Canal Digital med pvr-boks for kabel-tv - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 13 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 243
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    lurer på dette jeg.
    Og forklarer seg vel igrunn selv, men jeg spør alikevel før jeg ringer CD imorgen.

Vi har 2 TVer her i huset, og vil ha digital dekoder på de begge (de brukes samtidlig av forskjellige brukere).
    Har analogt nå, og det er susete på en 32" LCD.

Spørsmålene er som følger:
    er vi nødt til å ha 2 dekodere, en til hver TV? (jeg vil tro JA)

PVR'en er mye bedre enn den standard dekoderen? har lest både for og mot.

Vil det bli utrolig mye forskjell fra analogt til digitalt?

takk på forhånd, og hadde noen orket å svart snarest?
    Vil helst bestille snarest mulig. er lei av dårlig analogt signal.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, du må ha dekoder på hver tv. PVR en er bedre, men koster jo veldig mye mer. Hvis du ikke skal ha opptaker og vil ha noe bedre enn den billigste (c1201) dekoder ville jeg anbefalt HD dekoderen. Jeg har en 37" lcd tv og med den var forskjellen så stor at du vil ikke tro det. Aldri mer skurring, manglene kanaler, dårlig lyd osv.. Personlig ville jeg aldri kjøpt c1201 på nytt, da det eneste positive jeg finner med den er at den gir et bra digitalt bilde. Menyene suger og minner meg om en dårlig film fra 80-tallet. Hvis du absolutt skal ha en "liten" dekoder som c1201 vil jeg heller kjøpt Force 315C-CO. Legger ved en side der alle godkjente dekodere til CD ligger Canal Digital godkjente dekodere (Canal Digital)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for svar.
    Bestilte meg 2x PVR-Dekodere jeg.
    Trossalt er det tilbud nå for 1490,- pr stk.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question Problemer med PVR`en

Har nå hatt PVR-dekoderen fra CD i flere måneder og har et stort problem. Noen ganger i uken kommer det opp en beskjed på tv-skjermen der det står "Kontollerer HDD". Dette fører til at alle pågående opptak stopper, og har jeg brukt pausefunksjonen kommer jeg "direkte" inn i programmet igjen uten å ha mulighet for å spole tilbake. Dette skjer så ofte at det er svært irriterende. Er jeg ute en kveld og har satt noen program på opptak, er det svert ofte at jeg kommer hjem til halvferdige opptak siden siden dette har skjedd. Har ringt CD minst 20 ganger, men der er det ingen som vet hva som kan gjøres. Noen her som kan hjelpe? Hadde blitt hoppende glad om noen kunn hjelpe meg...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av whitehartlane
    Har nå hatt PVR-dekoderen fra CD i flere måneder og har et stort problem. Noen ganger i uken kommer det opp en beskjed på tv-skjermen der det står "Kontollerer HDD". Dette fører til at alle pågående opptak stopper, og har jeg brukt pausefunksjonen kommer jeg "direkte" inn i programmet igjen uten å ha mulighet for å spole tilbake. Dette skjer så ofte at det er svært irriterende. Er jeg ute en kveld og har satt noen program på opptak, er det svert ofte at jeg kommer hjem til halvferdige opptak siden siden dette har skjedd. Har ringt CD minst 20 ganger, men der er det ingen som vet hva som kan gjøres. Noen her som kan hjelpe? Hadde blitt hoppende glad om noen kunn hjelpe meg...
    Prøv først å slette alle opptak du kan unnvære, hjelper ikke det er det nok kun å formatere eller bytte den som hjelper.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har prøvd dette uten hjelp. Har til og med fått tilsendt en ny PVR-dekoder som oppfører seg akkurat slik som den gamle. Lurer på om det kan være noe med signalene der jeg bor? Skal snart flytte, så får vel se om det blir bedre da. Når det er slik som nå, er iværtfall hele poenget med PVR borte. Uansett takk for hurtig svar.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte jeg også skulle hive meg på her. Har selv dekoderen, og er egentlig ganske fornøyd. Se lenger opp i tråden at Arvee hadde hatt flaks med "undelete" for å få overført filer til PC. Noen andre som har prøvd dette? Jeg har selv forsøkt ta ut kortet fra dekoderen mens den spiller av et opptak, og det gikk flott. Vil ikke det si at den lagrer opptak uten kryptering?

Når det gjelder DIVX fikk jeg faktisk dette til å virke. Konverterte en episode av Hotel Babylon fra Divx til Kaonformat med programmet som finner på hjemmesiden deres, og det funka flott det. Eller, episoden var i 16:9, og outputen på dekoderen ble 4:3, så det funka nesten da.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Timeshift CD PVR

Hei !

Jeg har motatt PVR dekoder fra CD , men den hakker noe sinnsykt når jeg aktiverer timeshift , kun NRK 1 fungerer ok med denne funksjonen.

Uten Timeshift fungerer alle kanalene ok.

Noen andre som har opplevd dette ??

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En stund siden jeg fikk min, men jeg synes å huske at jeg måtte formatere disken. Har du prøvd det?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Formatert disk og byttet antennekabel

Takk for forsalg.
    Dette forsøkte jeg uten at det ble bedre.

Byttet ut antennekabel som fulgte med dekoderen og da fungerte alt mye bedre.

Skal teste noen dager for og se om dette var problemet

Newcomer suprmann sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dezibel
    Når det gjelder DIVX fikk jeg faktisk dette til å virke. Konverterte en episode av Hotel Babylon fra Divx til Kaonformat med programmet som finner på hjemmesiden deres, og det funka flott det. Eller, episoden var i 16:9, og outputen på dekoderen ble 4:3, så det funka nesten da.
    Gikk dette knirkefritt? Jeg lastet nettopp ned sw fra hjemmesidene deres forå prøve selv, men får bare en windows feilmld. når jeg setter i gang konverteringen :-?
    Gjorde du noe spes for å få det til å funke? Eller funka det med en gang hos deg?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har benyttet CanalDigitals (CD) digitale PVR/dekoder i ca 3 uker og ønsker å dele mine erfaringer med andre som vurderer å kjøpe.
    Har også gitt de samme innspillene til Canal Digitial i håp om å bli hørt.

PLUSS:
    - Fantastisk bildekvalitet
    - Design på boksen (en smaksak men moderne diskret look)
    - Oppgradert menygrafikk
    - Twin tuner som tar opp fra kanal nr. 1 samtidig du ser på kanal nr. 2

MINUS:
    - Mangler sperre for å slå av maskinen ved opptak
    - Mangler tydelig rødt lys i display ved opptak
    - EPG opptak bommer på start-/stopptid
    - Spolehastigheten ved avspilling er ekstremt lav
    - Mangler memory for å avbrutt spillested (Resume)
    - TimeShift har meget ustabil bilde-/lydstrøm (pixelstøy)
    - Som dekoder dropper lyden ut i ca. 1-2 sek. hver halvtime. Irriterende
    - Mangler HDMI (ikke brysomt sålenge den allikevel leverer så gode bilder)

Hovedutfordringen til CD ser ut til å være programvaren!!!
    Den inneholder mye bugs og er ikke til å stole på ved bl.a. EPG/Timer opptak. Ingenting er mer frustrerende enn å oppdage at maskinene ikke har tatt opp, eller bommet på det som er programmert. EPG har kun 24 timer informasjon, men dette skyldes ifølge CD pågående oppgradering av nettet, og skal kun være midlertidig. Blander du et "Timer" oppsett med "EPG" oppsett går det ofte helt i ball for opptakeren. Gjør da opptak helt tilfeldig. Aner ikke hvorfor.

Har tidligere brukt Pioneer HDD/DVD maskin og CanalDigital har mye å lære av hvordan disse maskinene fungerer. Fordelen med PVR og dekoder (med twin tuner) i samme maskin burde imildlertid være motivasjon nok for CD til å fikse disse barnesykdommene.

Venter på ny software oppdatering

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trenger tips. Skal koble CD PVR opp mot en Sony 32D3000. Hva vil gi best bilde, RGB Scart eller komponent?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av suprmann
    Gikk dette knirkefritt? Jeg lastet nettopp ned sw fra hjemmesidene deres forå prøve selv, men får bare en windows feilmld. når jeg setter i gang konverteringen :-?
    Gjorde du noe spes for å få det til å funke? Eller funka det med en gang hos deg?
    Jeg klarer ikke å finne igjen programmet. Men når jeg hadde programmet sist, virka det uten problemer. Hvis du sender meg link kan jeg prøve igjen.

Sleit med å finne det sist også..

Intermediate gix sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bluenote
    - Som dekoder dropper lyden ut i ca. 1-2 sek. hver halvtime. Irriterende

Dette problemet har jeg også, av og til virker det som det ikke bare er lyden, men også bilde som tar et lite sekunds pause ca hver halvtime. Noen kanaler er ofte verre enn andre.

Dette synes jeg kanskje er det mest irriterende med hele boksen, og det ødelegger tv-opplevelsen.

Finnes det en løsning på dette problemet?

Mvh.
    Andreas

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gix
    Dette problemet har jeg også, av og til virker det som det ikke bare er lyden, men også bilde som tar et lite sekunds pause ca hver halvtime. Noen kanaler er ofte verre enn andre.

Dette synes jeg kanskje er det mest irriterende med hele boksen, og det ødelegger tv-opplevelsen.

Finnes det en løsning på dette problemet?

Mvh.
    Andreas
    Dette skyldes som regel dårlig signal. Jeg har selv opplevd slike problemer, og det løste seg med en ny coax-kabel fra vegg til boks. Gjerne en sånn med filter på. Tykkere er bedre

Intermediate gix sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okey, det høres bra ut. Noen anbefalinger på ny kabel?

Andreas

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gix
    Okey, det høres bra ut. Noen anbefalinger på ny kabel?

Andreas
    Jeg lette bare i kabel-eska mi (vi har vel alle en slik eller to?) og tok den tykkeste jeg hadde med filter. Det ble faktisk bra etter det

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bluenote
    - Spolehastigheten ved avspilling er ekstremt lav
    Ja den er latterlig, selv om man velger 8x, 16x eller 32x spoling går det ikke noe raskere enn 4x ... Går jo ikke ann å vente 30 minutter på å spole gjennom en 2 timers film

Sjøl bruker jeg alltid den blå knappen (slik at info og "tidslinjen" dukker opp). Da kan piltastene benyttes høyre/venstre for å suse rundt i opptaket.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har skrevet noen linjer om mine erfaringer med dekoderne fra canal digital, hvis noen er interessert: Canal Digital Kabel-TV at dezibel.durum.biz/blog

Side 7 av 13 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •