Canal Digital med pvr-boks for kabel-tv - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 13 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 243
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av whitehartlane
    Har nå hatt PVR-dekoderen fra CD i flere måneder og har et stort problem. Noen ganger i uken kommer det opp en beskjed på tv-skjermen der det står "Kontollerer HDD". Dette fører til at alle pågående opptak stopper, og har jeg brukt pausefunksjonen kommer jeg "direkte" inn i programmet igjen uten å ha mulighet for å spole tilbake. Dette skjer så ofte at det er svært irriterende. Er jeg ute en kveld og har satt noen program på opptak, er det svert ofte at jeg kommer hjem til halvferdige opptak siden siden dette har skjedd. Har ringt CD minst 20 ganger, men der er det ingen som vet hva som kan gjøres. Noen her som kan hjelpe? Hadde blitt hoppende glad om noen kunn hjelpe meg...
    Jeg fikk og dette for et par dager siden, mens jeg tok opp og så på en film på en av Canal+ Film kanalene.
    Var irriterende, men har ikke sett det siden.
    At den kontrollerer harddisken rekner JEG med er meningen.
    At den sjekker at alt er som det skal.
    En rutinesjekk rett og slett.
    Skjer vel oftere om man tar opp mye(?)
    Om det ikke finnes (jeg har ikke sett),
    så vil jeg tro \ håpe at de legger inn en funksjon for å kontrollere HDD(Harddisk) manuelt, slik at man slipper kontroll midt i et opptak \ pause osv.
    Men vil da tro at CD's teknikere vil vite om dette. Noe annet høres bare absurd ut for å være ærlig.

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slenger meg på her...
    Det mest irriterende er at den stanser avspillingen av et tidligere opptak når den starter eller avslutter et nytt, spesielt siden spolehastigheten er så latterlig lav... Man må bare starte det man så på nytt, sette på spoling også kan man gå på kjøkkenet og poppe pocorn e.l før man er fremme der man var...

Neste på min liste er navngivingen av opptakene. De er så i hytt og pine at det hadde nesten vært bedre om den ikke prøvde å gi navn, men heller bare viste kanal, dato og startklokkeslett. Altfor dårlig på et nesten nytt produkt...

Eller så har jeg hatt problemer med at mange opptak ikke kan spilles av, når jeg prøver så fryser maskinen....

Håper på en software oppgradering som fikser disse tingene, men det er vel som å tro på julenissen...

/C

[QUOTE=Bluenote]

MINUS:
    - Mangler sperre for å slå av maskinen ved opptak
    - EPG opptak bommer på start-/stopptid
    - Spolehastigheten ved avspilling er ekstremt lav
    - Mangler memory for å avbrutt spillested (Resume)

QUOTE]

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har funnet løsningen på treig spoling. Trykk på info knappen underavspilling og merk av prosenttallet avspillingen er på når dere stopper avspillingen. For å gå tilbake til samme sted senere, sett igang avspillingen og trykk på info knappen og spol der fram til samme prosent tall. Det går kjempe kjapt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Summary

Hallo folks:-)

Har prøvd å lese alle sidene i tråden, skulle gjerne hatt noe oppsummering pr. 25. okt 2007, spesielt nå som flere har fått digitalt bakkenett i tillegg til canal digital

Særlig:
    -- bildekvaliteten på cd pvr
    -- opptakskvaliteten
    -- epg på pvr

Jeg MÅ ha ny opptaker, med min Pioneer 520 hd opptaker blir det heller grumsete digital opptak ...

Minst 3 valg har jeg da :
    - Skal jeg kjøpe ny Pioneer 550 eller hva den nå heter --
    får jeg bedre opptak da

-- gå for Digital bakkenett (rikstv) og PVR istdet for canaldigital

-- skaffe meg en PVR fra canal digital

(get har ikke dekning her)

Jeg bor på landsbygda 5 mil sørom Trondheim, her har vi canaldig OG dig bakkenett just nå.

Beklager hvis dette virker off-topic, men så mye pepper som jeg har lest om CD sin pvr, så håper jeg på noen trøstens ord her :?

Newcomer Børni sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slenger meg på sistemann her jeg også.Noen som har siste versjon av denne dekoderen å kan komme med noen ord om hvordan de siste oppgraderinger har slått ut.
    Blir jo veldig usikker på om denne tuneren er den rette,spesielt etter en slik tråd som dette

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fjellfinn
    -- bildekvaliteten på cd pvr
    -- opptakskvaliteten
    -- epg på pvr
    Ingen oppgraderinger på min CD dekoder i det siste, men punktene dine oppsumert med min dekoder blir :

Bildekvaliteten varierer med komprimeringen på de ulike sendingene, det er vel ikke så vanvittig mye dekoderen kan gjøre med det. Men NRK, TV2, filmkanaler osv sendes alle i grei kvalitet. Selve dekoderen gir litt bedre bilde enn de to forrige CD dekoderene jeg hadde (de to uten PVR).

Opptakskvaliteten virker identisk med sendingene. Tipper den bare lagrer datastrømmen direkte på HDD, ingen omkoding av noe slag.

EPG på de fleste kanaler. Du kan ikke se bakover i tid og den går vel et knapt døgn frem i tid. Den er helt grei, rimlig oversiktlig. Er vel bare to ting jeg savner, "filter på kategori" og mulighet til å ta "exit" på EPG uten at den hopper til den kanalen jeg tilfeldigvis har EPG cursoren på.

At den ikke går tilbake til kanalen jeg hadde før jeg browset EPG er utrolig irriterende og burde være enkelt å fikse

Alt i alt - er vel status som tidligere i tråden. En rekke bugs og irritasjonsmomenter, men det går absolutt ann å bruke den som en PVR og både bilde og lyd er helt ok.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gunnar Paulsen
    Har funnet løsningen på treig spoling. Trykk på info knappen underavspilling og merk av prosenttallet avspillingen er på når dere stopper avspillingen. For å gå tilbake til samme sted senere, sett igang avspillingen og trykk på info knappen og spol der fram til samme prosent tall. Det går kjempe kjapt.
    Det tok sin tid før jeg forsto hva du mente med dette. Men dersom jeg husker hvor jeg stoppet kan jeg taste prosenttallet på fjernkontrollen (siffertastene) og komme til nøyaktig stoppested. Dersom jeg IKKE husker hvor jeg/den stoppet må jeg gjette prosenttallet.

Er fremdeles veldig godt fornøyd med bildekvaliteten. Det er signalstyrken inn i huset som teller her. Det bør komme en softwareoppgradering snart!!! Mange små irriterende bugs fremdeles. Har 6 måneder igjen av bindingstiden og er ikke denne boksen mer stabil innen det, skifter jeg til Lyse-fiber.

Sitter forøvrig med en magefølelse på at denne PVRen ikke vil bli 100% i orden og erstattet av en HDMI PVR på nyåret, og da blir jeg nødt til å kjøpe en ny. Noe tvilsom løsning, men men....sånn er det jo blitt i dette gamet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm

Jo, jeg tviler sterkt ennå.

Her i borettslaget fikk vi "gratis" digital dec. boks, med gratis kort/kortleie
    (betales via fellesutgiftene)

Er cd sin pvr verdt de 1490,- PLUSS kortavgift på 300,- PLUSS 300 i årlig avgift som canaldig. vil ha av meg? Jeg får slett ikke bytta inn boksen jeg har, jeg får ikke brukt kortet jeg har på PVRn -- jeg må starte som "ny kunde".

Jeg liker ikke helt dette, ettersom jeg tydeligvis får en digitial dekoder boks ekstra som pynt,
    kanskje jeg heller skulle vente og se om RIkstTV dukker opp med en PVR?
    (er generelt rimelig lei av cd etter 15 år som kunde...)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry

Sitat Opprinnelig postet av whitehartlane
    Har nå hatt PVR-dekoderen fra CD i flere måneder og har et stort problem. Noen ganger i uken kommer det opp en beskjed på tv-skjermen der det står "Kontollerer HDD". Dette fører til at alle pågående opptak stopper, og har jeg brukt pausefunksjonen kommer jeg "direkte" inn i programmet igjen uten å ha mulighet for å spole tilbake. Dette skjer så ofte at det er svært irriterende. Er jeg ute en kveld og har satt noen program på opptak, er det svert ofte at jeg kommer hjem til halvferdige opptak siden siden dette har skjedd. Har ringt CD minst 20 ganger, men der er det ingen som vet hva som kan gjøres. Noen her som kan hjelpe? Hadde blitt hoppende glad om noen kunn hjelpe meg...
    Har opplevd nøyaktig det samme som Whitehartline beskriver her. PVRen er cirka 1 måned gammel. Senest i går pauset jeg et program og fortsatte så å se videre etter en 10 minutters pause. Etter et par minutter kommer den irriterende beskjeden om "Kontrollerer HDD" og poff så er man tilbake i "live-sending". %&€%&€&!!!

Utrolig irriterende og hvis dette er en vanlig feil som ikke kan rettes raskt så havner hele driten rett ut vinduet. Hvis pausing i live-tv skal ha noen hensikt må det fungerer prikkfritt, ellers går jeg heller tilbake til "gamlemåten".....da vet man hva man får i hvert fall....

Hvis noen har tips om hvordan det kan fikses så hadde jeg blitt sjeleglad!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jagels
    Har opplevd nøyaktig det samme som Whitehartline beskriver her. PVRen er cirka 1 måned gammel. Senest i går pauset jeg et program og fortsatte så å se videre etter en 10 minutters pause. Etter et par minutter kommer den irriterende beskjeden om "Kontrollerer HDD" og poff så er man tilbake i "live-sending". %&€%&€&!!!

Utrolig irriterende og hvis dette er en vanlig feil som ikke kan rettes raskt så havner hele driten rett ut vinduet. Hvis pausing i live-tv skal ha noen hensikt må det fungerer prikkfritt, ellers går jeg heller tilbake til "gamlemåten".....da vet man hva man får i hvert fall....

Hvis noen har tips om hvordan det kan fikses så hadde jeg blitt sjeleglad!
    Har også samme problem. Det verkar som at PVR-en går i omstart. Når det skjer så viser displayet "Init".

Når det skjer så stopper alle pågåande opptak.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sendt i retur

Kjøpte PVR fra CD for å få bedre bildekvalitet på min Panasonic plasma.

Jeg brukte angreretten og sendte den i retur. Hvorfor? Irriterende sakte kanalskift (umulig å zappe med), håpløs fjernkontroll og ikke minst, grusomt design på menyer.

Når det analoge signalet slås av til neste år sier jeg takk og farvel til TV-titting. Ting var bedre før med vanlig CRT og kabel fra vegg rett inn i TV'en. Nydelig bilde på NRK og TV2.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje denne kan falle i smak?
    DM600PVR-C

Jeg har en DM500 og det funker meget bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    202
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må man ikke ha mellom fag i Linuxprogrammering for å få disse dreamboxene til å fungere?

Kan du i så fall komme med en link til litt mer informativ info om hva som er bra med dreambox for oss som ikke har hørt annet enn at det er vanskelig å få den opp å kjøre for ukyndige?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kontrollerer HDD

Jeg har også slitt en del med denne "kontrollerer HDD" meldingen. Og er ganske sikker på det skyldes problemer med boksen som oppstår når den står for lenge påslått. Og at denne "kontrollerer HDD" meldingen er en standardprosedyre som oppstår når boksen kommer opp igjen etter å ha "trynet".

I de siste ukene har jeg derfor forsøkt med å slå av (dvs "stand-by") dekoderen med ujevne mellomrom (tidligere stod den konstant på døgnet rundt). Nå skrur jeg den av i praksis cirka hver natt. Og det hjelper! Jeg har ikke hatt dette problemet siden jeg begynte med dette. Men selvsagt irriterende at man må gjøre det... Men i alle fall en slags workaround på problemet. Som funker for min del.

Men husk at du ikke kan ha innspillinger som pågår når man skrur den av... Da stopper innspillingen opp uten at du får noen advarsel om det!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink

Sitat Opprinnelig postet av ahusom
    Nå skrur jeg den av i praksis cirka hver natt. Og det hjelper! Jeg har ikke hatt dette problemet siden jeg begynte med dette.

Tror nok bare det er en heldig timing. Jeg har alltid boksen min på standby når jeg ikke ser tv (pga vanvittig støy - et annet problem...), og har likevel opplevd problemet med "kontrollerer HDD" mange mange ganger...

Men satser på at det løser seg av seg selv, som det tydeligvis har gjort for deg

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dal
    Kanskje denne kan falle i smak?
    DM600PVR-C

Jeg har en DM500 og det funker meget bra.
    Hmm... logoen til dette firmaet er noe av det styggeste jeg har sett. Hvorfor skulle menyene se noe bedre ut? Er det kjapt kanalskift på denne?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mazeking
    Må man ikke ha mellom fag i Linuxprogrammering for å få disse dreamboxene til å fungere?

Kan du i så fall komme med en link til litt mer informativ info om hva som er bra med dreambox for oss som ikke har hørt annet enn at det er vanskelig å få den opp å kjøre for ukyndige?
    Trenger vel ikke å touche linux-delen av den i det hele tatt.
    For å få den til å virke på Canal Digital sitt nett, måtte jeg flashe den med et nytt image, og så legge til en fil i en spesifikk katalog.

Så jeg måtte koble den til tv for å sette ip-adresse i den, og deretter koble den på nettet, slik at jeg kunne bruke et flasheprogram (Flashwizard) for å oppgradere den. Når det var gjort brukte jeg et ftp-program for å laste opp den nevnte filen (cables.xml).
    Så hvis du vet hva ip-adresser og ftp er, så vil jeg vel ikke kalle det spesielt vanskelig.

JEG synes den er bedre enn CX1201 (PVR-boksen til CD har jeg aldri hatt, så den kan jeg ikke kommentere), den er mer responsiv og alle menyer er finere. Det gjelder også fjernkontrollen.
    I tillegg bruker jeg å se tv over nettverket med den, det er ganske praktisk Hele boksen kan styres via et web-grensesnitt, der du kan f.eks altså se på tv direkte på pc'en og styre opptak.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dr.Oetker
    Hmm... logoen til dette firmaet er noe av det styggeste jeg har sett. Hvorfor skulle menyene se noe bedre ut? Er det kjapt kanalskift på denne?
    Fordi imagene som kjøres på boksene ikke er laget av Dreambox-folka, men av tredjeparts personer (Frivillig og gratis, i ekte Linux-stil).

Kanalskiftene er kjappe ja. Nå har jeg ikke prøvd andre bokser enn CD sin CX1201 da, men skiftene er kjapp i forhold til den iallefall :P

Edit: Typos

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

styr unna..

Jeg må bare infor mere alle sammen styr unna pvr dekodern til Canaldigital
    jeg er på min 3. dekoder av denne og har hatt den i ca 2-3 uker, og det er feil med den igjenn..

dekoder nr 1. 50% av det man tok opp kunne ikke vises eller man fikk sett ca 50% av filmen..

dekoder nr 2. av brøt omtrent alt av opptak kjørte hdd sjekk heile tiden.
    meste jeg telte var 9 ganger på rappen før den låste seg, dette hendte mange ganger. selv om jeg resette den formaterte hdd, var den like jæ.....ig.

dekoder nr 3. funket fint heil til jeg så 2 filmer, nå får jeg ikke fram en eneste kanal det rare er at hvist jeg tar opp fra en kanal, kan jeg spille det av og bilde & lyd er heilt fint..( og det hjalp ikke å gjenopprette til frabrikk instillger & formatere hdd på noen av disse 3 dekoderne )

Vel jeg sender denne dritt dekodern tilbake og jeg vil ha pengene mine igjen, det er ikke verdt å måtte bytte denne dritt dekodern 1 gang i måneden..

edit: bablet med cd di sender meg nå dekoder nr .4 som sagt styr unna Canal Digital KCF-N550H2CO (PVR)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett harddisk sjekk meldingen én gang hos meg, dag nr 2 jeg hadde den (i oktober). Etter dette har PVRen fungert som forventet.

Jeg irriterte meg over spoling i opptak samt kronglete meny for å komme til fillisten (lite konevennlig). Tok også litt tid før jeg oppdaget at timeshift måtte slås på i menyen før den kunne brukes. Cluet for alle disse punktene var å grundig lese håndboken som følgte med... :-?

Vil absolutt anbefale denne. Jeg har fått fiber inn i huset også nå (altibox), men kommer ikke engang til å vurdere å skifte fra CD før Altibox kan gi meg en PVR med tilsvarende funksjonalitet.

Ting jeg irriterer meg over (som en poster over meg nevnte) er at det ikke er noen Exit funksjon på EPGen, at jeg må trykke EPG to ganger for å komme inn i listen samt at programoversikten for TV3 og et par andre kanaler ikke vises før jeg har "zappet" til kanalen og åpner EPGen igjen.

Side 8 av 13 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •