du sa), disse går utenom dekoderens tuner, så her kan du ta opp uavhengig av hva du ser på.

PVR-dekoderen har 2 tunere, så her kan du se på en kanal, og ta opp en annen om ønskelig.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stisor
    Dekoderen din har bare en tuner, så du kan ikke se på en digital sending og samtidig ta opp en annen!
    Du har jo allerede prøvd ta opp analoge signaler (med dårligere kvalitet som du sa), disse går utenom dekoderens tuner, så her kan du ta opp uavhengig av hva du ser på.

PVR-dekoderen har 2 tunere, så her kan du se på en kanal, og ta opp en annen om ønskelig.

De hadde ikke PVR-dekoderen inne da jeg kjøpte (leide), så skal nok oppgradere den når de får den inn.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grunnen til at du får dårligere bilde på opptak er ganske enkel:

VCR utgangen på Get-boksen støtter ikke RGB, den støtter bare vanlige PAL signaler, og derfor får du "bilder som før".

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •