Canal Digital med pvr-boks for kabel-tv - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 13 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 243
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Vil absolutt anbefale denne. Jeg har fått fiber inn i huset også nå (altibox), men kommer ikke engang til å vurdere å skifte fra CD før Altibox kan gi meg en PVR med tilsvarende funksjonalitet.

Har heller ikke hatt problemer med boksen, eller disken. Men det er en liten bug som er irriterende: programmerer du over midnatt, spesielt NRKs kanaler, får du meldingen "overlapping timer" - selv om du ikke har programmert noe annet i dette tidsrommet.

Så HÅPER, BER, ØNSKER jeg meg flere timere. Å kunne se TV når det passer er skjønt, men da holder det ikke med 8 timere - og vi er bare 2 personer!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk min dekoder i går, og har lekt litt med den frem og tilbake.
    Det som irriterer meg er at hvis man aktiverer Time Shift (noe som jeg hadde regnet med å bruke mye), er det en pause på 10 sekunder mellom hver gang man kan bytte kanal. I dette tidsrommet vises infoen om kanalen med mange rare symboler (blant annet et $ tegn), samt man kan ikke skru av dekoderen. Hver gang man skrur den av, skrur den seg selv på igjen. Sånn skal det vel ikke være??
    Kan noen andre sjekke ut om de har tilsvarende.

Ellers er støyen et problem. Den støyer så mye, at jeg vurderer å sende den tilbake.
    Jeg har lagt virbrasjonsdempende padder fra Hifi klubben under, i tillegg til myke møbbelknotter. I tillegg står den på fire fem aviser for å dempe vibrasjonene.

Jeg har tatt kontakt med Canal Digital. De ville sende meg en PVR, men jeg sender den tilbake. Jeg skal nå prøve HD tuneren.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zboard
    Jeg må bare infor mere alle sammen styr unna pvr dekodern til Canaldigital
    jeg er på min 3. dekoder av denne og har hatt den i ca 2-3 uker, og det er feil med den igjenn..

dekoder nr 1. 50% av det man tok opp kunne ikke vises eller man fikk sett ca 50% av filmen..

dekoder nr 2. av brøt omtrent alt av opptak kjørte hdd sjekk heile tiden.
    meste jeg telte var 9 ganger på rappen før den låste seg, dette hendte mange ganger. selv om jeg resette den formaterte hdd, var den like jæ.....ig.

dekoder nr 3. funket fint heil til jeg så 2 filmer, nå får jeg ikke fram en eneste kanal det rare er at hvist jeg tar opp fra en kanal, kan jeg spille det av og bilde & lyd er heilt fint..( og det hjalp ikke å gjenopprette til frabrikk instillger & formatere hdd på noen av disse 3 dekoderne )

Vel jeg sender denne dritt dekodern tilbake og jeg vil ha pengene mine igjen, det er ikke verdt å måtte bytte denne dritt dekodern 1 gang i måneden..

edit: bablet med cd di sender meg nå dekoder nr .4 som sagt styr unna Canal Digital KCF-N550H2CO (PVR)
    vel dekoder nr 4 har samme feil som den jeg fikk som nr 2, vel blir å heve kjøpet nå, pvr'n til cd holder ikke mål..

Intermediate Valo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zboard
    vel dekoder nr 4 har samme feil som den jeg fikk som nr 2, vel blir å heve kjøpet nå, pvr'n til cd holder ikke mål..
    Enten er det jeg som er heldig eller dere som er uheldige, fikk min i februar/mars og den har fungert bra. Før det kom en FW oppdatering hadde jeg noen hikk som jeg ikke helt skjønte men nå funker den fint.

Vil ikke skryte av brukervenneligheten og funksjonalitet i den, men den funker. Stort minus er at de krypterer opptakene, da falt jo hele plusset med usb bort for min del.
    Bildemessig ble det et løft å komme over på digitalt, så det oppveier litt av skuffelse ved PVRèn. :roll:

edit: godt å få lyden digitalt til forsterkeren også....Dolby Digital 5.1 på Canal+:twisted:

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har samme problem med at det blir harddisk sjekk rett som det er. Når eg kontaktet CD i begynnelsen av uken, sa de at de var klar over problemet, og ville komme med en firmware update.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Valo

Vil ikke skryte av brukervenneligheten og funksjonalitet i den, men den funker. Stort minus er at de krypterer opptakene, da falt jo hele plusset med usb bort for min del.
    Canal+:twisted:
    jeg har klart å få filene ut via usb, men det tar vanvittig med tid, mar ikke funnet noe som kan spille av filene.. så tror jeg det er usb 1.0 det tok lang tid å overføre filene..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

StandBy etter timer opptak

Mange pwr problemer i forumet her...
    HD sjekk har jeg også fått flere ganger, meget irriterende.

I følge CD skal Timer opptak fungere bra selv om spilleren står i StandBy.
    Den starter riktignok og gjør opptaket (det viktigste)
    Men den skrur seg ikke av igjen. Om man reiser på noen ukers ferie og skal ta opp noen programmer ønsker man ikke at denne overopphetede boksen skal stå på hele tiden.
    Noen som får dette til å fungere, at den skrur sg både på og av selv ved timer optak?

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sho
    Mange pwr problemer i forumet her...
    HD sjekk har jeg også fått flere ganger, meget irriterende.

I følge CD skal Timer opptak fungere bra selv om spilleren står i StandBy.
    Den starter riktignok og gjør opptaket (det viktigste)
    Men den skrur seg ikke av igjen. Om man reiser på noen ukers ferie og skal ta opp noen programmer ønsker man ikke at denne overopphetede boksen skal stå på hele tiden.
    Noen som får dette til å fungere, at den skrur sg både på og av selv ved timer optak?
    Etter du har merket av for opptak, må du gå inn på meny, PVR, TIMER og endre. Der har du et valg nederst som heter slå av.

Var det forståelig...

Er harddisk sjekk koblet mot TIME SHIFT tro, denne har jeg slått av....:idea:

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg tror (også) det er koblet sammen med timeshift. Eg får harddisk sjekk selv om eg bare ser på tv, og eg bruker timeshift.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Samme problem her..

Sitat Opprinnelig postet av whitehartlane
    Har nå hatt PVR-dekoderen fra CD i flere måneder og har et stort problem. Noen ganger i uken kommer det opp en beskjed på tv-skjermen der det står "Kontollerer HDD". Dette fører til at alle pågående opptak stopper, og har jeg brukt pausefunksjonen kommer jeg "direkte" inn i programmet igjen uten å ha mulighet for å spole tilbake. Dette skjer så ofte at det er svært irriterende. Er jeg ute en kveld og har satt noen program på opptak, er det svert ofte at jeg kommer hjem til halvferdige opptak siden siden dette har skjedd. Har ringt CD minst 20 ganger, men der er det ingen som vet hva som kan gjøres. Noen her som kan hjelpe? Hadde blitt hoppende glad om noen kunn hjelpe meg...
    ..tror jeg. Jeg oppdaget problemet da jeg skulle ta opp en film over natta og neste dag var dekoderen i en uendelig loop av "off" -> "Init" -> "off".. Det verste er at det også slå TVen på (før "Init") og av (før "off"), noe som kan sikkert skade TVen (å bli slått av og på i ca. 10 sek. intervaller gjennom hele natta er sikker ikke det beste du kan gjøre med en TV).
    Kan noen bekrefte å ha hatt det samme problemet?
    (Vil gjerne vite om dette er et vanlig problem, eller noe mer alvorlig.)

Grunnen at jeg skriver om det her er at en gang så jeg det hele å begynne, og det startet nettopp ved å kjøre HDD sjekk...

Og kanskje et spørsmål til: fant at det ikke går å ta opp et program mens man se på et opptak - det hakker forferdelig. Kan noen bekrefte dette?

På forhånd takk.
    Michal

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trenger litt hjelp her. Dersom jeg tatt opp noe og ser på det senere. Dersom jeg da stopper opp og avslutter. Hvordan kan jeg da klare å komme tilbake til der stoppet sist? Uten spole frem...

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mogul
    Trenger litt hjelp her. Dersom jeg tatt opp noe og ser på det senere. Dersom jeg da stopper opp og avslutter. Hvordan kan jeg da klare å komme tilbake til der stoppet sist? Uten spole frem...
    ops: Enkleste måten jeg vet om er å trykke blå info tast og se hvor stor % av opptaket som er spilt, og huske det til du skal se det igjen. Da gå inn på info og pile deg frem til det samme % tallet.:arrow: Mener det står omtalt i bruker veiledningen.:?:

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    var den måten jeg viste om - men håper at det fantes en bedre..

men takk for innspillet

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel etter at 4 dekoder er ødelagt, har jeg nå hevet kjøpet hos canaldigital...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter åtte måneder med tull og bytte av denne dekoderen hevet jeg også kjøpet. Anbefaler alle å kreve dette fra CD slik at de faktisk skjønner at dette produktet er ubrukelig og lanserer en ny PVR som det går an å stole på...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    202
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om PVR dekoderen til CD kan skaffes over disk i Oslo? I så fall hvor? Det går jo å bestille satelittpakker i ymse butikker å jeg håper det også funker med kabelpvr dekoder. I verste fall får jeg krangle med den et par måneders tid til jeg bytter den i HD-pvr'en.

Noen som foresten vet hva HD-pvr'en som CD bruker i sverige heter? Burde vel være mulig å bestille den fra hong-kong eller sverige noe slikt? CD har vel ikke kontroll på hvilke dekodere som er solgt i Norge hvis samme modell brukes i Sverige?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noe av det som frustrerer meg mest er at jeg sjelden får opp programmet (EPG) for mer enn kanskje to døgn fremover! litt ubrukelig når man blir borte i langhelger/ferier.... ofte vises kanskje kun ett døgn

på get sin hadde jeg i stort sett ca en uke fremover.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også en CD-pvr. Makan til ..... skal man lete lenge etter. ikke funker den som den skal. Bildet er elendig. Mulig jeg er litt bortskjemt med en Sat-modell fra Topfield. Mistet for en stund siden mulighet til parabol, og måtte krype til korset og hente signalet via cabel. Topfielden hadde yuv/component-utganger, mens CD-boksen kun har scart/rgb. Mulig at det er der forskjellen ligger.

Har hørt rykter om at Topfield snart kommer med en modell for dvb-c som har både pvr og HD(h264). Man må riktignok ha cam-modul for å få inn CD.

Noen som vet noe mere om denne?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klart enig i at denne PVRen fra CD ikke holder mål og burde ikke vært i salg. Problemene er utelukkende softwarerelatert. "Alt" er dårlig, bortsett fra bildekvaliteten. Opptakene er fantastiske på min 42" Pioneer plasma, men hva hjelper det nå den stadig starter og stopper på feil tidspunkt. Opptak brytes under innspilling. Visning av innspilt materiale brytes når et EPG opptak starter etc.

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har CD sluttet å selge PVR-dekoderen sin? En kollega av meg sier han snakket med CD i går og de hevdet at den var gått ut?

Side 9 av 13 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •