Canal Digital med pvr-boks for kabel-tv

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 13 1 2 3 4 5 11 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 243
    Newcomer slowscan sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Canal Digital med pvr-boks for kabel-tv

Endelig kommer snart Canal Digital med en pvr-boks for kabel-tv:
    Lanserer harddiskopptaker for kabel-tv (Canal Digital)

"Prisen for en PVR dekoder vil være kroner 1990 inkl. mva."

Noen som vet noe mer om denne? Den støtter jo ikke HD-sendinger, og i følge denne: Canal Digital raskere og sterkere (Canal Digital) oppgraderer de kabelnettene for nettopp HD. ("Dette gir også stor kapasitet for de kommende HD-kanalene")

(SS)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var jo på tide at de kom med en godkjent pvr-boks:-D Håper bare det er en kvalitets dekoder og at den er rask. Jeg har snakket med CD tidligere og da sa de at de hadde bestillt HD dekodere for kabel tv, men visste ikke datoen for når de kommer i salg. Det beste hadde jo vært en HD-pvr-dekoder med 250-400GB hardisk, video on demand og mulighet for å koble den til nettverk trådløst, men det blir vel en stund til en sånn dekoder kommer

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter litt leting på nett så fant jeg ut at den nye dekoderen fra CD blir levert av Kaon Media i Taiwan:

http://www.kaonmedia.net.

Kaon Media melder om følgende:

KAON PVR(SD/MPEG4) worth $3.8 million supplied to Norway Canal Digital for 1Q of 2007

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Ja, ser ut som det blir en versjon av KAONMEDIA KSC-N550H2. Det er den som er avbildet hos CD iverfall.

Her er noen specs:
    - 2 Tuners PVR (DVB-S)
    - Simultaneous 2 Record and 1 playback
    - Simultaneous Time-shifting & Dual Recording
    - Dual Decoding from Live stream or Recorded stream
    (PIP: Picture-in-Picture)
    - Analog TV Input and Recordable
    - MP3(MPEG-1 Layer-3) Transfer & Play from Internet via USB 2.0
    - Powerful & Stable Trick mode
    - USB 2.0 support for Fast transfer via PC
    - Removable Hard Disk Cartridge and Variable HDD size

Håper ikke CD "fjerner" noen av funksjonene den egentlig har. Hadde vært genialt med USB tilkobling til pc så man kan lagre eller brenne det man har tatt opp. Syns også det er genialt hvis man kan bytte hardisken(selv om 160GB som følger med sikkert er nok).

Newcomer slowscan sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra jobba! Ser desverre ut som den ikke har digital bildeutgang denne heller... Har litt lyst til å bytte til parabol, hadde det ikke vært for at man ikke får alle kanalene man trenger fra 1 leverandør (tv2/tvn og tv3 f.eks). Lurer på når de kommer med HD på kabelnettet sitt... Og internett, så jeg kan skippe telefonkabelen...

"Din adresse er tilknyttet kabel-tv-nettet til Canal Digital men vi kan desverre ikke tilby deg internett i tillegg"

(SS)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sist jeg snakket med CD sa de at de hadde bestilt HD-dekodere fra leverandøren (KAONMEDIA?), men de visste ikke datoen for når de skulle bli lansert. Jeg tipper 2 eller 3 kvartal, eller ved lanseringen av NTVs bakkenett...

Kjipt at du ikke kan få internett fra dem. Her i Bærum får jeg det og det kan anbefales sterkt. Har 5000/2000, men får 600kb/s inn og 300kb/s ut ved torrents og nedlastinger. Er ikke ofte man for mer enn det man betaler for=)

Newcomer emphezis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hardwik
    Sist jeg snakket med CD sa de at de hadde bestilt HD-dekodere fra leverandøren (KAONMEDIA?), men de visste ikke datoen for når de skulle bli lansert. Jeg tipper 2 eller 3 kvartal, eller ved lanseringen av NTVs bakkenett...

Kjipt at du ikke kan få internett fra dem. Her i Bærum får jeg det og det kan anbefales sterkt. Har 5000/2000, men får 600kb/s inn og 300kb/s ut ved torrents og nedlastinger. Er ikke ofte man for mer enn det man betaler for=)
    Står jo på websiden til CD at den lanseres 1. kvartal - så da tviler jeg på at den kommer 2. eller 3. kvartal... :-P

At den går via Scart får man vel leve med. Pr. i dag leveres det neppe bra nok bilder over kabel til at det hadde blitt den store kvalitetshevingen over HDMI uansett. Og greit å bruke Scart-inngangen til noe også - så har jeg mine 2 HDMI-innganger ledig til PS3 og DVD-spiller...

Forøvrig en vits den PVR-dekoder'n vi blir avspist med, mens Get-kundene får denne. Den SER jo rå ut, samt langt bedre spesifikasjoner. I april får også Get-kunder en utgave med HDMI. Det kan vi sikkert også se langt etter i 2007 med Canal Digital...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hardwik
    Da får du omtrent det du betaler for. Det er forskjel på kB og kb... Ganger du din 600 med 8 får du 4800 som er nesten 5000...

http://en.wikipedia.org/wiki/Kilobit...#Related_units

PH

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har mer fakta om PVR-boksen til Canal Digital da? Tekniske facts og leveringsfakta? :???:

Ingen som har spørsmål? Ingen som gleder seg? Ingen som har sterke meninger?

PVR-tråden til "Get" i forumet tar jo helt av. CD-kundene derimot bryr seg heller lite virker det som...? :twisted: Er jo en liten revolusjon spør du meg å kunne kaste DVD-opptakeren på "rævva ut". (Glad jeg ikke fikk en til jul likevel nå...)

Intermediate nordvest sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om/når Canal Digital har tenkt å lansere noe slikt for oss parabolkunder (og da ser jeg bort fra grundigboksen deres som ikke har to fullverdigetunere)?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er mest opptatt av at det skal gå an å få det digitale innholdet UT av boksen, fortsatt i digitalt format. Utrolig at de fortsetter med analoge bildeutganger. Men: Den har en USB-port, kanskje det ihvertfall er mulig å få ut de digitale opptakene til en PC/Mac. Det hadde vært suverent. Hvis man vil ta opp noe man virkelig ønsker å bevare for ettertiden er dette et must! Og det vil bli mye bedre enn digitalboks->analog kabel->DVD-R opptaker->PC siden den måten (som er vanligst idag) inneholder et analogt ledd, og opptaket på DVD-R platen dermed er re-enkodet. Best å ha selve datastrømmen, hvis denne boksen virkelig tar opp uten komprimering.

Newcomer bobbo sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er jo litt irreterende at CD kommer med denne nå, like etter at de kjørte en kampanje på digital tuner. som jeg hoppet på, så nå får jeg snart digital tuner, og må vel kanskje kjøpe PVRen og.
    men egentilg så håper jeg at de kommer med en PVR boks med HD.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har digital tuner og pvr på htpc som sjelden brukes.

Jeg venter på hd-boks med digital utgang, med pvr eller ikke.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil ha digital utgang NÅ. Selv om det ikke er HD. Når HD kommer på kabel, og det kan bli en god stund til, så MÅ det jo være digital utgang. Jeg synes det er ille å koble sammen to digitale enheter med en analog kabel.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PaulHarald
    Jeg er mest opptatt av at det skal gå an å få det digitale innholdet UT av boksen, fortsatt i digitalt format. Utrolig at de fortsetter med analoge bildeutganger. Men: Den har en USB-port, kanskje det ihvertfall er mulig å få ut de digitale opptakene til en PC/Mac. Det hadde vært suverent. Hvis man vil ta opp noe man virkelig ønsker å bevare for ettertiden er dette et must! Og det vil bli mye bedre enn digitalboks->analog kabel->DVD-R opptaker->PC siden den måten (som er vanligst idag) inneholder et analogt ledd, og opptaket på DVD-R platen dermed er re-enkodet. Best å ha selve datastrømmen, hvis denne boksen virkelig tar opp uten komprimering.

Tror nok det er relativt liten sannsynlighet for at dette vil gå men hvem vet. Det var mulig å lage backup fra en Force 7 serie mottager med Conax som kunne spilles av igjen på den samme mottageren.

På HDTV bokser så vil både video og audio sendes digitalt ut
    av boksen via HDMI. Opptak gjort via HDMI vil da bli heldigitale.

Det burde jo fungere fint på innhold hvor innholds eier
    tillater kopiering ( dvs. HDCP ikke aktivert). Problemet er kanskje
    at de fleste TV kanalene ikke eier særlig mye av innholdet
    som sendes. NRK vil jo eie forholdsvis mye av innholdet mens kanaler som f.eks. TV1000&CANAL+,Canal Digital,Viasat osv. sannsynligvis ikke eier noe innhold men har kun kjøpt visningsrett.

HDTV mottagere har også analog component utgang så kopiering er sannsynligvis fullt mulig.
    Et PC kort med HDMI inngang eller komponent inngang burde være alt som skal til.

Det kommer mest sannsynlig ikke HDMI/DVI utgang på vanlige mottagere/dekodere av den enkle årsak at ingen dekoder/mottager produsenter produserer standard definisjons mottagere med HDMI eller DVI.

Ser at det gjøres HDTV opptak i USA så det er tydligvis fullt mulig
    HDMI recording over Firewire? - AVS Forum

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bobbo
    er jo litt irreterende at CD kommer med denne nå, like etter at de kjørte en kampanje på digital tuner. som jeg hoppet på, så nå får jeg snart digital tuner, og må vel kanskje kjøpe PVRen og.
    men egentilg så håper jeg at de kommer med en PVR boks med HD.
    Jeg hoppet også på. Og det er jo genialt. Nå kan jeg bruke den "gamle" digitale tuneren på den andre TV'n i huset, og PVRen på hoved-tv'en. Kunne ikke vært bedre det...

Newcomer bobbo sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av emphezis
    Jeg hoppet også på. Og det er jo genialt. Nå kan jeg bruke den "gamle" digitale tuneren på den andre TV'n i huset, og PVRen på hoved-tv'en. Kunne ikke vært bedre det...
    regner med at du må ha et ekstra kort og da? Eller bruker ikke CD kort på kabel slik som satelitt?

Newcomer Woodstock sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bobbo
    regner med at du må ha et ekstra kort og da? Eller bruker ikke CD kort på kabel slik som satelitt?
    Jo, de gjør det. Og de er ikke spesielt villige til å selge bokser som ikke er bundlet med kort... Min løsning ble at jeg fant en brukt Force 315c på qxl, også tar jeg med meg kortet til den når jeg bruker tv nr 2.

Jeg hoppet også på 10kr-dekoderen før jul, slik at jeg fikk kvitta meg med den elendige Philips-boksen. (Og siden den har 12 mnd. binding på abo, så får jeg vel heller vente litt med PVR-boksen. Å betale 2 kortavgifter til 2 tv'er og ikke engang få ekstrakanalene med seg gratis på tv nr 2 blir litt drøyt for meg.)

Er det forresten noen som vet om man kan sende HDD-opptak på den nye PVR-boksen videre til DVD-opptaker via RGB-scart, eller kommer det til å bli lagt på noe macrovision-søl her tror dere? Det er jo litt kjekt å kunne ta vare på enkelte opptak man ikke vil slette.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at CD er begynt å ta opp bestilling. Er det noen som har prøvd den? Hvordan er støynivået fra harddisken?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slowscan
    "Din adresse er tilknyttet kabel-tv-nettet til Canal Digital men vi kan desverre ikke tilby deg internett i tillegg"
    Ring dem og spør for sikkerhets skyld, jeg fikk samme melding på web men kunne likevel bestille over telefon :-D (for 3 år siden)

Side 1 av 13 1 2 3 4 5 11 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •