Nrk-lisens på digitalt bakkenett? - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4
Viser resultater 61 til 67 av 67
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Pant
    Reglene sier ingenting om mottak og reglene har heller ingenting med å kunne se Nrk å gjøre.
    Hmmm... da tror jeg vi har lest forkjellig forkrifter, dem jeg har lest er gjeldene for fjernsynsmottaker og ikke selve TV-apparatet.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hæ? Det er korrekt det, men det står ingenting i reglene om mottak.

Det er vanskelig for meg å vise hvor noe ikke står, men du kan kanskje vise til hvor det står om at lisens betales kun dersom man mottar noen signaler?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har i og for seg rett, du er bidragspliktig hvis du har en mottaker uavhengi av mottaker forhold eller om den er lite i bruk. I dette tilfelle så kan ikke denne mottakeren teknisk sett ta inn NRK, og den er heller ikke i bruk. Grunnlaget for lisens er jo den kan ta i mot NRK signaler, ellers så kan vi begynne å ta lisens hvis har mobiltelfoner, radio og alt mulig annet siden dem bare har en form for mottaker.

En fjernsynsmottaker må jo teknisk sett være mottaker som kan ta inn kanaler eller? Jeg sier ikke NRK eller myndihetene vil tolke det slik, men det er alikevel sanlig meg en god grunn til å søke fritak hvis du ikke har en mottaker eller ikke har planer om å skaffe deg en mottaker som kan ta inn NRK.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En bil er en bil selv om bensinstasjonen i hjembygda er lagt ned.

På samme måte er en fjernsynsmottaker fortsatt det selv om akkurat du ikke får inn signaler der du er. Og det er kun innehav av denne som loven omhandler, ikke bruken.

Anbefaler å bruke litt tid på den tråden under, en lang tråd med mange argumenter for og imot.

http://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=903619

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På samme måte er en fjernsynsmottaker fortsatt det selv om akkurat du ikke får inn signaler der du er. Og det er kun innehav av denne loven omhandler, ikke bruken.
    Hva har bil med dette, prøvde du å gjøre en sammenligning?

Samme hvor han er i norge så kan han ikke få inn NRK ;-) På lik linje som en monitor uten tuner som jeg har skjønt ikke er lisens belagt. At du buser ut anbefaler til å ikke søke fritak uten å fortelle hvorfor skjønner jeg ikke, men ikke alle produserer like mye ull som deg

Personlig betaler jeg gjerne lisens og jeg vil ha NRK som en stats-eid kanal. Poenget mitt er jeg uenig hvordan dem idag samler inn pengene og på hvilket grunnlaget dem har satt lisensen på. Det er ikke nødvendigvis riktig det jeg jeg eller du sier, for det er ikke opp til oss å bestemme. Men jeg tror alikvel at det er på tide at myndighetene tar opp spørsmålene rundt lisens på nytt.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg VET at man ikke får fritak bare pga at en av mange distribusjonsmåter, det analoge nettet f.eks, endres, derfor.

Jeg er for ordens skyld også uenig i hvordan innkrevingen skjer, den burde absolutt vært over skatteseddelen.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er for ordens skyld også uenig i hvordan innkrevingen skjer, den burde absolutt vært over skatteseddelen.
    Kansje vi er ganske enig alikvel....

Du trenger ikke utdype det du VET mer, dem har tatt vekk én distrubisjons måte. Uansett så er det dumt å sitte på gjerde som en gjeng sauer og ikke stikke hode frem når "vi" er uenig.... da vil det aldri skje noe... dem som har den evnen til å stikke seg frem har en tendes til å komme langt i livet, sånn folk kunne vi sikkert trengt flere av....

Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •